DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 3263 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 16, 2012 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Tinker Tailor Soldier Spy [2011] :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:
"It's the oldest question of all, George. Who can spy on the spies?" Nogle gange er der bare rigtigt mange sammenfald af faktorer der taler for, at en film bliver interessant. Det var også tilfældet med Tinker Tailor Soldier Spy som udover at være en filmatisering af en John le Carré-koldkrigsroman, også er instrueret af Tomas Alfredson der stod bag den übercoole horror-klassiker Låt Den Rätte Komma In. Når filmen tilmed fik topkarakter 5/5 i mit yndlingsfilmblad Empire, ja så var min begejstring efterhånden vakt. Jeg har altid været en sucker for et godt koldkrigsdrama og med kompetente skuespillere som Gary Oldman, Colin Firth og John Hurt på rollelisten, så kunne det næsten ikke gå galt. Men ak og ve! Ligeså høje som mine forventninger var, ligeså skuffet blev jeg over det endelige resultat der havde store problemer med at holde mig interesseret. Jeg tror simpelthen at plottet er for indviklet for uindviede (jeg har ikke læst bogen), men det er overraskende nok ikke filmens største problem. Nej, værre er det, at filmen med en spilletid på lige over 2 timer, har mindst en halv time med absolut stilstand. Når filmen er bedst er der masser af oldschool koldkrigsspænding med muldvarper, dæknavne og hemmelige møder og når den er værst, er den knusende kedelig med masser af brun tomgang - med tweed på ærmerne. Derudover er der taget nogle underlige valg mht. hvilke scener der var vigtige at bruge tid på (julefesten f.eks). Det kunne have været så godt, men når alt kommer til alt, var det desværre en skuffende omgang for mig.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man jan 16, 2012 17:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ahrgg! Træls. Virkelig en film jeg ser frem til!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: man jan 16, 2012 17:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Mills skrev:
Ahrgg! Træls. Virkelig en film jeg ser frem til!

Se heller tv serien med Alec Guiness :thumb:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: man jan 16, 2012 19:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Holmsgaard skrev:
Never Let Me Go

Lige sendt min kvinde ned for at købe den, jeg håber din smag krydser min denne gang :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man jan 16, 2012 20:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Holmsgaard skrev:
Never Let Me Go

Lige sendt min kvinde ned for at købe den, jeg håber din smag krydser min denne gang :)


Sikke et pres! :) Men ja, det håber jeg da også. Jeg nød den til fulde.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 11:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Holmsgaard skrev:
t23 skrev:
Holmsgaard skrev:
Never Let Me Go

Lige sendt min kvinde ned for at købe den, jeg håber din smag krydser min denne gang :)


Sikke et pres! :) Men ja, det håber jeg da også. Jeg nød den til fulde.


Yes, du kan godt glæde dig t23. Never Let Me Go var en af de største, positive overraskelser i 2011.

Jeg er glad for at du var enig i min anmeldelse Holmsgaard :thumb:
Har du i øvrigt set The Adjustment Bureau som har lidt af samme blanding af sci-fi og kærlighed? (Uden nogen sammenligning i øvrigt). Hvis ikke, så tjek den ud. Den er meget bedre end jungletrommerne siger.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 13:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Mission Impossible: Ghost Protocol
Billede

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

Efter at være stukket af fra et russisk fængsel bliver Ethan Hunts næste mission at bryde ind i Kreml og skaffe data om en terrorist. Missionen går dog ikke som planlagt, da bygningskomplekset bliver ramt af en serie voldsomme eksplosioner. Russerne mistænker amerikanerne, og IMF-holdet får officielt skylden for angrebet og bliver derfor lukket ned af regeringen. Det forhindrer dem dog ikke i at arbejde videre på egen hånd og forsøge at fange den virkelige bagmand - en svensk galning, der desværre også er våbenekspert og vil bruge sine evner til at starte 3. verdenskrig

Hvor tit sker det lige, at en højt profileret filmserie rammer sin hidtil bedste form med film nummer fire? De fleste franchises ville køre på pumperne på dette tidspunkt, og efter J.J. Abrams habile, men ikke imponerende treer, lå det da heller ikke i kortene, at serien skulle fortsætte. Heldigvis var Paramount så skarpsindige, at de hyrede Brad Bird (Incredibles, The Iron Giant) til opgaven.

