DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 22:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 30, 2014 18:51 
Offline

Tilmeldt: man aug 18, 2003 14:15
Indlæg: 85
Hej
Er der forskel på hvilket lærred man skal anvende til hhv. 2D og 3D projektion.
Projektoren er en Epson TW6100 med aktive shutter briller. Synes 2D billedet ser fantastisk ud på billige lærreder til 2000-2500,- så vil holde mig til dem hvis det også kan bruges til 3D.
På nogle annoncer står der FullHD og 3D, men på andre står der blot FullHD ? Gain værdi er på 1 på begge.


Top
   
Indlæg: man aug 04, 2014 19:04 
Offline

Tilmeldt: tors sep 27, 2007 19:45
Indlæg: 269
Hvordan er projektoren ellers? jeg står overfor at ville købe en 3D projektor og det bliver nok Epsons 6100, men jeg vil beholde mit lærred, da jeg ikke tror det vil gøre oplevelsen dårlig på mit 2.900 kr fastrammelærred. Jeg er bange for motorstøjen og støv, oplever du noget af det?
Jeg fandt den her post:
http://www.avsforum.com/forum/191-3d-di ... ction.html
håber den kan hjælpe dig med at blive klogere :-)


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2014 13:35 
Offline

Tilmeldt: man aug 18, 2003 14:15
Indlæg: 85
Projektoren er en rigtig perle, den bliver også rost i de fleste anmeldelser på nettet.
Hvis det skal være LCD og 3D finder du næppe noget bedre til prisen.
Bemærk dog at der ikke er lens-shift hvilket kan gøre opsætning lidt mere kompliceret.
Den larmer ikke mere end andre Projektorer synes jeg. Automatisk iris bør slå fra da det larmer meget.
Projektoren er desuden kompatibel med samsungs billige SSG-4100 og 5100gb briller der kan fås til 100,- stykket. :-) Og Valueview briller kan bruges til projektoren eller bare nogle der er FULL HD 3D RF kompatible har jeg hørt.


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2014 13:40 
Offline

Tilmeldt: tors sep 27, 2007 19:45
Indlæg: 269
sejt! med den pris på briller er det jo også værd at tage med. Ja jeg er glad for lens shift, men der hvor min gamle hænger er næste i midten, så jeg kan muligvis redde den. Har du den hængt op i loftet? Skal du tilte den for at ramme lærredet?
Den projektor lyder virkelig bare som en drøm må jeg indrømme :mrgreen: :thumb:


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2014 14:26 
Offline

Tilmeldt: man aug 18, 2003 14:15
Indlæg: 85
Ja, den skal lige tiltes en anelse. Alt efter hvor langt billedet skal være nede og hvor stort dit lærred er.
Men det er ikke noget problem da man lige kan give den et klik på keystone.

De orginale Epson briller er super gode, de kan fås til 650,- hos AV-connection. De er bedst, men de andre virker også udemærket selv om det er en anden kvalitet end Epsons.

Samsung brillerne er ikke genopladelige. Her skal et lille fladt batteri i der kan holde 150 timer.
Valueviews briller kan lades op med USB og fås på ebay for ca. 500 for 2 par briller.


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2014 14:38 
Offline

Tilmeldt: tors sep 27, 2007 19:45
Indlæg: 269
Ace skrev:
Ja, den skal lige tiltes en anelse. Alt efter hvor langt billedet skal være nede og hvor stort dit lærred er.
Men det er ikke noget problem da man lige kan give den et klik på keystone.

De orginale Epson briller er super gode, de kan fås til 650,- hos AV-connection. De er bedst, men de andre virker også udemærket selv om det er en anden kvalitet end Epsons.

Samsung brillerne er ikke genopladelige. Her skal et lille fladt batteri i der kan holde 150 timer.
Valueviews briller kan lades op med USB og fås på ebay for ca. 500 for 2 par briller.


Ok det lyder som om Valueviews er de næstbedste og Epsons egen er de bedste?
Den lyder virkelig god den projektor :) Tak for input i hvert fald!


Top
   
Indlæg: man aug 11, 2014 8:06 
Offline

Tilmeldt: man aug 18, 2003 14:15
Indlæg: 85
Vil lige sige at de billige samsung briller til 100,- bare spiller :-)
Har lige prøvet 2 sæt og jeg kan ikke umiddelbart se forskel på billedekvaliteten. Det er klart brillen er af en billigere kvalitet, men til prisen holder de bestemt. :-)


Top
   
Indlæg: man aug 11, 2014 11:47 
Offline

Tilmeldt: tors sep 27, 2007 19:45
Indlæg: 269
Ace skrev:
Vil lige sige at de billige samsung briller til 100,- bare spiller :-)
Har lige prøvet 2 sæt og jeg kan ikke umiddelbart se forskel på billedekvaliteten. Det er klart brillen er af en billigere kvalitet, men til prisen holder de bestemt. :-)

Jamen det er jo gode nyheder! det bliver sgu nok til en 6100 herfra hvis jeg ikke får min gamle projektor på rette spor igen :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team