DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:38

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

#DAHFCUP 2015 ~ Round 2: Sam Mendes vs. Bryan Singer
Afstemning sluttede ons nov 11, 2015 13:40
Sam Mendes 54%  54%  [ 22 ]
Bryan Singer 46%  46%  [ 19 ]
Afgivne stemmer: 41
Forfatter besked
Indlæg: ons nov 04, 2015 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Læs mere om den indledende runde i #DAHFCUP 2015 her

#DAHFCUP 2015 ~ Round 2: Sam Mendes vs. Bryan Singer

Billede Billede

Sam Mendes-tråden inkl. filmografi vs. Bryan Singer-tråden inkl. filmografi

Stem på den bedste instruktør, og skriv gerne hvorfor du stemmer som du gør. Afstemningen løber 7 dage. Vinderen går videre i #DAHFCUP 2015 indtil vi til sidst har kåret den bedste nulevende filminstruktør. :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
For mig er der ingen tvivl om, at Sam Mendes peakede med hans debutfilm American Beauty som stadig er en smuk, poetisk, nærmest perfekt film. Jarhead var også fin og Skyfall er blandt de bedre af de nye Bond-film.

Jeg har heldigvis ikke set Bryan Singers utallige X-Men-film, og har ingen intentioner om det. Men jeg har til gengæld set hans (med afstand) bedste film The Usual Suspects som er en af mine all-time favoritter. Eneste anden Bryan Singer film jeg har set er Valkyrie fra 2008, men den var til gengæld ret vellykket.

Faktisk et close call her, og det kunne falde ud til begge sider. Jeg ender dog med at stemme på Bryan Singer pga. The Usual Suspect selvom jeg faktisk synes at Sam Mendes har levet flest vellykkede film. Men isoleret set kommer man ikke uden om Keyser Söze!

Det bliver til en lidt forsigtig stemme på Bryan Singer herfra :oops:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Mendes herfra :thumb:

Jeg har ikke set Away we go og Spectre, men resten af hans film er et godt stykke over middel modsat Singer som udover den fremragende The Usual Suspects ikke har lavet noget som imponerer mig så meget som mendes' film.

Så må vi få frakke-juntaen mobiliseret :laugh:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 13:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Jeg elsker de X-Men film! (Jaja det er ikke revolutionerende klø-dig-i-håret-film)
Bryan Singer får min stemme!

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Bryan Singer fordi The Usual Suspects er et mesterværk! Det er Sam Mendes' Road to Perdition også, men førstnævnte var bare min all-time favoritfilm i gamle dage :)


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 14:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Here we go again... :loco:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
The Usual Suspects tørrer gulvet med Skyfall og Verbal Kint er lige en tand skarpere end Lester Burnham

Singer herfra :thumb:


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 17:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
For mig er der ingen tvivl om, at Sam Mendes peakede med hans debutfilm American Beauty som stadig er en smuk, poetisk, nærmest perfekt film.


Aaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!!!! Sjældent en traumatiserende oplevelse at logge ind på DAHF, men den der sætning kommer til at gøre mig søvnløs i et par dage :devil: Gør det aldrig igen DP!!!

Mendes' bedste film er imho Revolutionary Road, men en klar stemme til Singer herfra.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 17:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Sam Mendes foran 10-8. What the hell??


Senest rettet af Fritte søn apr 24, 2016 19:01, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 17:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Fritte skrev:
Sam Mendes foran 10-8. What the fuck??


Der må være nogle der ikke har set The Usual Suspects!


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 17:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Henriksen skrev:
Fritte skrev:
Sam Mendes foran 10-8. What the fuck??


Der må være nogle der ikke har set The Usual Suspects!


Der må være nogle der ikke har set andre Singer film end The Usual Suspects!


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jo, Days of Future Past. Den var fed.

At filme en Fakta-pose i blæsevejr er ikke filmkunst :lol:


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 18:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
En stemme på Singer fordi Usual Suspects holder 100% - og så er American Beauty en af mine hadefilm. DVD Journals anmeldelse er lige på kornet.

Citat:
American Beauty cleaned up the film awards for 1999, as it well should have. It was, after all, nearly scientifically engineered to win awards. [...]

Ball and director Sam Mendes (both Oscar winners, and both first-timers), perhaps unknowingly, concocted a perfect — and perfectly frustrating — accolade receptacle. American Beauty is a shallow, awkward brew of broad farce, condescending social commentary, and cheap melodramatics, validated by one "It"-actor of deserved renown (Spacey), eye-catching (and body-baring) turns by two virtual unknowns (Bentley and Birch), one "It"-actress of undeserved hype (Suvari), some arty pap having to do with badly CGI-ed rose petals, and a couple of really touching and meaningful moments that made it in there somehow, too. But most importantly, Ball and Mendes carefully spell out every situation, conflict, and emotion with the explicit approach of third-grade teachers, just to make sure everyone gets it. And that means the people who give out the awards. It's "art" for the not-too-bright.

Ball, formerly a writer for the short-lived sitcom "Cybil," gets stuck in TV mode. His characters all interact and react like rigid caricatures building toward a punchline, and Mendes, with his musical theater background, directs his actors to play accordingly, with lots of "big" confrontations, artificial speeches, and scenery-chewing breakdowns. There are times when it feels like American Beauty would've been truer to itself as one of those zany comedies about a grown man trying to act like a teenager, as Ball and Mendes craft some well-oiled farce in this direction. But when the farce tries to suddenly segue into drama again, there's not the necessary character development to back it up.

Even worse than these irreconcilable genre shifts, though, is the condescending nature of Ball's point-of-view. First there's the tired urban artist's conceit that middle class suburbia is really a mounting volcano of dysfunction, bitterness, repression, and fear. Debilitating neurosis is the status quo for all of Ball's characters — except for the neighborhood's idyllic gay couple, which, under the guise of progressive cheek still reduces gay characters to token, one-dimensional pawns of some social agenda. Neither does Ball allows any integrity whatsoever for Cooper's rigid Marine, who must be unequivocally bad to fit the writer's narrow purpose. And so is Bening's character limited to a gallery of shrieking fits and chilly glares to justify hero Lester's misdirected longing to juvenilia — and provide lots of juicy clips for the Oscar broadcast.

Ball uses as the impetus for Lester's denouement a ridiculously contrived misunderstanding of Blake Edwardsian — no, of Three's Company-esque — proportions. And beyond that, Lester's fate is simply gratuitous, sadly overshadowing the impact of his important moment of truth seconds prior; perhaps another sign from the writer of contempt for this pitiable suburban heel. [...]

Some of the other acting, however, is ludicrous. Bening's hammy theatrics echo Mommy Dearest, and Suvari — whose customarily weird inflection seems to go unnoticed as her dim star rises — is overbearing to the brink of embarrassment. If she were to give this same performance on an episode of Full House she would be roundly ridiculed — it's that bad. But she shows her boobies, so everyone lets it slide.

:clap:


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2015 23:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Det er SÅ smukt skrevet...nattesøvnen er reddet!

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tors nov 05, 2015 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Stemte på Sam Mendes...
Ikke fordi Singer ikke har lavet gode film, men den eneste jeg kan se igen og igen er The Usual Suspects, mens X-Men serien da var gode nok første gang, men jeg har bare ikke helt samme gensyns glæde...
Mens Mendes med lidt varieret katalog byder på
American Beauty
Road to Perdition
Jarhead
Things we lost in the fire
Kiterunner
Skyfall
Spectre

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team