DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 10:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 32 33 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jun 18, 2011 10:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Du har selvfølgelig ret i, at det har været en utilfredsstillende handel, når der går over en måned før den er afsluttet.

Det skal der normalt mere end en god undskyldning til at redde.

Lige der er jeg måske ikke konsekvent nok.

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: tors jun 23, 2011 8:25 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Abildtrup skrev:
Du har selvfølgelig ret i, at det har været en utilfredsstillende handel, når der går over en måned før den er afsluttet.

Det skal der normalt mere end en god undskyldning til at redde.

Lige der er jeg måske ikke konsekvent nok.


Det er da rart at det kan lykkedes for nogen.

Jeg mangler stadig en afgørelse på dette:


Kaizer skrev:
Kaizer skrev:
Capperdude skrev:
Kaizer skrev:
Jeg har ikke opdateret mine handler længe med synes jeg vil fremhæve en enkelt da jeg har lidt bange anelser:

D. 24/12 aftalte jeg at købe Mafia ll (Ps3) af Capperdude. Jeg satte beløbet til overførsel med det samme. Desværre havde jeg ikke fået det sidste tal med da jeg kopierede kontonummeret. Det blev opdaget af sælger tirsdag d. 28/12. Det var min fejl og den beklagede jeg. Jeg satte beløbet til overførsel igen og pengene blev hævet fra min konto samme dag. Med lidt held har han vel haft dem onsdag eller torsdag...

Lørdag d. 1 januar skriver han at han sender spillet mandag d. 3.

Da jeg endnu ikke har modtaget noget onsdag d. 5 skriver jeg til ham og spørger om han fik det sendt. Dagen efter svarer han og siger at han er syg, og ikke har været uden for en dør. Han skriver desuden at han vil sende samme dag eller senest dagen efter (fredag) og tilbyder at sende en film med som kompensation. Jeg svarer at det ikke er nødvendig at sende en film med.

Lørdag d. 8 skriver jeg igen til ham og spørger om han fik det sendt. Pb'en blev læst men jeg fik aldrig svar.

I går skrev jeg endnu en gang til ham men den pb er ikke blev læst. Jeg kan nu se at han ikke har været online siden lørdag d. 8, kl. 20:41.

Jeg ved ikke om jeg er blevet snydt, eller om han er så syg at han ikke kan bruge sin computer.


hej igen :)

Så er jeg på nettet igen :)

Spillet bliver sendt imorgen, og beklager selvfølgelig ventetiden.. din kritik er fuldt fortjent, det er for langsomt jeg har handlet :)



Ja, det siger du jo.

Alligevel har jeg endnu ikke modtaget noget, og der er nu gået en uges tid mere.



Når folk alligevel er igang med at beklage en skidt handel fra december, vælger jeg igen at gøre opmærksom på at jeg endnu ikke har hverken modtaget min vare eller hørt fra sælger. Han har ikke været online siden d. 22 januar og han har en ulæst pb fra min side i sin indbakke.

Han kan med garanti komme på negativlisten.


Jeg fik kontakt med fyren d. 21. april via recordere.dk. Han sagde, at han ville undersøge sagen med postDK. Ville de ikke erstatte varen ville han returnere beløbet til mig. Jeg har intet hørt fra ham siden. Han var væk fra Dahf.dk i lang tid hvor jeg ikke kunne få kontakt med ham, men er igen blevet aktiv bruger. Sjovt nok samme dag som jeg gjorde recordere.dk's brugere opmærksom på hans "moral".

Jeg forventer ikke at få nogle penge retur, men andre bør være klar over hans etik vedrørende handel og kommunikation via nettet.


Top
   
Indlæg: tors jun 23, 2011 9:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Måske vi snart skal have en eller flere af vores moderatorer ind på markedspladsen? 8)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors jun 23, 2011 9:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Silver Surfer skrev:
Måske vi snart skal have en eller flere af vores moderatorer ind på markedspladsen? 8)


Jeg har kommenteret på Multix/Morfar-fadæsen i selve tråden.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jun 23, 2011 9:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Det er jo bare den sidste i rækken af dårlige episoder/handler på Markedspladsen.
Jeg efterlyser noget mere permanet. Som der også har været 'truet' med.
:)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Senest rettet af Silver Surfer tors jun 23, 2011 9:35, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jun 23, 2011 9:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Silver Surfer skrev:
Det er jo bare den sidste i rækken af dårlige episoder/handler på Markedspladsen.
Jeg efterlyser noget mere permanet. Som der også har været 'truet' med.


