DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 157 58 59 60 6197 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 09, 2010 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 26, 2006 1:31
Indlæg: 532
Geografisk sted: Århus C
Cléo de 5 á 7
Billede

En ung sangerinde tror, hun har kræft og prøver at finde ro ved at vandre hvileløst omkring i timerne inden, hun skal have lægens prøve tilbage. Smuk kameraføring, fremragende dialog og en stærk præstation af den franske Corinne Marchand, der gav mig kuldegysninger ved fremførelsen af sangen "Sans Toi" midtvejs i filmen. En sjov feature er en lille indlagt stumfilm, hvor bl.a. Jean Luc Godard optræder. Jeg skal have tjekket noget mere Agnés Varda ud.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
www.myspace.com/6degreesdk


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 14:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Das weisse Band [2009] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Michael Haneke vandt velfortjent Guldpalmen i Cannes 2009 for dette mesterværk. Fortællingen foregår i den fiktive tyske by Eichwald imellem Juli 1913 og August 1914 - altså umiddelbart inden 1. verdenskrig hærger Europa. Godsejeren, præsten og lægen er byens absolutte magtcentrum og de bruger deres positioner til at undertrykke alt hvad undertrykkes kan: Børn, kvinder og fattige bønder. Galskaben vil ingen ende tage - bl.a. opdager præsten at sønnen har rørt ved sig selv, hvilket resulterer i at han får hænderne bundet fast i sengen om natten indtil han er færdig med det skidt. Og sådan er der mange eksempler på fuldstændig inhuman mishandling af landsbyens beboere, og det varer da heller ikke længe før en anonym modbevægelse starter og byen bliver ramt af en hel række ulykker. På intet tidspunkt holder Haneke os i hånden og fortæller os hvordan tingene hænger sammen; han lader derimod hans isnende stilrene æstetik tale sammen med nogle vanvittigt flotte billeder og narrative virkemidler, en ypperlig brug af (handlingsbundet) musik og ikke mindst en masse prisværdigt skuespil. Hovedrollerne gør det særdeles eminent og de mange børneskuespillere imponerer i stor stil. Det er virkelig ypperlig filmkunst det her, og Haneke formår som få andre at give seeren dét ubehagelige sug i maven der bliver siddende længe efter filmen er slut. Ren ondskab.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons jan 23, 2013 15:38, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons aug 11, 2010 15:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Hercules [1997] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"Fabulous party. You know, I haven't seen this much love in a room since Narcissus discovered himself." Der er vist ingen tvivl om at Disney havde en af deres allerbedste perioder i 90erne med mesterværker som The Lion King, Aladdin og Tarzan. Ind imellem disse kom der flere andre film, her i blandt Hercules som også er ganske god - dog uden helt at nå op på siden af de 3 førnævnte. Disney har altid været virkeligt gode til at underholde børn såvel som voksne i samme film, og således også her hvor man på en ganske ukompliceret måde lærer om basic græsk mytologi. Desuden er der masser af spydige guldkorn at hente i dialogen (engelsk kan som altid anbefales). Især Danny DeVito som Philoctetes og i særklasse James Woods som Hades gør det fremragende. En fin film der ikke helt fortjener at blive glemt imellem de andre store 90er-brag.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons aug 11, 2010 21:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Not forgotten

Kedelig film, historien fængede mig aldrig og den virkede generelt bare langtrukken.
Dog får den lidt plus for skuespillet.

1/5

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
Indlæg: fre aug 13, 2010 9:42 
Offline

Tilmeldt: man jan 02, 2006 9:37
Indlæg: 750
Geografisk sted: Skanderborg
The Signal

http://www.amazon.co.uk/Signal-DVD-Anes ... 198&sr=8-1


Overraskende god Splatter/komedie/gyser om et tvsignal der får folk til at gå amok......(ja, kort fortalt)

4 ud af 5 herfra........

En god film til billige penge...........


