DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 19:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 155 56 57 58 5963 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors sep 13, 2012 17:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
t23 skrev:
Snakker vi Dronningensgade oppe på første sal overfor Christianshavns Metro station?

Korrekt.


Top
   
 
Indlæg: tors sep 13, 2012 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Den bliver vist på et 90" lærred, men desværre kun i SD (den findes ikke på blu-ray endnu).


Top
   
 
Indlæg: tors sep 13, 2012 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg kan gå derop på 15 minutter hjemmefra, så hvis ikke der kommer noget arbejdsmæssigt i vejen så er jeg helt klart på.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tors sep 13, 2012 18:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
:thumb:


Top
   
 
Indlæg: lør sep 15, 2012 10:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Billede
Harvey (1950)
Af en eller anden årsag er Harvey en af de film jeg har ejet flest gange. Jeg havde den på VHS, Laserdisc og dvd - og nu også på bluray. James Stewart spiller den glade ungkarl Elwood, der skræmmer resten af sin familie fra vid og sans - eller rettere sagt, det gør Harvey. Elwood har nemlig en usynlig ven på seks fod og tre en halv tomme, der følger ham over alt. Hans familie frygter at bliver udelukket fra de finere kredse på grund af Elwood, der er en utrættelig mand med en helt særlig ven. Harvey er en magisk lille film om en magisk ven, der gør magiske ting ved ganske almindelige mennesker - og af den årsag alene bør man se filmen. Det er nemlig umuligt at ikke blive en smule glad i låget over Jimmy Stewarts fantastiske mimik, de sublime replikker og et plot, der til trods for filmens længde på 105 minutter hænger rigtig fint sammen. Monologen fra Stewart om hans forhold til Harvey, der foregår i gyden bag en beværtning er helt utrolig skarp og er for mig på højde med USS Indianapolis monologen fra Quint i Jaws. Der er så meget indlevelse i mimik og udtale, at det er ren Hollywoodmagi hele vejen.

Mit gensyn med Harvey på Blå var selvfølgelig nostalgisk og mit forhold til filmen præger med sikkerhed også karaktergivningen. Skulle man aldrig have oplevet Harvey, så er det otte pund (hos Amazon) der er godt givet ud. Billedet er flot i hovedparten af filmen, som bare er en feelgood movie hele vejen igennem.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: søn sep 16, 2012 12:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Billede
Elles
Den dejlige Juliette Binoche spiller Elle-journalisten Anne, der får til opgave at følge op på historien om, at mange franske studiner spæder til deres indkomst som prostituerede. Hun møder de to piger Charlotte og Alicja, der begge bekræfter teorien og indvilger i, at lade sig interviewe til formålet. Filmen handler gennemgående om kontraster - forskellen på ung og ældre, på frimodig og frigid og på ro og vildskab. Fra tidligt i filmen prøver den polske instruktør Malgorzata Szumowska at overskride grænser. Mest af alt Annes grænser, men også filmens publikum bliver følt på tænderne med halvstærke erotiske scener. Det bliver dog kun ved lige ved og næsten, for filmen tør aldrig rigtig tage springet ud - og i gennem filmen bliver de stærkt optrukne kontraster udskiftet med følelsesladede scener, der velsagtens er fantastisk spillet af Juliette Binoche - men alligevel efterlader sit publikum med en lidt trist smag i munden. Joanna Kulig (Alicja) er udover Binoche blændende som den utilregnelige pige, der bevæger sig i en balance mellem sin polske baggrund og det vilde liv hun lever i Paris. Desværre kan hverken Kulig eller Binoche bære filmen helt i mål - hvor især slutningen er tam og uden egentlig udløsning for hverken Anne eller filmens publikum.

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: søn sep 16, 2012 12:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Tak for omtalerne, ikke mindst af Harvey :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: søn sep 16, 2012 22:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Iron Sky og en Laibach koncert i går aftes på Statens Museum For Kunst, femten ud af ti for et stjernegodt arrangement!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 18, 2012 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Det er længe siden jeg har skrevet i denne tråd, så det må være på sin plads nu. Beklager at det ikke er lange, dybdegående anmeldelser jeg disker op med, men jeg håber alligevel de kan inspirere.