Enig. Jeg har netop åbnet en diskussion i moderatorforummet.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors sep 08, 2011 20:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg tror jeg skriver for mange købere herinde når jeg giver rikkepigen en 'thumbs up' :thumb: :thumb:
Hun står ikke som Supersælger eller andet når man ser på hendes avatar. Men hun har på den tid hun har været herinde, opnået en respekt på Markedspladsen som er meget få forundt. Altid til at handle med, overholder sine aftaler, god kommunikation, hurtig afsendelse og hun følger godt op på hendes handler. Hun kan klart anbefales som køber.
Havde hun boet i København, havde jeg sgu inviteret hende ud og spise (for at få rabat på film, selvfølgelig) :D

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: fre sep 09, 2011 10:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man apr 14, 2008 2:30
Indlæg: 2730
Geografisk sted: Det Vilde Vestjylland.
Silver Surfer skrev:
Jeg tror jeg skriver for mange købere herinde når jeg giver rikkepigen en 'thumbs up' :thumb: :thumb:
Hun står ikke som Supersælger eller andet når man ser på hendes avatar. Men hun har på den tid hun har været herinde, opnået en respekt på Markedspladsen som er meget få forundt. Altid til at handle med, overholder sine aftaler, god kommunikation, hurtig afsendelse og hun følger godt op på hendes handler. Hun kan klart anbefales som køber.
Havde hun boet i København, havde jeg sgu inviteret hende ud og spise (for at få rabat på film, selvfølgelig) :D


Tusinde Tak for de pæne ord Jan, men jeg kan kun tage æren for halvdelen af en handel, alle mine med Dahf'ere skal have den anden del af æren, det skal 2 til at lave en god handel :thumb:


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2011 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Så er det blevet min tur til at være uheldig med handel herinde.

Sagen starter med en flink bruger solgte 2x Apocalypse Now (3-disc Special Edition) på blu-ray, hvor jeg var for langsom til hoppe på... Men samme dag skrev vores alle sammen kære ny her:) en privat besked (her skulle jeg have vist at det ville ende galt!), at han også havde boksen til salg.

Så godtroende som jeg er, sagde jeg ja til handlen med ny her:) med et køb af Apocalypse Now (3-disc Special Edition) på blu-ray til de 155 kr. inkl. porto, som nu er endt galt.

Her er forløbet via privat beskederne fra handlens start til d.d.

05 sep. 2011
- Aftalte vi prisen og jeg overførte pengene dagen efter.

09 sep. 2011
- Han skrev, at pengene er modtaget men ligger med 39 feber og får først sendt filmen om mandag (12/9) eller tirsdag (13/9).

- Jeg spurgte om han ikke kan få en anden til at sende den i stedet for

- Han svarede, at han sender den i morgen (10/9).

12 sep. 2011
- Spurgte jeg om hvad statussen er, om han nåede at sende den eller jeg skulle forvente filmen i dag eller i morgen.

13 sep. 2011
- Skrev jeg, at jeg kunne se han havde læst min besked men undladt at svare, hvor jeg spurgte om filmen skulle komme i dag eller i morgen.

- Senere samme dag svarede han, at han var været hurtig inde og sende filmen, og takkede for handlen.

15 sep. 2011
- Sendte han en ny Privat Besked til mig, hvor han ville handle med en lang liste af film fra min salgstråd.

- Jeg svarede nej tak til prisen som han bød med og spurgte til filmen, Apocalypse Now, om den var sendt som b-post. For den var godt nok længe om at finde vej hertil.

16 sep. 2011
- Ny Her:) spurgte om den var kommet.

- Jeg svarede nej, den er ikke kommet endnu og spurgte om han havde nu sendt til den rigtige adresse.

17 sep. 2011
- Skrev jeg, at jeg gik ud fra han havde sendt filmen med alm. porto, samt hvis filmen ikke var dukket op inden om tirsdagen (20/9), så kunne jeg godt tænke mig at få mine 155 kr. returneret.

- Han svarede, hvis filmen ikke ankommer tirsdag, så ville han sende en anden...

20 sep. 2011
- Filmen var stadig ikke kommet og skrev, at jeg kunne godt tænke mig at få mine 155 kr. returneret, hvor han fik mine kontooplysninger.

22 sep. 2011
- Spurgte jeg ham om han havde overført pengene.

24 sep 2011
- Skrev jeg, at han sætter sig selv dårligt lys som sælger, når han ikke gider svare på beskederne, selvom han læser dem. Og med alle de indlæg der findes herinde med dårlige handler med gør det bestemt ikke bedre. Jeg skrev også jeg forventede at pengene er på min konto om mandagen (26/9).

- En time senere svarede han, at han havde sendt en ny i dag?!...

- Jeg svarede og takkede for han gad svare, samt jeg havde nu ønsket at få pengene returneret. Men hvis filmen ikke kom om mandagen (26/9), så ønskede jeg pengene returneret som først ønsket.

27 sep 2011
- Blev jeg noget sur, skrev at filmen ikke var kommet og at jeg tvivlede meget på han overhovedet havde sendt filmen. Sendte mine kontooplysninger igen og skrev jeg forventede pengene blev returneret når han læste beskeden, samt han ikke skulle "sende" flere eksemplar af filmen.

29 sep 2011
- Efter havde set, at han havde læst beskeden skrev jeg til ham igen. Om jeg kunne forvent at se pengene dagen efter, eller først om mandagen (31/9)..

03 okt 2011
Jeg har intet hørt fra ny her:) siden den 24. september og afventer stadig på pengene og et svar... Han beviser atter en gang at han er upålideligt som sælger...

