DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2362 indlæg ]  Gå til side Foregående 1135 136 137 138 139158 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre apr 03, 2009 12:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Jeg fik min TP guld boks. så jeg så
Twin Peaks Pilot "Euro" versionen. alt lige ind til de sidste "nye" 20 minutter rules totalt. men så går det også helt galt. fortryder lidt jeg så det, da jeg altid vil have det i baghovedet når nu jeg ser resten af serien.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 
Indlæg: fre apr 03, 2009 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
The Spirit

Efter den noget lunkne modtagelse af The Spirit havde jeg skruet overordentlig meget ned for mine forventninger til filmen, men jeg må indrømme, at jeg var ganske behageligt underholdt.
Dialogen er for det meste noget skidt, men visuelt er filmen så meget over the top og så tilpas corny, at den på én eller anden måde skaber en god tegneseriestemning fra dengang, før verden gik af lave. Der er noget uskyldigt over figurerne, og filmen minder mig om min fars gamle tegneserier, som jeg læste som lille.
Det er ikke stor filmkunst, men er man tegneserienørd, så er den bestemt et kig værd...

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:


Top
   
 
Indlæg: fre apr 03, 2009 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jul 31, 2008 22:00
Indlæg: 1498
Geografisk sted: Glumsø, Sjælland
Gneeew skrev:
The Spirit

Efter den noget lunkne modtagelse af The Spirit havde jeg skruet overordentlig meget ned for mine forventninger til filmen, men jeg må indrømme, at jeg var ganske behageligt underholdt.
Dialogen er for det meste noget skidt, men visuelt er filmen så meget over the top og så tilpas corny, at den på én eller anden måde skaber en god tegneseriestemning fra dengang, før verden gik af lave. Der er noget uskyldigt over figurerne, og filmen minder mig om min fars gamle tegneserier, som jeg læste som lille.
Det er ikke stor filmkunst, men er man tegneserienørd, så er den bestemt et kig værd...

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:

Jeg er enig at visuelt er filmen super flot men dialogen er så ringe at jeg gav op efter 15 minutter :(
Og måden den prøver at være lidt komisk på virker bare slet slet ikke.

_________________
En liste over de blå
Everything Counts (In Large Amounts)


Top
   
 
Indlæg: fre apr 03, 2009 13:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Jeg er enig. The Spirit er tæt på at være en katastrofe.


Top
   
 
Indlæg: fre apr 03, 2009 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
Jeg vil ikke afvise, at mine forventninger var lave, at jeg kun kunne blive positivt overrasket, men jeg vil stadig fastholde, at hvis man tager tegneseriebrillerne på og ikke filmbrillerne, så har den altså nogle kvaliteter - især hvis man er lidt nostalgisk / romantisk anlagt.
Jeg ved godt, at man selvfølgelig skal bedømme filmen på nogle objektive præmisser, men med visse undtagelser var dialogen og realismen altså ikke just det, der prægede tegneseriernes guldalder. Don't get me wrong, Dark Knight, Watchmen og andre mere "seriøse" takes på tegneseriekulturen er the Spirit langt overlegne, og dem elsker jeg også. The Spirit konceptet er dog i mine øjne skabt på nogle lidt andre præmisser, og personligt synes jeg, det er lidt forfriskende at se en filmatisering, hvor det klart skinner igennem, at det altså er en tegneserie, vi har med at gøre. Generelt savner jeg lidt mere magi (og nostalgi) i de nye tegneseriefilmatiseringer, og selvom the Spirit måske nok overdo'er det, så synes jeg stadig, at den har sin egen charme :-)


Top
   
 
Indlæg: lør apr 04, 2009 0:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Har set Red Cliff 1+2. Øv, kan vel bedst beskrive min mening, havde håbet på meget mere. Syntes 2 del er noget bedre end første, men stadig en omgang hø, tror bare jeg skal holde mig fra de "Episke" kinesiske film. Elsker Hero, og House of Flying D. er også helt fin, men de sidste par års, Seven swords, Three Kingdoms, Empress and the w., The prestige, osv. osv... er godtnok skidt.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
 
Indlæg: lør apr 04, 2009 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hancock

Så fik jeg endelig set filmen om Will Smith som en drukfældig superheltebums, der via en pr-mand skal lære at opføre sig, så alle mennesker i Los Angeles bliver vild med deres lokale katastrofe, som godt nok redder folk, men samtidig også sørger for at lege elefant i en glasbutik. Med sig i denne film har Will Smith Jason Bateman, der spiller pr-manden med de smarte idéer og gudeskønne Charlize Theron, der spiller pr-mandens kone, og har en central rolle i handlingen længere fremme.

