DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 6:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 124 25 26 27 2833 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors aug 05, 2010 9:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
ja jeg er enig med michmach, dog vil jeg selv gerne have så meget for mine egne ting og give så lidt som muligt for andres hehe men at folk brokker sig over priserne er nok dumt, køb hvor der er billigst og sælg der du får mest.
jeg undrer om de samme mennesker sender mails til diverse webshops og prøver at presser priserne ned? :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tors aug 05, 2010 9:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Der er intet i vejen for, at "prutte" om priserne. Dét ligger bare ikke til danskerne at gøre det. Men det høre man om sker mere og mere. Får man lidt ekstra rabat, så er det fint. Hvis ikke, nå ja, så har man da i det mindste prøvet.

Se bare på Den Blå Avis´ website. Her byder mange langt under, hvad en sælger sætter en given vare til som udgangspunkt. Jeg kiggede på flere digitalkameraer, hvor sælger ville ha´ langt mere for et brugt end jeg kunne købe et nyt for i England, hvor jeg endte med, at spare 900.-

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: tors aug 05, 2010 11:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 23, 2002 2:01
Indlæg: 763
Geografisk sted: Køge
Jeg mener ikke rønnebærene er sure, og måske er det mig der er galt på den, men når jeg "køber stort ind" regner jeg med at få lidt rabat, og i min verden er 22 film "stort"

jeg spurgte, fik nej og sagde fra.

Derfor kan jeg vel godt have en mening om at en handelsplads er et sted man handler lidt.

Og tak for at blive kaldt en tosse :thumb:

_________________
Peter Hansen

My Collection


Top
   
Indlæg: tors aug 05, 2010 18:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
michmach skrev:
schøn skrev:
:thumb:

ingen navne nævnt, men jeg har da en mstanke om i hvert fald en der ikke rigtigt har forstået begrebet "markedspladsen" :D

Er rønnebærerne virkelig så sure fordi en enkelt dahf'er ikke vil sælge sine dvd film for under 15 kroner pr stk? Jeg er muligvis ikke særlig prisbevidst, men 15 kroner for en DVD film synes jeg ikke er særlig dyrt.

Jeg er omvendt træt af at folk på dahf tror at brugtsalg er en gavebod, hvor sælgere forærer tingene væk til det halve af udsalgsprisen tyve minutter efter filmen er udkommet. Hvis i ikke vil betale den pris, som sælger vi sælge til, så lad dog være med at købe. Jeg er med på at man ikke får den samme pris i brugt-butikker, men A) De skal også videresælge med profit og B) Så mange special editions ser de heller ikke komme ind af døren.

Jeg er også træt af argumentet, der går på at BD/film/spil jo er BRUGT! I får det sgu til at lyde som om man er ved at prakke jer en Fiat Uno fra 1987 med 400.000 km på bagen på som salg af en ny bil. Jeg er chokeret når jeg ser bud på eksempelvis BD film, som er udkommet ugen forinden og sandsynligvis har været set en enkelt gang. Hvordan kan i forvente at spare 100 kroner fordi folien er pillet af? Det er jo helt grotesk jyde-kræmmer opførsel af værste skuffe.

Markedet kunne have været meget mere aktivt, men det er ovenstående tosser, der har ødelagt det for mange sælgere, der simpelthen ikke gider sælge deres ting på dahf længere. Så må i tage til tåls med at de sælgere i så har at vælge imellem, står fast på deres priser selv om i brokker jer, som var i blevet snydt. Det er der sgu heller ikke overhovedet nogen markedsplads-ånd i.


Kors et opstød... Personligt refererede JEG ikke udelukkende til Ny Her. Brugte film til under 15 kroner er heller ikke noget jeg forlanger af alle, 20-30kr er fin pris pr. styk for mig, men når visse og somme er blevet fornærmede over at man ikke vil give 80,90 til en 120-130kroner for en brugt udgivelse (uanset hvad sælgeren så mener den er værd for han/hende personligt), ja så bliver mine rønnebær sgu lidt sure, og det undrer jeg mig over at du ikke kan forstå.. det har sgu intet med jydekræmmeri at gøre, at man ikke er så åndssvag at ville betale det dobbelte af hvad produktet er værd fra ny... :argue:


Derudover - folie eller ej på en spritny udgivelse, den er stadig brugt, og der følger sgu ikke samme garantier med som ved køb af en ny - derfor må en sælger sgu da også regne med et vist tab....eller er det mig der er en kræmmer-jyde af værste skuffe ?


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 17:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Kip James, hvis du stadig er bitter over, at jeg ikke vil sælge dig min australske R4 udgave af Batman Returns (To Disc udgave) til 10-15 kr, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke for længst er gået i Læsehesten og købt den danske To Disc udgave til de 50 kr, som du fortalte mig, at de kunne skaffe denne OOP titel til.


