DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs dec 09, 2014 22:53 
Offline

Tilmeldt: tirs dec 09, 2014 22:36
Indlæg: 1
Hej,

Jeg benyttede mig af black friday på at købe en projektor(inkl. hd kit) og en xbox 360 til børnene med kinect.
Sagen er at vi ikke har eller for fjernsyn i huset men streamer hvad vi har brug for via computere.

nu vil vi dog gerne have et større billede samt se film i HD/3d kvalitet.

Men jeg er i vildrede over den jungle af formater, kabler stik lydforsinkelser kvaliteter m.m. der er at rode rundt i. Jeg håber derfor I kan hjælpe mig med et forslag der løser nedenstående:

Baggrund:
60/60 Internet i væggen og 40/40 på den trådløse router
benq w1070+ projektor monteret i loft i ende af stue ( ca 15 kvm område)

Vi benytter Netflix, yotube, tv2play, HBO nordic og meget anden streaming (skal kunne gå trådløst til projektor)
Vi skal se Blue ray 3d film via skive samt evt via streaming (trådløst til projektor)
Vi vil gerne kunne afspille musik på anlægget via vores telefoner og som minimum via vores computere/Internettet
Forbindelsen til Projektoren skal være trådløs
Forbindelsen til højtalere må meget gerne være trådløs (I det omfang det er muligt/giver mening)
Vi skal ikke have baghøjtalere men blot en god center/soundbar samt en subwoofer (medmindre der findes meget små pæne trådløse baghøjtalere der kan benyttes sammen med?)
Vi vil gerne undgå så meget kabling som muligt
Vi vil gerne have alt Hifi/blu ray/HD kit m.m. samlet i eet hjørne i stuen ca. 7 meter fra lærredet. (således kun kinect og soundbar er synlige og aktiv subwoofer placeret i hjørnet)

Er der nogen der har et godt råd eller en løsning på hvordan jeg får en fornuftig og meget simpel løsning på ovenstående?

Prisleje for indkøb af:
bluray 3d inkl optage funktion samt hifi og højtalerløsning er ca. 10.000.

Mvh

Anders


Top
   
Indlæg: tors dec 11, 2014 16:08 
Offline

Tilmeldt: tors dec 11, 2014 10:04
Indlæg: 2
Hejsa, jeg har gjort mig lidt de samme tanker, men det er ikke så simpelt endda. I princippet kunne man putte en Chromecast eller lignende i projektorens HDMI og så sende lyd og billede trådløst fra et passende device til Chromecast'en. Men, det fungerer så heller ikke rigtigt fordi man så skal fiske lyden ud af projektorens lydudgang. Hvis man f.eks. kunne sende lyd og billede hver sit sted hen og stadig opretholde synkroniseringen mellem lyd og billede f.eks. via DLNA ville det måske være en ide. Det har jeg dog ikke kunne finde eksempler på fungerer i praksis.


Jeg har på et tidspunkt forsøgt mig med trådløse bluetooth højttalere og en Minix Neo Android-baseret mediecenter der kørte XBMC. Det var en behersket succes. Godt nok har XBMC muligheden for at lægge et delay ind på billedet så at lyden når den bliver dekomprimeret af bluetoothhøjtalerne passer med billedet, men man kan vist ikke være 100% sikker på at delayet er det samme for alle typer af film. Jeg kunne forestille mig at det kunne drille lidt med diverse codecs. Kører man kun med en type mediefiler kunne man måske leve med den setup. Man kan så også forvente at lag'et i f.eks. trådløse bluetooth headsets og trådløse bluetooth højtalere ikke nødvendigvis er det samme da de ikke nødvendigvis har samme processorkraft til at dekomprimere lyden.

Min konklusion er derfor at man skal have en strømledning og en HDMI-ledning til projektoren og så lade en AV-receiver håndtere skift af signalkilder. Det gør at man kan minimere ledningerne en anelse, men helt slippe for dem bliver nok svært. Er der andre der har haft held med en trådløs setup med projektor? Der findes naturligvis trådløs HDMI, men det er ikke helt billigt.

Vh. Anders


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team