DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: søn jan 13, 2002 16:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 08, 2001 2:01
Indlæg: 59
Geografisk sted: Cph, Denmark
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat
Citat:
Well, da TV kom frem rundt omkring i verden, så var der nok ikke mange som tænkte på at bruge det med henblik på film, som havde været vist i biografen. Så forskellige steder i verden er der så blevet udviklet de forskellige formater. Disse formater er så blevet udbredt i så høj grad hver for sig, at det nok ville være en umulighed at vende næsen mod ét af formaterne.


Det samme har jeg for et par år siden hørt sker med det kommende HDTV. USA, Europa og Japan udviklede på et tidspunkt hver sin model. Jeg kan ikke de nærmere omstændigheder, men mener det var som følger:

USA: ½ analog, ½ digital
Japan: 100% analog
Europa: 100% digital

Hvorfor man ikke bliver enig om en standard er jo hovedløst, men der ligger jo nok noget "politisk" i, at man vil have sin egen standard.

Man har jo også haft lignende slagsmål tidligere, hvor den stærkeste så overlevede:

VHS vs. Betamax
CD vs. DCC (? - Philips digitale bånd)


Top
   
Indlæg: søn jan 13, 2002 16:33 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>Gode spørgsmål, gode spørgsmål...

Well, mit følgende svar er jeg ikke sikker på om er rigtig, da jeg ikke rigtig har undersøgt denne sag. Men jeg kan da give mit bud...</strong><hr></blockquote>

Tak for forklaringen Jakob [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg vidste også godt det var naivt at tro at man "bare lige" skrottede det ene format frem for de andet, men det undrer mig alligevel at man ikke i 2002 ikke kan optage filmen direkte i videoformat så det ikke skal "omformes", så det OGSÅ fungerer i biografen, eller opfinde en måde at transportere det originale bio-format ned på DVD/VHS uden at ændre i det originale format...


Top
   
Indlæg: søn jan 13, 2002 16:33 
Offline

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 169
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev k75:
<strong>CD vs. DCC (? - Philips digitale bånd)</strong><hr></blockquote>

Du mener vel MD vs. DCC ?


Top
   
Indlæg: man jan 14, 2002 1:29 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
Omkring lyden i PAL, så fortæller Lars von Trier og hans lydmand på kommentarsporet til R2-DK udgaven af "Dancer in the Dark", at man anvendte timestretching til at bevare tonearten i sangene på trods af den hurtigere hastighed ved PAL. Jeg kunne forestille mig at noget tilsvarende er gjort med PAL udgaverne af "Moulin Rouge".

Om jeg begriber, at det ikke er standardprocedure for hele lydsporet på alle film. Er den nødvendige software for dyr?


Top
   
Indlæg: fre feb 15, 2002 11:49 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
jeg synes bare lige jeg vil vise jer følgende citat, sagt om Moulin Rouge af en intetvidende amerikansk filmkigger:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>look, i KNOW this is my own opinion, but please can anyone shed some light for me or at least agree with me when i say what was the big deal with this film?
i rented it and turned it off right after the elephant love song medly.
the film was jumping here & there, i got too nervous to watch the damn thing.
i wanted to because it looked beautiful, but the story and all those songs, (don't get me wrong i love musicals)..and all those scenes jumping around here & there.
i kinda felt too old to watch this because i just couldn't keep up.
i know a lot of people love this film, but i wasin't one of them.
<hr></blockquote>

What the hell is she thinking about?? [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Jeg ved godt alt det med "smag og behag" men det citat er sgu da da et sørgeligt tegn på inkompetance [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] (p.s: Du kan se den tråd fra et af IMDB's boards hvor citatet er hentet, lige her!)


Top
   
Indlæg: fre feb 15, 2002 12:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Ork - det er da ingenting. Se her, hvad to ignorante fjolser skriver på www.filmibiffen.dk:

Skod!
Skrevet af Lars Østergaard
Tidspunkt: 16.01.02 // 22:03:10

Kort og godt er Moulin Rouge en rigtig lortefilm. Den stinker af mangel på indhold, og er ikke værd at bruge fem flade ører på!

0 filmruller


Come on
Skrevet af Gerner Flådborg
Tidspunkt: 14.12.01 // 14:47:16

Der kommer et tidspunkt i enhver mands liv, hvor han må tage sig til hovedet og skrige et øredøvende "D’OH". Moulin Rouge er ikke bare en film...det er også en RØV kedelig og dårlig film. Man skal nok være enten til den slags film, eller syg i bolden for at tro denne film er god. Jeg har aldrig i mit liv fortrudt så meget at jeg har set en film. Fuck, hvor var den dårlig.


Desuden har de en stemmestatistik, hvor man kan give fra 0-5 filmruller. Ud af 77 afgivne stemmer er 30 på 5 og 35 på 0. Det siger vist noget om, hvor blandet den modtages blandt folket...


Top
   
Indlæg: fre feb 15, 2002 12:55 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
jeg er målløs... kan ikke finde ord [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team