Jeg har faktisk ikke tænkt over levetiden på OLED-TV'et. Har heller ikke tegnet en ekstra forsikring.
Min personlige erfaring med TV vs. projektor er imidlertid, at TV holder længere end projektor. Jeg tror faktisk aldrig, jeg har skiftet et TV ud, fordi det gik i stykker.
Det samme kan jeg desværre ikke sige om mine projektorer. Min favorit-projektor gik som sagt i stykker efter 4 år
.
Og så skal de have skiftet pære med nogle års mellemrum, hvilket er ret bekosteligt.
Endelig har jeg tidligere skiftet projektor, fordi der kom en ny med bedre billedkvalitet (sort-niveau/kontrast osv.). Her bilder jeg mig ind, at være så tæt på det optimale med et OLED, at det ikke skulle være nødvendigt.
Så økonomisk/holdbarhedsmæssigt forventer jeg, at være godt/bedre stillet med mit OLED-TV.
(Det eneste er, at der nu er kommet et 97 tommer OLED! Det kan lige akkurat være på endevæggen i min hjemmebio. Det kunne godt friste, hvis prisen på et tidspunkt falder betragteligt
)