DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:38

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man jan 07, 2002 20:26 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
Følgende er taget fra 1-klik's nyhedssektion:
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr> Ringenes Herre fik hele tre priser
Af Niels Christensen

I weekenden blev American Film Institutes prisoverrækkelse afholdt, den første af de mere betydningsfulde prisoverrækkelser. Sejrherren blev Ringenes Herre, der løb med tre priser ud af fire nominerede kategorier.

Den tog priserne for: Bedste Film, Bedste Produktions Design, produktionsdesigner og Bedste Digitale Effekter. I kategorien Bedste Musik blev Ringenes Herre slået af Moulin Rouge, komponeret af Craig Armstrong.

Moulin Rouge tog også prisen for: Bedste Redigering. Bedste Skuespiller blev Denzel Washington for sin rolle som Alonzo Harris i Training Day, og Sissy Spacek tog sig af Bedste Skuespillerinde for sin rolle i In The Bedroom. Bedste Instruktør blev Robert Altman for Gosford Park.

Den 20. januar bliver Golden Globes så overrakt. Nomineringerne til dette års Oscars uddeling bliver annonceret den 12. februar. Her finder prisoverrækkelsen sted den 24. marts.
<hr></blockquote>

Well, så vandt "Ringenes Herre" over "Moulin Rouge" i denne omgang. Jeg håber Golden Globes giver flere priser til "Moulin rouge" frem for "Ringenes Herre" - vi må se. Golden Globes er nok den prisuddeling jeg respekter mest af de største amerikanske prisuddelinger. Oscar er meget kommiciel - alligevel ser jeg dog frem til at se nomineringer til oscar den 12. februar og til at overvære festen den 24. marts om natten (jeg går ud fra TV 2 sender live igen....det håber jeg for Oscar er nu altid så underholdende. Nogen der ved hvem der skal være vært i år? Steve Martin var rigtig god sidste år, men jeg ser nu frem til den dag Jim Carrey skal være vært - spørgsmålet er om de TØR lade ham være vært????).


Top
   
Indlæg: man jan 07, 2002 21:04 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>
Well, så vandt "Ringenes Herre" over "Moulin Rouge" i denne omgang. Jeg håber Golden Globes giver flere priser til "Moulin rouge" frem for "Ringenes Herre" - vi må se. Golden Globes er nok den prisuddeling jeg respekter mest af de største amerikanske prisuddelinger. Oscar er meget kommiciel - alligevel ser jeg dog frem til at se nomineringer til oscar den 12. februar og til at overvære festen den 24. marts om natten (jeg går ud fra TV 2 sender live igen....det håber jeg for Oscar er nu altid så underholdende. Nogen der ved hvem der skal være vært i år? Steve Martin var rigtig god sidste år, men jeg ser nu frem til den dag Jim Carrey skal være vært - spørgsmålet er om de TØR lade ham være vært????).</strong><hr></blockquote>

Jeg elsker også prisuddelingerne selvom jeg ikke tager det for mere end det er. Allermest respekterer jeg nok Cannes gyldne palmer men ellers må jeg sige jeg finder Oscar'en mest "vigtig" og ihvertfald mest underholdende hvilket jo er grundlaget for prisernes betydning [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg har skrevet noget lignende tidligere men jeg selvom jeg håber på både Moulin Rouge og LOTR tror jeg mest på LOTR som bedste film hvilket jeg også synes den fortjenter. Alligevel ville jeg inden de tidligere prisuddelinger og nomineringer ikke have troet denne ville gå hele vejen. Af en eller anden grund synes jeg den er gjort af et andet (læs bedre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) stof end Oscar-vinderen normalt har det... men at bedste instruktør ikke skulle være Luhrmann eller Jackson har jeg svært ved at fatte. Havde de heddet Cameron eller Spielberg havde de fået smidt den i nakken [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] tænk på hvor meget og vellykket arbejde de har lavet... men okay jeg har jo heller ikke set Gosfork Park, selvom jeg tror bedste instruktør går til den film der vinder bedste film også, altså måske Jackson... en helt anden ting er at jeg havde håbet på Nicole som årets skuespillerinde men igen det kan jo nås endnu. Ved Golden Globes er hun nomineret to gange og mon ikke hun vinder mindst én af dem, ligesom det bliver dejligt når hun skal synge den forhåbentligt Oscarvindende sang, Come What May til Oscar-uddelingen. Det skal nok blive næsten ligeså stort som da Björk var på sidste år. Enya bliver forhåbentlig også nomineret for den smukke "May it Be" fra LOTR så hende får vi forhåbentligt også æren af!!! Det bliver fedt og et close race... selvom jeg her må holde med Nicole og co. ...selvom jeg normalt er død vild med Enya er Come What May bare for fed hvis man har set filmen...