Filmens nøglescene, som foregår i og uden på verdens højeste bygning i Dubai, er virkelig en showstopper. Wow. Wow! Det er muligt, at Cruise har en træls tendens til at iscenesætte sig selv på talkshows og ævle om Scientology, men han leverer varen, når han skal. Og at få en højt betalt skuespiller til at give den hele armen og løbe rundt uden på 130. etage af en skyskraber, det er altså ikke hverdagskost for alle :) Specielt ikke, når det samtidig skal filmes med store, tunge IMAX-kameraer. Alle actionsekvenserne bærer i øvrigt præg af, at man kan følge med i, hvad der foregår. Her er ingen shaky-cam eller latterlige jump-cuts. Bird har inden filmens udgivelse talt meget om filmens rytme og kameraarbejde, og evnen til at hele tiden at lade tilskuerne bevare overblikket er altså forbilledlig. Dubai-scenen er i øvrigt kun en af flere meget vellykkede sekvenser - en anden, der foregår på mange etager i en fuldautomatisk parkeringskælder, er også virkelig godt udført og viser, at Bird har lige så godt styr på live action-film som animations-ditto.

Et andet plus ved filmen er, at IMF-teamet føles mindre som Cruises ego-trip og mere som en gruppe-indsats. Simon Pegg klovner lidt rigeligt som computer-geniet Benji, men Paula Patton er både kamplækker og slagkraftig som Carter, og Jeremy Renner kunne sagtens have fået endnu mere tid som analytikeren Brandt, der godt lige kan brække et par arme og gennemhulle et par skurke inden næste analyse.
Bird formår hele tiden at give actionscenerne modvægt med nøje doseret humor. Plottet er ikke unødigt kompliceret, og selv om der globetrottes i bedste James Bond-stil, får manuskriptet de enkelte sekvenser til at glide elegant over i hinanden.

Når filmen trods alt ikke får en bedre karakter end 4½, skyldes det primært skurken (en svensker???), som er alt for lidt med i filmen. Han introduceres som et kort plotdump i starten af filmen, men ellers forsvinder han i meget lange perioder indtil hen mod slutningen. Manuskriptet prøver også at give personerne lidt mere baggrund, men det virker ærligt talt lidt halvhjertet, ikke mindst i den noget kiksede slutscene.

Men alt i alt: bedste actionthriller i lang tid. Flotte stunts, velkoreograferet action og glimrende skuespil. Hvis det her er stilen, må der gerne komme en femmer :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Senest rettet af Buck Rogers tirs jan 17, 2012 14:04, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
God gennemgang Buck! - Var du en af de heldige i Imperial i går?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 14:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Tak! Ja, der var sgu høj stemning :) Filmen er virkelig sjov mange steder, og det tog publikum godt imod. Søren Høy klovnede lidt rundt på scenen inden filmen, men det var heldigvis hurtigt overstået.

Jeg var i øvrigt tæt på et femtal, men jeg skal lige have et par dage mere til at tænke over den :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:
Holmsgaard skrev:
t23 skrev:
Holmsgaard skrev:
Never Let Me Go

Lige sendt min kvinde ned for at købe den, jeg håber din smag krydser min denne gang :)

Sikke et pres! :) Men ja, det håber jeg da også. Jeg nød den til fulde.

Yes, du kan godt glæde dig t23. Never Let Me Go var en af de største, positive overraskelser i 2011.

Det lyder godt. Jeg er ved at overdosere på Tjekkiske rom-com's, så det er på tide med noget andet :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 17, 2012 21:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Citat:
...Alle actionsekvenserne bærer i øvrigt præg af, at man kan følge med i, hvad der foregår. Her er ingen shaky-cam eller latterlige jump-cuts. Bird har inden filmens udgivelse talt meget om filmens rytme og kameraarbejde, og evnen til at hele tiden at lade tilskuerne bevare overblikket er altså forbilledlig


