DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs jun 04, 2024 3:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 129 30 31 32 3397 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jan 23, 2010 20:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Alien [1979] - (Director's Cut Version) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:
Aliens [1986] - (Special Edition) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Alien³ [1992] - (Special Edition) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
Alien: Resurrection [1997] (Special Edition Cut) :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

"My mommy always said there were no monsters... no real ones ...but there are!"

Så var det vist på tide med et gensyn med den fantastiske Alien-trilogi + den pinlige 4'er... Jeg har været stor fan af Ripley og hendes Alien-univers så længe jeg kan huske... Det er som en god barndomsven man har stående deroppe i reolen, og jeg nyder altid at smide filmene på og lade mig rive med... Med undtagelse af den forfærdelige 4'er, så har vi her at gøre med den ypperste filmkunst... Med Alien i spidsen som det fuldendte mestervæk med den klaustofobiske stemning og vidunderligt smukke billeder... Aliens er det episke familie-action-drama med store armbevægelser der viser hvor visionær Cameron var imellem de to Terminator-film... Alien³ har fået mange anmeldertæsk, men efterhånden som årene er gået er jeg blevet mere og mere glad for den, og placerer den nu et mulehår højere end dens forgænger... Ærgerligt at Fincher ikke fik fuld kreativ kontrol over filmen, men jeg er som sagt meget glad for det endelige resultat... Alien: Resurrection gider jeg ikke snakke ret meget om, da den desværre fucker alt hvad forgængerne har opbygget op.... Kikset på alle fronter.... Men det ødelægger heldigvis ikke det samlede billede af en episk horror-trilogi der altid vil være tidsløs underholdning for mig.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 23, 2010 22:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
@DeathPosture. Tak for dit mini-review af Eagle vs Shark, der nu gør at jeg er endnu mere spændt på at få den set. :thumb:
BD udgaven skulle være afsendt fra Australien, så det er forhåbentlig kun et spørgsmål om kort tid før jeg får muligheden for at få kigget nærmere på sagerne. The Flight of the Conchords-serien har jeg skrevet mig bag øret og hvis Eagle vs Shark hitter her i hytten, vil jeg bestemt overveje kraftigt at tjekke tv-serien ud.


Top
   
Indlæg: lør jan 23, 2010 23:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
Steiner skrev:
@DeathPosture. Tak for dit mini-review af Eagle vs Shark, der nu gør at jeg er endnu mere spændt på at få den set. :thumb:
BD udgaven skulle være afsendt fra Australien, så det er forhåbentlig kun et spørgsmål om kort tid før jeg får muligheden for at få kigget nærmere på sagerne. The Flight of the Conchords-serien har jeg skrevet mig bag øret og hvis Eagle vs Shark hitter her i hytten, vil jeg bestemt overveje kraftigt at tjekke tv-serien ud.


Eagle vs. Shark er en fin - men dog ligefrem "fremragende" - lille indiefilm, der klarer quirky langt bedre end de fleste af de senere noget trætte amerikanske forsøg på det samme.

Til gengæld er i hvert fald første sæson af Flight of the Conchords (anden second - a little less so) intet mindre end fremragende. Både selve dialogen og optrinene, men også - og især - de hysterisk morsomme sange (f.eks. rapsangen Hiphoppotamus Vs Rhymenocerous: "Not because I'm a water dwelling mammal from Africa / called a hippopotamus I'm not a hippopotamus, I'm a hiphop-potamus / Where did you get the preposterous hypothesis that I was a hippopotamus?).

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 1:39 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
The Wizard of Oz

Jeg gider ikke komme med en synopsis, da jeg gør udfra de fleste kender historien men vil blot fremføre en lille bid af de fantalastiske ord som kan siges om filmen.

