DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 186 87 88 89 9097 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jan 22, 2011 20:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Spencer skrev:
DeathPosture skrev:
Totalt offtopic: Velkommen tilbage t23. Du har været savnet og det samme har dine anmeldelser! :thumb:

Enig! :beerchug:
Velkommen tilbage t23. :thumb:

Når i bliver trætte af mig så giver i Spencer skylden, husk det.

Seriøst, tak :) Jeg har ikke så meget tid som dengang, men jeg skal nok fortælle jer alting om Bosniske reality shows og deslige! :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør jan 22, 2011 21:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
t23 skrev:
Når i bliver trætte af mig så giver i Spencer skylden, husk det.
Ja - det er forresten også rigtigt!
Der, hvor der førhen var sat flueben, i feltet 'det er Spencers skyld', er feltet ikke længere udfyldt på forhånd. :D

Nå, nu vil jeg se en film fra kassen.


Top
   
Indlæg: søn jan 23, 2011 20:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Season of the Witch

Billede

Personligt mener jeg, at det altid er værd at have paraderne oppe, når et næsten samlet anmelderkorps er enige om, at en given film er ubegribelig dårlig. For lur mig om ikke der hos nogle kan gå lidt sport i den med at svine filmen mest muligt til, og derfor måske overdrive en smule.

Så det var med åbent sind jeg satte mig til rette for at se Season of the Witch, en film der blev haglet ned af de amerikanske anmeldere da den havde premiere lige efter nytår, og netop har fået samme brutale medfart af de danske anmeldere.

Handlingen udspiller sig i et pesthærget Europa i midten af 1300-tallet. De to venner Behmen (Nicolas Cage) og Felson (Ron Perlman) er netop vendt hjem fra korstogene (hvilke korstoge der her er tale om er meget uklart, for de slag vi får af vide Behmen og Felson deltager i, passer slet ikke med tiden filmen foregår i!). Men det er en mindre ting. Husk det åbne sind! Behmen og Felson påtager sin ved hjemkomsten en farlig opgave. En ung kvinde er under anklage for hekseri, og de skal hjælpe med at eskortere hende til et afsidesliggende kloster, hvor man håber at drive det onde ud af hende.

I store dele af Season of the Witch var jeg faktisk udmærket underholdt, og på turen som vore venner begiver sig ud på, er der nogle fine og atmosfærefyldte scener i bjerge og skove, som næsten minder om en fantasy-eventyr film fra 80'erne. Men én ting er underholdningen. Det er ikke kun gode film der kan være underholdende. En anden ting er f.eks. dialogen, og her er Season of the Witch meget, meget gumpetung. Til tider er den ulidelig selvhøjtidelig, og andre gange er replikkerne mellem Cage og Perlmans figurer så tåbelige, at man tror at et par drikkekammerater fra den lokale bodega er rejst tilbage i tiden.

Hvis jeg ikke havde set det sidste kvarters tid af Season of the Witch, ville jeg sige, at anmelderne har overdrevet, og filmen da ikke er direkte dårlig. Bare lidt ligegyldig og tåbelig. Men jeg så desværre det sidste kvarter af filmen, og her mister den fuldstændig forstanden. Vi er simpelthen ude i en film der er så skizofren, at den pludselig virker som en helt anden film. Ud af det blå ændrer den karakter til at blive noget, som en Sam Raimi kunne have lavet. Problemet er bare, at en Sam Raimi film som f.eks. Army of Darkness skal være komisk. Intet i Season of the Witch tyder på, at dens mange komiske øjeblikke er tilsigtet. Men om det i sig selv er en kvalitet, at være ufrivillig komisk, er så spørgsmålet...

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:


Top
   
Indlæg: søn jan 23, 2011 20:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Ja jeg frygtede at Nicholas Cage igen er med i en lortefilm :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: søn jan 23, 2011 20:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
men er det så dårligt det er sjovt?

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: søn jan 23, 2011 20:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Øv, nu havde jeg lige gået og set frem til Season of the Witch og en film hvor Nicholas Cage var over middel.
Så kommer Michael W. (det dumme svin) og ødelægger det hele. Det er gaz og han kan ta' det...
Men da Michaels anmeldelser som regel holder stik, vil jeg forberede mig på en la la oplevelse. God anmeldelse btw.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: søn jan 23, 2011 20:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Det lyder som en film, jeg må se en gang, jeg elsker dårlige-på-den-sjove-måde film...

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: søn jan 23, 2011 23:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
A Dangerous Man
http://www.imdb.com/title/tt1360767/

Citat:
Beyond dårlig! Jeg fangede at han havde været i fængsel for noget han ikke havde gjort og det første tossen så gør, er at slå et par gutter til lirekassemænd. Derefter bliver nogle kinesere indblandet og den røde tråd gennem filmen er at intet som helst giver mening. Steffen Søgal får dog brækket en del arme/albuer og når han sparker modstanderne så flyver de rundt omkring som var de blevet sparket til af Superman. Hvis du overvejer at se denne film, så vælg noget andet, for pokker!

:starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: fre jan 28, 2011 11:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
A single man

Velspillet, men derudover grænseløst kedelig.
Filmen virkede længere end den egentlig var.
Er ikke sikker på jeg nogensinde kommer til at prisskønne sådanne drama'er.

1½ /5

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
Indlæg: man jan 31, 2011 16:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
127 Hours [2011] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
"Mom, Dad, I really love you guys. I wanted to take this time to say the times we've spent together have been awesome. I haven't appreciated you in my own the way I know I could. Mom, I love you. I wish I'd returned all of your calls, ever!" Britiske Danny Boyle er en af mine all-time favoritinstruktører med mesterværker som Trainspotting, The Beach og Slumdog Millionaire under vesten + en stak virkeligt gode film som Sunshine og 28 Days Later. Det bemærkesværdige er filmenes forskellighed. Fra dommedags-horror over drug-drama til antropologisk utopi, Boyle mestrer alle genrer, og jeg var således meget spændt på at se hvad han fik ud af Aron Ralstons bog som jeg ikke vil spoile yderligere her. Langt hen ad vejen har Boyle skabt en medrivende film der især excellerer på det tekniske plan - der bliver leget intenst med både kameraføring, perspektiv, vinkler, point-of-view, split-screen, lyd og musik (imponerende soundtrack som sædvanligt fra Boyle). Og det er med til at løfte filmen fra bare at være en beskrivelse af et enmandsshow (ligesom Cast Away), og de klaustrofobiske, ensomme scener leder tankerne hen på film som Buried, Into The Wild og Grizzly Man. Højdepunktet er klart det blodige klimaks, men også små scener som der hvor hovedpersonen drikker sit eget pis og æder sine kontaktlinser fungerer rigtigt godt. Hallucinationsscenerne er også utroligt vellavede. Stor kudos til James Franco i sit livs rolle. Det er en virkeligt god film, men det er langt fra Boyles bedste og jeg kunne ikke undgå at være bare en lille smule skuffet over den (don't get me wrong 4½/6 er en god karakter, jeg havde blot forventet et fejlfrit mesterværk, og det er det desværre ikke). Et must-see.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture fre jan 09, 2015 13:32, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 8:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Never Again

Billede

En sød lille film om kærligheden efter de 50.
Den sagde mig ikke det vilde, men lidt ros skal den da have, for temaet er ikke et jeg har set så ofte.

2/5

_________________
Movies for me :)



Min dvd-samling


Top
   
Indlæg: ons feb 02, 2011 9:58 
Offline

Tilmeldt: man jan 02, 2006 9:37
Indlæg: 750
Geografisk sted: Skanderborg
Monsters (2010)

http://www.imdb.com/title/tt1470827/

Her sidder man sig til rette for at se en go' spændende gyser og hvad får man....???

- en kærlighedsdrama om en fotograf og en rigmandsdatter's desperate kamp for ikke at forelske sig i hinanden, mens de begiver sig på en farefuld tur igennem den forbudte zone der vrimler med monstre. Eller gør den, for man ser dem sjældent......de brøler lidt engang imellem.

Har jeg mon røbet for meget ??

Nej, men forhåbentligt reddet mange for at spilde 93 minutter af deres liv....!!

1 / 5


Top
   
Indlæg: ons feb 02, 2011 23:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Kallefrank skrev:
Her sidder man sig til rette for at se en go' spændende gyser og hvad får man....???

Du må have læst nogle uheldige anmeldelser, for de gør det ellers generelt klart at her er tale om en "road movie", hvor monstrene kun spiller en perifær rolle.


Top
   
Indlæg: ons feb 02, 2011 23:11 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Kallefrank skrev:
Monsters (2010)

http://www.imdb.com/title/tt1470827/

Her sidder man sig til rette for at se en go' spændende gyser og hvad får man....???

- en kærlighedsdrama om en fotograf og en rigmandsdatter's desperate kamp for ikke at forelske sig i hinanden, mens de begiver sig på en farefuld tur igennem den forbudte zone der vrimler med monstre. Eller gør den, for man ser dem sjældent......de brøler lidt engang imellem.

Har jeg mon røbet for meget ??

Nej, men forhåbentligt reddet mange for at spilde 93 minutter af deres liv....!!

1 / 5

Rated R for language.

Lyder ikke af gyser ;)


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2011 0:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
How Do You Know (alt hvad du har)
Jeg så denne i biffen, så en kort anmeldelse skal den da have. Den var med i bioklubben ellers havde jeg ikke set den.
Anyways, den er ikke ret god. Jeg kan normalt godt klare en romantisk komedie, og finder nogen af dem ret gode... men denne virker bare ikke, den er for lang, har for mange storylines der ikke bliver til noget, og alt for mange stjerner der overspiller i et forsøg på at stjæle billedet... Det gælder dog ikke Jack Nickelson... Han spiller den rolle han altid spiller, og gør det ikke en gang godt her... Han har vel fået en masse penge og sidder så og læser hans linjer op. Der er få gode grin. Men det bliver aldrig godt. 2 af 5 kan den få.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 186 87 88 89 9097 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team