DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1019 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn maj 01, 2016 12:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg lader trakt.tv klare det meste og spejler den database lokalt, men trakt er ikke så flink til at fortælle hvornår jeg sidst har set en film jeg har set før. Jeg kan få en liste over film jeg har set, og en liste over de ti sidste jeg har set - begge dele i JSON - og gæt om jeg har tålmodighed til at scripte de to sammen.

Så halvdelen er håndarbejde med notesbøger og 2HB blyanter fra Søstrene Grene. Ikke at det er nemmere, men det kræver mindre hjerneaktivitet .. og desværre mere selvdisciplin, men:

To err is human, to really foul things up requires a computer

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn maj 01, 2016 12:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Til ære for DP (og hjælp til andre interesserede):

The Forbidden Room (2015) - Buck var så heldig at se den til PIX sidste år. Hvad han ikke vidste var at den er tyvstjålet (stilmæssigt og visuelt set) fra Greenaway's trilogi The Tulse Luper Suitcases, og meget bleg ved siden af. Skal i se Guy Maddin, så start med The Saddest Music In The World - i er langt bedre tjent med den.

Die Farbe (2010) - Den næstbedste Lovecraft filmatisering nogensinde.
Eating Raoul (1982) - Surrealistisk mesterværk der endeligt er blevet samlet op af Criterion.
Quintet (1979) - Jeg betragter den nu som Robert Altman's mesterværk - Kafka så det batter, og med Paul Newman!
Waiting For Godot (2001) - Bedste filmatisering af den historie, hvis i spørger mig.
Camping Cosmos (1996) - Fantastisk på så mange måder at jeg burde skrive om den en dag.
Le Ne Dis A Personne (2006) - Bedste Franske mordgåde-thriller nogensinde. Og med nogensinde mener jeg nogensinde.

Kombineret med mine anmeldelser i Hvilken Film del 664, så var det højdepunkterne. Intet overgår Son Of Saul, men et enkelt mesterværk kan immervæk ikke overskygge en hel måned - på trods af at jeg havde ventet på den i månedsvis, og den endda præsterede at overgå mine kilometerhøje forventninger.

Håber det er godt nok, DP - vi deler jo ikke særligt meget filmsmag, men nu spurgte du.

PS: Jeg skal denondelynemig ikke i Fælledparken i dag - kørte forbi i går, og der var allerede telte fyldt med teenagere fra Det Fri Gymnasium. Så hellere ludere og lommetyve - denne del af København føles ekstra sikker lige nu :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn maj 01, 2016 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Helt enig vedr. Le Ne Dis A Personne (Tell No One/Fortæl det ikke til nogen). Den er superfed.
Francois Cluzet gør det mindst ligeså godt (hvis ikke bedre) som i De Urørlige.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: søn maj 01, 2016 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Se, den dårlige nyhed er jeg aldrig har set Intouchables. Den gode nyhed er at den står ovre i reolen, så det bliver der rådet bod på i aften :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 10:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
t23 skrev:
Håber det er godt nok, DP - vi deler jo ikke særligt meget filmsmag, men nu spurgte du.


Det er perfekt, jeg takker! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:
Det er perfekt, jeg takker! :thumb:

Fino, så bliver det formatet fremover :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 13:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 33 sete film i april, hvor 28 af dem er ikke set før.

I toppen i april Under Sandet, The Night Flier, Krampus, Taps og Prime Cut. Månedens bundskraber går til Martyrs remaket.

Månedens anbefaling fra en eller flere DAHF'er er, 13 Tzameti og Prime Cut.

