DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 23:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 1622 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 31, 2019 23:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Pjalte skrev:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Imaginarium of Dr. Parnassus :viaplay:

Okay så stopper festen - hvordan i alverden kan du gå dig selv til at give Gilliam to ud af seks?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons jul 31, 2019 23:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Slet - dupe

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2019 6:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
t23 skrev:
Pjalte skrev:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Imaginarium of Dr. Parnassus :viaplay:

Okay så stopper festen - hvordan i alverden kan du gå dig selv til at give Gilliam to ud af seks?

Jeg kan normalt rigtig godt lide Gilliam, men den her film var for mærkelig til at den kunne fange mig.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2019 6:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Pjalte skrev:
Jeg kan normalt rigtig godt lide Gilliam, men den her film var for mærkelig til at den kunne fange mig.

Fair nok - så den i Dagmar på premieredagen og husker svagt min egen hjerne (eller resterne deraf) flød ud gennem øregangene, men jeg synes da den giver okay mening når den "lander".

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2019 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Pjalte skrev:
t23 skrev:
Pjalte skrev:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Imaginarium of Dr. Parnassus :viaplay:

Okay så stopper festen - hvordan i alverden kan du gå dig selv til at give Gilliam to ud af seks?

Jeg kan normalt rigtig godt lide Gilliam, men den her film var for mærkelig til at den kunne fange mig.


Samme her. Kunne heller ikke lide den, selvom præmissen egentlig var meget god.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2019 13:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:

Juli - 17 stk.:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Disciples Of The 36th Chamber (1985) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Return To The 36th Chamber (1980) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The 36th Chamber Of Shaolin (1978) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: His Girl Friday (1940) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Rock Milestones: Led Zeppelin's IV (2006) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Pitch Perfect (2012) :amazonvideo:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Virtual Combat (1995) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Cold Blooded Beast (1971) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The King Of Comedy (1982) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Rewind This! (2013) :amazonvideo:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Anarchy In Japansuke (1999) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Iron Giant (1999) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Terminator 2: Judgment Day (1991) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: People Will Talk (1951) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Sisters Brothers (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Soundgarden: Live From The Artist Den (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Guardian Angel (2018) :plejmo:


Jeg tror jeg fik fordoblet det antal film jeg har set med Cary Grant i juli, og det bliver bestemt ikke de sidste, både His Girl Friday og People Will Talk byder på fremragende dialog, som jeg i nyere tid kun kender det fra film hvor Aaron Sorkin, har været involveret. Klar anbefaling af begge film.

Jeg er stor Soundgarden fan, men havde egentlig ikke de store forventninger til Soundgarden: Live From The Artist Den. Koncertfilm er ofte ret ligegyldige og formår meget sjældent at fange en rigtig koncertoplevelse. Herudover virkede Chris Cornell boxen fra sidste år lidt som en cash grab uden megen reelt indhold. Jeg tog heldigvis fejl og ingen der kan lide Soundgarden bør snyde sig selv for at opleve Live From The Artist Den, lyden er ganske enkelt fremragende (det skadede nok heller ikke at det var i IMAX) og bandet virkede i den grad tændte.


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2019 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
JULI 2019:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Avatar (2009) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Iqbal & Den Indiske Juvel (2018) :cmore:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Ditte & Louise (2018) :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: 10 År Senere: Sæson 1 (2019) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Black Mirror: Sæson 5 (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Stranger Things: Sæson 3 (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Roll Red Roll (docu) (2018) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Anthropocene: The Human Epoch (docu) (2018) :cmore:


Taget vejr og sommerferie-rejseri i betragtning, synes jeg faktisk at juli ser ganske hæderlig ud, i hvert fald kvantitativt...

Billede
Højdepunktet var klart Stranger Things sæson 3, som virkelig har fundet sin optimale form nu, og faktisk lykkedes med, at være en tand bedre end de første 2 sæsoner (som også er fremragende).

Black Mirror sæson 5 viste desværre lidt svaghedstegn, og havde kun 1 virkeligt godt afsnit (ud af kun 3), men det er stadig essentielt at se.

