DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1558 indlæg ]  Gå til side Foregående 1100 101 102 103 104 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons sep 10, 2014 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mike7777 skrev:
Holmsgaard skrev:
Holmsgaard is coming to SEC :beerchug:


Hvad er SEC en forkortelse for, synes ikke jeg kan finde det på facebook.


Sorry, Monsieur Mike! Forkortelser er noget, som Fanden har skabt, og jeg har åbenbart besluttet mig for at dyrke det! Sec betyder Sørensen Exploitation Cinema. Siden kan findes her: https://www.facebook.com/sorensencinema.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 14:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Holmsgaard skrev:
Mike7777 skrev:
Holmsgaard skrev:
Holmsgaard is coming to SEC :beerchug:


Hvad er SEC en forkortelse for, synes ikke jeg kan finde det på facebook.


Sorry, Monsieur Mike! Forkortelser er noget, som Fanden har skabt, og jeg har åbenbart besluttet mig for at dyrke det! Sec betyder Sørensen Exploitation Cinema. Siden kan findes her: https://www.facebook.com/sorensencinema.


Og Facebook-forummet (med de mange nye medlemmer fra filmz.dk) kan findes her: https://www.facebook.com/groups/secproudly/

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 07, 2003 1:01
Indlæg: 1496
Tak er fundet og ansøgt om medlemsskab :thumb:


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mike7777 skrev:
Tak er fundet og ansøgt om medlemsskab :thumb:


Samme her! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 15:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mike7777 skrev:
Hvad er SEC en forkortelse for, synes ikke jeg kan finde det på facebook.

Ja, det beklager jeg også. Fedt at se de "gamle" ansigter dukke op derovre. :thumb: Som Buck nævnte, er det naturligvis begrænset af de genrer, som Sørensen Exploitation Cinema beskæftiger sig med, men jeg har sjældent oplevet så livlig en side med så meget input fra læserne. :thumb:

Jeg håber dog stadig, i mit naive sind, at der stadig er liv her på siden. Der har været sindssygt mange spændende debatter gennem tiden. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 17:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
:ontopic:

Update: jeg har fået kontakt med rockysds via en pm på Filmz og han var åbenbart kommet til at sende min pakke til samme adresse som en anden køber, så den var røget til København i stedet for Fyn.

Han har ikke kunne logge på DAHF, som der blev gisnet om, men nu er han ved at finde ud af at få sendt filmene til mig fra den anden køber.

:ontopic:

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Mange ting. Lidt Henriksen-/sur mand-mode ( :beerchug: ), ærlige ting fra hoften og lidt konklusion.

Jeg solgte over halvdelen af min samling herinde for lidt tid siden. Interessen er ikke helt hvad den har været. Min samling består udelukkende af under 100 film, som jeg har intentioner om at se igen og igen og igen og igen. Altså mine favoritter. Overskueligt. Vil skyde på at jeg har over 90% katalogtitler og mangler under 5 film, så er samlingen komplet.

Fora over hele linjen lider. Jeg har været ret aktiv på en del fora, udover DAHF, men det er som om at interessen for at skrive fra mange, mange brugere er faldet markant. For ikke så længe siden var see-nema.com forummet tæt på at blive lukket. Netop pga. manglende interesse. Markedet er et eller andet tæt på at blive mæt. Alle de fede film har været ude. Både på DVD og Blu-ray. Det er begrænset hvor mange gange man kan skrive at Lawrence of Arabia er den fedeste film nogensinde. Eller hvor vigtig den originale udgave af Star Wars er.

Film i dag er seriøst noget shit. Bevares, den der Boyhood får gode anmeldelser, men i mine øjne handler det hele stort set om franchises. Lort som Transformers. Tydelig crap som Turtles-filmen tjener enorme summer penge ind. Superheltegenren har total domineret og det er satme trættende i længden. De gode originale film er få. De gamle stjerner som Bruce Willis, Arnie osv. vælger tydeligvis ud fra pengepungen. Sådan er det. Men de trækker så heller ikke særlig gode anmeldelser med sig. "Terminator: Genisys", seriøst? Alene titlens leg med ordspil er et signal om "hoooooly shit, this can't be good."