Puha det var lidt af en smøre. For de "Oscar Buzz" interesserede kan jeg give dette link videre til IMDb's forum for hvem folk tror går hen og vinder. Det er meget interessant og man får ligesom at se hvilke film man ikke har hørt om i DK endnu... nå men linket er her!


Top
   
Indlæg: man jan 07, 2002 22:30 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>
... men at bedste instruktør ikke skulle være Luhrmann eller Jackson har jeg svært ved at fatte. Havde de heddet Cameron eller Spielberg havde de fået smidt den i nakken [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] tænk på hvor meget og vellykket arbejde de har lavet... men okay jeg har jo heller ikke set Gosfork Park, selvom jeg tror bedste instruktør går til den film der vinder bedste film også, altså måske Jackson...[/URL]</strong><hr></blockquote>

Jeg bliver lige nødt til at bryde ind her. [Efter at have gennemlæst denne post igen, faldt det mig ind at denne del måske kan lyde lidt provokerende - og jeg vil lige sige, at det absolut ikke er ment sådan]. Først vil jeg lige sige, at Steven Spielberg absolut ikke bare får smidt oscars i nakken - tværtimod. Det tog ham ret lang tid at erhverve sig sin første oscar (var det ikke for Schindler's list i 1993? Det mener jeg det var).

Og så skal man ikke være sikker på, at prisen for bedste instruktør går til den der vinder for bedste film. For det første er det PRODUCERNE der får oscaren for bedste film, og for det andet gik prisen for bedste instruktør sidste år til Steven Soderbergh for "Traffic" og prisen for bedste film gik til "Gladiator" (instrueret af Ridley Scott).

Udover det bemærkede jeg lige en sjov ting mht. Golden Globes - og det er at Moulin Rouge og LOTR faktisk ikke er konkurrenter i bedste film-kategorien. For jeg havde lige glemt at der jo er flere "bedste film-kategorier" og Moulin Rouge og LOTR er altså i hver sin kategori. Det vil sige, at det faktisk kan ske at de begge løber med prisen for bedste film.

Rettet mod KimK: He he, så havde jeg ret! Til trods for at jeg ikke har set "Memento" endnu, så gættede jeg alligevel på, at den ville blive nomineret for "bedste sceenplay". Så selvom det er en 2000 film, så kan den altså godt risikere at komme med til oscar-uddelingen i år, ligesom den er ved The Golden Globes [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

For dem der er interesseret kan i se nomineringerne til Golden Globes her

Er der forresten nogen der ved om "Golden Globes uddelingen" bliver vist på en dansk kanal på et eller andet tidspunkt? Og er der nogen der ved om TV2 sender "Oscar uddelingen" live igen i år????

[ 07-01-2002: Indlæg rettet af: simpson ]</p>


Top
   
Indlæg: man jan 07, 2002 23:12 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>

Jeg bliver lige nødt til at bryde ind her. [Efter at have gennemlæst denne post igen, faldt det mig ind at denne del måske kan lyde lidt provokerende - og jeg vil lige sige, at det absolut ikke er ment sådan]. Først vil jeg lige sige, at Steven Spielberg absolut ikke bare får smidt oscars i nakken - tværtimod. Det tog ham ret lang tid at erhverve sig sin første oscar (var det ikke for Schindler's list i 1993? Det mener jeg det var).
</strong><hr></blockquote>
Det var ment som sat på spidsen for du har helt ret med Spielberg der jo efter manges mening blev snydt tilbage i 1983 med E.T af Gandhi,(han fik dog sin første OScar i 1987, dette var dog bare a memorial award og ikke en "rigtig" oscar)men vendte stærkt tilbage med hans bedste film "Schindlers Liste" (bare den kommer på DVD meget snart!!!) og senere hen også med Saving Private Ryan. Det er mente var bare at fx. med Saving... fik han bedste instruktør for action-sekvenserne ligesom Cameron gjorde det ved Titanic, og persontligt synes jeg altså at vi har set ligeså gode action-instruktion ved flere lignende film der dog ikke ser en OScar. Film som Enemy at the Gates og Pearl Harbor (gud forbyde den vandt!!) har da ligeså fede scener, så deror er dette ment som underbyggelse af at Jackson eller Luhrman nok ikke får prisen, og hvis en af dem gør bliver det JAckson. Jeg tror ikke engang good old baz bliver nomineret...

