DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:47

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør mar 22, 2014 14:35 
Offline

Tilmeldt: lør mar 22, 2014 14:27
Indlæg: 1
Goddag.

Jeg skal til at opbygge en hjemmebiograf, og har i den forbindelse et lille problem, som jeg håber nogle af alle de kloge hoveder her, kan hjælpe med.

Problemet er, at jeg gerne vil have en så realistisk oplevelse, som det er muligt. Min ultimative idé er, at jeg sætter mig ind i biografen, tager min styreenhed, finder den film jeg gerne vil se, trykker på den, hvorefter følgende sker: Projektoren tændes, receiveren tændes og stilles sig på den rette signalkilde, lyset dæmpes og filmen går direkte i gang med original sprog og danske tekster, uden om alle menuer.

Når filmen er færdig trykker jeg på sluk, det hele slukker og lyset tændes igen.

Jeg ved at der er forskellige enheder, der kan forskellige dele af det ønskede, men kan desværre ikke finde en enhed, der kan det hele.

Jeg har en HD, der er koblet på WD TV Live, det fungere udmærket til streaming af film.

Jeg har tænkt på at anskaffe en Logitech Harmony Ultimate, der kan bruges til at tænde projektor og receiver samt dæmpe lyset, hvorefter jeg kan finde filmen på WD'en, med samme fjernbetjening.

Det er dog stadig to handlinger, hvor filmsøgningen forgår på lærredet, og det fjerner en del af "biografstemningen".


Top
   
Indlæg: ons mar 26, 2014 12:04 
Offline

Tilmeldt: tirs apr 15, 2003 1:01
Indlæg: 269
Geografisk sted: Danmark
Det er ikke noget du finder en fiks-og-færdig løsning på. Det du søger er dét som folk betaler MANGE penge for at få løst i custom installationer (Crestron, AMX osv). Alt kan laves som gør-det-selv, men ikke uden sværdslag og som regel følger der ulemper med. Det største problem er for så vidt at alle setup groft sagt er forskellige, og den enkelte bruger har forskellige idéer om hvordan det skal fungere. Derfor bliver den enkelte løsning lavet specifikt til den enkelte installation, og hvis du vil gå gør-det-selv vejen er der derfor ingen vej udenom en del "learning by doing", og det er svært at undgå fejlkøb undervejs.

Prøv at tage et kig på Roomie app'en til iPad. Med lidt benarbejde og den rette sammensætning af hardware burde du kunne opnå det du ønsker. Men det kan sagtens være at det indebærer at du skifter noget af dit udstyr ud til noget der er understøttet, og/eller tilføjer ekstra hardware til at styre nogle apparater. Det skal siges at jeg ikke har prøvet at bruge det til styring af medieafspiller, men den har svjh en understøttelse af VLC, så hvis du laver et HTPC baseret setup, så kan det nok godt bringes til at fungere som du beskriver det. Lyset kan f.eks. løses ved at vælge Philips Hue pærer. Men alle komponent-valg skal tænkes igennem fra starten, nogle apparater egner sig ganske enkelt bedre til denne form for betjening end andre.

_________________
Mvh. Otto


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team