DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1558 indlæg ]  Gå til side Foregående 1100 101 102 103 104 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 09, 2014 9:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Alright, tak for info guys... :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 10:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Nej, der har været ret mange Ekstrablads-overskrifter på det seneste.

Og jeg så godt, at Rammy havde fået lidt folk ind, men ellers så det ud til, at mange af brugerne ville prøve at starte noget nyt site/forum selv.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 15:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Nej, der har været ret mange Ekstrablads-overskrifter på det seneste.

Og jeg så godt, at Rammy havde fået lidt folk ind, men ellers så det ud til, at mange af brugerne ville prøve at starte noget nyt site/forum selv.


Trist. Jeg har af og til brugt filmz, da jeg synes, det har været et fint alternativ til denne side.

Det kunne da være interessant med et nyt forum. Herinde sker der jo aldrig rigtigt noget, så et nyt sted at snakke film kunne altid være interessant... hvis de kan få liv i det, selvfølgelig. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 16:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Vil det virkelig hjælpe med et nyt forum? Her er propfyldt med folk, der gerne vil have debat, men det kommer der ikke meget debat ud af - og vil det ikke bare være det samme med et nyt forum?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 17:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Vil det virkelig hjælpe med et nyt forum? Her er propfyldt med folk, der gerne vil have debat, men det kommer der ikke meget debat ud af - og vil det ikke bare være det samme med et nyt forum?


Ingen anelse, det kommer jo an på om de folk fra filmz.dk er aktive eller blot brokkehoveder. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 18:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Buck Rogers skrev:
Og jeg så godt, at Rammy havde fået lidt folk ind, men ellers så det ud til, at mange af brugerne ville prøve at starte noget nyt site/forum selv.

Der er i hvert fald fin gang i debat og spændende nyheder på SECs forum på Facebook, men det kræver jo at man ikke føler sig for hip og smart til at bruge Facebook. For mig bliver debatgrupperne på Facebook mere og mere relevante, da jeg ikke skal manøvrere rundt på flere sider end den ene. Nyhederne om udgivelser kan man jo også få direkte fra filmselskaber, butikker og instruktørerne på den måde.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 18:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Konigsberg skrev:
Buck Rogers skrev:
Og jeg så godt, at Rammy havde fået lidt folk ind, men ellers så det ud til, at mange af brugerne ville prøve at starte noget nyt site/forum selv.

Der er i hvert fald fin gang i debat og spændende nyheder på SECs forum på Facebook, men det kræver jo at man ikke føler sig for hip og smart til at bruge Facebook. For mig bliver debatgrupperne på Facebook mere og mere relevante, da jeg ikke skal manøvrere rundt på flere sider end den ene. Nyhederne om udgivelser kan man jo også få direkte fra filmselskaber, butikker og instruktørerne på den måde.


Nu er det jo ikke nødvendigvis med hip og smart for øje at nogle af os fravælger FB....

Ja, det koster på nyhedsfronten, men kors i skuret min hverdag er mindre forstyrret af IKKE at bruge tid på "vennerne" på FB. Den ene ligegyldige statusopdatering efter den anden - endeløse debatter der ikke fører til noget som helst andet end spildt tid der kunne være brugt så meget mere begavet. Ja - jeg erkender blankt at når FB har været aktiv hos mig, så har det været brugt som en ligeså naturlig del af hverdagen som at gå på toilettet og gå på arbejde - Facebook-o'holic - og så en dag får man øjnene op for hvor intetsigende overfladisk det er. Det er i starten svært at afvende sig - som med rygning - men når det først er ude af systemet, ja - så får man den der vidunderlige "look up" følelse. De folk man dybest set mest havde mest kontakt med inden FB blev aktuel, dem hører man stadig fra og alligevel mest via real life og daglige sms,er - er der interesse fra resten af "venne-listen"? Nej - det var billeder og ord på en væg - ude af FB, ude af sind, and I don't give a rats ass. Filmfolkene har man ved hånden herinde. Givet - på nogle få punkter er det/var det lækkert med den direkte kontakt, men den kan sagtens haves på andre måder. Alt i alt - jeg føler mig ikke hip eller smart...jeg føler mig befriet jo længere væk det online-hölle kommer i erindringen. Og mange flere burde gøre det samme såfremt de som jeg var ramt af den blå syge.


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 18:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Henriksen skrev:
Alt i alt - jeg føler mig ikke hip eller smart...jeg føler mig befriet jo længere væk det online-hölle kommer i erindringen. Og mange flere burde gøre det samme såfremt de som jeg var ramt af den blå syge.

