DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 1:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 3033 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 10, 2010 21:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
michmach skrev:
Inden Kip igen går i selvsving, så synes jeg det er meget forlangt at sælgere skal kende nypriserne i samtlige butikker eller partout skal konkurrere med Amazon Marketplace. Det er et lille hyggeforum, hvor folk sælger sine film. Er de for dyre, så lader man vel bare være med at købe. Jeg kan slet ikke se sammenhængen mellem film til 20-40 kroner og prisen på en bil, men det er nok bare mig, der sover lige godt af om min DVD har kostet 15 eller 25 kroner pr stk. Omvendt vil jeg så spørge Claus R og Kipper om i farer ind til alle bilforhandlere og brokker jer over prisen, hvis i har set bilen billigere i Tyskland eller England? For så ønsker jeg jer da held og lykke med det projekt. Jeg synes også at nogle sælgere tager overpriser, men jeg konstaterer også at dahf ikke er Amazon Marketplace i hverken størrelse eller niveau. Det er en forskel, som ikke bør være svær at forstå, så derfor bør det heller ikke være svært at springe dyre sælgere over her på dahf.


Nej, nu var bil sammenligningen bare nævnt med et glimt i øjet :)
Men selvom der er en enorm forskel i prisen på en brugt bil og en DVD, så er vel i bund og grund det samme princip når vi taler nyt vs. brugt, ligegyldigt hvilke varer der er tale om - det brugte er (som regel) billigere end det nye. Dog med undtagelse af limited editions, specielle OOP udgaver osv. som jo oftest blot bliver mere og mere værd med tiden.

Personligt har jeg ikke slet ikke gået op i om det er 15 kr. eller 30 kr. pr. DVD og det blander jeg mig heller ikke i. Jeg hverken tuder eller er sur - på ingen måde! :)
Det eneste jeg blot lufter min undren over er, hvorfor nogle vælger at sælge brugte film dyrere end de koster fra ny her i landet. Som tidligere nævnt har jeg absolut ingen problemer med at de gør det - det bestemmer de da helt selv. Men derfor må man da godt undre sig over grunden til det og ytre det til den pågældende sælger, og så håbe på man får et sagligt og brugbart svar tilbage (hvilket desværre ikke er sket endnu).
Og så kan jeg da også ærge mig over at det nogle gange skal koste mere at købe brugt end det skal at købe fra nyt, men hvis det er sådan det skal være, så fred være med det - så må jeg jo købe andre steder fra. :)

_________________
DAHF-rating: Billede


Senest rettet af Claus Reinhold tirs aug 10, 2010 21:20, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 21:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
michmach skrev:
Inden Kip igen går i selvsving, så synes jeg det er meget forlangt at sælgere skal kende nypriserne i samtlige butikker eller partout skal konkurrere med Amazon Marketplace. Det er et lille hyggeforum, hvor folk sælger sine film. Er de for dyre, så lader man vel bare være med at købe. Jeg kan slet ikke se sammenhængen mellem film til 20-40 kroner og prisen på en bil, men det er nok bare mig, der sover lige godt af om min DVD har kostet 15 eller 25 kroner pr stk. Omvendt vil jeg så spørge Claus R og Kipper om i farer ind til alle bilforhandlere og brokker jer over prisen, hvis i har set bilen billigere i Tyskland eller England? For så ønsker jeg jer da held og lykke med det projekt. Jeg synes også at nogle sælgere tager overpriser, men jeg konstaterer også at dahf ikke er Amazon Marketplace i hverken størrelse eller niveau. Det er en forskel, som ikke bør være svær at forstå, så derfor bør det heller ikke være svært at springe dyre sælgere over her på dahf.


Og det retfærdiggører at man i 2010 kan forlange 100kr ekskl. porto for en standard dvd-udgivelse der fra ny herhjemme kan erhverves for 50kr ???

Jeg har efterlyst nogle film, og folk har henvendt sig til mig. Spurgt hvad jeg vil give, og jeg har oplyst om nyprisen, og kommet med fair bud ud fra det (IKKE 10-15kr selvom jeg KUNNE finde samme titel til dette på amazon). Så har jeg fået smidt en pris i hovedet der i 3 tilfælde var dobbelt så høj som nyprisen - og ellers bare oplevet nogle fornærmede mennesker der ikke kunne forstå at jeg ikke ville betale deres pris....

Men det er måske også svært at forstå....


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 21:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Kip James skrev:
Og det retfærdiggører at man i 2010 kan forlange 100kr ekskl. porto for en standard dvd-udgivelse der fra ny herhjemme kan erhverves for 50kr ???


Hvem gør da det, og hvilken film drejer det sig om?


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Okotta skrev:
Kip James skrev:
Og det retfærdiggører at man i 2010 kan forlange 100kr ekskl. porto for en standard dvd-udgivelse der fra ny herhjemme kan erhverves for 50kr ???


Hvem gør da det, og hvilken film drejer det sig om?


Det holder jeg for mig selv - vil ikke udlevere private handels detaljer som navne bredt i forummet. Der en grund til at vi har PB,ere.

