DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 20:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1435 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 04, 2016 9:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Et godt håndværk. [...] Der er også blevet plads til drugs, skjult i en Breaking Bad-reference. Voksen Disney! Disse emner gør at den hæver sig til at være mere end bare en almindelig tegnefilm.

Nemlig! Det er virkeligt modigt at Disney at gå den vej i en børnefilm, men det er udført yderst raffineret og smagfuldt. Og et firma som Disney har jo også behov for, at deres film udvikler sig og afspejler samfundet omkring sig, så vi ikke bare får den samme sløje kopi af Tornerose igen og igen. Jeg var virkelig imponeret over Disneys mod. De har i sandhed fået gjort op med de støvede idealer og gammeldags måde at lave film på. Det tegner godt for fremtiden :thumb:

Fritte skrev:
Alt i alt er Zootopia (hvorfor hedder den dog Zootropolis på dansk?)


Det er faktisk vores egen skyld her i DK:

Citat:
Zootopia was retitled for theatrical release across several international territories. In the United Kingdom and other European countries, the film was renamed Zootropolis, a reference to the concept of a 'metropolis'; all lines that include "Zootopia" were also redubbed. [...] Disney declined to explain the reasons for the change, but the Irish Times suggested that the change was due to a previously filed trademark by a not-yet-opened Danish zoo.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre maj 06, 2016 4:56 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 10:18
Indlæg: 188
Geografisk sted: Højby
Inden dagen rigtig begynder er jeg ved at gense Moralens Vogter på pige jagt. Min personlige favorit af Louis de Fineste film. Så bliver det ikke sjovere. Og for at det skal være rigtig fedt ser jeg den på VHS. Har den desværre ikke på Betamax. Næste gang ser jeg nok mit Betamax bånd med Det rabler for Rabbi Jacob.

_________________
No plan Just bigger guns.


Senest rettet af Gramm fre maj 06, 2016 5:45, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: fre maj 06, 2016 5:26 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 10:18
Indlæg: 188
Geografisk sted: Højby
Så den koreanske Another Public Enemy igår. Den er med advokater denne gang. Den er ikke så sjov som 1eren men hovedpersonen er lige så hårdkogt som i 1eren men den har dog stadigvæk lidt af charmen som man finder i de koreanske film.

Billede

_________________
No plan Just bigger guns.


Top
   
 
Indlæg: man maj 09, 2016 5:36 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 10:18
Indlæg: 188
Geografisk sted: Højby
Sider og ser The Figthing 69th
Jo ældre jeg bliver. Des flere ældre film ser jeg og kan lide.. Men jeg håber squ ikkke at jeg kommer til at holde af danske folkekomedier. Må havde set nogle flere b- film og skrive om dem.

_________________
No plan Just bigger guns.


Top
   
 
Indlæg: man maj 09, 2016 10:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Billede
The 5th Wave (2016)

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Uimponerede effekter efter min mening og plottet der tydeligvis sammenstykket fra tidligere dystopiske sci-fi film (som sædvanlig), ender med føle sig som mere et fantasiløs og fordrejet forsøg af en anden Hunger Games/Divergent/Maze Runner kopi. Dét der virkeligt er deprimerede, er at vi kommer til at se minimum to efterfølgere til denne alt for lang makværk. Ja, jeg har kun set den første Hunger Games-film og det var en for meget, resten nægter jeg at spilde tid på.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: man maj 09, 2016 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Gramm skrev:
Sider og ser The Figthing 69th
Jo ældre jeg bliver. Des flere ældre film ser jeg og kan lide.. Men jeg håber squ ikkke at jeg kommer til at holde af danske folkekomedier. Må havde set nogle flere b- film og skrive om dem.


Det er ellers en udmærket ældre krigsfilm med godt skuespil af James Cagney i en ikke specielt sympatisk rolle.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 
Indlæg: man maj 09, 2016 10:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Yes, The 5th Wave var fuldstændig rædselsfuld! Den er til bundkarakter. Den var fin nok de første 10-15 minutter, men så går det ellers stærkt ned ad bakke! Komplet spild af Chloë Grace Moretz. Hun er bedre end det her.