Resten af månedens kig var af meget blandet karakter... En del middelmådigt og en decideret stinker (Ditte & Louise, hvad helvede er det for noget LORT?)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør aug 03, 2019 23:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Juli - 28 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Planet of the Vampires (1965) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Robocop (1987) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Predestination :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Starship Troopers (1997) :biograf:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Journey to the Seventh Planet (1962) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Midnight Special (2016) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: QEDA (2017) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Invasion of the Body Snatchers (1956) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Thing (1982) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Thing From Another World (1951) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Robinson Crusoe on Mars (1964) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Shin Gojira (2016) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ladyhawke(1985) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Persona (1966) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Transformers (2007) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Lady From Shanghai (1947) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Apollo 11 (2019) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Mr. Deeds Goes to Town (1936) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Coraline (2009) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Blues Brothers (1980) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Breadwinner (2017) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ace Ventura: Pet Detective (1994) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Wallace and Gromit: Curse of the Were-Rabbit (2005) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Kindergarten Cop (1990) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Tolkien (2019) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) :dvd:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Barbarella (1968) :dvd:

En måned, hvor det lykkedes at få sat hak ved nogle vaskeægte klassikere (Mr. Deeds) og nogle mindre vaskeægte (sorry, Kindergarten Cop). Og ellers bærer listen præg af endnu et sommerkursus på European Film College, denne gang om science fiction, som jeg vil skrive lidt om, når jeg har fået sovet lidt. Men ja, 28 film er langt bedre end normalt :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn aug 04, 2019 19:07 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Barbarella (1968) :dvd:

:shock: Uf, du er hård ved Barbarella. Jeg elsker den og ville give den 4 stjerner.


Som al god sci-fi fortæller den mere om sin nutid end om fremtiden, og der rammer den perfekt ned i en slut-60'er tidslomme, både i mode, musik og seksual-moral. Jane Fonda er underskøn og afsindig morsom på en gang. Kulisserne er vildt originale og samtidig håbløst amatøragtige.


Top
   
Indlæg: man aug 05, 2019 10:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Sorry, men den fungerede bare overhovedet ikke for mig. Jeg er godt klar over, at den skal ses som tidsbillede og med et glimt i øjet, men jeg synes, at det var amatøragtigt over hele linjen, og jeg kedede mig bravt. Men nydelig, det er hun da bestemt :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man aug 05, 2019 10:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Buck foretrækker Blubberella.

Billede

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man aug 05, 2019 11:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Det er sgu godt set! 8)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 09, 2019 11:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Juli måned endte med 23 film for mit vedkommende, hvor starten på måneden var der mest fokus på lyd-delen, på de film jeg valgte, som endte med langt over halvdelen af filmene. Der blev også et gensyn med Band of Brothers miniserien, som var en helt andet oplevelse denne gang. Altså meget positivt ment! Days of Thunder vil jeg også fremhæve, hvor filmen i sig selv, er total 80'er og ingen gods i selve plottet, men lydoplevelsen var enestående, at det føles man sad ved siden af de unge rivaler, Trickle og Burna, med deres piskonkurrence på NASCAR-banen.

Jeg fik også startet på Ultra Blu-ray formatet, som står jo selvfølgelig knivskarpt og Atmos skal man ikke lad sig kimse sig af. Uha. Her kom The Fifth Element og The Matrix i maskinen og sparkede røv, især da Jurassic Park kom på, var det nærmeste samme den oplevelse jeg havde i biografen i 1993.

Toplisten, over dem jeg ikke har set før, vil jeg nok ende med opstille sådan her:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Shazam!* (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: First Man* (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Solo: A Star Wars Story* (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kalifornia* (1993)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: River's Edge* (1986)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ghost in the Machine* (1993)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Ballad of Buster Scruggs* (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Great Hack* (2019)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hellboy* (2019)
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: 22 July* (2018)

Husk, i morgen tæller jeg Juli måned op :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre aug 09, 2019 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Min juli ér skam, som altid, up-to-date ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 09, 2019 12:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
@Impulze: Hvad tænker du om First Man? Der er jo vildt megen fokus på månelandingen i disse måneder, så jeg havde overvejet at give den et forsøg mere - men første gang syntes jeg, at den var lidt tam, og jeg er ikke overbevist om, at endnu en film med Ryan Gosling i stenfjæs-mode var, hvad historien havde brug for.

Og :starfull: til 22 July? Den må du gerne uddybe (jeg har ikke set filmen, så det er ren nysgerrighed)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 1622 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team