Min anbefaling er ikke en fem stjernede top-film, slet ikke, men fordi Nicolas Cage er ombord i denne her lille mørke film og giver en excentrisk, bizar og en smule småskør præstation som Jim Stone, der arbejder i en retsmedicinsk enhed i LVPD (ja, det er fiktivt lavet til filmen, da det ellers hedder LVMPD). Stone-rollen vækker minder om rollen Terence McDonagh i "Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans", og alle de andre kugleskøre roller Cage har underholdt os med igennem tidens løb.
Elijah Wood er med som sidekick på lav blus, der ikke har største målsætning for livet, men hygger sig i stedet for med prostituerede og ryger helst en fed inden arbejdet kalder, også som retsmediciner. Til sammen er de begge ikke de klassens dukse. En dag hører Jim Stone noget ret interessant under en politiaktion om en heroin dealer, der giver startskuddet, efter de bedste overtalelsesevner over en omgang citroner med tabasco, til et kup. Et kup der skulle efter sigende være pisse nem, men ender med at give interne problemer. Måneds anbefaling er The Trust.
På falderebet, så har Jerry Lewis en (meget) lille birolle i filmen og det er brødrene Brewers første spillefilm som instruktør.

Kan se at jeg har givet den 3/5, men den læner sig meget op ad en 4/5'er.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 15:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
APRIL 2016:

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Flaskepost Fra P [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Deadpool [2016]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Jin-Roh: The Wolf Brigade [1999] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Zootopia [2016] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Peanuts Movie [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Howl's Moving Castle (Hauru no ugoku shiro) [2004]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Heroin: Cape Cod, USA (docu) [2015]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Vikings: Sæson 4 (Part 1) [2016]

Billede
Kvantitetsmæssigt blev april en noget sløj måned hvilket skyldes en masse travlhed på hjemmefronten, men alligevel blev der tid til to ture i biografen - med meget forskellige resultater. Den seneste Afdeling Q-filmatisering Flaskepost Fra P var desværre den svageste i serien so far. Anderledes positivt var det, at have min ældste søn med i biografen for første gang i hans 4-årige liv. Vi så Disneys seneste klassiker: Zootopia, hvilket var en ubetinget succes. Den var virkeligt vellykket.

Billede
Gensynet med Howl's Moving Castle var også en succes ligesom der også var gode, omend lige lovligt simple takter i tegneserie-filmatiseringen The Peanuts Movie der prøver lidt for hårdt at blive opdateret til et nutidigt publikum. Månedens sidste animationsfilm er også månedens højdepunkt, den ufatteligt veltegnede og melankolske Jin-Roh: The Wolf Brigade

Den storhypede Deadpool fik mig til at bryde min superheltetørke for et kort øjeblik, og det var en ok oplevelse uden at være fantastisk. Det samme kan man sige om den HBO-producerede dokumentar Heroin: Cape Cod, USA der viste kontrasten imellem et idylisk sted og en forfærdelig narkoepidemi.

Endelig fik vi også nappet første halvdel af fjerde sæson af Vikings (anden halvdel kommer vist først til efteråret). Nøj hvor jeg hader producenter, der beslutter sig for at skære TV-sæsoner over på midten. Hvorfor ikke bare kalde de første 10 afsnit for 4. sæson og de næste 10 for 5. sæson? Det giver ingen mening. Anyway, første halvdel af 4. sæson var ganske underholdende og faktisk en tand bedre end 3. sæson der kørte lidt i tomgang.

Semi-ok måned. ;)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons maj 04, 2016 9:14, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man maj 02, 2016 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
April var en slatten måned her. Tre film blev det til... jeg er bare serie- og PS4-mand i stedet for film anno 2016.

Det blev

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Wars: The Return of the Jedi
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Wild
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Superman v Batman

Star Wars: The Return of the Jedi har aldrig sagt mig noget, særligt når ewokkerne kommer, slukker jeg lidt mentalt og ser videre på autopilot. Den er da udmærket, men ikke på højde med de to andre.

Wild viser Reese Weatherspoon fra sin allerbedste side, og hun gør det bestemt heller ikke dårligt. Desværre er historien om hendes vandring gennem den amerikanske vestkyst ikke specielt interessant. Filmen går amok i tilbageblik og viser derfor meget få ting fra hendes tur, hvilket er med til at gøre filmen langtrukken. Jeg ved ikke, om de med titlen Wild har villet lægge sig op ad Into the Wild, men Into the Wild er interessant, fordi den fortæller historien op til turen før og derefter koncentrerer sig om eftertiden. Wilds massive fokus på tilbageblik slår filmens tempo i stykker.

