DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 171 72 73 74 75147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn maj 11, 2014 23:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Præcis. Manglede simpelthen ord, da jeg så den. The mother of all brainfarts.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: man maj 12, 2014 10:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
DeathPosture skrev:
Atlantis: The Lost Empire[/url][/b] [2001] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
...netop udkommet på bluray (godt nok barebone)

Allerførst - hvis du synes om filmen, er SE-udgaven på dvd noget af det bedste og mest omfattende, Disney nogensinde har lavet - og det er en mindre skandale, at det ikke er medtaget på BD'en.

Jeg er delvist enig i anmeldelsen - fedt, at man turde smide sangene og de nuttede dyr ud til højre og lave et gennemført actioneventyr. Historien er grundlæggende spændende, og det visuelle design er toplækkert.
Filmen døjer lidt under sit massive persongalleri, hvoraf størstedelen bare virker som fyld (lægen, kokken m.fl.) og med fordel kunne smides ud, så de resterende fik lidt mere plads at være på. Og så er tempoet meget ujævnt. Det går næsten absurd hurtigt med at komme til Atlantis, og jeg sad jævnligt og blev frustreret over, at man dog ikke lige brugte 5 minutter ekstra på de forskellige sekvenser undervejs, så de i større grad virkede som en del af plottet og i mindre grad som en undskyldning for at sprænge ting i luften. Problemerne med det jappede tempo er i nogen grad også i Treasure Planet.
Men 4½ herfra - og jeg glææææder mig til at få den i afspilleren. Lyddesignet af Gary Rydstrom er fantastisk og de sekvenser, jeg lige havde testet på BD'en, lover virkelig godt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man maj 12, 2014 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Atlantis står til at have noget ekstra materiale ifølge bagsiden af coveret?

I gamle dage havde jeg den engelske 2-disc udgivelse med det blå papcover man kunne dele fra midten. Oh, the good ol' days :)


Top
   
 
Indlæg: man maj 12, 2014 11:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jordsvin skrev:
Jeg synes det giver fantastisk meget mening, at aliens, som er overfølsomme over for vand, invaderer en planet hvis overflade er 70% vand, hvor vand regelmæssigt falder fra himlen, og overfalder mennesker - som også hovedsageligt består af vand. Genialt fundet på.


Ja, det er simpelthen så godt fundet på. Utroligt, at sådanne veludviklede rumvæsener ikke skulle have set, at der er pænt meget vand på denne planet. Det er tåbeligt, men det har det mest Shyamalalalalalalamanala eller hvad han nu hedder været siden The 6th Sense.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: man maj 12, 2014 11:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Fritte skrev:
Atlantis står til at have noget ekstra materiale ifølge bagsiden af coveret?

I gamle dage havde jeg den engelske 2-disc udgivelse med det blå papcover man kunne dele fra midten. Oh, the good ol' days :)

Det er mest de slettede scener, der er taget med. På UK-dvd'en (som jeg heldigvis stadig har stående :yum:), er der ca. 2 timers yderligere materiale - det er tilsyneladende også med på US-BD'en, men ikke den danske.
Billede

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs maj 13, 2014 9:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Heli (Amat Escalante, 2013)
Billede
Alle kender det gamle slogan Kids, don't do drugs. Og kender man lidt til situationen i Mexico, kunne man fint fortsætte med Kids, don't deal with drugs. Ellers er det mexicanske drama Heli en god, omend ikke særlig behagelig påmindelse. Filmen lægger ud med billeder af to bagbundne, blodindsmurte mænd, hvoraf den ene hurtigt ender med en løkke om halsen. Så er stilen lagt.

Den unge fyr Heli bor med kone & baby, far og lillesøster i en unavngiven flække i Mexico. Alt er støvet og nedslidt, og hverken arbejdsmæssigt eller privat synes der at være meget fremtid for nogen af de involverede.
Men der er skam en fremtid - bare ikke den de havde håbet på. Da det lokale politi under store fanfarer destruerer den seneste narkofangst - sikkert bare en dråbe i havet - er nogle af de involverede så snedige, at de lægger lidt til side til sig selv. Uheldigvis for Helis familie har hans 12-13 årige lillesøster fået en kæreste, der arbejder for et anti-narkokorps. Han ser nogle muligheder, hvor der nok aldrig var nogen, og pludselig er både han, Heli og resten af familien ude, hvor de slet ikke kan bunde.
Volden er aldrig overdrevet grafisk, men filmen indeholder da sin andel af chok-sekvenser (hvis du har brug for at se en bagbundet mand få hældt tændvæske på kalorius og derefter sat ild til, er her din mulighed). Men Escalantes primære ærinde er at vise, hvordan volden og narkomiljøet gennemsyrer hele samfundet, og hvor afstumpet den ender med at gøre mennesker. Hvis man har set tilpas mange mennesker blive gennemtævet og henrettet, holder det op med at gøre indtryk til sidst.

