DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 4:28

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør mar 17, 2018 21:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

En ret fed mystery film, hvor man flere gange føler at der er en snert af gyserfilm. Den havde måske været lidt mere medrivende, hvis man blevet lidt bedre knyttet til karaktererne.

Min hustru hadede den :D Hun var helt sikker på, at vi havde set en film om "kræft". Den spreder sig, cellerne opfører sig ikke som andre celler og er ude af kontrol, den er mest agrressiv når man kommer tæt på kernen og den skal helst rammes i kernen, hvis den skal dræbes - Sådan kan man se film forskelligt :thumb:


Top
   
Indlæg: søn mar 18, 2018 0:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Udmærket scifi-film fra Alex Garland. Den er flot skudt/CGI-tastet, fint skruet sammen og har nogle creepy øjeblikke (bl.a. scenen med bjørnen og stemmen).

Det er bare en skam, at personerne er ret uinteressante. Ja, Natalie Portman er god som sædvanlig, men Tessa Thompson, Vasquez-klonen, Jennifer Jason Leigh og Tuva Novotny var ikke skrevet meget bedre end de sædvanlige ofre i en Friday the 13th-film.

Den har mange gode ideer, men som i f.eks. "Alien Covenant", så er der også en del dumme scener, f.eks. scenen, hvor Portman skal ud og undersøge noget og Vasquez-klonen spørger: "skal jeg gå med?" "Nej, jeg gør det alene." Okay, godt tænkt, Daphne fra "Scooby-Doo".

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2018 20:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Naiera skrev:
Jeg venter på en amerikansk blåreje.


God ide. Jeg prøvede at se den på Netflix, men billedkvaliteten er under al kritik. Selv efter flere minutter nægter den at afspille i HD - måske har de den kun i SD? Men sådan er det jo med mange af de film der ligger på Netflix. TV serier er som regel i HD, og det er da også den eneste grund til jeg opretholder mit abonnement på den tjeneste. :evil:


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2018 21:18 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
Ingen problemer med at se den i HD her. Har faktisk aldrig set noget i SD på Netflix.


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2018 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
lunddal skrev:
Ingen problemer med at se den i HD her. Har faktisk aldrig set noget i SD på Netflix.

Kunne du ikke lige prøve at tage et screencap? Jeg er virkelig nysgerrig efter hvad der er galt.


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2018 23:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
lunddal skrev:
Ingen problemer med at se den i HD her. Har faktisk aldrig set noget i SD på Netflix.


Den blev også vist fint i HD her.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 9:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Steen T skrev:
Kunne du ikke lige prøve at tage et screencap? Jeg er virkelig nysgerrig efter hvad der er galt.


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 9:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
https://imageshack.com/a/img923/6873/qeS48f.jpg
https://imageshack.com/a/img924/373/mN5OPq.jpg


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 9:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har lige prøvet at afspille den. På Apple TV er der ingen problemer med at se den i HD. På computeren er billedet ikke i HD. Det er alt for blødt og der er pixels rundt om personerne.


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 9:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
:shock: Det lyder godt nok mærkeligt. Det burde jo ikke gøre nogen forskel.


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 10:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Heller ingen problemer her. Afspillet på ATV 4K med et fint HD billede.

Måske din netforbindelse er for dårlig?


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 14:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
pallec skrev:
Måske din netforbindelse er for dårlig?

Nej, 100 mbit burde være mere end rigeligt. Og som sagt afspiller TV serier (som f.eks. Stranger Things og Punisher, som jeg lige har afprøvet) fint i HD - altså overkomprimeret og ved gud ikke kønt, men sådan er det jo.

Og for en god ordens skyld har jeg lige testet på min arbejdsplads, og her er resultatet præcis det samme: De førnævnte TV serier afspiller i HD, men Annihilation ser ud på præcis samme måde som de caps jeg postede før (taget hjemmefra).


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 15:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Meget mærkeligt. Filmen var flot her i UHD Dolby Vision. Garland foretrækker dog et lidt uskarpt billede til tider, det så man også i EX machina.
De to screenshots er dog tydeligvis ikke i HD, men det har andre også bemærket. Jeg så den via Apple TV.

Jeg elskede som sagt virkelig filmen! Den slutning! Musikken! :shock:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2018 23:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Fritte skrev:
Jeg har lige prøvet at afspille den. På Apple TV er der ingen problemer med at se den i HD. På computeren er billedet ikke i HD. Det er alt for blødt og der er pixels rundt om personerne.

Tak til Fritte. Mysteriet er løst! Hvis jeg ser Netflix via app - enten på PC eller PS4 - så kører det fint i HD. Hvis jeg kører via hjemmesiden, så kører det i SD (i hvert fald noget af det, som f.eks. Annihilation). Jeg må tilstå, at det aldrig var faldet mig ind at det ville gøre en forskel, men så blev man da så meget klogere.

Filmen var solid. Sindssygt flot, men med noget lidt enerverende musik og et småkedeligt persongalleri (som før nævnt).


Top
   
Indlæg: ons mar 21, 2018 17:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg kunne ikke lade være med at tænke "female Ghosbusters", hver gang de rendte rundt med de backpacks og våben. :D

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team