Hancock er en sjov film, specielt i starten, hvor vi får ham præsenteret som en fordrukken tåbe, der gerne vil redde folk, men er ligeglad med, hvordan det fungerer. Der er en scene, hvor han kaster en hval ud fra en strand, og den scene vil jeg aldrig glemme. Fantastisk morsom, og netop derfor er Hancock sjov, for hvad sker der, hvis en superhelt ikke er Clark Kent, men Hancock; dvs. lettere ligeglad med verden og alt omkring sig, og mere interesseret i at drikke? Ja, det er dét, Hancock undersøger i den første del af filmen, og det er meget sjovt.

Senere kommer han af sprutten, og filmen tager en drejning, hvor man må sige, at Smiths figur får lidt mere seriøsitet. Heldigvis er en af Hancock-filmens forcer, at den overhovedet ikke tager sig selv alvorligt, og netop derfor er Hancock værd at se, specielt på en dag/aften med tømmermændene i stærk erindring. Filmens handling er ikke raketforskning, men den er sjov, velskrevet for genren og så er det altid en fornøjelse at kigge på Theron. Det kunne man godt gøre noget mere i (ja, altså sådan som hun ser ud i denne - jeg behøver ikke se hende som Monster igen...).

Will Smith er en god skuespiller, og som Hancock gør han det alletiders, og efter roller af mere seriøs karakter, bl.a. i I Am Legend, viser han, at han stadig har alt, der gjorde og gør ham til en rap fyr i LA - og derfor kan man godt se Hancock.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: søn apr 05, 2009 20:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Fast & Furious:7/10 - hjernedød action når det er bedst, den er næsten ligeså god som den første, og klart bedre end alle de andre efterfølgere... :) godt at have Dom tilbage.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 
Indlæg: man apr 06, 2009 8:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
The Walker

Ret så kedelig film. Skuespillerne var også lidt små-kedelige.

Billede/5

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 07, 2009 8:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Deja vu:6/10 - den er sikkert bedre anden gang, men jeg var nu ret forvirret efter denne omgang, og ikke på den gode måde.
Ghostbusters:8+/10 - en klassisker, og klart bedre end sin efterfølger

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 
Indlæg: tirs apr 07, 2009 22:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Marley & Me :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:
Jeg ved ikke helt hvad denne film vil. Det er dels et forsøg på en rom-com, uden dog at være særligt rom eller com... Det er også en familiefilm, uden dog at være en specielt god familiefilm... Og så er den liiiiiiiiige lovlig lang... Men der er da heldigvis et par sjove øjeblikke... [spoiler=]Og folk der græd snot da Old Yeller stillede træskoene vil sikkert gøre det samme når de ser denne film.[/spoiler]

Män Som Hatar Kvinnor :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
Fik set denne meget hypede Scandinavian allstar blockbuster... og den var da bestemt seværdig, selvom jeg fandt mødet mellem de to meget forskellige typer (Blomkvist & Salander) en smule søgt... Men der var bestemt interessante plottwists og jeg var underholdt næsten hele vejen igennem... På trods af at filmen var MEGET lang.

Hitman :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
Jeg frygtede det værste, men den var faktisk ikke så slem endda... Sjovt at se så forskellige folk som Desmond fra LOST (der spiller russisk narko/våben-handler), T-Bag fra Prison Break (som spiller korrupt russisk efterretningsagent) og vores egen Ulrich Thomsen som ultraskummel russisk politiker... Der er action på drengen hele vejen igennem og som en empty calorie Bourne/Bond-klon fungerer filmen faktisk.

The King of Kong: A Fistful of Quarters :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
"No matter what I say, it draws controversy. It's sort of like the abortion issue!" Amerikansk dokumentar som jeg aldrig ville have hørt om, hvis det ikke havde været for flere positive anbefalinger her på DAHF.dk... Og den er nøjagtig lige så god som jeg havde håbet på. Den giver et meget ægte indblik i en indspist amerikansk sub-kultur der dyrker de gamle arcade-spil... Man sidder sgu og bliver sur på Billy Mitchell og hepper på Steve Wiebe hele vejen igennem denne skønne indie-film. Kan varmt anbefales.

Tremors :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:
"Stampeeeeeeeede!" Gensyn med denne "klassiker" fra 1990... Desværre var den ikke aged to perfection som jeg havde håbet på... Jeg så den sidst på Filmnet engang i starten af 90erne og husker den som vandvittigt spændende og superflot lavet... Sådan var det desværre ikke helt, og filmen er flere steder lige lovlig komisk... Men Bacon/Ward er et sjovt makkerpar og filmen vinder især på deres evigt fjollede dialog.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: ons apr 08, 2009 8:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Unrest

Jævn gyser, ikke vildt spændende men ok historie.