Skuespillet er fint og funktionelt det meste af tiden, især i filmens anden halvdel, hvor krisen spidser til, men der er desværre ikke nogen af skuespillerne, der for alvor brænder igennem i filmens hverdagssituationer. Til gengæld har manuskriptet diskret hældt en smule barok humor ud over filmen med jævne mellemrum, så den nedslående stemning ikke bliver helt uudholdelig. Samlet set et interessant indblik i en verden, man heldigvis ikke kender så meget til, og en film, man ikke behøver at gense lige med det første.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:


Oven på sådan en mavepuster følte jeg, at jeg havde gjort mig fortjent til en omgang gedigen action....
Captain America: The Winter Soldier (Anthony Russo & Joe Russo, 2014)
Billede
....og det fik jeg :)

Alle interesserede er vel bekendt med plottet på nuværende tidspunkt, så det behøver vi ikke at bruge dyrebar båndbredde på. Chris Evans har igen påtaget sig den lidt utaknemmelige rolle som hele Amerikas hårdtpumpede duksedreng, der er blandt de mindst interessante personer i Marvels uoverskuelige heltegalleri - men han formår nu at give karakteren så meget charme, at vi ser gennem fingre med, at han i bund og grund er røvkedelig. Der er denne gang en hel del mere plads til Samuel Jacksons Nick Fury (et plus) og til Scarlett Johansson (der som altid er rar mod øjnene men her lidt reduceret til at være oneliner-spyende, overkæk sidekick). Og Robert Redford giver filmen lidt ekstra pondus i en rolle, som han i princippet kunne have spillet på autopilot.
Film af denne type lever og dør med deres skurk, der denne gang er mindre fjollet end stakkels Hugo Weaving i The First Avenger, og actionsekvenserne er generelt imponerende: velkoreograferede og godt filmede. De topper i starten i et spektakulært underholdende raid mod et passagerskib fyldt med gidsler, hvorimod slutningen - vanen tro for moderne superheltefilm - er alt for lang og over-the-top.
Det virker fx. temmelig latterligt, at
[Vis Spoiler]
tre fly, der angiveligt er tilstrækkeligt avancerede til at undertrykke hele Jorden, ikke kan få bugt med en enkelt fyr med kiksede metalvinger. Wot???


Det, der dog for alvor trækker filmen op over middel, er konspirationsplottet, der trækker tempoet ned på et behageligt niveau og får overraskende god tid til at folde sig ud. Man skal nok ikke hænge sig for meget i detaljerne, men det er da rart at se en actionfilm, der ikke rendyrker check your brains at the door-konceptet. Jeg ved godt, at Iron Man og evigt selvfede Downey jr. løber med det meste af superhelteopmærksomheden, men respekt for en film som The Winter Soldier, der tager en andenrangs-karakter og giver ham en førsterangsbehandling.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: fre maj 16, 2014 15:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
3 Days to Kill (2014)

Kevin Costner spiller Ethan Renner i 3 Days to Kill. Ethan Renner...

Tom Cruise spiller Ethan Hunt i Mission: Impossible 4 overfor Jeremy Renner. Come on! :roll: :shakehead:

Den her slags film er set 1000 gange før og det er set bedre.

:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)

Igen: Det er set 1000 gange før og det er set bedre. :zzz:

Heldigvis hedder Kevin Costner kun Thomas Harper i denne film. :laugh:

:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

Captain America: The Winter Soldier (2014)

Meget bedre end den første film. Faktisk er den lidt halvalvorlig.

Det eneste der trækker ned er den gudfrygtelige Falcon karakter, der flyver rundt.
Og så lidt en semifesen bad guy.

Men Scarlet Johanson og Chris Evans trækker op. Deres samspil er supergodt faktisk.

Jeg var underholdt!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Devil's Due (2014)

En omgang hundelort.

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:


Senest rettet af Fritte fre maj 16, 2014 17:13, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: fre maj 16, 2014 17:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nå, jeg kan da ligeså godt anmelde alle 2014-produktioner på min liste.
The LEGO Movie og Pompeii har jeg jo også skrevet et par ord om.

Paranormal Activity: The Marked Ones (2014)

:zzz:

Ganske få øjeblikke hiver denne film op.

Den skiller sig ikke rigtig ud fra de øvrige film i serien, udover at de taler lidt spansk.

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

RoboCop (2014)

Jeg havde egentlig forventet lort og det var næsten også det jeg fik.

Alt for meget CG, en RoboCop der hopper ( :laugh: ) og ED-209 i den originale film er langt bedre udført. Selvfølgelig.

Michael Keaton stjæler dog spotlightet. Han er rigtig god :thumb:

:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

Freezer (2014)

En film om en gut der bliver lukket inde i en fryser, men nogle russere der kræver penge af ham.

