DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man jun 24, 2013 9:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
En af mine kammerater har købt et Panasonic ST60, og der er synlige problemer med sync'en på lyden.

Hans antenne kører igennem en forstærker og så bliver det delt ud til i alt 3 TV; på de andre TV er der ikke problemer med lyden.

Hans Panasonic er det TV, som ligger længst fra fordeleren.
Billedet er fint, og det er vist ikke på alle kanaler at han oplever det. (vi så det på TV2 i lørdags)

Kan det have noget med kabel eller fordeler at gøre?

Jeg kunne ikke finde noget med delay på lyden eller lignende i menuerne, så jeg kan ikke lige se, at han skal kunne have fedtet med noget der.

Jeg har slået alle de der 'billed-forbedrings'-sager fra, men jeg vil da ikke lægge hovedet på blokken for, om han har aktiveret noget af det igen. - Kan noget af det give disse problemer?

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: man jun 24, 2013 18:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
LarsB skrev:
En af mine kammerater har købt et Panasonic ST60, og der er synlige problemer med sync'en på lyden.

Hans antenne kører igennem en forstærker og så bliver det delt ud til i alt 3 TV; på de andre TV er der ikke problemer med lyden.

Hans Panasonic er det TV, som ligger længst fra fordeleren.
Billedet er fint, og det er vist ikke på alle kanaler at han oplever det. (vi så det på TV2 i lørdags)

Kan det have noget med kabel eller fordeler at gøre?

Jeg kunne ikke finde noget med delay på lyden eller lignende i menuerne, så jeg kan ikke lige se, at han skal kunne have fedtet med noget der.

Jeg har slået alle de der 'billed-forbedrings'-sager fra, men jeg vil da ikke lægge hovedet på blokken for, om han har aktiveret noget af det igen. - Kan noget af det give disse problemer?


Er det digital signal (kabel eller egen antenne), eller er der analogt?

Er der andre lydkilder indover?
En forstærker der leverer lyden eller lignende?

Jeg har noget der hedder SPDIF forsinkelse på min 55VT30.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 25, 2013 8:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Det er digitalt signal via kabel. - Meget kort kabel fra dåsen til TV, men altså i væg og over loft et langt kabeltræk fra en forstærker.

Ingen forstærkere, HDD-optager eller andet sjovt koblet til.

Jeg så godt noget med spdif forsinkelse, men jeg gik ud fra, at det netop var til, hvis man havde lyden fra TV ud gennem en receiver; det ved jeg nemlig fra egen opsætning, at det kan give lidt knas med lyd og billedes sync.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team