06 okt 2011
- Jeg fik endelig et svar fra ny her:), hvor han brokkede sig over at han havde sendt 2 gange til mig og det ikke kan passe at de ikke kommer frem til mig.

- Jeg svarede at jeg tvivlede på han overhovedet havde sendt filmen(e) med posten (for jeg er jo ikke den første der påstår det). Hvor jeg også nævnede at jeg sagde allerede efter første 'forsøg', at jeg ønskede at få pengene retur.

08 okt 2011
- Skrev jeg til ny her:) at han snart skulle til at tag sig sammen og ikke skulle lukke mig ude når der er en uafsluttet handel imellem os. Henviste til de andre hjemmesider med uafsluttet eller dårlige handler på nettet og sagde det hjalp ikke rigtigt ham, med at påstå forsendelse af filmene er sket osv..
Skrev til sidst, at han skulle overføre pengene og få afsluttet denne kedelige sag. Hvis jeg ikke fik pengene, var jeg nødt til at melde dette til politiet og tag den derfra.

11 okt 2011
- Svarer han endelig, at den ene film han sendte var nu kommet retur... Hvor den nu er sendt tilbage til mig i dag, da det jo var en fejl og kostede ham ikke noget for portoen...

- Jeg svarede ham med at, jeg havde nu klart og tydeligt skrevet, at jeg ønskede pengene returneret og han ikke skulle sende flere film til mig. Men jeg skrev også, hvis filmen ikke kommet på torsdag den 13/11, havde han til og med på mandag den 17/11 til at overførere pengene til min konto. Hvis det ikke var sket, blev det videresendt til politiet!

I dag, den 12 okt. 2011 - Efter 38 dage kan vi endelig afslutte sagen med ny her:) !
Jeg har med dagens dato langt om længe modtaget min Apocalypse Now (3-disc Special Edition) på blu-ray fra ny her:).. Men, men... Derved kan man så sætte spørgsmålstegn ved indpakningen til filmen, som ikke var det bedste... 2x hvide A2 ark med gaffatape... Derudover havde boksen fået par skader på den ene rygside (ved åbningen), samt diskene i boksen lå løse.
Men skaderne/hakkerne var nok allerede sket da ny her:) selv fik den fra det sted hvor han nu har købt den fra, eftersom der er rest af folien på boksen (ses på det ene billedet), som har den samme skade/hak. Det havde han så ikke lige nævnt for 38 dage siden...

Billede Billede Billede Billede

Diske har ingen ridser og de kan afspilles (genså The Ride of the Valkyries scenen :) ), så jeg overlever med skaderne, det er bedre end slet ikke få filmene...

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE ons okt 12, 2011 15:42, rettet i alt 6 gange.

Top
   
Indlæg: man okt 03, 2011 10:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det lyder fandme godt nok kikset. :(

Jeg har selv haft et par uheldige handler med ham, og kan på det kraftigste opfordre alle til IKKE at handle med ny her:).

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2011 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
DeathPosture skrev:
Det lyder fandme godt nok kikset. :(

Jeg har selv haft et par uheldige handler med ham, og kan på det kraftigste opfordre alle til IKKE at handle med ny her:).

Opfordre, uheldig og ikke handle med ham? - Hvor meget plat og svindel skal man lave, før man bliver smidt ud på røv og albuer. :roll: :nono:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2011 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man apr 14, 2008 2:30
Indlæg: 2730
Geografisk sted: Det Vilde Vestjylland.
Vil også mene han (Ny Her) bare skal ud, folk der ikke har så mange handler på bagen og løber ind i ham kan jo blive
skræmt helt væk fra dahf når en fyr som ham bare kan få lov til gang på gang at tage r.... på folk, det er ikke god stil at
han kan få lov at snyde folk "med dahf's gode ry i ryggen", og vil lige tilføje at han som køber også er meget ubehagelig, blev en overgang nærmest spammet af ham med hvad han kunne købe film for med BB rabat osv. og jeg skulle nærmest forære ham filmene, det endte med at jeg holdt op med at svare ham så ubehagelig var han :devil:


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2011 11:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Sådan oplevede jeg ny her:) (som hedder Mikkel) også, da han sendte den lange liste over film han kunne tænke sig. Hvad de nu ikke kunne fås til i diverse butikker og på nettet i Danmark eller England osv....

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2011 18:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Har vi ikke haft hele denne diskussion, sidst Ny her:) (som da vist er lig med Mikkel Frost inde på recordere.dk) lavede lignende stunt?

Jeg har i hvert fald for længst noteret ham i min bog, men som de andre siger, så er det jo kun muligt, at observere denne tendens, hvis man er på dahf jævnligt, og følger med i køb og salgstrådene.

Jeg synes også der burde skrides ind overfor Ny her:), men moderatorerne har jo endnu ikke meldt ud omkring markedspladsen, så vi kender jo ikke stilen, og indtil da er det vist det vilde vesten.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 07, 2011 17:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hvorfor er ny her ikke blevet bannet endnu?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 486 indlæg ]  Gå til side Foregående 128 29 30 31 32 33 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team