DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 556 indlæg ]  Gå til side Foregående 134 35 36 37 38 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 19, 2016 8:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Henriksen skrev:
Nu tror jeg manden bag artiklen hovedsageligt sammenligner med original trilogien.

Nu benytter han jo lejligheden til at forsvare 1-3...

Det er selvfølgelig helt fint at han har en anden mening om Force Awakens, men en del af det han skriver er ganske simpelt faktuelt forkert og har ikke noget med meninger at gøre. Det lugter lidt af at han finder på stråmænd for at have noget at brokke sig over.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2016 9:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Han forsvarer ikke udelukkede prequels, og jeg kan virkelig ikke se at det meste er faktuelt forkert.

Han kritiserer en række punkter og huller i The Force Awakens og så kan man være uenig eller ej. Jeg synes stadig at den er niveauer over Episoderne I-III, men langt under de originale og jeg er helt på linje med kritikken af alle tåbelighederne.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2016 9:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg synes han er ret entydig i sin kritik og mange af hans kritikpunkter er ret vage.

F.eks. Kylo Rens motivation. Han antager at Ren har haft en strålende barndom i trygge rammer og derfor er hans opførsel dybt uforståelig. Desuden skulle det, at han er trænet af Skywalker (ved vi det med sikkerhed?) også gøre det usandsynligt at han blev ond og ustyrlig.

Alt tyder netop på at Rens barndom ikke har været lutter lagkage. Hans far (Han Solo) har givetvis føjtet galaksen rundt og været decideret fraværende, hvilket også forklarer Solo og Leias anstrængte forhold og at de ikke har set hinanden i årevis. Ren er formentlig blevet frustreret og manglet en faderfigur som han så har fundet i Vader. Han er en stor teenagedreng der tillægger sit idol for stor vægt og samler relikvier for at bekræfte sin egne forskruede holdninger og tager tilmed en maske på for at ligne sit idol mere. Vi får uden tvivl mere baghistorie i de kommende film.

Det faktum at han skulle være trænet af Skywalker er da heller ikke garanti for noget. Anakin blev trænet af den eviggode Obi-Wan og se hvordan det endte.

Mht. lyssværene som skribenten ser som Frodos ring, synes jeg det er befriende at de er blevet til noget unikt og særligt igen. Det var de i den originale trilogi, mens de blev decideret misbrugt i den nye. General Grievous er exhibit A.

Der er meget mere at diskutere, og jeg giver ham sådan set også ret i nogle af hans pointer, men det ændrer stadig ikke ved at jeg synes det var en blændende åbning på den nye trilogi.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2016 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Henriksen skrev:
jeg kan virkelig ikke se at det meste er faktuelt forkert.
Steen T skrev:
en del af det han skriver er ganske simpelt faktuelt forkert

Så prøver jeg igen med et par af tingene:
Jonas Willman skrev:
få har råbt op om, at den nye film essentielt, og også mere konkret, er et remake af episode IV.

Jeg ved ikke hvordan han definerer "få". Hvis han med "få" mener "praktisk taget alle", så er det korrekt.
Citat:
Og det ville ikke undre mig, om der kommer til at ske det omvendte af, hvad der skete med prequel-trilogien – en serie film, der blev mødt med nærmest raseri (”Lucas har voldtaget min barndom!”), men hvor synet er blevet mere moderat med tiden.

Da fansene lige havde nedjusteret forventningerne lidt og var kommet sig over Jar Jar Binks og ligeledes restitueret sig efter kærlighedsscenerne, var de film måske ikke helt så tossede.

Det passer simpelthen ikke. Det er endda præcis det modsatte der er tilfældet. Men måske har Jonas bare boet på en øde ø uden internetadgang i årene 2000-2010.


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2016 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Steen T skrev:
Henriksen skrev:
jeg kan virkelig ikke se at det meste er faktuelt forkert.
Steen T skrev:
en del af det han skriver er ganske simpelt faktuelt forkert

Så prøver jeg igen med et par af tingene:
Jonas Willman skrev:
få har råbt op om, at den nye film essentielt, og også mere konkret, er et remake af episode IV.

