DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:33

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 533 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 25, 2007 20:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
så det korte af det lange er, at man købt kan byde/købe via pb i de alm. salgstråde... ? jamen så er jeg da glad igen :)

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: søn aug 12, 2007 23:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Hvis man ikke måtte byde pr pb så ville morfar jo aldrig få solgt ungarske oldfruer 7

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 9:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
FORSLAG:
Kunne man ikke gøre det til et krav, at man ikke skal sætte noget til salg herinde, medmindre man har den fornødne tid til at holde øje med sin salgstråd.

Eller som minimum bede folk om at gøre opmærksom på, at man ikke lige svarer i tråden eller på PB's i en eller anden periode, pga. dit og dat...

Som potentiel køber virker det da lidt useriøst, at man ikke får noget respons på sine forespørgsler. :(

Ved godt at folk kan være kommet af dage/blevet gift i mellemtiden osv. Og så er man naturligvis lovligt undskyldt mht. til ikke at svare. 8)

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Ældre, svage, folk med hjerteproblemer eller har været medicineret inden for de sidste 3 uger må kun starte salgstråd med accept fra egen læge.

Dahf.dk, sponsorer, administratorer og familiemedlemmer kan ikke gøres økonomisk eller på anden måde ansvarlige for salgstråde der ikke besvares. :laugh:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Chewie skrev:
FORSLAG:
Kunne man ikke gøre det til et krav, at man ikke skal sætte noget til salg herinde, medmindre man har den fornødne tid til at holde øje med sin salgstråd.


Øh, definer holde øje med? Ikke alle er jo online hele tiden. Hvis man kan formå at besvare evt. henvendelser indenfor en 24 timers tid er det vel godtnok. Synes dog ikke der skal laves decideret regler for den slags. Hvis folk ikke synes de får svar hurtigt nok (nogle folk bliver jo utålmodige hvis de ikke har fået svar indenfor en time) kan de jo bare lade være med at byde, synes ikke det er så svært.


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Avatar666 skrev:
Chewie skrev:
FORSLAG:
Kunne man ikke gøre det til et krav, at man ikke skal sætte noget til salg herinde, medmindre man har den fornødne tid til at holde øje med sin salgstråd.


Øh, definer holde øje med? Ikke alle er jo online hele tiden. Hvis man kan formå at besvare evt. henvendelser indenfor en 24 timers tid er det vel godtnok. Synes dog ikke der skal laves decideret regler for den slags. Hvis folk ikke synes de får svar hurtigt nok (nogle folk bliver jo utålmodige hvis de ikke har fået svar indenfor en time) kan de jo bare lade være med at byde, synes ikke det er så svært.

S'gerne...

Holde øje med = overvåge.

NÅ!?? Troede ALLE var online 24/7...

Nej, min pointe var bare at det er lidt underligt at man sætter noget til salg, og der er ingen respons ila. de næste små 24 timer og heller ikke i godt og vel 48 timer... Og vedkommende var "på tur", og vidste således godt, på forhånd, at tråden ikke ville blive besvaret indenfor et par dage. Og det kunne da være rart for en evt. køber at vide.

Ovenstående er baseret på en virkelig hændelse.

Så nej, mit forslag udspringer ikke af at jeg går i alt for små sko mht. tålmodighed - håber du forstår mig lidt bedre nu. :)

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 19:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Chewie skrev:
Så nej, mit forslag udspringer ikke af at jeg går i alt for små sko mht. tålmodighed - håber du forstår mig lidt bedre nu. :)


Gotcha :thumb:

Er dog stadig mod regler på området. Regler skal håndhæves, så hvem skal bestemme når en sådan regel er 'overtrådt' og hvad skal der så ske.

At jeg så ligeledes synes folk så bør bestræbe sig på at svare forholdsvis hurtigt (indenfor et døgn) er så en anden sag.


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2007 21:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Chewie skrev:
FORSLAG:
Kunne man ikke gøre det til et krav, at man ikke skal sætte noget til salg herinde, medmindre man har den fornødne tid til at holde øje med sin salgstråd.

Jeg kan godt forstå dit forslag og synes også det kan være surt at en handel sander til fordi sælger/køber ( bevidst eller ubevidst ) ødelægger flowet i en "Køb - Salg - Bytte" tråd med manglende opmærksomhed.
Men at lave regler på området er for tungt og for svært at håndhæve.
( synes også at de få enkle regler der er nu, med tiden vil være nok )

Når det er skrevet, mener jeg også er det er alm. høflighed at følge op på hvad der sker i de tråde man er aktiv i og en sælger der opfører sig som i dit tilfælde og var "på tur" scorer helt sikkert ikke pluspoint i min karakterbog.
Jeg ved ikke om det har været omtalt i "Hvem har du handlet med?" - eller i selve salgstråden.
- Ellers burde du nok ha' smidt et par linjer så andre ville blive opmærksom på sælger.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 10:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Jeg syntes at vigtigste regel må være, at sælger ikke sætter samme ting til salg flere steder på en gang.
Jeg har nævnt det før, men mener at det er vigtigt.