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 17:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Okotta skrev:
Kip James, hvis du stadig er bitter over, at jeg ikke vil sælge dig min australske R4 udgave af Batman Returns (To Disc udgave) til 10-15 kr, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke for længst er gået i Læsehesten og købt den danske To Disc udgave til de 50 kr, som du fortalte mig, at de kunne skaffe denne OOP titel til.


Årh, cheap shot (shit)... en 10-15kr ville jeg nok ikke have forlangt. Men var det 100kr du mente den var værd ? 80kr ? Skal jeg igen oplyse dig om at cdwow har den AUSTRALSKE R4 udgave du sælger til 7,50£ - FRA NY. Mon så ikke 50kr inkl. porto havde været en rimelig handel, eller er din skive belagt med 24karat guld ?

Læsehesten i Aalborg vil stadig gøre hvad de kan for at få den hjem - til 50kr. Leverandøren har haft ferie, men de mente ikke det var umuligt. Inden jeg fik blu-ray syge og solgte min egen R2 2-disc, kan jeg fortælle at også den blev erhvervet for 50kr - fra ny..

Svar nok ?


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 17:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Kip James skrev:
Årh, cheap shot (shit)... en 10-15kr ville jeg nok ikke have forlangt. Men var det 100kr du mente den var værd ? 80kr ? Skal jeg igen oplyse dig om at cdwow har den AUSTRALSKE R4 udgave du sælger til 7,50£ - FRA NY. Mon så ikke 50kr inkl. porto havde været en rimelig handel, eller er din skive belagt med 24karat guld ?

Læsehesten i Aalborg vil stadig gøre hvad de kan for at få den hjem - til 50kr. Leverandøren har haft ferie, men de mente ikke det var umuligt. Inden jeg fik blu-ray syge og solgte min egen R2 2-disc, kan jeg fortælle at også den blev erhvervet for 50kr - fra ny..

Svar nok ?


Præcist; CD-WOW har R4'eren til billige penge, og den er identisk med den danske R2, så det er da bare at slå til, og så gøre en god handel der. Jeg tror ikke min decideret er noget værd, men derfra, og så til at sælge den for prisen under en to zoner's bybus billet - der er altså et stykke vej.

Hvorfor ikke bare købe den hos CD-WOW, når den nu er så billig der?


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 18:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Citat:
Præcist; CD-WOW har R4'eren til billige penge, og den er identisk med den danske R2, så det er da bare at slå til, og så gøre en god handel der. Jeg tror ikke min decideret er noget værd, men derfra, og så til at sælge den for prisen under en to zoner's bybus billet - der er altså et stykke vej.

Hvorfor ikke bare købe den hos CD-WOW, når den nu er så billig der?


Fordi jeg som udgangspunkt helst vil købe mine film så billigt som muligt - du er vel også mest interesseret i at få den solgt, i og med du har en salgstråd med udgivelsen - og fordi jeg så mente at det at købe den brugt, f.eks her på dahf, var det billigste. Læsehesten er på banen, og jeg har stor tiltro til at de skaffer den, ellers bliver det cdwow.

Men, du mener så at din udgivelse er mere værd en 7,50£, og vil altså hellere have at din vare ikke bliver solgt i denne omgang, og at mine penge havner et andet sted. Fair nok - måske du burde være fair at oplyse i din tråd om hvad nyprisen er på denne R4 udgivelse, inden du forlanger overpris.

Mit bud var iøvrigt ikke 10-15kr - men vil dælme heller ikke give det du forlangte.


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 19:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons apr 03, 2002 1:01
Indlæg: 768
Geografisk sted: Ballerup
Det er da godt med en god og saglig søndagsdebat :laugh: :argue:

_________________
Video killed the radiostar.....


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 19:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Og ganske relevant vel ? Eller er det KUN mig der mener at 80-100kr for en brugt dvd af en forholdsvis normal slags er lidt ude af trit med virkeligheden ?


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 20:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Kip James skrev:
Og ganske relevant vel ? Eller er det KUN mig der mener at 80-100kr for en brugt dvd af en forholdsvis normal slags er lidt ude af trit med virkeligheden ?


Men hvis sælger mener den er så meget værd ??

så forstår jeg ikke du skal tude så meget over prisen..

den som har grisen bestemmer prisen....

DU kan jo bare lade vær med at købe den.. jeg HADER personligt folk som altid skal poste links og forklaringer til hvorfor ens vare ikke er så meget værd.... vil man ikke give den pris som er sat af sælger så holder man sig væk...

Der skal ikke gå kræmmerbod i det hele herinde...

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 20:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Rasbred skrev:
Der skal ikke gå kræmmerbod i det hele herinde...

