DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 04, 2020 7:37

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Ingen tvivl om, at jeg nok burde have set Nocturnal Animals på et større lærred. Og jeg var tilmed træt, så forudsætningerne var ikke helt til stede. Jeg må prøve, at give den en chance til, engang.

Og ja, du bør helt sikkert se The House That Jack Built. Fuldstændig ligesom Antichrist og Nymphomaniac så giver det ikke mening at ANBEFALE dem, da alle grænser for god smag udfordres, men det er alligevel vigtige film, som jeg ikke ville have været foruden. Men du skal ikke se den sammen med hverken kone eller børn. Trust me.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Og ja, du bør helt sikkert se The House That Jack Built. Fuldstændig ligesom Antichrist og Nymphomaniac så giver det ikke mening at ANBEFALE dem, da alle grænser for god smag udfordres, men det er alligevel vigtige film, som jeg ikke ville have været foruden. Men du skal ikke se den sammen med hverken kone eller børn. Trust me.

Puha, jeg er altså ved at blive sart på min gamle dage (eller dage med små børn herhjemme) - den var simpelthen for disturbing for mig, til at jeg kunne bryde mig om den :shock: :o

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Men hvordan lykkedes det dig, at hive så mange lån ud af Filmstriben på en måned? Jeg kan max streame 3 film pr. måned.
I den kommune hvor vi bor er det tilladt at låne/streame op til seks film pr. måned pr. låner - så fik brugt på min hustrus samt mine egne lån den måned :thumb:

DeathPosture skrev:
Og lækkert med noget kærlighed til den helt fantastiske Perfetti Sconosciuti (Perfect Strangers) som er et perfekt afmålt italiensk, kammerspil med nok twists and turns til at tilfredsstille de fleste. Det er simpelthen virtuøst lavet.

Ja, den er fed! Simpelt set-up men kompleks og elegant udført :thumb:

Brugeravatar

Fuzhi skrev:
Februar (17 film):
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Jay And Silent Bob Reboot (2019) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Dead Don't Die (2019) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lighthouse (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Vice (2018) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The New "On Cinema" Oscar Special (2019) :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Klaus (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Ganster, The Cop, The Devil (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Chocolate (2008) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Eight Diagram Pole Fighter (1984) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: First Love (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Female Prisoner #701: Scorpion (1972) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Female Prisoner Scorpion: Jailhouse 41 (1972) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Female Prisoner Scorpion: Beast Stable (1973) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Hidden Life (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Where Have All The Good Men Gone (2016) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Female Prisoner Scorpion: Grudge Song (1973) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Coffy (1973) :bluray:

Jeg fik set 17 film i Februar måned. Blandt højdepunkterne var de 4 film jeg fik set under Copenhagen Asian Film Festival, især sydkoreanske The Ganster, The Cop, The Devil der kan anbefales til alle der kan lide seriemorderfilm og Chocolate der viser at Thailand bestemt også kan lave fremragende kampsportfilm uden Tony Jaa. Jeg tror det er den bedste kampsportfilm jeg har set med en kvindelig hovedrolleindehaver.

The Lighthouse er anbefalelsesværdig på næsten alle områder, men desværre har filmskaberen af idiotiske årsager valgt at præsentere filmen i 4:3 format. Jeg så filmen i en lille biografsal, hvor det så kun var en lille del af skærmen, der blev anvendt, hvilket var helt mislykket, selvom filmen ellers er flot filmet. Jeg kommer heller ikke til at anskaffe mig filmen, medmindre de senere laver et udgave i et format, der er værd at gense.

Site Admin
Brugeravatar

Ok, jeg synes, at 4:3-formatet (vist reelt 1.18:1) var med til at skabe den rette klaustrofobiske stemning. Jeg tvivler på, at den kommer i et andet format.

Brugeravatar

Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Ok, jeg synes, at 4:3-formatet (vist reelt 1.18:1) var med til at skabe den rette klaustrofobiske stemning. Jeg tvivler på, at den kommer i et andet format.

Enig, lige i dette tilfælde synes jeg også at 4:3 formatet fungerede enormt godt, og netop tilføjede en stemning til filmen, som jeg ikke tror ville have fungeret helt så effektivt i widescreen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3

Alle tider er UTC+02:00