Idéen er god nok, men det her er lidt ligesom filmen Buried (2011). Dén er bare MEGET bedre.

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Ride Along (2014)

Ice Cube og ham den frygtelige Kevin Hart, som tror at han er den nye Eddie Murphy. Det er han bare ikke. Og det bliver han aldrig.

Der er få øjeblikke hvor man griner. Ellers griner man bare over Laurence Fishburne, som godt nok er blevet heavy siden den første Matrix.

:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:


Top
   
 
Indlæg: lør maj 17, 2014 1:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Tak, Mr. Frittchen! Men så skal de anmeldelser heller ikke blive meget kortere, vel? Ellers ender du som Gromit ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: lør maj 17, 2014 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Fik genset George A. Romeros Dawn of the Dead på AUS BD. Filmen så faktisk rigtig godt ud og lyden var ligeledes rigtig god. Filmen holder stadigvæk 100 pct. og det er nok min yndlings zombiefilm sammen med 28 days later. Jeg havde dog helt glemt hvor meget humor der er i den og hvor tacky den er! Samtidig ser alle effekterne ikke alt for godt ud i HD, men sådan er det jo.
Inden for sin genre er vi på 5 ud af 5, men som film og med de b-film elementer den har bliver det til
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:

Jeg blev faktisk helt nysgerrige på at se Argento's udgave der har andet musik og som fjerner humoren.
http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=177418

Nogle der har set den?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: lør maj 17, 2014 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Buck Rogers skrev:
Tak, Mr. Frittchen! Men så skal de anmeldelser heller ikke blive meget kortere, vel? Ellers ender du som Gromit ;)


Hehe, jeg fatter mig i korthed :D http://www.criticker.com lever faktisk af filmanmeldelser på 3-5 linjer. :shock:


Top
   
 
Indlæg: tors maj 22, 2014 9:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Jeg fik set The LEGO Movie som den første film i maj.

Jeg havde forventningerne skruet helt i vejret efter de MANGE positive anmeldelser.

Jeg er sikkert i den forkerte målgruppe. Burde man kende LEGO Batman og de andre figurer i forvejen?
Jokes om Gandalf og Middle Earth kommer 10 år for sent. Slutningen var noget værre noget.

Ellers sjov og der var gang i den.

Jeg har slettet min Blu-ray 3D preorder. Desværre. Havde håbet på at det var den første 2014-produktion der skulle i samlingen.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:


Jeg er uenig! :lightsabre:

Billede
The Lego Movie [2014] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
"We are from the planet Duplo, and we're here to destroy you!" Jeg ved ikke helt, hvad jeg havde forventet. Nok noget i retning af en småkedelig reklamefilm med lavt budget, banal handling og fremdrift som et forlænget afsnit af en eller anden børne-actionserie på Nickelodeon. Intet kunne være mere forkert. Tværtimod er dette en voldsomt gennemført, gennemarbejdet film med væg-til-væg jokes og kulturelle referencer helt på linie med de bedste Pixar-produktioner. Produktionsniveauet er decideret imponerende og der er så mange referencer, satire og jokes, at man næsten ikke kan følge med (hvilket er en god ting). Samtidig er der masser af retro-action og den ene fejende flotte sekvens efter den anden. God underholdning til både børn og deres forældre. Voice castet gør det også eminemt og scoren er stemningsfuld. Everything is awesome! Jeg er dybt, dybt imponeret! Varmeste anbefaling herfra til en af årets bedste film!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: søn maj 25, 2014 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Billede

X-Men: Days of Future Past er en fantastisk film i serien. Fuldt på højde med den 2. film. Samtidig binder den rigtig flot alle de andre film sammen. Hvis man kan lide universet og figurerne bør man ikke snyde sig selv for denne film. Husk dog at se den i 2D.
Desuden får filmen virkelig vist hvor meget bad-ass Magneto er! Den bedste 5er ( eller 7er ) man kunne håbe på.

Jeg har faktisk lyst til at se den igen! :thumb:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Jeg er klar til Apocalypse i 2016! :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: man maj 26, 2014 9:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Mills skrev:
Husk dog at se den i 2D.

Warum denn? Normalt er jeg ikke den store 3D-fan, men den er i det mindste optaget i formatet og ikke bare opkonverteret.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man maj 26, 2014 10:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Buck Rogers skrev:
Mills skrev:
Husk dog at se den i 2D.

Warum denn? Normalt er jeg ikke den store 3D-fan, men den er i det mindste optaget i formatet og ikke bare opkonverteret.


I know, men hader bare 3D. Kan ikke klare den lave lysmængde samt det faktum at jeg skal have de åndssvage briller udenover mine alm. briller.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 171 72 73 74 75147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team