Top
   
 
Indlæg: man maj 09, 2016 12:50 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 10:18
Indlæg: 188
Geografisk sted: Højby
Billede


Shock Festival.
Fornøjelsen ved at samle og købe film er ikke kun de gode film men også at se trailers for hvad der eller ud på forskellige formater og så begynde at lede efter det Og det er det den udgivelse drejer sig om. Forskellige instruktører fra b- film universet har lavet trailers for film der er med i bogen shock festival om fiktive genre film med masse genrefilm henvisninger. Der alt lige fra zombies, slasher, Bigfoot , spøgelser, dæmoner, seriemordere, pige bander og andet. Specielt Dead Bugs on the carpet part 1 og 2. Ville jeg virkelig ønske blev lavet til film da vi her er ude i nået giallo lignende univers. Men at se Ruby Larroca myrde tøser i pige bande traileren They made me er også en fornøjelse. Sara nicklin gør det godt i traileren til dark night of the demon House. Hun spillede hovederollen i filmen Nun of that som jeg tidligere har skrevet lidt om her på siden. Begge har Richard criffin som instruktør. En af mine personlige instruktør favoritter.

Attack of the sadistic killer
Tentacles in a twisted deathdream
Toolshed of the living dead
Girlkiller
Ghost of the raven
Evolver
Devil sister
Dark nigth of the demon house
Warpmonster
Dead Bugs on the carpet
I hate your guts
Dead Bugs on the carpet part 2
Thinking man's gun




Med på DVDen for man også en masse klassiske genrefilm trailers. Af titler kan jeg nævne film som Flesh Gordon, Conquest, Delirium, Beyond Atlantis, Black heat, The late Great planet Earth, Cinderella 2000, Africa blood and cuts, The mysterious Island of Captain Nemo, circle of iron, Scum of the Earth, Female Animal og mange andre.
Alle trailer er i deres originale versioner som da de blev vist i biografen, tv eller på udlejnings formaterne i USA.

De to sidste DVDer er fyldt med flere trailer, TV reklamer for film, tribute music til klassiske genrefilm. Musikken køre samtidig imens man kan se billeder af plakater af de fiktive film. Radioreklamer er der også på denne udgivelse, det er en anderledes oplevelse hvis man er vant til at se trailers. interview med filmmanden\trailer instruktøren Sam Sherman er også interessant Der selvfølgelig også kommentarspor på DVDerne. Kommentarsporet til de fiktive trailer er den jeg syntes er mest interessant. Da man får skaberen af udgivelserne helt ærlig mening om de trailer.

Specielt TV reklamerne er en fedt at se, det var vidst ikke nået man kunne opleve her i landet. Bare det at mondo cane 1 og 2 trailer har været vidst i TV er rimmelig vildt. Og der er mange flere eksempler på det.

Jeg anbefaler helt klart at købe denne udgivelse. Men kan anbefale at dele det op over et par dage når man ser udgivelser fordi der er utrolig meget indhold på denne udgivelse

_________________
No plan Just bigger guns.


Top
   
 
Indlæg: man maj 09, 2016 15:27 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 10:18
Indlæg: 188
Geografisk sted: Højby
Slither kan ses gratis på yousee boksen så den er jeg ved at se har kun set den en gang før men den er ok at se igen.

_________________
No plan Just bigger guns.


Top
   
 
Indlæg: man maj 09, 2016 15:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Gramm skrev:
Slither kan ses gratis på yousee boksen så den er jeg ved at se har kun set den en gang før men den er ok at se igen.
Slither var og er stadig en ganske underholdende film med gode gamle Michael Rooker :thumb: Og den er også på den danske netflix, til dem der ikke har yousee.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: man maj 09, 2016 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

10 Cloverfield Lane (2016) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

"I know that this isn't the life that you prefer, and that it's been hard for you to come down here... but I really want us to be a happy family, you and me. The mess is all taken care of... so, I'll go get dinner started!"

