DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:30

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 147 48 49 50 5163 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 07, 2012 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
DeathPosture skrev:
ImpulzE skrev:
Henriksen skrev:
:thumb: til den anmeldelse, Kristian, og kan kun sige at jeg er helt helt enig. Dette er afgjort een af Jim Carreys bedste, hvis ikke dén bedste, skarpt forfulgt af Eternal Sunshine of The Spotless Mind og Man on The Moon. Selvom jeg personligt som regel godt kan more mig rigeligt over hans gakkede gummifjæs-roller, så er det i film som de tre her nævnte at jeg synes han folder sig mest fornemt ud.

Fuldt hus i karakter til The Truman Show?

Så afgjort, ja :D

Helt enig ja.
Kanon anmeldelse Kristian :thumb:

+1


Tak, tak og tak til jer alle tre, det er rart med lidt positiv feedback på min anmeldelse; den film er bare for god, så jeg blev nød til at skrive lidt mere end hvad jeg plejer :beerchug:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
 
Indlæg: ons aug 08, 2012 11:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
En af de sjoveste slasher-film jeg nogensinde har set, krydret med nogle af de grummeste chainsaw-dræb jeg nogensinde har set - sikke et mix! 'Pieces' fra 1982 er en Grindhouse-klassiker jeg slet ikke kan anbefale jer nok. Filmen er det perfekte eksempel på en horribel horror-film, som samtidig er forbandet god. Gå efter den helt fremragende udgivelse fra Arrow Video, som play.com på tilbud til 70 kr.-

Billede


_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 
Indlæg: ons aug 08, 2012 15:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
The Iron Giant [1999] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"A peaceful, uneventful day in a town much like your own. Then suddenly, without warning... Atomic holocaust!" Oh man, hvem skulle have troet at man ville finde koldkrigsangst, atomoprustning og beatnik-livsfilosofi i en bredt distribueret amerikansk tegnefilm? Men det er ikke desto mindre, præcis hvad man finder i denne skønne fortælling der samtidig er én lang hyldest til sci-fi genren (hovedsageligt de gamle film som King Kong, Frankenstein og The War of the Worlds, men der er også utallige referencer til nyere sci-fi som f.eks. E.T., Superman og The Rocketeer. Det er i det hele taget en fremragende historie der perfekt balancerer imellem original historie og pop-kultur, og på bedste Disney-manér er historien skåret således at der både er underholdning for større børn og voksne. Et par meget voldsomme scener gør dog, at de mindste børn nok vil blive lidt skræmte. Animationen er ikke specielt imponerende, men det opvejes heldigvis af historien og stemme-castet. Alt i alt en herlig film, der ikke blot tog kampen op imod Disney, men også vandt den. Kan anbefales.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: lør aug 11, 2012 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
wigant skrev:
The Yellow Sea

9/10 herfra. Nøj hvor er den dog bare nådesløst barsk, både når den står stille og når den bare ikke vil stoppe igen.

Tak for anbefalingen :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 8:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Et par korte kommentar til lidt film der er set inden for det sidste (lange) stykke tid. Mest for at få lidt liv i tråden.
Hvis der kom lidt flere anmeldelser (korte som lange) eller blot lidt kommentarer kunne dette jo blive en super anbefaligstråd :thumb:


Mother (Madeo)
En lettere tilbagestående ung mang anklages for mordet på en ung skolepige en i landsby. Hans mor er overbevist om hans uskyld og vil gøre alt hvad der står i hendes magt for at bevise dette.
Endnu en fremragende film fra Sydkorea som gang på gang beviser at de hører til i filmens superliga
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

The Dark Knight Rises
Sidste kapitel i Nolans Batman-trilogi. Ganske fornuftig afslutning af Nolan som levere en flot actionfilm. Jeg ved ikke om det var biografen eller blot mine starte ører, men for pokker hvor var det højt :loco:
Trods den lange spilletid virkede den ikke for lang. Skal helt sikkert ses igen på et tidspunkt. Så kan det være karakteren for et nyk opad (måske bare et halvt ;) )
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Assault on Precinct 13 (1976)
En politistation som skal nedlægges angribes af en flok "bøller" på den sidste nat. De få resterende medarbejder og en flok hærdede forbrydere må forsvare stationen og kæmpe for deres liv.
Carpenter leverer en super underholdende 70'er action-film som er 10 gange bedre en remaket fra 2005.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Dead & Buried
Indbyggerne i en lille kystby dræber lystigt besøgende og turister. PÅ mystisk vis begynder disse at "gå igen". En stakkels shefiff er ved at gå ud af sit gode skind. Ganske glimrende "zombie"-underholdning som overraskede meget positivt.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 8:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
wigant skrev:

Dead & Buried
Indbyggerne i en lille kystby dræber lystigt besøgende og turister. PÅ mystisk vis begynder disse at "gå igen". En stakkels shefiff er ved at gå ud af sit gode skind. Ganske glimrende "zombie"-underholdning som overraskede meget positivt.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:


Denne lyder sjov; må hellere se, om den kan opstøves et eller andet sted.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 9:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
^^
Jeg har købt min hos min bedste brugte-film-ven zoverstocks :D.
Det er 2.disc udgaven som har engelske undertekster og som er ganske billig:
http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listin ... ition=used

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 9:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Marvencol er en forrygende dokumentarfilm! Rørende og inspirerende film om en mands kamp tilbage fra et mentalt ingenmandsland. Se den og se den igen! http://www.marwencol.com/



"On April 8, 2000, Mark Hogancamp was attacked outside of a bar by five men who beat him nearly to death. After nine days in a coma and forty days in the hospital, Mark was discharged with brain damage that left him little memory of his previous life.

Unable to afford therapy, Mark creates his own by building a 1/6-scale World War II-era Belgian town in his yard and populating it with dolls representing himself, his friends, and even his attackers. He calls that town "Marwencol," a portmanteau of the names "Mark," "Wendy" and "Colleen." He rehabilitates his physical wounds by manipulating the small dolls and props — and his mental ones by having the figures act out various battles and stories.

When Mark begins documenting his miniature dramas with his camera, his photos are discovered and published by Esopus magazine[2] and even shown in a New York art gallery. But having the label of "art" applied to his intensely personal work forces Mark to make a choice between the safety of his fictional town and the real world he's avoided since his attack.
"

Billede

Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Senest rettet af rammy ons aug 15, 2012 9:43, rettet i alt 2 gange.

Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 9:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
^^ Lyder sgu spændenden - tak for omtalen!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Tak for anbefalingen rammy. :thumb:
Den ligger til streaming hos Netflix US til de som har dette.......

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
wigant skrev:
Mother (Madeo)

Den står jeg osse gerne inde for. Ville nok endda give den en stjerne mere.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 12:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
t23 skrev:
wigant skrev:
Mother (Madeo)

Den står jeg osse gerne inde for. Ville nok endda give den en stjerne mere.

Tja, det har den muligvis nok fortjent. Jeg vaklede selv mellem 4 og 5, men endte på 4 - dog uden at kunne begrunde det nærmere.....måske jeg skulle opjustere til 4½....... :?

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 12:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
wigant skrev:
t23 skrev:
wigant skrev:
Mother (Madeo)

Den står jeg osse gerne inde for. Ville nok endda give den en stjerne mere.

Tja, det har den muligvis nok fortjent. Jeg vaklede selv mellem 4 og 5, men endte på 4 - dog uden at kunne begrunde det nærmere.....måske jeg skulle opjustere til 4½....... :?

Hehe, den lander på mellem 8 og 8.5 (ud af 10) for mig, hvor Memories Of Murder er et rent 9-tal. Har osse set Bong's monsterfilm (husker ikke titlen), men den kan jeg ikke finde ud af om jeg kunne lide eller ej. Den får dog plusser for et af filmverdens mest ude-i-hegnet "final battle"'s i alt fald :)

I øvrigt er The Chaser osse en fantastisk film, endnu en gang tak for tippet.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 13:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
t23 skrev:
Har osse set Bong's monsterfilm (husker ikke titlen), men den kan jeg ikke finde ud af om jeg kunne lide eller ej. Den får dog plusser for et af filmverdens mest ude-i-hegnet "final battle"'s i alt fald :)

Det er The Host :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
 
Indlæg: ons aug 15, 2012 14:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Father's Day (2011)

'Father's Day' (2011), der kommer med taglinen "Sons, lock up your fathers... vengeance arrives on... Father's Day!" er indtil videre den helt store overraskelse i år! Filmen kommer fra det canadiske film-kollektiv Astron-6 i samarbejde med Troma Entertainment og leverer splat, sort humor og horror i overflod. Er du glad for titler som Street Trash, Hobo with a Shotgun, The Evil Dead og Planet Terror - så vil du højst sandsynligt elske filmen! Den er komplet vanvittig, nådesløs og alt hvad et "normalt" publikum vil finde smagløst og forargeligt er stoppet ind i dens godt 99 minutter lange spilletid. Så bliver det jo ikke meget bedre!



Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 147 48 49 50 5163 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team