Top
   
Indlæg: fre aug 13, 2010 9:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Var inde og se Inception i går og heldigvis havde jeg 'snuset' til de tråde der om filmen herinde.
- For ellers var jeg godt nok været forvirret i den første time. Ellers en film på det jævne.
Måske oplevelsen blev lidt ødelagt af de sædvanlige bonusser man får i biffen. :?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: fre aug 13, 2010 15:26 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Silver Surfer skrev:
Måske oplevelsen blev lidt ødelagt af de sædvanlige bonusser man får i biffen. :?


Er det de folk der absolut skal tale højlydt under filmen, du hentyder til?

Eller måske de poser der larmer, og folk der føler at det er nødvendigt at tjekke sin mobiltelefon i tide og utide?

I så fald er jeg enig.


Top
   
Indlæg: fre aug 13, 2010 16:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Ja, det er poser der larmer og folk som kommer 'for sent', selv om det er det mindste problem.
Nej, det som ødelægger oplevelsen for mig er folk der højlydt skal diskutere filmen fra start til slut, dem der har set filmen før og lige skal fortælle ledsageren hvad der nu skal ske og folk som hele tiden skal tjekke deres sms'er og sende/besvare sms'er.

eller, som det skete for mig og konen, ringer og modtager opkald! - Jo tak, dem kan jeg godt undvære! :devil:
(så film skal så absolut ses i biografen. Hjemmebiografen.)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: fre aug 13, 2010 17:28 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Silver Surfer skrev:
(så film skal så absolut ses i biografen. Hjemmebiografen.)


Afgjort. Sidst jeg var i biografen var til Avatar og før det til District 9, så jeg overrender ikke den lokale.


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 17:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Tremors II: Aftershocks (R1US)
1eren er gået hen og blevet en kult klassisker i visse kræse, men hvad med resten af serien.
Billede
Jeg så traileren til denne, på dvden til den første film, og der fik jeg indtrykket af, at det var en mere løssluppen humor og knap så seriøs film.
Det er det ikke, traileren gør ikke et godt arbejde af at fremstille filmen, som den i virkeligheden er. Faktisk er den langt bedre end jeg havde forestillet mig. Jeg havde gjort mig klar til en af de helt store tragisk komiske oplevelser.
Billede
Filmen har en handling der på nogen måder mindre om den første, og på andre går nye veje. Sådan som en god 2er bør. Der er dukket nye Graboids op i Mexico, og hvem skal vi dog få til at fange og dræbe dem. Hvem andre, end dem der gjorde det sidste gang. Denne gang med fuld opbakning fra hæren, altså langt flere våben.
Det går rigtig godt, og rigtig hurtigt med at nedlægge dem med C4 og dynamit… men så sker der noget uventet. De mutere og bliver nu land gående og varmesøgende… og jagten går nu på menneskene, og på Graboidene…
Billede
Filmen er en bund solid action film, med en lang række gode action scener. Dog er der også en masse person udvikling som ikke virker særligt godt, og meget misplaceret. Skuespillet er for det meste godt, det bliver aldrig spillet helt seriøst, men med en passende mængde selvironi.
Kan man lide den første, er der en ganske god chance for at man vil nyde denne også. Ligesom jeg selv gjorde.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