Efter en perfekt eksekveret viralkampagne var hypen i dén grad vakt til JJ Abrams hemmeligt filmede fætter til Cloverfield fra 2009. Og heldigvis lever 10 Cloverfield Lane næsten op til hypen. Det er en ret vellykket film med en enormt underspillet edge-of-your-seat stemning der hele tiden lurer under overfladen, men heldigvis ikke forfalder til billige tricks eller overdrevede effekter (selvom slutningen har en scene eller to der er tæt på at være over the top). Men generelt er det en fed omgang psykologisk thriller krydret med en knivspids underspillet sci-fi.

Udover stemningen er filmens helt store force skuespillet, hvor især John Goodman virkelig gør det godt som den skiftevis psykopatiske/flinke fyr. Men også de to andre hovedroller imponerer og er medvirkende til, at give filmen en realistisk vibe, hvilket faktisk er noget af en bedrift da hele filmen foregår på én lokation med kun 3 skuespillere. Heldigvis bliver det aldrig ikke kammerspils-kedeligt, tværtimod udnyttes den begrænsede lokation maksimalt og stemningsmæssigt fik jeg flere gange Alien eller Room-vibes.

Det er et stykke vej op til horror-mesterværket Cloverfield, men vi er godt på vej. Anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre maj 13, 2016 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

High-Rise [2015] :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

"I don't WORK for YOU... I WORK for the BUILDING!"

Præmissen i Ben Wheatleys filmatisering af J.G. Ballard roman fra 1975 er ret interessant. En visionær arkitekt (spillet af Jeremy Irons) har bygget det første af flere planlagte superhøjhuse i udkanten af London. Her er alle moderne bekvemligheder, inkl. swimming pool, supermarked og fitness center. Derudover er der et meget aktivt socialt liv, dog med en meget kraftig understregning af de sociale skel i højhuset. De fattige og gældsplagede bor nederst og de rige bor øverst. Jo rigere man er, jo højere oppe bor man - og man mingler ikke med fattigrøvene længere nede. Men oprøret ulmer. Og den slags skal jo naturligvis gå galt, og ret hurtig starter en nedadgående spiral der ender i regulær stammekrig a la Fluernes Herre.

Jeg havde glædet mig helt vildt! Især efter, at jeg have set den fabelagtige trailer der lovede noget der kunne ligne en spøjs blanding af Snowpiercer og Twelve Monkeys blandet op med en god gang 70er paranoia, hedonisme og dekadence. Og det er da også det vi får, men desværre kun på overfladen. Alt for mange tomme kalorier. Det er udseende over indhold, hvilket er superærgeligt, for der er flere gange optræk til en enormt spændende, medrivende historie om mønstersamfundets totale forfald efterhånden som vold, sex og anarki overtager højhuset fuldstændig.

Billedsiden fejler intet, og der er langt op til nogle ret interessante kameravinkler der virkelig udnytter et højhus' arkitektoniske muligheder. Musikken fejler heller ikke noget, hvor især et par meget iørefalende coverversioner af ABBAs 'S.O.S' fra hhv. Clint Mansell og Portishead er bemærkelsesværdige. Men ak, lækkerhed alene gør ikke en god film, og jeg var desværre pænt skuffet og kedede mig bravt i lange passager. For lidt sci-fi og for meget ligegyldigt drama der på ingen måde engagerer mig. Og værst af alt, man føler INTET for filmens hovedpersoner, og det var næppe meningen.

En skuffelse desværre.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture fre maj 13, 2016 16:51, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: fre maj 13, 2016 16:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Glem High-Rise og se The VVitch i stedet for. Jeg var blæst bagover. Anmeldelse coming soon!