Superman v Batman er noget hø, der holdes oppe af Ben Afflecks glimrende Batman og momentvise interessante scener. Ellers er det en solid mellemvare, som er meget langtrukken og helt klart ikke specielt god. Overhovedet. Scriptet er noget hø og filmens onde skurke er totalt elendige.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons maj 04, 2016 0:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
wigant skrev:
Francois Cluzet gør det mindst ligeså godt (hvis ikke bedre) som i De Urørlige.

God damnit, det er en god film. Du skal have tak :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors maj 12, 2016 9:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Min april måned var så ynkelig, at jeg helt har glemt at skrive om den, men man må jo hellere krybe til korset:

April - 7 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Dr. No (1962)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: From Russia With Love (1963)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Muppets (2011)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Chariots of Fire (1981)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Good Morning Vietnam (1987)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Merry Christmas, Mr. Lawrence (1983)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Nikita (1990)

Den har stået meget på brætspil, hus & have i sidste måned, så jeg har fået logget en masse spil på BGG. Men det hjælper jo ikke på filmstatistikken :o
The Muppets var sød men alt for sentimental - jeg er ved at gense den oprindelige serie med mine unger, og det fine ved dén var jo, at de enkelte sketches var meget varierede i stil, og man sjældent vidste på forhånd, hvad man fik.
Chariots of Fire var en usædvanligt stivbenet langgaber, som kun briterne kan lave den. Men Vangelis' musik er nu stadig fin. Merry Christmas Mr. Lawrence (set i bio, så nu vil jeg bagefter prøve kræfter med min BD-udgave med spanske undertekster, så kan man også træne sit japanske lidt!) var en meget speciel, men velspillet og vedkommende POW-film, hvor ikke en eneste prøver at stikke af fra lejren. Bowie viser, at han er en glimrende skuespiller, hvis nogen skulle være i tvivl.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 12, 2016 10:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Lidt har også ret, Buck! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors maj 19, 2016 12:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Så er april talt op i tråden og der faktisk ingen film, i tråden her, der er set af minimum 3 og opefter. Derfor bliver månedens Top-film talt igen lidt anderledes. Dog er det blevet til 321 sete film i april, takket af t23, der står for 35,51% af dem.

April: 321 sete film (Spy, Captain America: Civil War, Batman v Superman: Dawn of Justice)*.
*Top 3 af bedste film, set af minimum 2 og opefter.
Billede Billede Billede

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 02, 2016 0:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Spørg mig ikke efter links, men jeg havde lige en Leone dag:

Fistful Of Dollars
For A Few Dollars More
The Good, The Bad And The Ugly
Once Upon A Time In The West
Duck, You Sucker!

Og efter vores Lee Marvin namedropping:

Cat Ballou
Paint Your Wagon

Og i har sikkert luret at jeg havde et Lee Marvin trip. Og det var fandeme godt! Så her er grunden til jeg favoriserer Franco Nero over Clint Eastwood (og Corbucci er måske ikke en bedre filmmager end Leone, men ti gange mere lige-på-og-råt):

Django - Uncut for første gang
Django 2 - Il Grande Ritorno (den ENESTE rigtige Django 2)

Og det er så meget western i kan vride ud af mig de næste ti år.

15 Minutes (2001)
A Room for Romeo Brass (1999)
A Series Of Unfortunate Events (2004)
All the Light in the Sky (2012)
As Good As It Gets (1997)
Cabaret (1972)
Caged Heat (1974)
Charley Varrick (1973) - tak for tippet, den var fandeme god!
Cold Mountain (2003)
Dangerous Game (1993)
Death Race 2000 (1975) - Hov, Death Race 2050 er i gang, og Roger Corman er naturligvis inde over!
Deliverance (1972)
Deranged (1974)
Die Hard (1988) - Kun for Alan Rickman
El Topo / The Mole (1970) - Weird West, og ser stinkende godt ud på blå
Friday The 13th - Jason Goes To Hell (1993)
Grimsby (2016)
Happiness (1998)