Jeg ved ikke hvordan han definerer "få". Hvis han med "få" mener "praktisk taget alle", så er det korrekt.
Citat:
Og det ville ikke undre mig, om der kommer til at ske det omvendte af, hvad der skete med prequel-trilogien – en serie film, der blev mødt med nærmest raseri (”Lucas har voldtaget min barndom!”), men hvor synet er blevet mere moderat med tiden.

Da fansene lige havde nedjusteret forventningerne lidt og var kommet sig over Jar Jar Binks og ligeledes restitueret sig efter kærlighedsscenerne, var de film måske ikke helt så tossede.

Det passer simpelthen ikke. Det er endda præcis det modsatte der er tilfældet. Men måske har Jonas bare boet på en øde ø uden internetadgang i årene 2000-2010.


Det kommer vel an på hvem man spørger. Jeg husker mange der bestemt ikke var begejstrede for Episode I-III men som med tiden har set lyset (det har jeg stadig til gode)

Ellers er der ikke alverden i den artikel der faktuelt er helt ude i skoven. Det er eet syn på sagaen - nogen har et andet. Jeg tilslutter mig stadig store dele af kritikken


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2016 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Fritte skrev:
Shiva skrev:
Fritte skrev:
Pssst, Indiana Jones and the Last Crusade stjæler med arme og ben fra Raiders of the Lost Ark...


Pssst. Definer venligst "arme og ben", for hvis det er noget med, at Indy i begge film leder efter et relikvie fra bibelen og at dele af handlingen foregår i en ørken, så er det vist ikke helt sammeligneligt :D


Slåskamp med en propel i baggrunden. Slåskamp på en jeep. Nazier der ryger udover en kløft. Identisk bazar-scene. Konfrontation med de onde, hvor Indy står på toppen af en bakke. Indy og damen, der bliver fanget i en grotte. Og hvis man kan snakke om sammenlignelige plot i A New Hope vs. The Force Awakens, så er søgen "efter et relikvie fra bibelen" også endnu et punkt, hvor filmene er ens. Hvis man ser dem efter hinanden, så er det meget tydeligt.


Sammenfald mellem enkelte scener er en ting...kopiering af 50% af plottet er altså noget helt andet. Nu er Indy's mission i livet jo at søge efter relikvier, så jeg synes ikke helt den plot-sammenligning holder. De andre eksempler er måske til at finde, hvis man kigger efter dem, men det er i hvert fald ikke noget, der rammer seeren i hovedet som et deja-vú, som det er tilfældet med TFA. Du er sikker på, at de ting du nævner ikke blot små nods til "Raiders..."? Der er jo også tonsvis af lignende nods i til episode 4-6 i TFA og disse har jeg ikke noget problem med. Det er ikke at planke i min bog. :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2016 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Enig. Plotsammenfald i Indy er ikke nær så påfaldende (det er aldrig faldet mig ind at det skulle være tilfældet ihvertfald) som i TFA, alt andet lige.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2016 12:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Indiana Jones-filmene er meget, meget mere ens end først antaget. Plotmæssigt følger de den fuldstændig samme formel.

Se 7:21 og frem. (ADVARSEL! Masser af spoilers)



Top
   
Indlæg: tirs jan 19, 2016 18:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
:thumb: Super arbejde af Stuckmann.


Top
   
Indlæg: tirs jan 26, 2016 23:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Der kommer flere Star Wars-film, udover de 5 der er på vej. Samt uendelig mange Marvel-film i fremtiden...

http://www.comingsoon.net/movies/news/6 ... r#/slide/1

:wackdonkey: x 2.


Top
   
Indlæg: tirs jan 26, 2016 23:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Fritte skrev:
Der kommer flere Star Wars-film, udover de 5 der er på vej. Samt uendelig mange Marvel-film i fremtiden...

http://www.comingsoon.net/movies/news/6 ... r#/slide/1

:wackdonkey: x 2.

Det var omtrent lige så forudsigeligt som jul i december. Den ko bliver skammalket indtil vi alle sammen brækker os i lyssværdstykke stråler.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs jan 26, 2016 23:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Så er det heldigvis bare ligeså nemt som at slukke fjernsynet: lad lortet ligge!

Jeg er allerede stop mæt med udsigten til bare de to spin-off film, som forekommer mig evigt ligegyldige.