Det er irriterende at byde på en vare, hvor sælger ikke lige er online, bare for at finde ud af, at det hele er solgt på qxl...

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 21, 2004 11:19
Indlæg: 1298
Geografisk sted: Sønderborg
nu skal man vel også passe på, at der ikke kommer så mange regler, folk ikke kan overskue forummet, og vælger ikke at bruge forumet.

at sælge på flere forums ser jeg ikke som et prob, det øger jo sælgers chance for at sælge varen.

det blir ikke mere irriterende for mig om at have tabt et evt køb fra dette forum eller et andet, det er øv uanset.

FORSLAG:
Kunne man ikke gøre det til et krav, at man ikke skal sætte noget til salg herinde, medmindre man har den fornødne tid til at holde øje med sin salgstråd.

sælger/køber vil jo uanset blive set som en man ikke er sikker på man gider handle med, og evt blive givet dårlig karakter hvis han/hun har dummet sig kraftigt, så dette er der da styr på ?

synes ikke der er brug for flere regler, vores hvem har du handlet med tråd gir vi karakterer i, og taler om dem der har dummet sig, så "dommen" blir jo fældet der

_________________
mine film
Rating på DAHF Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Mit forslag kan så bare være en generel opfordring til sælger, og for så vidt også køber...

Kan godt se at der kan blive for mange regler.

Mht. salg på flere forums:
Nu er det jo heller ikke et problem, at der sælges på flere forums - på den anden side så har man jo ikke en chance for at følge udviklingen i ens chancer for at få den pågældende vare, når man ikke har kendskab til de andre salgstråde, på andre sites...

Og det er vel ikke et problem at oplyse dette?

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Jeg har haft en oplevelse, der gør, at jeg fremsætter forslaget.

Jeg bestiiler en film til "Køb Nu" herinde.
30 minutter efter jeg har sagt "Den snupper jeg" i en PB, ja der ryger titlen i en "KØB NU" på QXL.
Sælger var ikke online og derfor bliver jeg/vi her på dahf Sorteper i sådan en situation.
Og det er sgu surt, når man nu var længe før dem på QXL...

Sælger når endda at give sit kontonummer til mig og jeg overfører penge, da jeg så får den nedslående besked.
Det er altså bare ikke fedt - og næste gang bliver jeg nok noget mere end bitter...

Det var nu mest sådanne ting jeg vil undgå i fremtiden.

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Har du et link til tråden?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 14:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Den der med Abildtrup er min. Han "købte" min Harry Potter-box sammen med Las Vegas S1, men jeg nåede ikke at stoppe min HP-auktion på QXL i tide (oplyste jeg ikke også at den var på QXL i tråden?). Jeg har også undskyldt 1 mia. gange (hvis det kan gøre det) overfor ham efterfølgende, og vi fuldførte korrekt handlen med Las Vegas. Men altså det korte og det lange er, at jeg tjekkede DAHF før QXL (hvem gør ikke det). :roll:

Ifølge reglerne er det tilladt at sælge flere steder på samme tid og dén ene gang svipsede det. :!:


Top
   
Indlæg: tirs aug 14, 2007 15:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Jep - det var nemlig den handel

Men jeg vil nu gerne fortælle om oplevelsen, for at undgå det igen.

Jeg tjekkede jo netop QXL - HP Boxen var IKKE solgt. Så derfor lagde jeg billet ind på den.
Men på den halve time, inden du kom online igen, ja så blev den solgt på QXL.
Jeg var hurtigst, men blev Sorteper, bare fordi at jeg "købte" mens du var offline.

Det er der problemet er.
Ingen her på dahf har en jordisk chance for at handle, hvis salg med "KØB NU" også foregår på QXL.
Vi kan jo byde kl. 2 om natten og når jer sælgere så vågner næste dag, ja så er filmen måske solgt kl. 6 på QXL = sur røv for os her på dahf.

Så syntes at salg et sted i et vist tidsrum - og så kan man sætte flere steder, hvis ikke det bliver solgt her eller der.

Eller alternativt. lav en tråd med eks. JEG SÆLGER PÅ QXL... BYD DERINDE

Ikke mere herfra - vi har jo handlet fint siden.
Og det var nu heller ikke for at hænge dig ud. Det var kun et forslag... :D

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 533 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team