DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:19

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man apr 11, 2016 9:34 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Hej - denne kommer også lige i denne tråd til alle jer der ikke læser i spil-tråden

Min ellers trofaste PS3 holdt pludselig op med at ville læse bluray-discs - den siger en underlig eject-lyd og så sker der ikke mere - den kan stadig godt læse cder (har endnu ikke prøvet dvd) - jeg har googlet og fundet andre med samme problem, som løser det ved at tilte maskinen mens den loader, men det virker ikke umiddelbart på min. Jeg har også skilt den helt ad fjernet støv og renset laserne med isopropylalkohol - uden at det havde effekt på problemet.

Nu tænker jeg om der skulle være én herinde som har et fix til dette.

Da jeg fik min PS3 var der stor enighed om at det var en af de bedre bluray-afspillere på markedet, men jeg ved ikke helt status idag, så hvis jeg skal have fat på en ny afspiller, har jeg overvejet både at købe en billig ps3 igen eller en ps4, men er der ellers fordele ved at købe andre afspillere (udover evt region-frihed). Maskinen skal bruges til at afspille dvd og bd samt streame fra især netflix. Spildelen har jeg brugt meget lidt. Skal man løbende betale abonnement for at bruge PS4? Andre fordele eller ulemper?
Gode tips modtages.

mvh Morten


Top
   
Indlæg: man apr 11, 2016 9:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er meget glad for min PS4 som Blu-ray-afspiller. Hvis den står et sted, hvor den kan få luft, er den nærmest støjfri og den fungerer perfekt i samarbejde med mit Samsung-tv.

Så vidt jeg ved skal du kun betale abonnement på PS4, hvis du vil spille online, mens du burde kunne hente Netflix og andre apps uanset. Her må en eller anden gerne rette mig, hvis det er forkert.
Netflix kører rigtigt godt derpå - det samme med HBO. Hurtigt og nemt at komme fra A-Z.

Jeg vil dog ikke sidde her og proklamere, at det er en bedre løsning at købe en PS4 frem for en PS3, når der ikke skal spilles spil derpå. Jeg tror såmænd, at PS3 er fint til dit formål for nærværende.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man apr 11, 2016 10:04 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Tak for input.
Kan jeg iøvrigt bruge min ps3 fjernbetjening til ps4?


Top
   
Indlæg: man apr 11, 2016 10:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mortenbruun skrev:
Tak for input.
Kan jeg iøvrigt bruge min ps3 fjernbetjening til ps4?


Desværre ikke. De er ikke kompatible. Der skulle findes en Playstation app til smartphones, hvorfra du skulle kunne styre afspilning. Jeg bruger min controller til det, så jeg har ikke erfaring med det ellers.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team