BilledeBilledeBillede/5

_________________
Movies for me :)



Min dvd-samling


Top
   
 
Indlæg: ons apr 08, 2009 10:19 
Offline

Tilmeldt: lør feb 28, 2004 20:41
Indlæg: 285
DeathPosture skrev:
The King of Kong: A Fistful of Quarters :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:
"No matter what I say, it draws controversy. It's sort of like the abortion issue!" Amerikansk dokumentar som jeg aldrig ville have hørt om, hvis det ikke havde været for flere positive anbefalinger her på DAHF.dk... Og den er nøjagtig lige så god som jeg havde håbet på. Den giver et meget ægte indblik i en indspist amerikansk sub-kultur der dyrker de gamle arcade-spil... Man sidder sgu og bliver sur på Billy Mitchell og hepper på Steve Wiebe hele vejen igennem denne skønne indie-film. Kan varmt anbefales.


King of Kong er uovertruffen og gennemført. Sommetider overgår virkeligheden selv den bedste og mest velskrevne historie. En historie om virkelighedens sande helte og skurke vist på den mest absurde og fangende måde. Mitchell er den meste gennemførte "bad guy" type medens Wiebe er den klassiske "good guy". Smuk smuk smuk dokumentar som alle bør se... :thumb:

I samme stil, dog ikke helt på højde med King of Kong, kan Word Wars også anbefales.


Top
   
 
Indlæg: tors apr 09, 2009 0:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
... And Justice for All

Filmen er fra '79 og er givetvis et produkt af klimaet i USA post-Watergate. Det ændrer imidlertid ikke ved det faktum, at filmen er en fremragende satire over (ikke bare) det amerikanske retssystem. Ja, den lider under lidt cheesy dialog, og den er ikke just subtil i sin banken pointer på plads, men flere af de emner den kredser om er faktisk både relevante og interessante. Det er en rimelig afgørende forudsætning for et velfungerende retssystem, at man hellere ser en skyldig gå fri, end en uskyldig dømt, og det stiller nogle krav til advokatstanden, som den måske ikke altid varetager lige godt med det ene øje fæstnet på fakturaen.
Ud over en indenfor rammerne ganske troværdig historie lukker alle involverede op for godteposen, og selvom Al Pacinos råbemonologer efterhånden er godt tyndslidte, så er de altid underholdende, og denne må næsten have været én af hans første.
Jack Warden er sublim som suicidal dommer, og underbygger fint Alf Ross' påstande om, at dommeren ganske vist håndhæver gældende ret, men at hans domsafsigelse også er påvirket af, hvad han fik at spise til morgenmad - selvom det formentlig kun er jurastuderende, der gnækker lidt i skægget over det sammentræf, så misser de færreste vel pointen :-)

I øvrigt disker filmen op med et lige dele afskyvækkende og samtidig helt genialt corny soundtrack, og det redder lige den sidste halve stjerne i land ;-)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf:


Top
   
 
Indlæg: tors apr 09, 2009 11:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Billede
The Admiral aka Адмиралъ

Storslået historisk russisk krigsdrama fra 2008 om Admiral Kolchak skæbne.

Plottet er der er ikke det store at skrive om, idet det også er en kærlighedsfilm midt i en krigstid. Og i en krigstid har kærligheden det svært. Admiral Kolchak er en ægte helt, er en tro ægtemand og far. En dag møder han smukke Anna, hans ”eneste ene” som er gift med hans bedste ven. Revolutionen er først og fremmest hans ét og alt, og dernæst Anna. Han stiger i grader som filmen skrider frem. Til sidst står han i spidsen for hele Rusland og den Hvide Hær men Bolshevikkerne er efter ham.

Om filmen skildrer den rigtige verdenshistorie korrekt, ved jeg ikke. Men det er en usandsynlig flot film.

BilledeBillede

Filmen er delvist er finansieret at 20th Century Fox., så mon ikke den vil blive vist i de amerikanske biografer på et tidspunkt. The Admiral en dyreste russiske film til dato til den nette sum af $20 millioner. Billigt set med amerikanske øjne. Derimod ser den ud som om den har kostet mindst $200 millioner at lave. Hvert billede er simpelthen komponeret ned til mindste detalje i både forgrund, mellemgrund og baggrund. Helt i gennem perfekt.

BilledeBillede

BilledeBillede

CGI effekterne er ret imponerende. Især de store krigsslag ude på vandet. Flot. Flot.

Skal man sige noget negativt, så er det plottet. Det virker noget gammeldags som historiske film fra 70´erne og drager ikke én nok ind i handlingen. Man kommer ikke rigtig under huden på karaktererne. Men nu er det også en historisk fortælling lidt a la Titanic. Den var jo også lidt kedelig plot-mæssigt set. Men visuelt imponerende. Det er The Admiral også.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2362 indlæg ]  Gå til side Foregående 1135 136 137 138 139158 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team