Billede


Top
   
 
Indlæg: fre maj 13, 2016 17:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Billede

The VVitch: A New England Folktale (2015)

Overvej lige hvis M. Night Shyamalan lavede en god film i dag. Ja, det er fuldstændig utænkeligt, men hvis vi nu leger at han gjorde, så var The VVitch (ja, den staves med 2 v'er) filmen. For damn, den stinker af old-school M. Night Shyamalan! :D Den er dog instrueret af en anden. ;)
Vi er i New England tilbage i 1630. En troende familie flytter til udkanten af en skov med deres 5 børn. Desværre slår høsten fejl og der er ikke mange penge at gøre godt med. Tilværelsen tager en horribel retning, da det mindste barn forsvinder under ekstremt mystiske omstændigheder. Er der en heks ude i skoven, der forvolder familien ondt?

Man skulle tro vi sad i en tidsmaskine, transporteret 400 år tilbage i tiden. Filmen suger dig lige ind. Den er mørk, grå og drænet for farver. Nårh ja, så er den også skudt i 1.66:1. Her er ikke noget gore eller billige jump scares. Filmens force ligger i skuespillet og den konstant creepy atmosfære der omringer karaktererne. Jeg vil særligt fremhæve faderen og og den ældste datter. Hold fast hvor de spiller godt. Den foregår i meget gamle dage, så sproget er gammeldags, men ikke nogen rigtig hindring. Særlig en scene har underlægningsmusik, som om det er løftet direkte fra Kubricks 2001. Det eneste negative er filmens slutning, som ikke helt giver den pay-off jeg havde håbet på. Ingen spoilers.

The VVitch er en film jeg glæder mig til at se med venner.

Anbefales! :thumb:

Se den fremragende trailer og Chris Stuckmanns review lige her:



Top
   
 
Indlæg: fre maj 13, 2016 18:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fritte skrev:
The VVitch: A New England Folktale (2015)

Overvej lige hvis M. Night Shyamalan lavede en god film i dag. Ja, det er fuldstændig utænkeligt, men hvis vi nu leger at han gjorde, så var The VVitch (ja, den staves med 2 v'er) filmen. For damn, den stinker af old-school M. Night Shyamalan! :D Den er dog instrueret af en anden. ;)
Vi er i New England tilbage i 1630. En troende familie flytter til udkanten af en skov med deres 5 børn. Desværre slår høsten fejl og der er ikke mange penge at gøre godt med. Tilværelsen tager en horribel retning, da det mindste barn forsvinder under ekstremt mystiske omstændigheder. Er der en heks ude i skoven, der forvolder familien ondt?

Man skulle tro vi sad i en tidsmaskine, transporteret 400 år tilbage i tiden. Filmen suger dig lige ind. Den er mørk, grå og drænet for farver. Nårh ja, så er den også skudt i 1.66:1. Her er ikke noget gore eller billige jump scares. Filmens force ligger i skuespillet og den konstant creepy atmosfære der omringer karaktererne. Jeg vil særligt fremhæve faderen og og den ældste datter. Hold fast hvor de spiller godt. Den foregår i meget gamle dage, så sproget er gammeldags, men ikke nogen rigtig hindring. Særlig en scene har underlægningsmusik, som om det er løftet direkte fra Kubricks 2001. Det eneste negative er filmens slutning, som ikke helt giver den pay-off jeg havde håbet på. Ingen spoilers.

The VVitch er en film jeg glæder mig til at se med venner.

Anbefales! :thumb:


Jeg fik aldrig taget mig sammen og skrive om The VVitch: A New England Folktale AKA The Witch, da jeg selv så den ganske kort tid siden. Som Fritte allerede har skrevet og rost film, følger jeg trop. En film der er fantastisk skummel med sit billede og score der virkelig understøtter filmens spænding og suspense. Skuespillet er overbevisende godt, ingen gang løgn det føles at man er tilbage i tiden med en tidsmaskine, der giver det autentiske følelse. Ja her overraskede Robert Eggers mig virkelig meget som debutinstruktør!

Ovenpå alle de rullebåndsfilm, specielt i horror-genren, der spyttes ud i dag, er det en befrielse der i ny og næ kommer en lille mesterværk der giver lige troen på flere af den slags. The VVitch: A New England Folktale AKA The Witch er en af dem.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 512 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1435 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team