DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør okt 27, 2007 9:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 04, 2007 15:31
Indlæg: 778
Geografisk sted: Vejle, Danmark
Jeg søger sådan et drev, der skal bruges til mit nye HTPC projekt, så hvis du ligger inde med et brugt et af slagsen, så kontakt mig da lige. :)

_________________
dahf.dk rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør okt 27, 2007 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Nu kan det jo være at det er fordi du ikke har plads til et internt drev, men ellers er det faktisk det billigste og smarteste blot at købe Toshiba's interne drev:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=381255

Beklager indskydelsen hvis det ikke var det du havde behov for ;-)

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: lør okt 27, 2007 14:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 04, 2007 15:31
Indlæg: 778
Geografisk sted: Vejle, Danmark
Det havde jeg ikke set. Tak for linket, tror jeg snupper den i stedet for. :)

_________________
dahf.dk rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør okt 27, 2007 14:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Og skal du lege med HTPC, så er jeg dig da meget gerne som bruger af "My Movies".

http://www.mymovies.dk

;-)

Mvh

Brian

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: lør okt 27, 2007 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Springer lige på her.

Jeg lurer nemlig også på at lave en HTPC, og har kigget på dit program. Er det en form for udviddet dvdrip program eller hvordan vil du karakterisere det?
Og når man ripper en film kan man så klippe alt muligt fra, og kan man evt kode det til et mere praktisk format, eller bliver det som vob filer?

Havde tænkt mig at prøve det på min stationære men kan se at du ikke understøtter Vista 64 bit. Men kan man køre det alligevel eller er det KUN x86 pga drivers og den slags.

Findes der andre brugbare plugins til Media center?

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: lør okt 27, 2007 17:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Lasborg: Nu da DonWerner nok har fundet den han skal bruge, så tror jeg det er ok at svare her, ellers skulle man nok tage den i en tråd for sig.

Men, programmet er et indekseringsprogram, og indeholder mange forskellige funktioner, ét af dem er at du kan kopiere en DVD, HD-DVD eller Blu-ray ned på harddisk hvis du har AnyDVD eller AnyDVD HD kørende i baggrunden.

Det er ikke et ripping program, eneste årsag til at funktionaliteten er der er fordi det så for Media Center brugere er nemt tilgængeligt via. deres fjernbetjening. Af samme årsag laver den kopier i 1:1, dvs. uden at fjerne noget som helst.

Programmets hovedfunktionalitet er at indeksere dine film, og ud fra den indeksering lade dig bladre rundt i dine film, for at se filminformationer, covers, skuespillere, instruktører, osv. Dvs. når du tilføjer en film, hvad end den ligger på harddisken eller er en DVD du har på hylden, så har du en "smart" måde at bladre rundt i dine film, oprette filtre, se hvilke film du har for bestemte instruktører, skuespillere, osv, osv.

Når det hovedformål så er nævnt, så indeholder programmet flere andre ting, bla:

- En Online Collection på Web, http://c.mymovies.name/demonstrationhd/.
- Børnesikringsfunktionaliteter ved fler-zone brug, dvs. at ungerne kun kan se film op til den rating du angiver, eller du kan lave kategorier til hver så de kun kan se dem.
- Integrering af PowerDVD i Media Center til afspilning af HD-DVD og Blu-ray fra Media Center, online (på harddisk) eller offline (på skiver).
- Danske Trailere, dvs. trailere i biografen og på dvd, ud fra flere forskellige lister, med mulighed for at søge imellem trailere.
- Styring af 200-DVD Medie Skiftere, så man kan putte 200 DVD'ere i en DVD Skifter og få diskene automatisk indekseret.
- Visning af "Tilsvarende Film" når du kigger på filmdata.

Og en hel masse flere ting. Så, dens hovedformål er indeksering af film, og bladring og afspilning af dem i Media Center på en enkel måde. Man kan så hvis man ikke kører Media Center vælge at bruge den til indeksering af film og bruge Online Collection delen herigennem.

Pt. kører programmet ikke på x64, af dem simple årsag til at Media Center hoster i 64-bit herpå, og så skal add-ons også køre i 64-bit, og i 64-bit fungerer Microsoft's JET driver ikke. Næste version (ca. 1-2 uger) vil fungere på 64-bit med en SQL Server Express, der godt nok er en stor download, og med SQL Server Compact, men af samme driverårsag er Compact kun en option på x86 versionen.

Mvh

Brian

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team