Netflix har total overtaget markedet for film hjemme. Der var en artikel herinde fra SF Film om at hele markedet for fysiske medier er halveret siden 2008. Det er jo vanvittigt. Derfor er der ikke slet ikke samme pondus i "hvilken-film-købte-du-i-dag"-tråden som i gamle dage. Jeg storbruger selv Netflix (fra hele verden). Når jeg ser en film, går jeg tit videre til næste, uden at tænke over at skulle på et forum for at diskutere.

Forum på Facebook. Nu er jeg netop blevet medlem af SEC og, som frygtet, mangler et forum på Facebook overskuelighed. En bruger poster et billede og så kommenterer man nedenunder. Og så fortsætter det ellers bare ned af én side. Det hele drukner.

Og så har vi kære DAHF. Dømt til at være død i flere år. For mig at se er DAHF ikke længere aktuelt. Det er et arkiv. Jeg trawler tit igennem gamle tråde og hyggelæser. Mange klassikere så man for første gang på DVD og det er vildt fedt at læse førstgangsindtryk. Søgemaskinen har været guld værd.

Jeg skriver færre og færre indlæg herinde og følger ellers bare med fra sidelinjen. :)


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 19:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
:thumb: fra den sure Henriksen, Fritte

Nok er mit bagkatalog en kende større, men principielt er vi enige, og dit rant mod (de fleste) nymodens film er spot-on

Eneste forskel er at jeg ikke længere har Netflix....har svært ved at slippe det fysiske medie, og det at sætte en skive på er stadig for nostalgisk hygge for mig med tråde tilbage til 80,ernes movie-boks og VHS-bånd, til at jeg kan slippe det.

Super indspark :beerchug:


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 20:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Henriksen skrev:
og det at sætte en skive på er stadig for nostalgisk hygge for mig med tråde tilbage til 80,ernes movie-boks og VHS-bånd, til at jeg kan slippe det.

Det er sjovt nok også de film, som jeg lige pt elsker at gense. Nu er vi nok røget helt og aldeles off-topic, men efter en uge hvor man har set Arrows udgivelser af Big Trouble In Little China og Runaway Train samt Streets of Fire, så bliver det hele bare så vidunderligt nostalgisk! :thumb:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 20:43 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg er også hoppet med på SEC-gruppen - men jeg bliver selvfølgelig også herinde :) Hvis det virkelig står så dårligt til som Frittchen siger, er der ikke så meget at debattere overhovedet, hverken her eller på Fjæsen.
Meeen... jeg vælger at tage ja-hatten på og sige, at der er oceaner af fantastiske film, jeg aldrig har set, uanset om de er nye eller gamle - men man skal nok bare kigge mod andre lande og andre genrer end dem, man lige plejer at beskæftige sig med.
Og det kan aldrig siges for mange gange: Lawrence of Arabia er bare en fucking fed film :D

Og selv om debatniveauet herinde ikke er, hvad det har været, har jeg det som Konigsberg - der er stadig liv i patienten. Senest læste jeg DødsPostyrets anmeldelse af Steamboy. Skidegod læsning, og en påmindelse om (endnu) en film, jeg burde få set nærmere på. Keep 'em coming, folks :thumb: (jeg får lige smidt en anmeldelse af go'e, gamle Murder By Death op i morgen)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 21:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Ohhh.....Murder By Death :thumb:

Fan-fuckin'-tastic......

Sidney Wang: No pulse, no heartbeat. If condition does not change, this man is dead.


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 21:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Locked, from the inside. That can only mean one thing. And I don't know what it is.

Sellers' makeup og friluftsgebis var nok ikke gået i dag ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 21:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Buck Rogers skrev:
Locked, from the inside. That can only mean one thing. And I don't know what it is.

Sellers' makeup og friluftsgebis var nok ikke gået i dag ;)


Det hedder charme.....et grundstof rigtigt mange film i dag mangler!


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 21:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
Henriksen skrev:
og det at sætte en skive på er stadig for nostalgisk hygge for mig med tråde tilbage til 80,ernes movie-boks og VHS-bånd, til at jeg kan slippe det.