Fremragende technicolor og så er filmen fra 1939. Fremragende præstationer lige fra Judy Garland til birollerne. Nogle af de bedste musicalnumre, intet under at "Over the Rainbow" blev så ikonisk og så overvejede de at skrotte hele nummeret, heldigvis gjorde de det ikke. Skal man engang introducere sine børn for filmens forunderlige verden vil "The Wizard of Oz" være et perfekt sted at starte med sine finurlige figurer, let genkendelige sange som er ren poesi og som man ikke kan lade være med at nynne med på, ja for mit vedkommende ligefrem synge (omend min indre Judy Garland nok lyder en anelse mere brummende og ujævn).
Og så er den tilpas uhyggelig til at man godt kan blive skræmt, i hvert fald de yngste sjæle. Så alt i alt en fremragende eventyrfilm eller hvad er det man kalder det nu om dage, fantasyfilm. Et dejligt gensyn.

10/10

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 1:58 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Aliens er bedre end Alien


:)


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 2:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Lance skrev:
Aliens er bedre end Alien


:)

Gu er den ej :lightsabre:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 2:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Swing Vote: 6/10 - tja, den slutter da ganske sødt... men jeg har bare svært ved at grine af en far der forsømmer sit barn på den måde, og det var altså et underligt setup til en comedy.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Lance skrev:
Aliens er bedre end Alien

Den er i hvert fald bedre end Alien 3 (også kendt som "Alien den 13: Jason is a xenomorph"). Hvad man dog skal høre...


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 12:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det var bestemt med ærefrygt, at jeg valgte at rangere Alien³ højere end Aliens, men det ændrer dog ikke ved, at det forholder sig sådan for mig... Selvom jeg elsker Aliens, så er stemningen altså en tand for familievenlig og SWAT-team buddy-agtig i den i forhold til den mesterligt uhyggelige Alien og den stærkt undervurderede terror-thriller Alien³ som jeg altid har haft et soft spot for... Det har taget mig mange år at komme til den konklusion, men sådan lægger landet altså.

Det kan i øvrigt altid anbefales at se filmene back-to-back. 8)
:shock:
Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Hatten af for at indrømme at du foretrækker Alien3 fremfor Aliens, DeathPosture. :beerchug:
Det er der vist ikke ret mange, der tør sige i fuld dagslys. ;)
Selvom jeg ikke deler din holdning på dette område er jeg alligevel i øjeblikket en anelse træt af at høre om, at James Cameron nærmest kan gå på vandet.

Personligt var jeg MEGET negativ overfor Alien3 i sin tid, da jeg så den første gang, men har siden lært at se en del kvaliteter i den, selvom jeg stadig synes helhedsindtrykket er noget rod. Produktionen var jo også vildt bøvlet, men det var fint, at David Fincher kunne bruge den som springbræt fra musikvideoer til fremragende film som Se7en og Zodiac. Havde Alien3 været en god oplevelse for manden var han måske endt for evigt i sequel-helvedet.

Jeg havde muligvis allerede set mig gal på Alien3 på forhånd dengang, fordi new zealandske Vincent Ward oprindelig var udpeget til at instruere den. Ward lavede den fantastiske art cinema tidrejsefilm The Navigator: A Mediaeval Odyssey (1988), som jeg var fuldstændig forgabt i (jeg formåede at se den 3 gange i biografen på den uge den spillede i Aalborg! :shock: ) - og derfor var jeg temmelig skuffet over at han blev vraget undervejs i for-produktionen på Alien3.

Billede
Review.

Om Vincent Ward ku' ha' lavet en bedre Alien-film er i bagklogskabens lys nok tvivlsomt: Hans efterfølgende film (bl.a. den rædderlige Map of the Human Heart og den ujævne, miscastede Robin Williams-flix What Dreams May Come) er - mildt sagt -højst besynderlige og - pænt sagt - ikke videre vellykkede. The Navigator har jeg dog en stor svaghed for, selvom den særdeles høje stjerne, den havde hos mig, dog er blegnet en lille smule med årene.....