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>
Og så skal man ikke være sikker på, at prisen for bedste instruktør går til den der vinder for bedste film. For det første er det PRODUCERNE der får oscaren for bedste film, og for det andet gik prisen for bedste instruktør sidste år til Steven Soderbergh for "Traffic" og prisen for bedste film gik til "Gladiator" (instrueret af Ridley Scott).
</strong><hr></blockquote>
Jeg vidste eksemplet med sidste år ville komme men der er MANGE eksempler, typisk i år der måske kun har få lyspunkter, hvor priser for bedste instruktør og film er gået til den samme. Hvis vi bliver i dette årti alene kan man nævne:
<ul type="square">[*]Danser med Ulve[*]Ondskabens Øjne[*]De nådesløse[*]Schindlers liste[*]Forrest Gump[*]Braveheart [*]Den Engelske Patient (hvordan det end kunne lade sig gøre....)[*]Titanic[*]og senest American Beauty [/list]
og det er da alligevel en del...
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>
Udover det bemærkede jeg lige en sjov ting mht. Golden Globes - og det er at Moulin Rouge og LOTR faktisk ikke er konkurrenter i bedste film-kategorien. For jeg havde lige glemt at der jo er flere "bedste film-kategorier" og Moulin Rouge og LOTR er altså i hver sin kategori. Det vil sige, at det faktisk kan ske at de begge løber med prisen for bedste film.

Er der forresten nogen der ved om "Golden Globes uddelingen" bliver vist på en dansk kanal på et eller andet tidspunkt? Og er der nogen der ved om TV2 sender "Oscar uddelingen" live igen i år????

</strong><hr></blockquote>

Ja, det er spøjst men egentlig okay sådan som Goldens Globes laver det. Sådan har de vist altid gjort fordi priserne (det siger "rygtet") jo bliver uddelt af pressen, og der er der jo ikke nogen af filmanmelderne der vil snydes. Ham der normalt kun anmelder komedier vil også have lidt inflydelse så derfor...

I øvrigt er jeg 99% sikker på at TV2 sender Oscar'en igen i år. Jeg synes jeg kan huske Palle Strøm sige i et interview at de havde rettighederne til og med 2003, og jeg synes også at kunne huske at Annie Gertz, redaktionschef tidligere på året har svaret "ja" på et lignende spørgsmål... men jeg ved ikke hvad Golden Globes angår. Det er der jo ikke tradition for...men man kan da håbe! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: man jan 07, 2002 23:36 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>Spielberg der jo efter manges mening blev snydt tilbage i 1983 med E.T af Gandhi</strong><hr></blockquote>

"Gandhi"...aldrig har jeg kedet mig så meget! Aldrig har jeg set en mere kedelig film. Den er SÅ dårlig (synes jeg)!!! Gandhi var sikkert en fin mand (misforstå mig ikke), men hvis man ikke kan lave ham mere interessant end det filmen gør, ja så er der sgu ikke nogen grund til at lave en film som handler om ham! Well, jeg ved der er mange der har en anden mening end mig. Men "Gandhi" er nok blandt min top 10 liste over verdens dårligste og mest overvuderede film.

Ovenstående er nok sat lidt på spidsen, men hold kæft hvor orker jeg aldrig at se den film igen.

Well, det var vist lidt off-topic så nu håber jeg ikke jeg har kommet til at starte en ny diskusion...

[ 07-01-2002: Indlæg rettet af: simpson ]</p>


Top
   
Indlæg: tirs jan 08, 2002 10:31 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>

"Gandhi"...aldrig har jeg kedet mig så meget! Aldrig har jeg set en mere kedelig film. Den er SÅ dårlig (synes jeg)!!! [ 07-01-2002: Indlæg rettet af: simpson ]</strong><hr></blockquote>

Der må jeg være uenig. som jeg bl.a også skriver på min samling-site:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Den er varm og samtidig velhistorisk fortalt og selvom den måske ikke er voldsom original giver mødet med Mahatmaen dig sjælefred for en kort periode - ihvertfald - .

Ben Kingsleys flotte præstation som Gandhi og filmens flotte locations fuldbyrder der lange, men virkeligt gode rejse til Indien sammen med Gandhi!
<hr></blockquote>

Men hver sin mening... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ... jeg må dog give dig at det ikke er den film jeg har set eller vil se flere gange men bestemt en film jeg er stolt over at have i min samling...