Pasolini:

Il Decameron / Dekameron (1971)
I Racconti Di Canterbury / Tales Of Canterbury (1972)
Il Fiore Delle Mille E Una Notte / A Thousand And One Nights (1974)

Videre:

In the Heat of the Night (1967)
Intouchables (2011)
Invasion Of The Body Snatchers (1956)
Jason X (2001)
Kick-Ass (2010)
Komodo Vs Cobra (2005)
Krampus (2015)
L'annee Derniere A Marienbad (1961)
L'enfer (1994)
Little Children (2006)
Maximum Overdrive (1986)
Meantime (1984)
Mi Gran Noche (2015) - Alex De La Iglesia er ved at komme tilbage :)
Once A Thief (1965)
Palindromes (2004)
Pickup On South Street (1953)
Point Blank (1967)
Rollerball (1975) - Præmien for månedens gensyn
Seiju Gakuen / Slave Of Pleasure (1974)
Senya Ichiya Monogatari / A Thousand And One Nights Tales (1969)
Stridulum AKA The Visitor (1979)
The Blood Of Heroes (1989)
The Crow (1994)
The Ice Storm (1997)
The Inner Circle (1991)
The Killers (1964)
The Unnamable (1988)
The Unnamable II - The Statement of Randolph Carter (1992)
This Is England (2006)
Tropa De Elite 2 (2010)
Unleashed (2005)
Zardoz (1974) - Præmien for "var LSD virkeligt stadig legalt i '74?" (pssst: Sean Connery i rød ble!)
Zong Heng Si Hai AKA Once A Thief (1991)

Plus

Tsareubiytsa / The Assassin Of The Tzar (1991)
Nejasna Zprava O Konci Sveta / An Ambiguous Report About The End Of The World (1997)
Monanieba / Repentance (1984)
Scenes From The Class Struggle In Beverly Hills (1989)
Il Portiere Di Notte / The Nightporter (1974)
Bathory (2008)
Compulsion (1959) - Har i set In Cold Blood, så er den oplagt at tage med

Og

Dead Man's Shoes - Hvis i tror hævnfilm er en Koreansk ting, så tro om igen. Paddy Considine er helt oppe i toppen af min helteliste, og hvis der er een jeg ikke vil pisse af på en mørhk aften, så er det ham. For han smiler først ..
Face/Off - en top ti på "t23 skal se en tju-bang film" listen
The Killer (John Woo filmen fra Hong Kong i tidernes morgen)
Hard Boiled .. jaja, skal man se Woo, så lad det gå overbords

Der var en Woo film mere, men damn om jeg husker hvilken lige nu.

Månedens kvinde går til Jane Adams for All The Things In The Sky. En lille måske kedelig film, men som er hudløst ærlig om hvis ikke man har gjort en karriere i film når man runder de fyrre, jamen, hvad fanden skal man så? Hun er antitesen til at være prætentiøs, og har et smil der kan charme mig ned - og så kan hun i øvrigt spille en hvilkensomhelst rolle.

Månedens mand går til Mark Strong for Grimsby AKA The Grimsby Brothers. Sasha Cohen AKA Ali G AKA Borat osv skrev historien, men Mark Strong holder han i skak i jernhånd så det ikke går over ud i vulgariteter, mere end tre gange eet minut (ikke forstået tre gange i minuttet!), og så er der stadig knap 90 gode underholdende minutter. Skal man se Mark Strong, skal man finde den uklippede udgave af Low Winter Sun, som er dødsvær at finde, men han er konsistent en godhjertet hård nyser.

Ved at være der. Tror nok listen er komplet, så du må gerne submitte den, Impulze. Hvis noget er ambiguøst, så sig lige til - sikker på jeg kan finde IMDB links til alt ovenstående, hvis der skulle være tvivl.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Senest rettet af t23 fre jun 03, 2016 5:47, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jun 02, 2016 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Du er så vild t23! Jeg bukker mig i støvet af beundring!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 275 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1019 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team