DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 6:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 19, 2014 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg må hellere få indset, at mit gamle 5:1-skrammelsæt fra Panasonic efterhånden er noget juks, så jeg vil gerne være trådløs og køre Sonos fremover. Kan nogen fortælle mig, hvor jeg starter? Er det med en soundbar, hvor jeg så efterfølgende kan fylde højttalere på? Enhver hjælp vil jeg takke for - jeg er bange for at gå ned til hifiklub-manden, som derefter prakker den stakkels Holmsgaard en masse ting på, som økonomien nok et eller andet sted ikke rigtigt kan bære. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons mar 19, 2014 18:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Holmsgaard skrev:
Jeg må hellere få indset, at mit gamle 5:1-skrammelsæt fra Panasonic efterhånden er noget juks, så jeg vil gerne være trådløs og køre Sonos fremover. Kan nogen fortælle mig, hvor jeg starter? Er det med en soundbar, hvor jeg så efterfølgende kan fylde højttalere på? Enhver hjælp vil jeg takke for - jeg er bange for at gå ned til hifiklub-manden, som derefter prakker den stakkels Holmsgaard en masse ting på, som økonomien nok et eller andet sted ikke rigtigt kan bære. :)


Jeg har kun en PLAY3 i køkkenet og er enormt glad for letheden samt ikke mindst lyden i højtaleren. Det næste jeg personlig vil bygge Sonosfamilien ud med, er en CONNECT, som jeg slutter til mit eksisterende anlæg, og det var måske også det jeg ville anbefalde? Køb en forstærker og et par udemærkede højtalere og slut derefter en CONNECT til, eller eller evt. en CONNECT:AMP, så kan du spare en forstærker, selv om at prisen nok bliver noget nær det sammen. PLAYBARen er måske en fræk sag i stuen, der er lettere af overtale sin kone/kæreste til, men jeg syntes at man får bedre lyd med det andet. Tag alligevel ned i HiFi-klubben og lyt til hvad de har hængene. De har også forskellige tilbud, alt efter hvilket løsning du vælger.

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: ons mar 19, 2014 21:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Holmsgaard skrev:
Jeg må hellere få indset, at mit gamle 5:1-skrammelsæt fra Panasonic efterhånden er noget juks, så jeg vil gerne være trådløs og køre Sonos fremover. Kan nogen fortælle mig, hvor jeg starter? Er det med en soundbar, hvor jeg så efterfølgende kan fylde højttalere på? Enhver hjælp vil jeg takke for - jeg er bange for at gå ned til hifiklub-manden, som derefter prakker den stakkels Holmsgaard en masse ting på, som økonomien nok et eller andet sted ikke rigtigt kan bære. :)



Hej Holmsgaard. Hvis du bor i København kan du kigge ind forbi HFK på Frederiksberg, så skal jeg prøve kun at prakke dig det mest nødvendige på ;)

Mvh Benjamin

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tors mar 20, 2014 1:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Altså, når du nu vil af med dit gamle 5.1 system, så synes jeg da, at en Playbar er første skridt at tage. Du skal dog være opmærksom på, at den ikke tager DTS. Det er et stort no-go for mig personligt, mens andre er komplet ligeglade.
Jeg plejer derfor altid at anbefale folk at købe en Soundbar, gerne med HDMI indgang og med en ekstra indgang, og så købe en Connect til den. Dermed får du understøttelse for DTS, samt du får CEC kontrol. Dog får du ulempen, at du manuelt skal tænde for den, når du vil høre musik.


Top
   
Indlæg: tors mar 20, 2014 15:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tak for svar! :thumb:

Mit budget er ikke det største - og vi bor i en lille lejlighed, så jeg er nødt til at vælge komponenter ud fra størrelse. Såvel jeg som min kæreste vil gerne have noget, der er brugervenligt og nemt at gå til. Derfor er Sonos i høj kurs derhjemme. Forestiller mig en playbar ved tv,'et, et par Play1-højttalere som baghøjttalere og måske en Play3 i soveværelset. Der skal jo selvfølgelig lige være budget til det.

Jeg tror, jeg smutter forbi Hi-Fi-Klubben på Frederiksberg og lytter lidt til det hos Puroresufan i starten af næste måned. Så må vi starte med en playbar og en bridge og så se, hvad det ellers kan blive til.

Tak igen!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons mar 26, 2014 11:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Undskylder straks over for Puroresufan, men var i Hifiklubben på Åboulevard i Tjøwenhawnstrup og købte en Playbar i lørdags. Den er super lækker og passer perfekt ind i en lille Nørrebro-lejlighed. Film- og musiklyden er kraftigt forbedret, og jeg generer ikke mine naboer inde bag papvæggen mere end nødvendigt. Alt i alt en dejlig opgradering af hjemmet. Når der kommer feriepenge, kan disse så gå til et par Play1-højttalere som bagkanaler. Jeg elsker Sonos. Så dejligt nemt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons maj 07, 2014 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har fået sat en ekstra Sonos Play:1-speaker på mit Sonos-setup nu, og lyden er faktisk rigtigt god, i hvert fald til mit og den unge dame i hjemmets behov. Sonos er super nemt, så nu skal jeg blot have investeret i endnu en Play:1-speaker, så jeg får surround. Sonos er simpelthen for lækkert.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team