DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående 138 39 40 41 42 43 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 20, 2013 15:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Det lyder som om jeg må igang med selv at klippe lidt på computeren hvis jeg bliver for ultåmodig :-(

Naiera: Personligt synes jeg bare det er generende at starte med 3 minutter fra sidst og slutte med 3 minutter fra næste episode, når man ser flere episoder i rap - jeg er med på det kunne være rart dengang man så episoderne i tv med 1-2 ugers mellemrum; men idag hvor vi køber komplette serier på DVD/BR så ville det være rart med sådan en marathon mode dracuella nævner :thumb:

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: ons mar 20, 2013 16:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg kan overhovedet ikke genkende det med, at der er tre minutter fra forrige afsnit og tre minutter fra næste afsnit med. Hvor har du oplevet det?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons mar 20, 2013 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Highschool of the Dead - hver episode starter med ca. 3-4 minutter pre-intro scene plus intro og slutter med credits og så smugkig på næste episode... ialt 7-8 minutter af hver 25 minutter episode...

Men er måske bare mig der er pernitten... Og jeg kan endda godt lide titelsagen ellers :thumb:

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: ons mar 20, 2013 17:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg husker det ikke som værende tre minutter fra forrige afsnit.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors mar 21, 2013 8:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
Hehe jeg tror du føler tiden lidt længere, end den er, når du ser OP/ED :D Intro/outro er næsten altid 1:30 hver. Det passer på alle anime jeg har set, måske lige et par sekunder kortere. Og preview i HOTD er på 15-20 sec.

Men du ved godt, at hvis du hopper til næste chapter, skipper den OP/ED? Faktisk mener jeg, at hvis du skipper ED, hopper den over preview også.

EDIT: Oho, jeg tror jeg ved hvad du mener. Det er de klip, der kommer -før- OP og -efter- ED. Hvis det er dem, er de dog ikke preview/postview, de er en del af i afsnittene. Det eneste der faktisk er preview er de sidste 15-20 sec prefixed med 'Preview'

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: tors mar 21, 2013 9:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
dracuella skrev:
Faktisk mener jeg, at hvis du skipper ED, hopper den over preview også.


Det sker, men det er sjældent. Normalt er det altid kapitler hver for sig.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør jul 06, 2013 10:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Så fik jeg endelig bestilt Eva 01 og 02. Glæder mig til at gense den 1. og få set den 2. film. :D

Desuden har jeg skrevet til Scanbox for at høre om de har planer om at udgive min "Min Nabo Totoro" på BD i DK. Efter at have hørt podcasten her http://5by5.tv/incomparable/144 om netop Totoro bliver jeg nødt til at anskaffe mig den på Blå. Et kompromis bliver evt. at jeg købe DK DVDen til børn der kommer på besøg og UK BD'en til mig selv.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn jul 07, 2013 19:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Totoro er en jo en herlig film, og helt fin på UK blu syntes jeg. Har lige fået Kiki.. på blå, også en herlig charmerende Ghibli film.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: lør okt 26, 2013 16:25 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Jeg kunne godt bruge lidt anime-købs-guide.

Det er her mest serier jeg tænker på da jeg har alle Miyazaki og diverse andre enkeltstående film på dvd/bd, men først nu har fået øjnene op for nogle af de mange serier.

Jeg har købt Death Note på dvd, og den er god (er dog ikke færdig med den endnu).
Derudover har jeg købt, men endnu ikke set, Full Metal Alchemist, Cowboy Bebop og Hellsing på UK bd (jeg har ikke en regionfri afspiller endnu).

Jeg kunne godt tænke mig at få listet enkelte personlige favoritter og angivelse af hvilken version man skal købe - der skal helst være japansk lydspor og engelsk eller dansk tekst, og jeg må indrømme, at jeg er mest til bd, men dvd kan vel også gå an i en snæver vending. Det skal helst være anime med en god historie og veltegnet/kunsterisk interessant.

F.eks. har jeg kig på noget Ghost in The Shell, men kan ikke lige overskue hvad der findes og hvilke versioner der er mest interessante...