Kunne det tænkes, at jeg ikke kommenterede på dig og dine problemer med Facebook, men den generelle antiparti mod et socialt medie, som man jo i den grad selv er herre over ;)

Som du jo sikkert har bemærket fungerer blokeringsknapperne glimrende på Facebook, så man kan jo slå de ting og de mennesker fra, der ikke bidrager med noget interessant til ens hverdag. Jeg bruger Facebook efter behag og behov, men derfor nyder jeg stadig, at have masser af filmdebat, hvor folk kender flere nuancer end sort og hvid - hvilket jo i sidste ende skaber den bedste debat. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 19:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg svarede nu også blot som repræsentant for en anden holdning end "bruger ikke FB (mere) fordi det er hipt og eller smart" - jeg formoder man godt må sparke ind i en debat selvom man IKKE er det direkte mål?

Ja - jeg kender til blokering etc. er blot nået til et sted hvor så meget andet er så meget mere givende end at slå dit og dat op på FB til ære for en for mestedelens gruppe af mennesker man ikke beskæftigede sig med alligevel af forskellige og for det meste naturlige årsager. FB er langt hen ad vejen ligegyldig overflade og selviscenesættelse. Det fix er jeg heldigvis blevet afvendt med. Det er en sand fornøjelse. Verdens største sociale medie - verdensmester i at gøre asocial...


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 20:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Henriksen skrev:
Jeg formoder man godt må sparke ind i en debat selvom man IKKE er det direkte mål?

Accepter nu bare, at andre sagtens kan få glæde af Facebook, for dine rants lyder lidt som dengang med Blurays. :D :D

Jeg informerede bare om, at SECs forum er sjovt og spændende. Så kan man deltage eller lade være. Ingen grund til den store trumpetfanfare, hvis man ikke har lyst til at deltage. :)

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs sep 09, 2014 22:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg følger SEC på Fjæsen med et halvt øje. Der er nogle rigtig gode anmeldelser og fine debatter... men det (og de fleste andre FB-grupper) er ikke en erstatning for sites som DAHF. Herinde kan jeg læse om alt fra stumfilm og ungarsk arthouse til koreansk action og Hollywood-komedier. Plus alt det andet, jeg ikke vidste, jeg var gået glip af ;) Og høre fra brugere, der ikke kun er interesseret i den ene eller den anden genre.

Det er ikke for at tage noget fra Rammys projekt - det er jo ligesom præmissen - men bare for at notere, at jeg foretrækker alsidigheden herinde.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Buck Rogers skrev:
Herinde kan jeg læse om alt fra stumfilm og ungarsk arthouse til koreansk action og Hollywood-komedier. Plus alt det andet, jeg ikke vidste, jeg var gået glip af ;) .

Desværre skal man bare være god til at bruge søgefunktionen for at finde den slags debatter, for siden her er ikke længere et alternativ til særlig meget mere. Det ville klart være at foretrække, hvis de gode debatter (om alle genrer) eksisterede det samme sted, men nu er det ikke tilfældet længere - og derfor synes jeg, at de mange debatgrupper på FB er en rimelig erstatning, der er langt fra fuldgod. Hvis du følger SEC siden på FB, vil jeg da anbefale dig, at søge medlemskab i SECS debatforum, der er en separat side på FB, hvor læserne fra bloggen og den normale FB side deler alskens links, nyheder og snakker film (fra mange genrer). :thumb:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 13:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Konigsberg skrev:
Buck Rogers skrev:
Herinde kan jeg læse om alt fra stumfilm og ungarsk arthouse til koreansk action og Hollywood-komedier. Plus alt det andet, jeg ikke vidste, jeg var gået glip af ;) .

Desværre skal man bare være god til at bruge søgefunktionen for at finde den slags debatter, for siden her er ikke længere et alternativ til særlig meget mere. Det ville klart være at foretrække, hvis de gode debatter (om alle genrer) eksisterede det samme sted, men nu er det ikke tilfældet længere - og derfor synes jeg, at de mange debatgrupper på FB er en rimelig erstatning, der er langt fra fuldgod.


Ja, det er jo den gamle traver. Folk gider ikke snakke film længere. Konstarerer blot en film er dårlig og gider ikke argumentere for det. Jaja, gone are them days, when this place was full of life... :)

Citat:
Hvis du følger SEC siden på FB, vil jeg da anbefale dig, at søge medlemskab i SECS debatforum, der er en separat side på FB, hvor læserne fra bloggen og den normale FB side deler alskens links, nyheder og snakker film (fra mange genrer). :thumb:


Holmsgaard is coming to SEC :beerchug:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 13:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 07, 2003 1:01
Indlæg: 1496
Holmsgaard skrev:
Holmsgaard is coming to SEC :beerchug:


Hvad er SEC en forkortelse for, synes ikke jeg kan finde det på facebook.


Top
   
Indlæg: ons sep 10, 2014 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Mike7777 skrev:
Holmsgaard skrev:
Holmsgaard is coming to SEC :beerchug:


Hvad er SEC en forkortelse for, synes ikke jeg kan finde det på facebook.

Søg efter Sørensen Exploitation Cinema Forum.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1558 indlæg ]  Gå til side Foregående 1100 101 102 103 104 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team