DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 155 56 57 58 59147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons feb 19, 2014 16:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Puroresufan skrev:
Kan rigtig godt lide The Shining, og syntes stadig den holder. Men er enig i at Shelleys figur i 2014 ikke holder. Meget flimsy og usikker/svag, syntes slet ikke jeg husker hende så hysterisk i bogen, som du burde genlæse, den er jo fremragende :beerchug:


Nu siger du genlæse. Det er vist nødt til at blive læse. Jeg kan ikke huske rent faktisk at have læst den - modsat så mange andre glimrende King-bøger. Flovmand herfra! :oops:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: ons feb 19, 2014 18:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Holmsgaard skrev:
Jeg kan ikke huske rent faktisk at have læst den - modsat så mange andre glimrende King-bøger. Flovmand herfra! :oops:

Hvis du ikke er meget for filmen (skam dig! ;) ) så gør du klogt i at læse bogen, for den er meget anderledes. Stephen King er heller ikke selv meget for Kubricks fortolkning. I min bog er det dog ikke kun en af de bedste gysere nogensinde, men også højt oppe på listen over de bedste film i det hele taget.


Anywho..;

The Wolf of Wall Street
Højrystet, fræk og ofte uforskammet morsom Wall Street-komedie fra Martin Scorsese, som beviser, at han på trods af at have rundet de 70, stadigvæk har mere filmisk energi end de fleste.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

Mandela: Vejen til frihed
Gumpetung biografisk film om Nelson Mandela, baseret på hans egen selvbiografi, bliver aldrig andet end et stort opsat potpourri over de store begivenheder i hans liv.

:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:


Top
   
 
Indlæg: ons feb 19, 2014 21:19 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Michael W. skrev:
Mandela: Vejen til frihed
Gumpetung biografisk film om Nelson Mandela, baseret på hans egen selvbiografi, bliver aldrig andet end et stort opsat potpourri over de store begivenheder i hans liv.

:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:

Det anede mig - traileren fik den i alt fald til at ligne noget, der havde ligget færdigt i et par og ventet på, at han døde, så de kunne give den max gas med klæbrige strygere etc.

Noget helt andet.... er der ikke nogen, der har set den nye Robocop? Der er sikkert mange, der boycotter den af princip, men iflg. anmelderne er den - om ikke andet - helt ok popcornunderholdning.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors feb 20, 2014 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Tak for anmeldelserne Michael W. - og velkommen tilbage på DAHF! Altid en fornøjelse, at læse dine skriverier :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors feb 20, 2014 11:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Michael W. skrev:
Holmsgaard skrev:
Jeg kan ikke huske rent faktisk at have læst den - modsat så mange andre glimrende King-bøger. Flovmand herfra! :oops:

Hvis du ikke er meget for filmen (skam dig! ;) ) så gør du klogt i at læse bogen, for den er meget anderledes. Stephen King er heller ikke selv meget for Kubricks fortolkning. I min bog er det dog ikke kun en af de bedste gysere nogensinde, men også højt oppe på listen over de bedste film i det hele taget.


Ingen skam her, Michael W, men at fremprovokere et svar fra dig er et stort plus hos mig. :)

Jeg synes ikke, The Shining er nogen dårlig film - det er en rigtig god og vellavet film. Den virkede bare ikke uhyggelig for mig her i 2014 og Shelley Duvalls fæle skuespil gjorde det især til et lidt ærgerligt genkig, men omvendt er det også over ti år siden, at jeg sidst så den. Stemningen i filmen, den måde, den er filmet på, og Nicholson/sønnens skuespil er glimrende.

Jeg ved, at King var utilfreds og har lavet sin egen filmatisering, men så vidt jeg kan læse mig frem til, så gik det ikke så godt. Jeg vil dog prøve at se hans version på et tidspunkt og se, hvordan det bliver i forhold til. Bogen skal jeg i hvert fald læse. Da jeg læste Kings udgave af IT, mistede jeg hurtigt interessen for filmatiseringen af samme, Tim Curry i glansrolle eller ej. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: tors feb 20, 2014 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Holmsgaard skrev:
Michael W. skrev:
Holmsgaard skrev:
Jeg kan ikke huske rent faktisk at have læst den - modsat så mange andre glimrende King-bøger. Flovmand herfra! :oops:

Hvis du ikke er meget for filmen (skam dig! ;) ) så gør du klogt i at læse bogen, for den er meget anderledes. Stephen King er heller ikke selv meget for Kubricks fortolkning. I min bog er det dog ikke kun en af de bedste gysere nogensinde, men også højt oppe på listen over de bedste film i det hele taget.