Billede:
Dog kan man ikke sige det samme om billede siden. Der er faktisk alle de fejl som der kan være, det er aldrig skarpt, farverne er udvasket, og sidst men ikke mindst, er den ikke anamorphic. Dette er nærmest utilgivligt. FØJ! Filmen bør få en fin lille remastering.
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Lyd:
2.0 DD, er hvad vi før stillet til rådighed her… og det er bare ikke nok. Det lyder da ok, men helt ærlig, af en film fra 1996 er dette bare ikke godt nok. Remastering tak.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Ekstra:
Der er lidt tekst baseret sager her, men intet godt.
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Det vil sige:
Billede
Den skal være meget billig, ellers er udgivelsen ikke værd at eje.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 17:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
You Don't Mess with the Zohan (R2DK)
Adam Sandler er en Israelitisk agent… super agent. Men han vil hellere klippe hår. Lyder dette sjovt?
Billede
Plottet er en smule mere originalt end de sidste mange af hans film. Og den er faktisk overraskende sjov, dog er der på et tidspunkt hvor grænsen for sex hentydninger og andre dårlige hentydninger bare bliver for mange… fordi der er mange af dem, rigtig, rigtig mange… og de fleste er da også sjove, men der er bare for mange, og de kommer i en lind strøm.
Hvad der er også er, er en udstilling af mange af de fordomme der findes, blandt andet om mellemøstlige folk, men også om homoer. Her kunne de godt have lagt mere fokus, men det ville nok gøre filmen for ”smart” til mange af dem der ser den. Dog går en smule af dampen af filmen hen mod slutningen.
Billede
Skuespillet her i er også for det meste ganske godt, og brugbart til denne slags film. Den er fyldt med cameos, både meget korte men også dem der lidt længer.
Filmens store bad guy er spillet af, ifølge mig, en af de mest undervuderet og desværre tit oversete John Turturro, som stjæler alle scener han er med i, i en dejlig blanding af overspil, men også et lækkert kropssprog.
Den anden bad guy er Michael Buffer… jeg tror det er hans første skuespilsrolle… og det er sådan set helt underligt og absurd. Jeg er stadig helt forbløffet over han havde fået den rolle. Han gør det ikke godt, men det er til plads underligt til at man overlever de få scener han er med i.
Billede
Filmen genopfinder ikke genre. Men den levere en god solid komedie, hvor man har en god tid så længe det vare, og når det er slut kan man så gå videre med sin dag.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

Billede:
Filmen er fra 2008 og dvden fra 2009 (tror jeg nok) og derfor er der visse forventningen til dvden rent teknisk, og de bliver sådan set opfyldt.
Billede fejler intet, men bliver heller aldrig mere end bare godt nok. Det er svært at sige mere, fordi det er blot som det som minimum bør være. Der er plads til forbedringer her og der, men det ser aldrig dårligt ud.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Lyd:
Igen har vi et spor her, der er som det skal være, men aldrig bliver mere end det.
Godt uden at være spektakulært.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Ekstra:
Der er en del ekstras her, og de fleste er både gode og sjove. Men det bliver aldrig særligt dybde gående.
Det vil sige:
Billede
Hvis man kan lide sandler og komedies i det hele taget, bør man skaffe denne.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: lør aug 14, 2010 17:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Rebound (R1US)
Martin Lawrences som træner for børn… er dette det samme gamle lort, som set mange gange før, eller prøver de noget nyt.
Billede
Det kan jeg hurtigt svare på. De prøver intet nyt. Overhovedet. Alt er set før, og den indeholder alle stereotyperne. Så alle børn, har mindst en de kan relatere til. Men behøver den at være original, for at underholde. Det viser sig, at det gør den faktisk ikke. Fordi den har ret nogle ret sjove tider, og selvom jeg ikke er et barn, og derfor langt uden for mål gruppen, har jeg set langt dårligere film, og film der ikke er i nærheden af så sjov som denne.
Nuvel mange af vitighederne er meget søgte, og man kan se dem kommer meget langt væk. Men skuespillet er overbevisende, og man ender faktisk med at føle med personerne.
Billede
Handlingen er; Lawrences spiller en hot shot basket træner, som kommer til at overtræde lidt regler her og der, og nu er i det varme sæde, han skal bevise sit værd. Han vælger at træne sit gamle middelschool hold. Et hold der ikke har vundet i over 20år. Og normalt taber med over 100 til 0. Altså dit standard taber hold.
Dette skal han så vende til et vinder hold, på rekord tid. Patrick Warburton spiller hans nye træner modstander, og gør det rigtig godt, og han er faktisk det sjovest i hele filmen.
Billede
Men filmen er aldrig lårklaskende morsom. Og til tider skammer men sig lidt over det meget typiske setup. Dog er der som sagt dele af den, som er ret sjove. Så den bliver aldrig helt så ringe som man kunne have frygtet. Er man fan af Lawrence, bør man skaffe den. Er man ikke, kan man nemt finde andet der er ligeså godt.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Billede:
Det er som om, de har tænkte, det er bare børn der ser den, så vi laver blot en hurtig kopi, og gør intet ved billedet… desværre ses dette ret tydeligt, og af en udgivelse fra 2006, er dette bare ikke godt nok. Der er mangle på skarphed, komprimerings fejl og dårlige farver.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Lyd:
Lyden har samme problem, jo i nogen scener er den da god nok, men langt de fleste er bare ikke god nok til en så ny film, der er mange oplagt surround scener som ikke bliver brugt.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

Ekstra:
Der var en del, men jeg har ingen lyst til at se dem.

