DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:33

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2362 indlæg ]  Gå til side Foregående 1137 138 139 140 141158 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 15, 2009 18:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 26, 2006 1:31
Indlæg: 532
Geografisk sted: Århus C
KingHans skrev:
Pet Sematary:7/10 - noget anderledes end jeg havde forventet... men nu en herlig lille sag... baby killers er altid fedt.


Udmærket filmatisering, ja, men bogen rocker nu langt mere og er en kende mere blodig!

_________________
www.myspace.com/6degreesdk


Top
   
 
Indlæg: ons apr 15, 2009 22:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
en af de få king bøger jeg endnu ikke har i min samling... så den er ikke læst endnu... :) men kommer nok en dag.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 
Indlæg: fre apr 17, 2009 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Shrooms

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

En :zzz: -fest af de helt store...

---

Invincible

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

En ret underholdende feel-good. Den manglede desværre et klimaks, men Mark Wahlberg gjorde det sgu godt :)


Top
   
 
Indlæg: fre apr 17, 2009 20:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Skellig, England, 2009 - Ingen rating - IMDB link

Sky er gode mod børn og barnlige sjæle, i alt fald når det er jul eller påske. Således har de tidligere financieret to Terry Pratchett filmatiseringer der begge gik klokkerent hjem.

Denne påske blev det til Skellig, en bog jeg intet kender til. Den havde verdenspremiere i Søndags på Sky 1, tilfældigvis samme dag som jeg landede her i Oxford igen, og da jeg så Tim Roth havde hovedrollen, ja, så var der kun een ting at gøre.

Far, mor og søn danner en familie. Mor er gravid, så far køber et hus. Far køber en faldefærdig rønne helt vildt billigt og planlægger at sætte den i stand. Søn finder ud af at en gammel bums bor i skuret ude bagi. Bums er komplet antipatisk og hader alt og alle. Fødselen sker for tidligt, så baby'en ryger i kuvøse. Samtidigt finder sønnike og hans veninde ud af at ikke bare kan bumsen ude i bagskuret bestikkes, han kan også underlige ting som at heale og spontant gro svampe. Og specielt det med at heale kunne betyde liv og død for den lille ny, men det er svært at overtale denne her gut der bare ligger og erklærer krig mod hele verden.

Jeg kunne forklare historien bedre, men vil lade være, for Sky brillerede ved at TOTALT spolere overraskelsesmomenterne i deres trailer. Derfor kan jeg ikke rate den, for jeg er arrig over at sætte mig ned og se en børnefilm (ikke lige min favoritkategori), bare for at finde ud af at hele plottet blev serveret for mig.

Det være sagt, så lå min interesse udelukkende i skuespillet alligevel. Jeg påstod engang at Tim Roth kunne spille en hvilkensomhelst rolle, og endnu en gang bliver det bevist. Desuden er John Simm (Life On Mars) og Kelly MacDonald (Trainspotting) med, så den side af filmen var helt i orden. Filmmæssig set er den flot nok, men der er desværre blevet sparet lidt på CG'en, som mildest talt ligner noget fra 80'erne.

Jeg havde håbet på den ville komme helt op og ringe som Sky's forrige mesterværk (The Colour Of Magic), men der er desværre langt mellem de to. Men nuvel. Det er Tim Roth, og han gør intetsomhelst galt i den film.

Hvis nogle skulle være interesserede, så udkommer DVD'en den 27. April, men har i planer om at se den så skip traileren da den giver det hele væk.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: fre apr 17, 2009 21:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 21, 2006 15:37
Indlæg: 394
Geografisk sted: Where it's at
The Boat That Rocked (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1131729/
Billede

Hvilken behagelig fornøjelse! Jeg anede intet om filmen, da jeg så den i Falkoner i går. Fik at vide af min følgesvend, at det var skaberen af Love Actually og forfatteren til en række Hugh Grant-film (som jeg ikke er fan af) som stod bag filmen. Dette spredte hurtigt en tvivl i mit hoved da filmen begyndte.
Da de første engelske vitser bliver fyret af var jeg ret misfornøjet og tror det bliver lange to timer og 10 min. Men så skete der pludselig noget... Der kom flere vitser, karakterne blev rigtig spændende og de begyndte at spille rigtig fed musik, og et bredt smil tegnede sig på mine læber.
Herefter fløj tiden ellers bare afsted i selskab med Phillip Seymour Hoffman & Co., og for søren jeg var underholdt!

