DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:01

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør aug 01, 2020 14:56 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Jeg har nu haft min X700 i to uger og da jeg samtidig har været hjemme på ferie,har den været i brug både eftermiddag og aften.Så hermed mine første,umiddelbare indtryk.
-Den er lille og let,så det kan virke som om den er lidt spinkelt bygget,men elektronikken fejler ikke noget.
-Den støjer lidt når den indlæser en plade,men er ellers lydløs i brug.
-Fik ikke noget lyd fra den fra start,men fandt ud af at det var en HDMI-control funktion i min receiver der skulle slås fra.
-Den kodefri modificering virker perfekt.Man bruger de farvede bookmark-knapper på fjernbetjeningen til at skifte med og koden kan skiftes mens pladen er i maskinen.
Når forkert-region billedet kommer frem,stopper man den,så afspillerens hoved-menu kommer frem.
Man trykker på den rigtige region og derefter ‘play’ og så kører den som den skal.

Der er en del indstillinger på X700 så det vil være en ide at tage sig lidt tid til at gå dem igennem.
Der er en jeg vil fremhæve så jeg har ‘lånt’ dette indlæg fra dens tråd på Blu-ray.com:

If you have the picture setting to Auto then that applies baked-in noise reduction. I don't mean in the set-up menus, I mean in-play. While you're watching a disc press OPTIONS on the remote and select VIDEO SETTINGS from the menu that appears. Select PICTURE QUALITY MODE and choose DIRECT for the most un-fudged image.

Mht. til lyd og billede så leverer den det den skal.Jeg har indtil videre ikke haft problemer med drop-outs i lyden eller pauser/pixellering i billedet.
Jeg har prøvet med nogle A/B test,hvor jeg har haft blu-ray og UHD kørende samtidig i 1080p.
Den eneste forskel jeg kunne se på billedet er at UHD-erne er lidt mørkere og har en lidt mere markeret kontrast.
Den kommer nok kun til at køre med blu-rays,så længe jeg ikke har en 4K-skærm,men til det virker den helt fint.
Spørg endelig hvis der er noget.


Top
   
Indlæg: lør aug 01, 2020 18:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Den kan ikke flytte undertekster, vel?

Min Oppo har, her på det sidste, lavet lidt flere read errors end normalt, så jeg er så småt på udkig efter en ny. Men jeg skal altså have både religionsfrihed og mulighed for at flytte undertekster :?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør aug 01, 2020 20:44 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Det mener jeg ikke den kan,men jeg kigger på det og vender tilbage.


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2020 9:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Tak for tilbagemeldingen :thumb:
Ved du tilfældigvis, om den understøtter SACD og DVD-Audio? Jeg har en halvstor samling af de to musikformater.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2020 9:30 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Naiera skrev:
Min Oppo har, her på det sidste, lavet lidt flere read errors end normalt, så jeg er så småt på udkig efter en ny.

Jeg har også haft en del problemer med at en disc ikke kan loade. I nedenstående link er der et forslag til løsning: "Clear Persistent Storage".

Det har i mange tilfælde løst mit problem på min OPPO BDP-83.

http://www.oppodigital.co.uk/unable-to-play-blu-ray-discs.html


Top
   
Indlæg: søn aug 02, 2020 11:22 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Citat:
Den kan ikke flytte undertekster, vel?

Desværre,det kan den ikke.
Citat:
Ved du tilfældigvis, om den understøtter SACD og DVD-Audio?

I følge brugsanvisningen tager den kun SACD,ikke DVD-A.Jeg har ikke nogen af de plader,så jeg kan ikke prøve det.


Top
   
Indlæg: tirs aug 04, 2020 3:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Athene skrev:
Desværre, det kan den ikke.


Tak. Det regnede jeg heller ikke med. Udover Oppo (og Cambridge) er der vel kun et enkelt mærke der har subtitle shift.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs aug 04, 2020 8:41 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Athene skrev:
I følge brugsanvisningen tager den kun SACD,ikke DVD-A.Jeg har ikke nogen af de plader,så jeg kan ikke prøve det.

Det var ærgerligt, men tak for tilbagemeldingen!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 07, 2020 22:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3215
Geografisk sted: Odense
Naiera skrev:
Athene skrev:
Desværre, det kan den ikke.


Tak. Det regnede jeg heller ikke med. Udover Oppo (og Cambridge) er der vel kun et enkelt mærke der har subtitle shift.


Ja min Panasonic DP-UB9004EG kan flytte tekster og så kan man skifte til forskellige grånuancer - det er ret fint med mørke film på projektoren.

_________________
Mine film
4K Ultra HD = 357
Blu Ray = 2707
HD-DVD = 296
JVC DLA-X5500, oppo udp-203/Oppo-BDP93, Panasonic DP-UB9004EG, Toshiba XE1, 92inch Meler Arrow, Marantz SR7011, Audio Pro Black Diamond/Vector/Pearl, Monitor Audio ASW-100.


Top
   
Indlæg: lør aug 08, 2020 12:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hvorfor helvede er den så dyr?! :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn aug 09, 2020 13:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3215
Geografisk sted: Odense
Ja den er lidt dyr, fik den til €859 i Tyskland (kodefri på DVD), egentligt har jeg vel betalt lignende beløb for andre af mine afspillere i tidens løb (Denon DVD 2900 og Pioneer DV 737 f, eks).
- min OPPO er sat til reg A, det var til dels for at spare på den og jeg var træt af at skifte region manuelt jeg først købte en Panasonic DP-UB820.
Men dens fjernbetjening og byggekvalitet kunne jeg ikke forlige mig med.

_________________
Mine film
4K Ultra HD = 357
Blu Ray = 2707
HD-DVD = 296
JVC DLA-X5500, oppo udp-203/Oppo-BDP93, Panasonic DP-UB9004EG, Toshiba XE1, 92inch Meler Arrow, Marantz SR7011, Audio Pro Black Diamond/Vector/Pearl, Monitor Audio ASW-100.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team