Andre ting som jeg har lidt kig på er: Code Geass, FlCl, Gankutsuou, One Piece, Bleach, Fairy Tail, Blue Exorcist, Black Lagoon, Berserk, Monster, Steins Gate, Ergo Proxy, The Tatami Galaxy, Welcome To The NHK, Clannad: After Story men der er så meget derude...

På forhånd tak, Morten


Top
   
Indlæg: lør okt 26, 2013 17:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Mortenbruun skrev:
Jeg kunne godt bruge lidt anime-købs-guide.


Køb alt det jeg har sat til salg ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør okt 26, 2013 17:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Mortenbruun skrev:
Derudover har jeg købt, men endnu ikke set, Full Metal Alchemist, Cowboy Bebop og Hellsing på UK bd (jeg har ikke en regionfri afspiller endnu).


Der er du kommet godt i gang. At Cowboy Bebop kom ud i England er helt vildt fedt, og udgivelsen er mega sej. Jeg købte sjovt nok også Hellsing 1-4 på BD for nyligt, og den ser bedre ud end jeg havde regnet med.

Du skal helt sikkert have Code Geass og FLCL. Sidstnævnte er noget af det mest tossede og vanvittigt gode der nogensinde er lavet. Geass kan være svær at sluge, men den er også vildt fed.

Ellers er Bleach (be warned, der er vel snart 300 afsnit og en halv snes film), Blue Exorcist, Black Lagoon, Steins;Gate og NHK også musts. Clannad er grove løjer, men god, det er den.

NHK findes ikke på Blu-ray, og Black Lagoon findes godt nok i England, men er væsentligt dyrere end i USA. Men hvis alternativet er at købe ny BD-afspiller... ;)

Blue Exorcist koster i øvrigt $150 per sæt i USA Billede I England koster hvert set vel £23 ;) Anden omgang kommer dog først i December, men du kan roligt få bestilt begge lige med det samme.

Jeg har også forudbestilling på Sword Art Online, som koster $80 per volume i USA, og £20 i England ;)

Hvad angår Ghost In The Shell er der to film i serien, som er "den rigtige" kanon. Så findes der Stand Alone Complex som er en tv-serie, der dog også har affødt i hvert fald en enkelt film. Jeg kan rigtig godt lide tv-serien. Der er kommet noget nyt Arise-halløj på (dyr) Blu-ray, men det har jeg ikke fået kigget på endnu.

Brug Anime News Network som opslagsværk. Der kan du få info om serierne og de forskellige (amerikanske og nogle gange australske) udgivelser der findes. Jeg stoler mere på deres karakterer end dem på IMDb, når det kommer til anime.

Med hensyn til Fullmetal Alchemist findes der jo både den første serie og Brotherhood. Sidstnævnte følger mangaen længst, men ingen af dem har manga-slutningen med. Se den første og derefter Brotherhood, hvis den første serie falder i din smag. Jeg foretrækker Brotherhood, og den fås jo også på Blu-ray :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør okt 26, 2013 17:33 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Tusind tak :notworthy:

- det er iøvrigt Brotherhood jeg har købt på bd.


Top
   
Indlæg: lør okt 26, 2013 17:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
OK, så var det ikke den hvor udgivelsen blev stoppet før tid i England. (Det var X'amd.) Jeg foretrækker som nævnt også Broderskab.

Du skal også have filmen, The Sacred Star of Milos. Den fik jeg først set forleden, men den er virkelig god. Det er dog til bagefter.

Du bør i øvrigt ikke købe anime på DVD fra England. Det er NTSC->PAL-konverteringer, og så er det som oftest også dyrere end i USA. Regionsfrie dvd-afspillere hænger heldigvis på træerne.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør okt 26, 2013 17:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Bakemonogatari, Nisemonogatari og alle de andre monogatari-serier kommer også på Blu-ray i England, og det er igen et eksempel på en udgivelse, der koster kassen i USA. Det er dog anime for viderekommende, så det skal du nok først give dig i kast med, når du har mange hundrede afsnit bag dig. Helst tusinde ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør okt 26, 2013 17:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Film du skal have:

Evangelion 1.11
Evangelion 2.22
Alt fra Ghibli
Summer Wars
The Girl Who Leapt Through Time
Redline
Welcome to the Space Show

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående 138 39 40 41 42 43 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team