[ 08-01-2002: Indlæg rettet af: Chatiz ]</p>


Top
   
Indlæg: tirs jan 08, 2002 12:12 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 04, 2001 1:01
Indlæg: 62
Geografisk sted: Aarhus, Denmark
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>Nogen der ved hvem der skal være vært i år? Steve Martin var rigtig god sidste år, men jeg ser nu frem til den dag Jim Carrey skal være vært - spørgsmålet er om de TØR lade ham være vært????).</strong><hr></blockquote>

Jeg har lige hørt at du skulle være Whoopi Goldberg. Og hvis det er korrekt, hvilket jeg tror det er, så er det fjerde gang hun skal være vært.


Top
   
Indlæg: tirs jan 08, 2002 12:50 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
Whoppi Goldberg? ÆV [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Hun har ikke været god de tidligere gange (hverken til Grammy eller Oscar), synes jeg. Billy Crystal er altid ok, og Steve Martin var altså suveræn sidste år. Men jeg gad altså godt at se Jim Carrey som vært - det kunne være for fedt!

Var der nogen af jer der så "Emmy" sidste år? Der var Ellen DeGeneres vært - hun var faktisk overraskende god til det. Tror dog kun hun virker en gang til sådan en begivenhed, men hun kom med mange sjove indfald.

Chatiz, jeg havde læst din "Gandhi-anmeldelse" - jeg ville bare lige provokoere lidt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Bortset fra det, så mener jeg dog at filmen er dødkedelig og overvuderet.


Top
   
Indlæg: tirs jan 08, 2002 19:06 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Chatiz:
<strong>

...det bliver dejligt når hun skal synge den forhåbentligt Oscarvindende sang, Come What May til Oscar-uddelingen. </strong><hr></blockquote>

Dette har været diskuteret i dk.kultur.film. Der mener man ikke at "Come What May" overhovedet kan nomineres, da den åbenbart oprindeligt blev skrevet til "Romeo + Juliet" (hvor den ikke blev brugt). For at blive nomineret til en Oscar, skal sangen være skrevet direkte til "Moulin Rouge".
Jeg ved desværre ikke om det er pure opspind, da jeg ikke har set et link til de hårde fakta.

/Brian


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2002 1:39 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev simpson:
<strong>Whoppi Goldberg? ÆV [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Hun har ikke været god de tidligere gange (hverken til Grammy eller Oscar), synes jeg. Billy Crystal er altid ok, og Steve Martin var altså suveræn sidste år. Men jeg gad altså godt at se Jim Carrey som vært - det kunne være for fedt!
.</strong><hr></blockquote>

Kunne ikke være mere enig. Jeg mener dog Billy har været helt genial samtlige år mens Steve "kun" gjorde det hæderligt.... men det var også hans første forsøg. Jim ville helt sikker være vidunderlig. Han er i mine øjne en af de bedste nulevende skuespillere...

Men sorry Whoopi: god vært bliver du aldrig. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2002 8:51 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev bn73:
<strong>

Dette har været diskuteret i dk.kultur.film. Der mener man ikke at "Come What May" overhovedet kan nomineres, da den åbenbart oprindeligt blev skrevet til "Romeo + Juliet" (hvor den ikke blev brugt). /Brian</strong><hr></blockquote>

Jeg kender godt til den "myte" men jeg er 99% sikker på at det ikke bliver et problem fordi:

<ul type="square">[*]Sangen er nomineret til Best Original Song ved Golden Globes[*]Det handler helt konkret ikke om en sang er "skrevet til den film" men egentlig kun at den første gang er brugt i en eller anden sammenhæng til den pågældende film (ingen ved jo heller ikke om James Horner skrev My Heart will go on-melodien langt tid før Titanic...[*]Moulin Rouge ikke vinder de helt store kategorier og derfor er et åbeenlydt valg til fx. Bedste Sang[*]Og sidst men ikke mindt fordi den sang er GGGRRREEEAAAT som Tony the tiger ville have sagt det[/list]

Men man kan jo aldrig vide sig helt sikker .... jeg håber bare [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2002 8:57 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev The Entity:
<strong>

Jeg har lige hørt at du skulle være Whoopi Goldberg. Og hvis det er korrekt, hvilket jeg tror det er, så er det fjerde gang hun skal være vært.</strong><hr></blockquote>
Så er det OFFICIELT!!! Whoopi bliver vært [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Læs evt.

denne artikel!!!

Bedre held næste år...


Top
   
Indlæg: ons jan 09, 2002 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Whoopie som vært...nej hvor fedt!!!

NOT


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team