Thief, 1981
Instr: Michael Mann
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Billede

Fornuftig crime-thriller af Michael Mann. Filmen byder på nogle flotte og stemningsfyldte (nat)billeder, og især filmens første halvdel fungerede godt for mig. Den er desværre meget 80'er agtig, hvilket nok mest skyldes det lidt overdrevne synthesizer soundtrack som konstant brager løs. Tiden har ikke været alt for god ved Thief, og han har lavet en del film som er bedre end denne.



Born on the Fourth of July, 1989
Instr: Oliver Stone
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Billede

Jeg blev blæst helt bagover af denne film, som jeg kun havde set een gang for ca. 15 år siden, og jeg kunne intet huske af den. Tom Cruise spiller røven ud af bukserne her - jeg vil faktisk gå så vidt og kalde dette hans bedste skuespilspræstation. Filmen i sig selv er også fantastisk - den har et episk feel - man opsluges helt fra starten og føler virkelig noget for og med karaktererne. Filmens score er også utroligt flot og mindeværdigt. Jeg synes denne film er på linie med Platoon, der ellers er min favorit Stone-film.



My Cousin Vinny, 1992
Instr: Jonathan Lynn
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Billede

Udmærket komedie med Joe Pesci som kikset advokat (hvis man overhovedet kan kalde ham det), der skal få sin fætter frikendt for mord. Komedier er ikke min favoritgenre, men jeg var godt underholdt igennem denne. Pesci kan altså både finde ud af at spille psykopatisk massemorder og klovn :D



The Insider, 1999
Instr: Michael Mann
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Billede

Mann er en af mine favoritinstruktører og The Insider ligger i toppen af hans film, sammen med Manhunter, Heat og Collateral. Suspense er det første ord jeg kommer på, når jeg skal beskrive filmen. Flot cinematografi som er holdt i meget kølige, blå nuancer. Lækkert subtilt soundtrack og en underspillet men fantastisk præstation af Crowe. Pacino spiller også godt, men det er Crowe som stjæler showet her.



Thirteen Days, 2000
Instr: Roger Donaldson
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Billede

Thirteen Days er en noget undervurderet film som mange ikke har hørt om, og det er en skam, for det er en super god politisk thriller om Cubakrisen. Bruce Greenwood gør det vildt godt som JFK - han er altså en undervurderet skuespiller! Filmen holder et højt tempo hele vejen igennem, og føles slet ikke 2½ time lang. Godt håndværk hele vejen rundt - måske lige pånær Costners frygtelige diatekt :shock:


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 18, 2012 14:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Morten M. Jessen skrev:
Beklager at det ikke er lange, dybdegående anmeldelser jeg disker op med, men jeg håber alligevel de kan inspirere.


Bestemt! :thumb:

Jeg har Thief liggende på DVD, og har ikke nået at se den endnu.
Rart nok, med en lille påmindelse her. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 18, 2012 15:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
The Artist [2011] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
"Look at what you've become. You've become proud! You've become stupid!" Man har et standpunkt indtil man tager et nyt. Jeg havde for længe siden, gjort op med mig selv, at jeg ikke var gammel nok til at sætte pris på stumfilm, men som kom dem på alle måder fremragende The Artist og blæste mine fordomme langt væk. På trods af, at filmen er sort/hvid og stort set uden tale, er det en af de bedste film jeg har set MEGET længe og jeg er meget enig i Oscar-sejren for bedste film. Den simple, romantiske handling giver plads til fysisk udfoldelse, visuelle lækkerier og den ene uforglemmelige scene efter den anden. Bare tjek scenen hvor pigen er alene i omklædningsrummet - det er kunst. Filmen er fuldstændig tryllebindende og holdt mit blik i et jerngreb fra første til sidste sekund. Billederne er enormt flotte, skuespillet i verdensklasse (især samspillet imellem Jean Dujardin og Bérénice Bejo som i den grad slår gnister) og den akkompagnerende musik, som pludselig spiller en større rolle end normalt, er en stor fornøjelse at lytte til. Et wake-up call til mig, og sikkert mange andre der ikke har set specielt mange stumfilm. Første gang i lang tid, giver jeg fuldt hus 6/6! Varmeste anbefaling herfra.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 18, 2012 15:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
The Dictator [2012] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"Are you having a boy or an abortion?" Jeg er stor fan af Sacha Baron Cohen og har skraldgrinet af både hans Ali G-ekspapader, og især de hylesjove Brüno og Borat der hver især brød grænser og konventioner for komediegenren. Derfor havde jeg også set frem til The Dictator med forventningen om at Cohen igen ville flytte grænser. Desværre udebliver den helt store åbenbaring. Historien omhandler denne gang kugleskøre diktatorer som Saddam Hussein, Muammar Gaddafi og Kim Jong-il, og Cohen brager derudaf med utallige jokes der spidder deres ekstravagante og psykopatiske livsstil. Det er sjovt langt hen ad vejen, men der er længere imellem de helt store grineflip, end hvad vi normalt er vant til. Bevares, der er stadig masser af sjove gags (dobbeltgænger-historien er godt skruet sammen) og det er sjovt at se biroller med selvironi (Megan Fox), men når alt kommer til alt, kammer parodierne en tand for meget over, og der er et stykke vej op til de forgående film. Jeg er dog stadig Sacha Baron Cohen-fan, og The Dictator er stadig bedre end langt de fleste af de autopilot-komedier vi tæppebombes (!) med.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 18, 2012 16:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Billede
Snow White & The Huntsman (2012)
Snehvide er blevet ført bag lyset! Jo jo, den er god nok. Hendes far er blevet myrdet af den onde stedmoder, der er en heks besat af tanken om evig ungdom. Under drama og tumult slipper Snehvide væk fra tårnet, hvor hun har været spærret inde i årevis. Heksen tilkalder en jæger, da hendes egne folk spillet fallit i jagten på den unge Snehvide - men jægeren lader sig overtale til at hjælpe Snehvide og så har vi balladen.