Det vil sige:
Billede
Er man stor Martin Lawrences fan, bør man vel se den. Ellers skal man nok bare finde en anden film at underholde sig på.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Predator [1987] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Predator 2 [1990] :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

"If it bleeds, we can kill it." Bliver det ret meget mere 80er cool end Predator? Jeg tror det ikke. Den første film med Schwarzenegger i hovedrollen som oberst Dutch der sammen med hans hold af (expendable) soldater bliver kastet ud i en dødskamp imod predator, er noget nær et mesterværk. Tonsvis af action, masser af kills, spooky suspense og overraskende god CGI når man tænker på at filmen er fra 1987. Castingen er også helt perfekt med ikoniske skuespillere. Og så er der naturligvis dialogen med de utallige oneliners som "What's the matter? The CIA got you pushing too many pencils?" med tyk Arnold-accent... "Get to da chopper!" er også ren nostalgi ligesom "I ain't got time to bleed." er det... Det bliver ikke ret meget bedre. 8)

Desværre er opfølgeren ikke nær så god. Den er faktisk tæt på at være pinlig med sin underlige blanding af komedie og action. Danny Glover er decideret fejlcastet som hovedrollen, og ikke engang en velspillende Gary Busey kan hæve niveauet. Historien fokuserer alt for lidt på hovedattraktionen - predator - og da der endelig begynder at ske noget spændende til allersidst, stopper filmen. Alt i alt en pinlig affære, selvom det er tydeligt at budgettet har været noget højere end til den første.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man aug 16, 2010 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
The Cove [2009] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"If you aren't an activist you're an inactivist!" Som sædvanligt med dokumentarfilm, har vi her at gøre med en meget ensidet fremstilling af et problem. Kort fortalt handler det om fiskeri og påstået mishandling af delfiner i en lille kystby i Japan. En gruppe amerikanere med den ikoniske Flipper-træner Ric O'Barry i spidsen, rejser til Japan for at dokumentere de inhumane fangstmetoder og de deraf afledte problemstillinger. Det er der kommet en rigtig interessant, omend noget ensidig og treehugger-agtig film ud af. For en dansker der flittigt spiser opdrættede dyr som fjerkræ, svin og køer kan det være en lille smule svært at sætte sig helt ind i problemet med at spise delfiner, men filmens propaganda-agtige stil gør at man alligevel bliver berørt når man ser massedrabet på delfinerne og en hel bugt fyldt op med blod. Det mest interessante er dog klart O'Barry selv og den lange rejse han har været på. Han var en af de første i verden til at træne delfiner i fangeskab, men fandt efterhånden ud af at det var dyrplageri og endte med at blive delfin-aktivist. Denne lange udvikling og mandens konstante forsøg på at gøre skaden god igen, er virkelig velbeskrevet. En rigtig fin dokumentar der velfortjent vandt en Oscar i 2009.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man aug 16, 2010 15:24 
Offline

Tilmeldt: ons apr 30, 2008 21:52
Indlæg: 74
Snabba Cash
http://www.imdb.com/title/tt1291652/
Billede
Var til presse visning på denne superfede svenske gangster film.
Den tager udgangspunkt i Johan (JW) der hænger ud med en masse stinkende rige venner. Han har dog ikke selv penge til det fede liv og kører derfor Taxa når han ikke går i skole. Taxa pengene bliver hurtigt for få og han ryger derfor ud på et sidespor for at skaffe Snabba Cash.
Som sagt rigtig fed film omkring den svenske underverden, hvor især den serbiske (mener jeg?) og arabiske "mafia" bliver portrateret.
Som bonus kan det lige fortælles at "danske" Dejan Cukic er super i rollen som serbisk (igen er ikke heeelt sikker) mafia boss.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Den skulle vist være i biffen den 19. Er dog ikke helt sikker

_________________
http://taxidriverfilm.blogspot.com/
Min lille film-blog


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 157 58 59 60 6197 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team