Jeg synes næsten det er synd at begynde at uddybe den mere. Jeg vil hellere bare sige: Se at få den her film set, mens den kører i biograferne!

8/10

_________________
WHO WATCHES THE WATCHMEN?

Panoramabilleder fra film på Flickr


Top
   
 
Indlæg: fre apr 17, 2009 21:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 12, 2005 23:07
Indlæg: 3357
Geografisk sted: Vesterbronx!
t23 skrev:
Gromit skrev:
Dit indlæg var vist ment til Tekker . ;) Jeg har den jo allerede

Til jer begge, glemte bare i skyndingen at tilføje en quote blok af Tekker. Undskyld forvirringen :)

Takker for info, men det lader til at være lidt af en jungle?

_________________
Den officielle Criterion & Masters of Cinema bytte/salg tråd- link

www.dvdtimes.co.uk / www.dvdbeaver.com / www.dvdcompare.net / TSPDT Top 100


Top
   
 
Indlæg: lør apr 18, 2009 15:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Broken Flowers :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
Lækker, lækker Jim Jarmusch indiefilm med Bill Murray i topform... Dejligt afslappet tempo hele filmen igennem, uden at det på nogen måde går ud over stemningen der er intens på den sprøde måde fra start til slut... Og så er den 'åbne' slutning et stort plus.

Who Framed Roger Rabbit? :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Gensyn med denne, barndommens blockbuster... Den er stadig imponerende visuelt, og samspillet mellem live action og animerede figurer fungerer overraskende godt... Jeg fik noget mere ud af historien her 20 år senere, og det var rart at gense filmen og opdage at der faktisk også var et (omend simpelt) voksenplot...

Robin Hood: Prince Of Thieves - Extended Edition :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Gensyn med endnu en KÆMPEtitel fra min barndom. Jeg har vel set denne film mindst 10 gange efterhånden, men det er mindst 10 år siden nu... Så det var ren nostalgi at sætte sig foran skærmen og gense alle de magiske øjeblikke der tryllebandt mig i starten af 1990erne... Det er stadig en rigtigt vejldrejet film med et flot ensemble cast... FX-mæssigt kan man godt se, at der er sket lidt siden dengang, men det ødelægger ikke en flot, familievenlig filmoplevelse... Move over Errol Flynn!

Stranger Than Fiction :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Kæresten ville gerne se denne, og da jeg er stor fan af Will Ferrell og ikke mindst Marc Forster, var jeg ikke sen til at købe den... Plottet lød på forhånd som en blanding af The Truman Show og Being John Malkovich, men nåede desværre ikke helt op på højde med nogle af disse... Dermed ikke sagt, at det er en dårlig film. Det er det ikke. Den har nogle rigtigt interessante drejninger, men er i bund og grund for forudsigelig... Og så bryder jeg mig ikke om Dustin Hoffmans rolle i filmen... :|

Shogun Assassin :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:
Sidst jeg så denne var jeg mere venligt stemt... Af forskellige årsager. ;) Men gensynet var nok knap så positivt... Desværre! Husker den som mere end blot en ufrivilligt komisk low budget kitchet ninja-flick... Øv!

Crossing the Line (dokumentar) :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Interessant dokumentar om den sidste amerikanske defector der er tilbage i Nord-Korea. Dybt grotesk med mange spændende historier om tiden omkring og efter kommunismens heyday.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: lør apr 18, 2009 19:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
DemonTown 2

Den skuffede. Var slet ikke på højde med 1'eren.

