DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:23

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør jan 07, 2017 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Hej!

Jeg har egentligt altid været glad for min afspiller, men kom lige til at tænke på dens alder. Den kom på markedet Juli 2009 og derfor 8,5 år gammel nu!

Det er jo pænt længe inden for elektronik, men 'hvor længe' er det mht at kunne få et VÆSENTLIGT bedre billede? Afspilleren blev rost for at have er rigtigt godt billede, og den bliver jo ikke dårligere med tiden. (https://www.cnet.com/products/sony-bdp-s350/review/2/).

Jeg savner ingen funktioner - så det er kun billedkvalitet jeg er interesseret i.

Hvordan pokker finder jeg den bedst mulige beskrivelse af forskellen af den gamle afspiller og en 'fin ny' (uden vi her snakker om dyrest afspillere som jeg ingen interesse har i)

Jeg har lige købt et LG 65" E6V OLED TV så dér er der ikke de store flaskehalse...

Det er bare af nysgerrighed, for med mindre min afspiller dør, så bliver den næste afspiller med 99% sikkerhed en 4K afspiller ... de skal bare lige "modnes" lidt endnu og der skal lidt flere 4K film på markedet.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: lør jan 07, 2017 13:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
*7,5år gammel. ;)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 07, 2017 14:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ved afspilning af helt almindelige 1080p Blu-rays er der ikke noget videre at hente, hvis noget overhovedet.

Køb Oppos UHD BD-afspiller. Den trænger ikke til at modnes; den er færdigkogt.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør jan 07, 2017 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
7,5 tak :-)

Jeg giver ikke 5-7000K for en afspiller. Ikke uden beviser for helt ufattelig forskel. Giver, som sagt, gerne $$$ for et godt TV, da jeg mener man får mest for pengene her.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: lør jan 07, 2017 15:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Som før hintet, så vinder du meget lidt, eller ingenting, ved helt normale 1080p Blu-rays, uanset hvor dyr en afspiller du køber. Skal der de-interlaces, som for eksempel hvis indholdet er 1080i50, så vil der dog være en forskel. DVD-afspilning er selvfølgelig en helt anden verden.

At købe en Oppo handler dog om meget mere end billedkvalitet. Det er en helt anden oplevelse at bruge en i sandhed high-end afspiller (til en pris der sådan set ikke er high-end). Oppo bliver ved med at spytte software-opdateringer ud i årevis, hvor Sony, Samsung, LG, osv. forventer at du smider nye 1500 slask på endnu en af deres plastikafspillere i stedet for. Oppo laver kram der holder mens alle de andre laver køb-og-smid-væk crap.

Oppos Blu-ray-afspillere kører i øvrigt uden blæser. Dét er sgu lækkert. Desuden kan de moddes til regionsfrihed.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team