Ingen skam her, Michael W, men at fremprovokere et svar fra dig er et stort plus hos mig. :)

Jeg synes ikke, The Shining er nogen dårlig film - det er en rigtig god og vellavet film. Den virkede bare ikke uhyggelig for mig her i 2014 og Shelley Duvalls fæle skuespil gjorde det især til et lidt ærgerligt genkig, men omvendt er det også over ti år siden, at jeg sidst så den. Stemningen i filmen, den måde, den er filmet på, og Nicholson/sønnens skuespil er glimrende.

Jeg ved, at King var utilfreds og har lavet sin egen filmatisering, men så vidt jeg kan læse mig frem til, så gik det ikke så godt. Jeg vil dog prøve at se hans version på et tidspunkt og se, hvordan det bliver i forhold til. Bogen skal jeg i hvert fald læse. Da jeg læste Kings udgave af IT, mistede jeg hurtigt interessen for filmatiseringen af samme, Tim Curry i glansrolle eller ej. :)


Har aldrig forstået hvorfor han var så utilfreds med den, jeg har set hans "godkendte" mini serie eller hvad det var for mange år siden og husker den ikke for noget specielt. Kubricks version er da hans mest vellykkede filmatisering, sammen med korthistorien der blev Shawshank. Ellers har hans bøger jo ikke taget sig så pænt ud på film, eller tv. Kunne rigtig godt lide første del af IT delen, med børnene, de fungerer rigtig godt, men de voksne skuespillere stinker. Men kan du så kommer igang med at få den læst Holmsgaard :thumb: , og når du er færdig kan du jo kaste dig over hans "fortsættelse" fra sidste år, Dr. Sleep hvor man følger en voksen Daniel Torrence.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
 
Indlæg: tors feb 20, 2014 13:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
:offtopic:
Jeg har ind imellem overvejet at få set IT - jeg kan godt lidt hele præmissen, men jeg synes, at Kings roman er så uendeligt overdetaljeret og repetitiv, at den var svær at komme igennem. Efter de første 300-400 sider syntes jeg, at jeg så fint havde forstået, hvad han ville sige, og desværre var der stadig 600 sider tilbage på det tidspunkt. Forhåbentlig er miniserien bedre til at kondensere pointerne.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors feb 20, 2014 14:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Grave Of The Fireflies [1988] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
"Why must fireflies die so young?" Det er relativt begrænset, hvor tit man ser en tegnefilm, hvori handlingen er henlagt til Kobe, Japan i slutningen af 2. Verdenskrig. Året er 1945 og krigen er nået ind i sin allermest forfærdelige face med voldsom bomberegn. Napalmen brænder og de amerikanske B-29 bombefly har bombet Japan sønder og sammen. Midt i alt virakken finder vi det forældreløse søskendepar Seita (14 år) og hans søster, lille grydeklippede Setsuko (4 år). De forsøger på bedste vis, at navigere igennem kaos, desperation og luftalarmer, men det er ikke nemt når hele det etablerede system er brudt sammen. Da deres hus brænder ned ender de hos deres forsmåede tante, hvorefter det for alvor begynder at gå ned af bakke for dem. Og nu har jeg fået noget i øjnene igen. Og for helvede, hvor er det hele bare uretfærdigt og sørgeligt. Dette er, uden tvivl, den mest deprimerende tegnefilm jeg nogensinde har set. Det er lidt ligesom dengang Bambis mor døde... bare med tilføjelse af forkullede lig og systematisk massemord. Man skal, med andre ord, sørge for at være i det rette humør, før man sætter sig ned og ser den. En smuk og ufattelig rørende film.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre feb 21, 2014 1:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:
Grave Of The Fireflies

Det er lidt ligesom dengang Bambis mor døde... bare med tilføjelse af forkullede lig og systematisk massemord.

Jeg har til dags dato aldrig talt med nogen, der ikke som minimum har knebet en tåre til den. Og jeg er rørende enig i din karakter - ti ud af ti herfra.