Det er sjovt nok også de film, som jeg lige pt elsker at gense. Nu er vi nok røget helt og aldeles off-topic, men efter en uge hvor man har set Arrows udgivelser af Big Trouble In Little China og Runaway Train samt Streets of Fire, så bliver det hele bare så vidunderligt nostalgisk! :thumb:


Åh ja..... Mega-bøvl i Lille Kina.... Nok er jeg tilbeder af 80,er-nostalgiens oplagte emner som Back To. The Future, Robocop, A Nightmare on Elm Street, Wargames, Ferris Bueller....you name it. Kinøjser-baskeren har dog dælme også et sært godt ramt mix af hele nostalgi-pakken. For mig emmer den bare af den herligt filmisk overgearede svundne tid, hvor selv en gang kaos-hokus-pokus som Big Trouble in Little China havde den der umiskendelige ægte underholdnings-glæde. Det er et hygsomt spring tillbage til tiden med VHS-bånd og en filmsamling der voksede takket være TV3 og de gange om året hvor himlen åbnede sig, og man havde FilmNet eller TV1000 på prøve! 80,er-popcorn med rød sodavand fra den allermest charmerende hylde. Ufatteligt at den (for ihvertfald folk som mig med en dåbsattest fra 70,erne) holder vand endnu.... Runaway Train har jeg da egentligt også stående, og såmænd fra Arrow...den skal vist genkigges end dag. Min Big Trouble in Little China er dog ikke fra Arrow....er den opgraderingen værd? (Er selv en sucker for Arrows indpakning...cover, booklet og ekstra-materiale, men ER vi ikke rent billedmæssigt i samme skuffe?)


Top
   
Indlæg: fre sep 12, 2014 10:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
:ontopic:

Jeg har siden sidst handlet med følgende. Nye handler er markeret med fed, blå skrift.


    2046 x 2
    Alpetop x 2 - fremragende leveringsservice :thumb:
    Bjorn
    CaptainCandy
    Chewie x 2
    CK
    clausjen x 2
    D.B.M.
    Dina x 2
    DoctorStein
    DonWerner
    Dr Gonzo
    Eierkopf
    Eriksen
    Fellini x 2
    Franks x 2
    Fritte x 3
    Gerhardt
    GSKairo x 2
    hammock
    Hans Christian Vang
    Henriksen - fremragende leveringsservice :thumb:
    Holmsgaard
    jacob_uno
    Jannick
    Jake
    Jimmil x 2
    Kaizer
    Kallefrank
    Kim Dahl Kristensen x 2
    Kiokio
    Krig
    LoupDK
    Maggerholm
    michmach x 2
    Mike7777 x 3
    Mikkel, DVDsnak x 7
    Monsum
    Mortenbruun
    Moviebuzz
    multix x 2
    nexus
    Nagash
    ny her : ) *WARNING* tvivlsom indpakning + forkert info om bluray - detaljer her + afsluttet handel men ingen betaling. Jeg vil kraftigt fraråde at handle med ham.
    Okotta
    Ove Hansen x 7
    panacea73.dk
    Pede x 3
    Pjalte x 6
    porter
    RaGa_MuFFiN
    Rasbred
    Rikkepigen x 13
    RP
    Sieker
    simpsons
    Snuggi x 2
    sphinxdk
    spurs x 3
    steinardk
    Silver Surfer - Surferen var så flink at sende mig et slipcover til en Disney-bluray uden beregning. Det er rigtig god DAHF-stil og fortjener en hyldest :thumb:
    TiredTom
    TK-421
    tueholmgaard x 2 - Efter en misforståelse vedr. en gammel handel, tog Tue sagen i egen hånd og insisterede på enten at lade handlen gå tilbage - eller sende mig en gratis bluray, hvilket jeg tog i mod. Fandme god stil Tue! :thumb:
    troelsfilm
    Ulle
    vind
    wigant
    Woody81
    zardoz



Med et par få undtagelser (listet herover) har alle handler som sædvanligt været :thumb:

I alt 123 handler med 70 forskellige DAHF-folk, hvilket betyder at jeg fortsat stolt kan bryste mig med DAHF-Billede-rating

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1558 indlæg ]  Gå til side Foregående 1100 101 102 103 104 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team