Det lyder jo intet mindre end fantastisk :D

Tak for info, Buck - nu ser jeg ligefrem frem til M:I 4 :D


Top
   
 
Indlæg: ons jan 18, 2012 17:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
One Day [2011] :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
"If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That or a scented candle." Jeg var, som mange andre, ret glad for Lone Scherfigs internationale gennembrud, den Oscar-nominerede, An Education fra 2009. Derfor glædede jeg mig også til Scherfigs næste engelsksprogede projekt: Filmatiseringen af David Nicholls' bestseller der fortæller historien om venskab der udvikler sig til kærlighed, med alle de problemer der kan give. Gimmicken er, at vi følger de samme to mennesker på samme dag (15. Juli) igennem 23 år. Det starter som et mislykket one-night stand og udvikler sig herefter til venskab og kærlighed, men der er (naturligvis) masser af faldgruber undervejs og hovedpersonen, den meget usikre Emma (Anne Hathaway), bliver friendzoned hårdt, når hun i virkeligheden hellere ville være kærester med Dexter Mayhew (Jim Sturgess). Historien er faktisk ganske interessant, men desværre er den klodset udført. Selvom Scherfig gør hvad kun kan, kommer vi aldrig helt ind under huden på hovedpersonerne og vigtige begivenheder i hovedpersonernes liv udelades fra historien, hvilket er ret irriterende. Hathaways udprægende accent-forvirringen er også ret kikset. Til gengæld trækker de mange referencer til populærkultur fra 1988 til 2011 op. Det er sjovt at spotte referencer som Army Of Darkness, Jurassic Park, Tracy Chapman, Corona, etc og det er med til at gøre tidsperioderne troværdige. Tjek også hvordan frisurer og tøjsstil ændrer sig. Skuespillerne gør det også hæderligt og billederne er også holdt i stramme farveskemaer med flotte locations. Genremæssigt befinder vi os i kærlighedsdrama-territorium et sted imellem Before Sunrise/Sunset, The Notebook og P.S. I Love You uden dog at komme i nærheden af nogen af dem. Der er altså lagt op til den helt store følelsesmæssige rutschebanetur, men desværre ender det med en lidt skuffende tur i Kålormen. Kan ses, men er ikke essentiel.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: ons jan 18, 2012 17:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Henriksen skrev:
Tak for info, Buck - nu ser jeg ligefrem frem til M:I 4 :D


Det burde du også kunne med en vis sindsro :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors jan 19, 2012 16:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
La Piel Que Habito [2011] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"¡Vete de una puta vez!" Efter fremragende anmeldelser og anbefalinger af DAHFs egen spanskkyndige duo, d'herrer Holmsgaard og Pjalte (der i øvrigt også anbefalede den ligeledes spanske, og fremragende, Biutiful), havde jeg længe haft lyst til at se Pedro Almodovars nyeste film med det engelske navn The Skin I Live In. Jeg missede den lige nøjagtigt i biografen, så jeg havde med længsel ventet efter en fysisk kopi. Det lykkedes at skaffe en sådan og jeg skal da lige love for at jeg blev bombet tilbage i sofaen. Og jeg mener sådan HELT tilbage - efter det ene wtf-moment efter det andet. Filmen er, som sædvanligt, skarpt skåret efter Almodovar-skabelonen og der brydes konventioner allerede efter 2 minutters spilletid og det står hurtigt klart at vi her er vidne til en meget unik omgang filmkunst. Historien om den transgenetik-eksperimenterende hudlæge, der har en hemmelig patient i kælderen, minder om en bizar sammensmeltning af Vertigo, Bride Of Frankenstein og Martyrs. Sammenligningen med sidstnævnte ligger måske ikke lige for, men så alligevel da dette på sin egen, twistede måde er isnende kold, rendyrket horror pakket ind i smukke billeder og en tragisk kærlighedshistorie med undertoner af etik, mystik, seksualitet og tab. Det er et smukt, poetisk og samtidigt fucked-up studie i stilsikkerhed... og Alberto Iglesias' virtuose violiner. En på alle måder gribende film der bliver siddende i lang tid efter rulleteksterne er slut. En anbefaling til alle åbensindede filmfans herfra.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors jan 19, 2012 17:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det glæder mig, at du kunne lidt La piel que habito, DeathPosture. Det er en meget stærk film, men saftsuseme en god én af slagsen.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 932 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 3263 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team