Hvis ovenstående lyder kedeligt, forudsigeligt og en anelse tøsefilmsagtigt for dig, så skal du se filmen alligevel. Rupert Sanders debuterer som instruktør og han har skabt en fremragende eventyrfilm, der muligvis er blottet for overraskelser, men heller ikke er den slags actiondramaer, der prøver at være en helt masse andet end underholdende. Snow White & The Huntsman ER underholdende og selv om vi er mange, der ikke kan klare flere lidende blikke fra Kristen Stewart eller superhelte poseringer fra Chris Hemsworth, så skal man ikke lade sig snyde. Filmen er godt skruet sammen, spændende fortalt og effekterne er meget imponerende uden at være overdrevne. Det er en fornøjelse at se Bob Hoskins, Ian McShane og Ray Winstone (oi lads! oi Ray!) som dværge og Charlize Theron som den onde stedmoder er lige i skabet. Historien og plottet er slidt, men det betyder ingenting, når filmen helt bevidst adskiller sig fra Disneys klassiker på en måde, der ikke nødvendigvis er original - men alligevel anderledes nok til at give mening.

Som et lille PS var dette den første film, som jeg har lejet i 1080p igennem US iTunes. Jeg er meget imponeret over kvaliteten og jeg er HELT SIKKERT frisk på at smide fem dollars efter lejefilm i fremtiden - i stedet for at brænde det firedobbelte af på en BD, som jeg alligevel kun ser en enkelt gang.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 18, 2012 18:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Spencer skrev:
Jeg har Thief liggende på DVD, og har ikke nået at se den endnu.
Rart nok, med en lille påmindelse her. :)


Du skal være opmærksom på at dvd'en ser forfærdelig ud. Jeg var så heldig at falde over et HDTV rip som står super godt.


Top
   
 
Indlæg: tirs sep 18, 2012 23:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Morten M. Jessen skrev:
Thief, 1981
Instr: Michael Mann

The Insider, 1999
Instr: Michael Mann

Jeg så ved et rent tilfælde (som i: jeg havde glemt han havde lavet dem) to Michael Mann film den anden dag, nemlig Heat og Collateral. Godt nok ikke min type film, men stadig begge værd at se, på trods af de henholdsvis har Val Kilmer og Tom Cruise, to af mine helt store hadeobjekter. Sjovt var det at drage paralleller mellem dem, blandt andet den med "to i brystet og så een i panden", og en hulens masse smadret glas.

Det er så anden gang jeg ser dem begge, og de var faktisk mere underholdende i runde to, men der går nok mange år før jeg ser dem igen. Er man til Hollywood action thrillere, så er de bestemt værd at se.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 155 56 57 58 5963 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team