DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 19:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 533 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jul 24, 2007 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Det der med bud over PB i almindelige salgstråde, kan jeg faktisk godt se det fornuftige i.

Bud over PB burde være unødvendige når sælger har skrevet den pris han vil ha' for varen :?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs jul 24, 2007 22:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Michael W. skrev:
Men hva', vi andre laver ikke reglerne. Vi må bare følge dem :thumb:


Jo, det er faktisk "jer", der laver reglerne. De er lavet ud fra input, som jeg har fået.


Ja, ok :)

Men det er også derfor jeg undrer mig over den med at almindelige salgstråde ikke må tages over PB. For i den tråd hvor der for nylig blev snakket om netop det, synes jeg da at kunne huske, at langt de fleste var af den mening, at det kun var i auktioner det burde gælde. Hvilket jeg da også synes er helt rigtigt.


Top
   
Indlæg: tirs jul 24, 2007 23:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Silver Surfer skrev:
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Det der med bud over PB i almindelige salgstråde, kan jeg faktisk godt se det fornuftige i.

Bud over PB burde være unødvendige når sælger har skrevet den pris han vil ha' for varen :?


Det er da rigtigt. Men alle salgstråde er jo ikke med priser...

Og en salgstråd uden priser er ikke nødvendigvis en auktion.


Top
   
Indlæg: tirs jul 24, 2007 23:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Michael W. skrev:
Det er da rigtigt. Men alle salgstråde er jo ikke med priser....


Jooo, sælger plejer jo nok at skrive hvad han vil ha' for varen. Ellers er der punkt 4:

Ved salg gælder følgende regler:
4. ................... Ellers er alle bud gyldige.


Michael W. skrev:
Og en salgstråd uden priser er ikke nødvendigvis en auktion.

Igen punkt 4. Men ellers bliver det en auktion og så gælder de regler der er for auktion. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs jul 24, 2007 23:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Silver Surfer skrev:
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Det der med bud over PB i almindelige salgstråde, kan jeg faktisk godt se det fornuftige i.

Bud over PB burde være unødvendige når sælger har skrevet den pris han vil ha' for varen :?


Johhh måske og så alligevel ikke, for det kan jo være, at sælger er lidt fleksibel på prisen, hvis varen ikke sælger. Jeg har f.eks. et par HD DVD'er til salg til kr. 120 inkl. porto iøjeblikket, og dem er der ikke rigtig noget salg i. Det er ellers nogle fede titler (synes jeg selv ;)), så det kunne måske være prisen, den var gal med...måske ville jeg gå med til kr. 110 inkl. porto, hvis jeg fik sådan et bud. Et bud på kr. 110 i en PB ville ikke ødelægge min tråd for andre interessede, for der står ingenting om højstbydende i min tråd. Jeg er bare forpligtet til - jvf. de nye regler - at oplyse, når en eller begge HD DVD'er er solgt, så folk ikke kan acceptere en pris på et produkt, som ikke længere er til salg.

Det er nok liiiige stramt nok at diktere en FAST pris i almindelige salgstråde og forbyde prutten. Der bliver flittigt pruttet med både porto og mængderabat, og det virker fint, synes jeg. Auktioner derimod er en helt anden sag. Der SKAL bud placeres i tråden for at være gældende. Der kan ikke være bud placeret forskellige steder, når man ligefrem annoncerer, at man sælger til højstbydende. Der er jeg enig med dig :thumb:

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: tirs jul 24, 2007 23:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Det er nok liiiige stramt nok at diktere en FAST pris i almindelige salgstråde og forbyde prutten.

Som jeg læser det er der en mindstepris sælger skal oplyse. Ikke en fast pris :)
Og det er da set før, at en interesseret køber har skrevet i en salgstråd at den udbudte pris er lige lovlig høj efter hans mening. Men han vil da gerne byde xx kr. Så er det jo op til sælger om han vil sælge. Så er buddet også kommet i tråden.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs jul 24, 2007 23:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Silver Surfer skrev:
Og det er da set før, at en interesseret køber har skrevet i en salgstråd at den udbudte pris er lige lovlig høj efter hans mening. Men han vil da gerne byde xx kr. Så er det jo op til sælger om han vil sælge. Så er buddet også kommet i tråden.


Præcis, men så er det, at Michael W. ganske rigtigt påpeger, at det dybest set kan være ligemeget, hvor det bud falder, for der er ikke tale om en auktion, så et bud på PB skjuler ikke vigtig information fra evt. andre interesserede købere. Bliver køber og sælger enige over PB, skal sælger så bare sørge for at få opdateret tråden hurtigst muligt med information om, at varen er solgt jvf. regel nr. 7 :)

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2007 8:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 10, 2005 19:19
Indlæg: 713
Geografisk sted: Odense, Verdens navle!
Får vi ikke blandet tingene lidt sammen i diskussionen her???
Som jeg læser reglerne i dit første indlæg, Ulrik, så gælder bud over PB vel stadig i "alm" salgstråde. Ex hvor der er 4.388.241 overflødige DVD'er remset op fra en eller andens samling, ikke??