Men hvad var det du forlangte for den Batman Returns R4 (du vist stadig ikke har fået solgt) som fra ny kan erhverves for 7,50£ ?


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 21:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Kip James skrev:
Det holder jeg for mig selv - vil ikke udlevere private handels detaljer som navne bredt i forummet. Der en grund til at vi har PB,ere.

Men hvad var det du forlangte for den Batman Returns R4 (du vist stadig ikke har fået solgt) som fra ny kan erhverves for 7,50£ ?


Jamen, Kip, min Batman Returns render ingensteder, hvis der ikke er nogen der køber den. Den står fint herhjemme hos mig :thumb:

Men du har vel osse fået fat i den danske, til billige penge.


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 21:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Okotta skrev:
Kip James skrev:
Det holder jeg for mig selv - vil ikke udlevere private handels detaljer som navne bredt i forummet. Der en grund til at vi har PB,ere.

Men hvad var det du forlangte for den Batman Returns R4 (du vist stadig ikke har fået solgt) som fra ny kan erhverves for 7,50£ ?


Jamen, Kip, min Batman Returns render ingensteder, hvis der ikke er nogen der køber den. Den står fint herhjemme hos mig :thumb:

Men du har vel osse fået fat i den danske, til billige penge.


Nej desværre ikke :? Den er mere OOP end godt er. Men det får jo ikke værdien på din R4 til at stige, gør det ?

OG nej, den render nok ingen steder hvis ingen køber den - men så kan det jo undre at man overhovedet gider lave en tråd om emnet. Og tro nu ikke den er mere værd om 5 år....

Igen - CDWow har den 7,50£ - det kan du jo tolke som du vil. Den amerikanske er ligeledes uklippet og kan sikkert findes på ebay eller lign. (så må jeg jo bare skifte coveret ud)

Og skulle den dukke op brugt herhjemme i Læsehesten, så er jeg ret sikker på at den ikke koster over 50kr....

Men held og lykke med salget... pt. kan jeg få den til 66kr

Hvad var det du forlangte for din diamant ?


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 22:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Kip James skrev:
Nej desværre ikke :? Den er mere OOP end godt er. Men det får jo ikke værdien på din R4 til at stige, gør det ?

OG nej, den render nok ingen steder hvis ingen køber den - men så kan det jo undre at man overhovedet gider lave en tråd om emnet. Og tro nu ikke den er mere værd om 5 år....

Igen - CDWow har den 7,50£ - det kan du jo tolke som du vil. Den amerikanske er ligeledes uklippet og kan sikkert findes på ebay eller lign. (så må jeg jo bare skifte coveret ud)

Og skulle den dukke op brugt herhjemme i Læsehesten, så er jeg ret sikker på at den ikke koster over 50kr....

Men held og lykke med salget... pt. kan jeg få den til 66kr

Hvad var det du forlangte for din diamant ?


Jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved med at være bitter over, at du ikke kunne få min for en tyver.

Det er så det kors *du* må bære, men jeg ville nok ha' valgt at snuppe den hos CD-WOW snart; Jeg tror det er tredje eller fjerde gang du gør opmærksom på, at de har den til 7,50£, og du har stadig ikke slået til og købt den :roll:


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 22:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Arrhhh....moooon ikke også vi kunne være blevet enige om 50kr inkl porto - den koster vel ikke 30kr at sende i en kuvert.

OG hvorfor er det nu lige jeg ikke har købt cdwows endnu.... nå ja, jeg har afventet om den kunne skaffes herhjemme til de 50kr jeg gav for den sidste jeg købte den fra ny. Det kunne den desværre ikke.

Men det er da en sjov mani som sælger, at fremfor et salg af sin vare (til en pris under nypris, hvilket vel er fair for en brugt vare i en privat handel) hellere at ville have en potientiel køber til at smide sine penge et andet sted... fremragende forretning.


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 23:13 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Det er også nemmere at bruge en hel side på at brokke sig end at købe den fra cd-wow. I øvrigt er jeg helt med på at det er frustrerende at efterlyse film, som folk så forlanger overpris for. Men igen forstår jeg slet ikke din reaktion. Bestil dog filmene fra det billigste sted - eller som du selv skriver, afvent læsehesten hvor de nok skal dukke op med tiden. Alt andet er fuldkommen fjollet.


Top
   
Indlæg: ons aug 11, 2010 9:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man maj 23, 2011 8:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
UPDATE

Sagen er her den 16. juni lukket

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Senest rettet af Abildtrup tors jun 16, 2011 19:29, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man maj 23, 2011 21:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Du er godt nok uheldig med handler herinde. 8)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man maj 23, 2011 22:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Ja det må man sige.
Men heldigvis kun to på godt 10 år...

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: man maj 23, 2011 22:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det er sgu da noget skidt Abildtrup :(


Top
   
Indlæg: søn jun 05, 2011 17:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Stadig intet respons fra Mullan.

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Senest rettet af Abildtrup tors jun 16, 2011 19:28, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 3033 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team