BilledeBillede/5

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
 
Indlæg: søn apr 19, 2009 23:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Freeze Frame (2004)

Moderne og frisk scifi paranoia thriller, med hurtig klipperytme og en surrealistisk næsten teateragtig instruktion, hvor man kun ser de mennesker der deltager i handlingen.

Som om alle andre i verden er blevet hjemme, og ingen statister nødvendige. :D
Stemingen her mindede mig lidt om A Clockwork Orange, og man må sige at den originale stil holder hele vejen!
Den fanger lige fra start til slut, og der er en formidabel kontinuitet i det kaos man præsenteres for. 8)
Imponerende når den slags lykkes, uden at man irriteres over den hurtige klipperytme. :beerchug:

Historien virker original, og man føler ikke surrealismen så meget som en gimmick.
Meget dygtigt udført, og mesterligt skuespil.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:


Top
   
 
Indlæg: man apr 20, 2009 10:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Stargate SG-1 sæson 1: 8 af 10
En af mine venner blev ved med at hype denne serie, så jeg lånte den af ham, smed den første disk i... og blev hooked... 3dage sener og sæson 1 er set. og det rules ret meget. jeg har altid syntes at sci-fi var fedt, men bare aldrig kommet i gang med nogen af serierne... men det er jeg så nu. s2 på begyndes i aften.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 
Indlæg: man apr 20, 2009 16:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Spencer skrev:
Freeze Frame (2004)

Er det den med ham gutten der filmer hele sit liv og bliver anklaget for mord, for derefter finde ud af at et par timer mangler i hans båndarkiv?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: man apr 20, 2009 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
DeathPosture skrev:
Robin Hood: Prince Of Thieves - Extended Edition :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
[...] Move over Errol Flynn!

:laugh: Jeg kan slet ikke forestille mig, at nogen kan foretrække Costner frem for den cooleste filmstjerne der nogensinde har levet. Verden er et mærkeligt sted.


Top
   
 
Indlæg: man apr 20, 2009 17:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
t23 skrev:
Spencer skrev:
Freeze Frame (2004)

Er det den med ham gutten der filmer hele sit liv og bliver anklaget for mord, for derefter finde ud af at et par timer mangler i hans båndarkiv?

Ja - lige præcis!

Den deler vandene en del, når man ser anmeldelser.
Sådan er det nu engang, når nogen laver noget originalt. :)


Top
   
 
Indlæg: man apr 20, 2009 22:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Spencer skrev:
t23 skrev:
Spencer skrev:
Freeze Frame (2004)

Er det den med ham gutten der filmer hele sit liv og bliver anklaget for mord, for derefter finde ud af at et par timer mangler i hans båndarkiv?

Ja - lige præcis!

Den deler vandene en del, når man ser anmeldelser.
Sådan er det nu engang, når nogen laver noget originalt. :)

Jeg synes den er helt fin. Og ja, den er rimeligt original plus den har en solid dosis paranoia i sig.

Man kan være heldig at fange den på Showtime en gang imellem (hvis den kanal stadig eksisterer), og ellers kan den formodentligt stadig købes billigt.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 21, 2009 9:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jordsvin skrev:
DeathPosture skrev:
Robin Hood: Prince Of Thieves - Extended Edition :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
[...] Move over Errol Flynn!

:laugh: Jeg kan slet ikke forestille mig, at nogen kan foretrække Costner frem for den cooleste filmstjerne der nogensinde har levet. Verden er et mærkeligt sted.


:beerchug: Jack Palance? Hø! Flynn er også god - indeed... Min sammenligning imellem Costner og Flynn var måske lidt overdrevet... Præmisserne for en direkte sammenligning imellem Technicolor Flynn i spandex-tights og Costner er måske lidt søgt... Så min afsluttende "move over Errol Flynn" kommentar var såmænd bare et vittigt forsøg på at understrege min pointe... Prince Of Thieves er en fantastisk film. Især hvis man var 11 år da man så den første gang.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2362 indlæg ]  Gå til side Foregående 1137 138 139 140 141158 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team