Det er vel kun i auktioner at PB er verboten nu!

_________________
Feed the horse, yum yum!


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2007 8:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
EvilDoctor skrev:
Får vi ikke blandet tingene lidt sammen i diskussionen her???
Som jeg læser reglerne i dit første indlæg, Ulrik, så gælder bud over PB vel stadig i "alm" salgstråde. Ex hvor der er 4.388.241 overflødige DVD'er remset op fra en eller andens samling, ikke??

Det er vel kun i auktioner at PB er verboten nu!

Det er fordi du ikke nåede at læse første udkast af reglerne ;)

Det er fjernet nu


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2007 8:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
2. Hvis det er en film på DVD, du sælger, så skriv hvilken region, det er.

3. Hvis det er en film på DVD, du sælger, så skriv hvilken region, det er.


Og som sælger bør man også oplyse hvis filmen IKKE er OAR. (med mindre man er en QXL platrøv).

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2007 8:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
dfms skrev:
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
2. Hvis det er en film på DVD, du sælger, så skriv hvilken region, det er.

3. Hvis det er en film på DVD, du sælger, så skriv hvilken region, det er.


Og som sælger bør man også oplyse hvis filmen IKKE er OAR. (med mindre man er en QXL platrøv).

Tjooo - men hvis sælger oplyser at det eksempelvis er den engelske R2UK udgave fra Anchor Bay - så er det ved bare et spørgsmål om at køber slår den op på dvdcompare - hvis det er noget han/hun gerne vil vide. Det er jo ikke sikkert at sælger er klar over om den er OAR - eller i det hele taget hvad OAR er ;)


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2007 8:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
dfms skrev:
Og som sælger bør man også oplyse hvis filmen IKKE er OAR. (med mindre man er en QXL platrøv).


Det synes jeg er for meget at forlange, at sælger skal kunne vide. Hvis jeg sætter 30 film til salg, så gider jeg da ikke sider og lave en spec-liste for hver enkelt. Det må være op til køber at finde ud af, om den pågældende udgivelse er den "rigtige". Derfor er det også ekstra vigtigt at fortælle, hvilken region og land den kommer fra. Jeg har et par gange fået svenske og norske dvd'er, der blev solgt som "R2 med danske tekster". For selv om det ikke er løgn, så er det en lemfældig omgang med specifikationerne, og det er kun skrevet for at skjule sandheden (der kunne medføre lavere pris).

Hvad bliver det næste så? Rating? Oplysning om klippede scener? Tvungetn oplysning om der er ungarske tekster eller ej? Når man får at vide, at det er en R2DK, R1CA, R4AU eller R2UK, så må det være op til køber at finde frem til de oplysninger, han/hun finder vigtige. Ellers kan man jo spørge sælger...

Jeg kan godt lide de nye regler for salg, men de skal ikke være så navlebeskuende, at det tager en krig at sætte noget til salg, fordi man skal udpensle de mindste detaljer for en doven og detaljefikseret måske-køber.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2007 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 05, 2007 1:45
Indlæg: 591
Geografisk sted: Always on the run
Sieker skrev:
dfms skrev:
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
2. Hvis det er en film på DVD, du sælger, så skriv hvilken region, det er.

3. Hvis det er en film på DVD, du sælger, så skriv hvilken region, det er.


Og som sælger bør man også oplyse hvis filmen IKKE er OAR. (med mindre man er en QXL platrøv).

Tjooo - men hvis sælger oplyser at det eksempelvis er den engelske R2UK udgave fra Anchor Bay - så er det ved bare et spørgsmål om at køber slår den op på dvdcompare - hvis det er noget han/hun gerne vil vide. Det er jo ikke sikkert at sælger er klar over om den er OAR - eller i det hele taget hvad OAR er ;)


Jeg ville være på den for jeg aner ganske enkelt ikke hvad OAR står for :?

_________________
Her udvides


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2007 9:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Stampe1 skrev:
Jeg ville være på den for jeg aner ganske enkelt ikke hvad OAR står for :?


Så er det jo godt, at vi har Dahf's "Forkortelsestråd" :D

Spørgsmålet er så bare, om du bliver klogere af det, for der står ganske vist, hvad OAR står for, men ikke hvad det betyder ;)

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2007 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
dejligt med regler, der er jo ingen der forbyder at man skriver at man ikke modtager bud pr PB.

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 533 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team