DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 3:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre maj 30, 2014 16:23 
Offline

Tilmeldt: fre maj 30, 2014 16:17
Indlæg: 1
Hej dahf.

Jeg har tænkt mig for første gang at investere penge i en god projektor og lærred som primært skal bruges som hjemmebio. Systemet skal køre igennem hjertet, nemlig min Mac Mini, som jeg bruger som mediecenter. Men at finde det helt rigtige setup, er noget af en videnskab synes jeg. Jeg var inde i Hifiklubben i dag, for at få lidt råd og guidelines til valg af projektor osv, og der er jeg blevet anbefalet en Optoma HD25e projektor med et 108" Lissau Plano lærred, med en ISF dug.

Det hele er meget godt, men jeg tænker, at de selvfølgelig er en forretning og skal tjene penge. Der må findes lige så godt løsninger, andre mærker osv hvor man får "bang-for-the-buck".

Derfor søger jeg en god kvalitets projektor, som er en god nybegynder projektor til en fornuftig penge (6-8000 kr)
Søger også en god kvalitets lærred, som rammer omkring de 100", hvilket jeg synes er en fin størrelse til min stue.

Så er der en venlig sjæl, som har nogle bud på, en god projektor og lærred, hvad man skal kigge efter, og hvad man bestemt ikke skal købe!

På forhånd tak!


Top
   
Indlæg: man jun 02, 2014 21:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jeg vil måske mene, at et så godt lærred er en lille smule spildt på en kun ok projektor. Men så er du selvfølgelig forberedt på en bedre projektor... ;)

Til prisen er det en fin projektor, men du skal ikke regne med noget imponerende sort-niveau.


Top
   
Indlæg: man jun 02, 2014 22:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Jeg ville nok kigge Benq eller Optoma. Selv gik jeg fra en gl. Sanyo Z3 til Optoma HD131xe sidste år. Den svarer til 25'eren.
Og jeg er MEGET tilfreds med det jeg får ud af den på et 120" lærrede. Den sparker godt bagdel til prisen her i hjemmet.
- og sortniveau'er faktisk rigtig pænt ;o)

Men du må ud og se, om ikke din nærmeste HIFIKLUB eller eks. Computercity kan fremvise et og andet.

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: tirs nov 18, 2014 20:14 
Offline

Tilmeldt: tirs nov 18, 2014 19:49
Indlæg: 1
Er på udkig efter en projektor i prisklassen 10.000-12.000 DKK.

Jeg skal primært bruge projektoren til filmfremvisning, i et relativt mørkt lokale.

Hvilke fabrikater bør jeg fokusere på hhv. hvilke skal jeg holde mig langt væk fra? (her tænker jeg på de 'kendte' do.).

Har læst et sted, at Sony skulle være bedre end fx Epson, som ellers får relativt gode anmeldelser.

Væsentlige parametre: støjniveau, levetid af pære, billedjustering sfa. loftsmontering, menu/brugervenlighed


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team