Hvis SW skulle have været fortsat ordentligt, så skulle det have været senest 10 år efter Episode VI. Toget er kørt nu. Retro-hyldest om man er for eller imod er bare ikke en original videreførsel af SW-universet og Disney kommer til at ride den hest her til den er slidt ned under gulvtæppet og vi alle ønsker den længere væk end en galaxy far far away.

Lad det nu for Guds skyld ligge... og velvidende at det ikke kommer til at ske, så er jeg personligt stået af. Har sagt og skrevet det før og jeg gør det gerne igen:

Star Wars er og bliver definitivt de tre originale film. Alt andet er supplementer man kan more sig med alt efter humør. For mig bliver de aldrig del af den rigtige historie - den der startede med den unge Luke på Tattooine og sluttede på Endor.


Top
   
Indlæg: ons jan 27, 2016 10:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Henriksen skrev:
Lad det nu for Guds skyld ligge... og velvidende at det ikke kommer til at ske, så er jeg personligt stået af.

Du elsker bare den slags udtalelser, hva? Er der nogen her der har lyst til at indgå væddemål om Henriksen ser de næste Star Wars film? For det gør han.


Top
   
Indlæg: ons jan 27, 2016 10:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Steen T skrev:
Henriksen skrev:
Lad det nu for Guds skyld ligge... og velvidende at det ikke kommer til at ske, så er jeg personligt stået af.

Du elsker bare den slags udtalelser, hva? Er der nogen her der har lyst til at indgå væddemål om Henriksen ser de næste Star Wars film? For det gør han.


Og du elsker bare at vride enhver mulighed for en bedrevidende dråbe provkation ud af ethvert udsagn.

Jeg håber DISNEY lader det ligge (gør de desværre ikke). Jeg prøver fortælle, at der ingen grund er til at gå i selvsving på den ene eller den anden måde - man kan bare lade være med at se filmene og/eller tage del i hypen.

Personligt er jeg selv stået af Star Wars-hysteriet. Jeg var revet med på nostalgiens bølge. The Force Awakens har fyldt en del, det var stort at skulle i biffen, den første reaktion var positiv....og så er filmen ved eftertanke bare feset ud.

Ja, på et eller andet givent tidspunkt kan jeg da ikke sige mig fri for, at lure på hvad også spin-off filmene er for noget. Det ville være sært andet, da jeg jo som bekendt er ret interesseret i film. Jeg går dog ikke i selvsving over udsigten til disse film, og det bliver ikke film jeg kommer til ar bruge penge i biografen på. Den magi der er ved Star Wars er forbeholdt de tre originale film.

Jeg er også stået af mht Episode VIII og IX. Især med Disneys udmelding om at ville fortsætte i det uendelige (ca.). Vi er allerede langt ude over hvad George Lucas planlagde, og nok må være nok nu. Jeg kommer ikke til at tælle ned på samme måde til VIII og IX som jeg har gjort til VII. Gu' fanden skal jeg da se, hvordan man får forklaret de grusomme plothuller og den tynde historie, man har disket op med indtil nu. Jeg forventer endnu et Star Wars retro-remix uden det mindste spor af original fortælling. Jeg kommer ikke til at sidde og trippe for at sikre mig en billet til premieren. Jeg er stået af, ligesom Spectre har sendt mig af James Bond-toget. Det er så på ingen måde ensbetydende med, at jeg ikke ser nogle af filmene, dertil er min nysgerrighed for stor. Entusiasmen derimod - den er parkeret og slukket. De kan starte hvad de vil af ny hype op til Episode VIII og du kan spørge mig om det rører mig.


Top
   
Indlæg: ons jan 27, 2016 11:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Henriksen skrev:
Jeg kommer ikke til at sidde og trippe for at sikre mig en billet til premieren.

Er vi ikke også for gamle til det?

Du godeste hvor gør du meget ud af nogle fjollede underholdningsfilm. Jeg tror at du først og fremmest trænger til at se Return of the Jedi uden nostalgiens briller. Den var fantastisk da vi var børn, men det er ikke ligefrem noget filmhistorisk mesterværk.

Da vi var børn ville vi helt sikkert have elsket, at der kom en Star Wars film om året. Og skidt med kvaliteten, så længe der er lyssværd og rumskibe.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 556 indlæg ]  Gå til side Foregående 134 35 36 37 38 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team