Jeg fik set Atonement, som er en fantastisk film. Den handler om hvordan en lille piges jalousiløgn kan ødelægge to menneskers liv. De første tyve minutter tænkte jeg "hvad i alverden er det her for en gang Brideshead agtigt cr*p", men når plottet endeligt kommer i gang, så er den det hele værd. Saoirse Ronan er simpelt hen eminent til at spille en rigtigt lille intrigant møgtøs - så meget at hun fik en Oscar nominering, og som 13årig er det en ret god start på en karriere (hun er i øvrigt dødgod i Hanna også). De to det går ud over er James McAvoy og Keira Knightley, og sidstnævnte får man lov at se som Miss Wet Gennemsigtig Underkjole, så der er rigeligt at komme efter. Plus filmen er klippet på en sjov måde - man ser tit konsekvenserne først, og så bagefter baghistorien, og der er et fantastisk plot twist til sidst.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: fre feb 21, 2014 1:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Buck Rogers skrev:
Forhåbentlig er miniserien bedre til at kondensere pointerne.

Vent evt. på Cary Fukunagas serie. Manden er tydeligvis et geni - at dømme ud fra "True Detective".


Top
   
 
Indlæg: fre feb 21, 2014 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
12 Years a Slave

Solomon Northrop er en fri, mørk mand i Saratoga, New York i slavetidens USA. En dag, da hans familie er ude af byen, tager han imod et tilbud om at rejse med et cirkus rundt i Washington D.C. Northrop er nemlig violinist og skal spille mens cirkus rejser rundt. På sin sidste dag bliver han dog narret af sine arbejdsgivere og i stedet solgt til slaveri i sydstaterne, og Solomon må nu iført lænker og slavens nedværdigede ansigtstræk arbejde i sydstaterne, imens han må vente på, om han en dag igen skal se sin familie.

12 Years a Slave er årets helt store Oscar-favorit og det er meget forståeligt. 12 Years a Slave er en barsk omgang, men gennem helt suverænt skuespil af Chiwetel Ejiofor i rollen som Solomon Northrop får vi i indblik i en dybt forfærdelig historie, som allerede er slem nok ved den måde, hvorpå Solomon snydes ud af sit liv som fri mand i New York, men som kun bliver værre, når hans tilværelse som slave går i gang. Store skuespillere som Paul Giamatti og Benedict Cumberbatch lægger også vejen forbi, mens den for mig ukendte Lupita Nyong'o er fremragende i rollen som slavepigen Patsey, der ikke har den nemmeste tilværelse på den gård, hvor Solomon bliver solgt til. Nok faktisk den allerværste.

Historien om Solomon Northrop er utroligt seværdig og en velfortalt en af slagsen, hvor Solomon, Patseys og de andre slavers ansigtsudtryk og de ting, de gør/ikke gør, er med til at give en idé om, hvad det ville sige, at være slave. Filmens billeder, stemning og persongalleri skaber en barsk, men spændende film. Jeg håber, den får lidt præmier til Oscar-uddelingen. Specielt til Lupita Nyong'o. Hun er god.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar fre feb 21, 2014 15:19, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: fre feb 21, 2014 14:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Enig! Jeg gav den :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: for nogle dage siden og glæder mig til at se hvordan den klarer sig til Oscar-uddelingen.

Lupita Nyong'o vs. Sandra Bullock. Det bliver tæt, tror jeg.


Top
   
 
Indlæg: fre feb 21, 2014 14:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fritte skrev:
Enig! Jeg gav den :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: for nogle dage siden og glæder mig til at se hvordan den klarer sig til Oscar-uddelingen.

Lupita Nyong'o vs. Sandra Bullock. Det bliver tæt, tror jeg.


Helt sikkert - de er godt nok begge gode i hver deres film!

Jeg burde egentlig også give den samme karakter. Den er strålende.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: fre feb 21, 2014 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Gravity giver jeg 5.5/6. Grunden til at jeg giver 6/6 til 12 Years a Slave er fordi at den har gjort et større indtryk på mig.


Top
   
 
Indlæg: fre feb 21, 2014 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Begge de to film skal i hvert fald hjem til mig.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 155 56 57 58 59147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team