Næh, måske ikke. Men grådig griskhed behøver det heller ikke at blive herinde. ;)

Men vi vil jo alle gerne ha´ en given vare "lidt" billigere end vi er villige til at betale, og føle at vi har gjort en god handel. Hvad vi så finder er rimeligt at betale er jo op til den enkelte.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Senest rettet af Gromit søn aug 08, 2010 21:09, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 21:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Rasbred skrev:
Kip James skrev:
Og ganske relevant vel ? Eller er det KUN mig der mener at 80-100kr for en brugt dvd af en forholdsvis normal slags er lidt ude af trit med virkeligheden ?


Men hvis sælger mener den er så meget værd ??

så forstår jeg ikke du skal tude så meget over prisen..

den som har grisen bestemmer prisen....

DU kan jo bare lade vær med at købe den.. jeg HADER personligt folk som altid skal poste links og forklaringer til hvorfor ens vare ikke er så meget værd.... vil man ikke give den pris som er sat af sælger så holder man sig væk...

Der skal ikke gå kræmmerbod i det hele herinde...


Hvis en given sælger (og i dette tilfælde ikke udelukkende Okotta - jeg har andre eksempler) mener at en standard dvd-udgivelse for ham er 120kr værd, og den fra ny kan købes i f.eks Stereo studio til 40kr...ja, så holder dine argumenter jo ikke vel, og så er det sgu ikke at tude over prisen. Tværtimod, så gør man sgu da sælger opmærksom på at der måske er en grund til at hans vare ikke bliver solgt.

Ja, man kan holde sig væk. Det gør jeg dælme også når folk tror de ejer en mindre formue i dvd-udgivelser. Så vil jeg så forbeholde mig retten til at grine når en given sælger ikke fatter at hans ting ikke bliver solgt, eller når jeg selv køber titlen brugt til en 15-30kr andetsteds. For mere er brugte dvd,er ikke værd, og det er ikke noget jeg bestemmer. At andre så mener deres udgave er noget særligt, det får jo bare mig til at undre mig over at de overhovedet vil af med den. Blu ray udgivelsen er i flere tilfælde til salg for samme pris fra ny, som hvad folk herinde har forlangt for en brugt dvd-udgivelse. Men det er jo nok mig der er et tudefjæs af en kræmmer....


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2010 21:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Nu vil jeg ikke puste til ilden, men kan alligevel ikke lade være med at give mit besyv med.

Jeg er helt enig i, at køber man et større antal DVD film, så er det på sin plads med en lille smule rabat. (Og det er vist også ret normalt fornemmer jeg.)

Nu er der en der nævner sælgeren ny her : ) og dennes 'overpriser' på brugte DVD film. Jeg er helt enig i at man bare kan holde sig væk og at dennes salgstråd ikke skal gøres til et debat/mudderkastnings tråd. Jeg har selv skrevet i en af denne sælgers tråde, udelukkende for at gøre opmærksom på overpriserne.
Personligt tror jeg egentlig ikke at brugerne her på dahf 'tuder' over enkelte sælgeres overpriser. Jeg tror egentlig bare at man (vi) skriver i deres salgstråde for at gøre opmærksom på at de altså tager mere for deres brugte film end man skal give for dem fra ny, og ikke for at genere dem.
Derudover mener jeg også at der bør være plads til at forhandle bare lidt om prisen. Selv mindes jeg ikke at have lavet en hendel herinde hvor der ikke har været plads til en smule forhandling - også selvom det har været limited editions og OOP udgivelser.
Holder man hårdnakket fast i overpriser og siger nej til mængderabat, så minimerer man også muligheden for at få solgt sine ting. Det må man selvfølgelig selv om, men hvorfor så overhovedet oprette en salgstråd, hvis man fra starten bevidst minimerer mulighederne for salg?

Kan man købe en DVD film fra sprit ny til billigere penge end man skal give for den her på dahf, så er der jo ikke meget idé i at købe brugt længere.

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: man aug 09, 2010 0:15 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Kip James skrev:
Derudover - folie eller ej på en spritny udgivelse, den er stadig brugt, og der følger sgu ikke samme garantier med som ved køb af en ny - derfor må en sælger sgu da også regne med et vist tab....eller er det mig der er en kræmmer-jyde af værste skuffe ?

Naturligvis, men mange købere herinde mener at 100 kroner af prisen for en BD, der er set en enkelt gang er rimeligt. Det er jo helt latterligt - og man skal være jydekræmmer for at synes det er fair.

@Schøn
Du køber 22 film og vil have dem billigere end 15 kroner pr stk? Hvorfor ikke bede sælger om at binde penge efter filmene nu hvor du er i gang.

@alle andre
Accepter nu en gang for alle, at prissætninger står sælger frit for - ligesom ingen af jer er tvunget til at købe filmene, hvis i synes de er for dyre. Alt det andet flæberi er simpelthen tåkrummende pinligt for alle involverede.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 124 25 26 27 2833 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team