DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:23

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre maj 09, 2014 16:24 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2007 1:24
Indlæg: 94
Min hustru og jeg overvejer at købe en projektor. Har i bladet Lyd & Billede læst en rigtig god anmeldelse af Benq w1300 (som vist hedder w1400 nu). Inden vi beslutter os for at købe en vil vi gerne se den i "aktion".

Er der nogen i Odense området som har sådan en vi kan se, eller nogen der ved hvor man kan se den? Hifi klubben i Odense har ikke længere show-room :( De forhandlede ellers Benq projektorer.


Top
   
Indlæg: fre maj 09, 2014 17:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Hvis I mener det seriøst, så kør til Aarhus eller KBH, hvor I kan se JVC og eventuelt Sony i aktion. Det koster selvfølgelig noget mere end BenQ.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør maj 10, 2014 12:32 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2007 1:24
Indlæg: 94
Ideen er at få en projektor som netop ikke koster kassen, men som stadig leverer et flot billede. Og iflg. anmeldelsen fra "Lyd & Billede" skulle Benq være en af de bedste til max 10.000 kr. Så kunne virkelig godt tænke os at se den :)


Top
   
Indlæg: lør maj 10, 2014 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Så er der vel ikke andet for end at køre længere, så I kan komme til en forhandler der kan vise jer den omtalte projektor.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons maj 14, 2014 15:30 
Offline

Tilmeldt: man aug 26, 2002 1:01
Indlæg: 167
Geografisk sted: Ålsgårde, Denmark
Undskyld mit fransk, men det var eddermame det mest arrogante fladpandede svar på en post jeg længe har læst.

Der er absolut intet useriøst over BenQ projektorer som virkeligt leverer meget for pengene og for den specifikke model som ovenikøbet er relativt let at integrere uden at skulle bygge hele huset om.

Prøv at tage fat i den lokale hifiklub og hør om de er frisk på en demo eller prøv at høre om den skulle stå fremme i en af deres andre butikker nær jer. Hvis ikke I har set en projektor før er jeg ret sikker på at I vil blive imponerede kvaliteten af billedet.

Da W1400 er en såkaldt DLP projektor kan der for nogle særligt følsomme forekomme såkaldte regnbuer. Man ser det som regnbue-farvet støj i kanter på billedet. Prøv at bevæge hovedet sideværts mens i kigger og check om I hører til dem der er generede.


Top
   
Indlæg: ons maj 14, 2014 19:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg synes også ideen med at spørge herinde er fin.
Da jeg for efterhånden laaaang tid siden overvejede en Sanyo Z2, benyttede jeg mig af samme trick, og en flink dahf'er tilbød, at jeg kunne komme forbi og se hans Z2 i aktion.
Jeg tog derfor bussen fra Brabrand til Tilst, og fik en lille demo.
Og så købte jeg fra Tyskland.

Det havde jeg det bedre med, end at modtage den helt store demo i en butik, og så blot bestille på nettet.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man maj 26, 2014 19:32 
Offline

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:44
Indlæg: 50
jeg har en optoma hd83 ink 5stk 3Dbriller til salg hvis det var noget :lightsabre:


Top
   
Indlæg: man jun 02, 2014 13:28 
Offline

Tilmeldt: man jun 02, 2014 13:23
Indlæg: 1
En W1300 er ikke helt det samme som en W1400. W1400 har frame interpolation som gør billedet meget mere roligt. Det er en smagssag om man kan li' det. Jeg synes det er fantastisk.

Hifi-Klubben i Kolding har en W1400 hængende i demorummet. Den har et fantastisk billede, men DLP-regnbuerne er for meget for mig.


Top
   
Indlæg: tirs jun 24, 2014 14:44 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2007 1:24
Indlæg: 94
Tusind tak for jeres svar :) Jeg har aftalt med konen og svigermor, at vi tager forbi hifi-klubben i Kolding og ser på W1400 modellen. Bliver rart at se om det overhovedet er noget vi skal gøre mere i, eller om vi skal vente nogle år på et større TV (4K). Vi er dog trætte af at se film på en lille skærm (50"), så hvis vi kan få en projektor til under 10.000 kr. med et flot billede, vil vi gerne købe sådan en - og så senere opgradere til noget bedre når 4K teknologien har været på banen i nogle år.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team