Senest rettet af Steiner søn jan 24, 2010 12:53, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
28 Days Later [2002] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
28 Weeks Later [2007] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

REPENT
THE END IS
EXTREMELY
FUCKING
NIGH


Jeg husker tydeligt den forårsaften i 2003 hvor jeg var i biografen for at se 28 Days Later... Horror-hittet fra England med min favorit-UK instruktør Danny Boyle... Den ikoniske åbningsscene hvor Jim vågner op på et hospital og går alene igennem Londons tomme gader - for hurtigt at støde på rage-inficerede zombier... Det er fandme god underholdning, og det er var gensynet også... Efterfølgeren 28 Weeks Later fortsætter i samme klaustrofobiske stil og selvom den har et noget højere budget, lykkedes det at bibeholde den næsten dokumentariske indie-stemning der var med til at gøre den første film så vellykket.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 16:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
I Love You, Man [2009] :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:
"I still wanna hang out. Despite that joke. You're better than that." Man tænker ofte, om der mon overhovedet er flere originale idéer tilbage i nyproducerede romantiske komedier? ... I bund og grund er det jo altid en variation over samme emne, så der skal efterhånden tænkes i helt nye baner før publikum imponeres... Og således også i denne bromance der er mere end blot en romantisk komedien. Den forsøger også at tackle parforholdets sociale dynamik og alle de problemer og muligheder det giver... Og det er faktisk rigtigt sjovt, selvom den dybe tallerken ikke genopfindes. Desuden er samspillet imellem Paul Rudd og Jason Segel ganske vellykket og begge skuespillere har virkeligt funny bones... En vellykket komedie af Apatow'ske dimensioner der uden problemer kan ses sammen med damen.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 19:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
DeathPosture skrev:
Billede
I Love You, Man [2009] :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:
"I still wanna hang out. Despite that joke. You're better than that." Man tænker ofte, om der mon overhovedet er flere originale idéer tilbage i nyproducerede romantiske komedier? ... I bund og grund er det jo altid en variation over samme emne, så der skal efterhånden tænkes i helt nye baner før publikum imponeres... Og således også i denne bromance der er mere end blot en romantisk komedien. Den forsøger også at tackle parforholdets sociale dynamik og alle de problemer og muligheder det giver... Og det er faktisk rigtigt sjovt, selvom den dybe tallerken ikke genopfindes. Desuden er samspillet imellem Paul Rudd og Jason Segel ganske vellykket og begge skuespillere har virkeligt funny bones... En vellykket komedie af Apatow'ske dimensioner der uden problemer kan ses sammen med damen.


Tak for anmeldelsen! Jeg har lige lejet den i Blockbuster sammen med damen! :clap:

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 19:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Igår blev det til Inglourious Basterds

Endnu en klassiker fra QT! Fede lange dialogscener, hvor man kan mærke intensiteten mellem nazi'erne og jøderne! Jeg synes den fungerede fremragende! Bluray udgaven står knivskarpt, og lydsiden er, som altid i QT's film, ganske fed og stemningsfyldt! Især Christoph Waltz som Hans Landa er eminent!!

[spoiler]Sådan skulle krigen have endt![/spoiler]

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: søn jan 24, 2010 19:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
DeathPosture skrev:
Billede
28 Days Later [2002] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
28 Weeks Later [2007] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

REPENT
THE END IS
EXTREMELY
FUCKING
NIGH


Jeg husker tydeligt den forårsaften i 2003 hvor jeg var i biografen for at se 28 Days Later... Horror-hittet fra England med min favorit-UK instruktør Danny Boyle... Den ikoniske åbningsscene hvor Jim vågner op på et hospital og går alene igennem Londons tomme gader - for hurtigt at støde på rage-inficerede zombier... Det er fandme god underholdning, og det er var gensynet også... Efterfølgeren 28 Weeks Later fortsætter i samme klaustrofobiske stil og selvom den har et noget højere budget, lykkedes det at bibeholde den næsten dokumentariske indie-stemning der var med til at gøre den første film så vellykket.


den må jeg hellere få set! Var ret vild med den første. Især efter et gensyn for nyligt.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1455 indlæg ]  Gå til side Foregående 129 30 31 32 3397 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team