DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 5:01

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 23, 2013 17:23 
Offline

Tilmeldt: tirs nov 04, 2003 9:50
Indlæg: 1486
Geografisk sted: Randers
... fordi garantien er overskredet med tre uger

Jeg troede så, at der var tre års garanti på projektoren... men det er på pæren

Ellers havde jeg sendt den ind i god tid

Men de nægter altså, da det vil koste det samme som en ny projektor

JVC har så tilbudt mig en X35 til halv pris

Hvad siger I... er det noget svineri?

Jeg er stadig meget glad for min HD550

Skal jeg købe en ny projektor fra en virksomhed, der behandler mig dårligt... eller er det min egen skyld, da garantien var udløbet?

_________________
mvh Jakob


Top
   
Indlæg: ons jan 23, 2013 17:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Du har aldrig haft garanti på selve projektoren. Du har haft to års reklamationsret.

Det er din egen skyld at du har forvekslet garantien på pæren (det må så være tre år eller 2000 timer) med det.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jan 24, 2013 10:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
jake51 skrev:
Skal jeg købe en ny projektor fra en virksomhed, der behandler mig dårligt... eller er det min egen skyld, da garantien var udløbet?


Virksomheden har retten på sin side, da garantien/reklamationsretten er udløbet. Det er der nok ingen tvivl om.

Men der er forskel på at have retten på sin side (rent juridisk), og så yde en god service.

Jeg ville nok tænke mig om en ekstra gang, før jeg atter smed penge til et firma, som jeg syntes havde 'brændt mig af'.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: tors jan 24, 2013 11:35 
Offline

Tilmeldt: tirs nov 04, 2003 9:50
Indlæg: 1486
Geografisk sted: Randers
Det er jo det
Hvorfor skal de have mine penge igen
Men på den anden side så laver JVC bare de bedste projektorer (der er til at betale)

_________________
mvh Jakob


Top
   
Indlæg: tors jan 24, 2013 18:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Det er et svært valg du står med. På den ene side kunne JVC have behandlet din henvendelse lidt mere smidigt. 3 uger over garantien er ikke meget og de ville vinde meget 'good will' hvis de havde haft kunde service hatten på. På den anden side har de retten på deres side og så er der ikke mere at komme efter.
Men som jeg læser det, prøver de også at komme dig i møde når de vil give dig en en X35 til halv pris. Jeg kender ikke til projektore og hvad der er godt, men er det ikke en stor opgradering hvis du alligevel skal købe en ny projektor?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors jan 24, 2013 18:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
X35 er den billigste af de nye modeller, men det er en fandens god projektor :) Står OP med kun en HD550, eller har han også en X30, eller hvordan?

Med hensyn til de tre uger over tid, så skal man vel trække stregen et sted. Jake51 ventede med at henvende sig, så den hænger altså lidt på ham selv...

Det er selvfølgelig nemt at sidde her, og såen været lidt et røvhul, og holde med det store stygge firma. Udover død i den nærmeste familie, brand og tyveri, så er der ikke mange ting jeg frygter mere, end at min X30 skulle stå af :( Det var rigeligt at lampen begyndte at skabe sig i sidste uge; heldigvis havde jeg købt en reserve, netop så jeg ikke skulle være foruden i en uges tid eller to, mens distributøren snøvler sig sammen og får skiftet lampen.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jan 24, 2013 21:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Blot for at svare på det oprindelige spørgsmål, så synes jeg umiddelbart det er virkeligt cool at de tilbyder dig et nyt produkt til halv pris - i en situation hvor du teknisk set ikke har krav på noget som helst.

Så nej, det er ikke noget svineri. Tvært i mod.

Svineri ville være, hvis deres produkter lavede en 'selfdestruct' umiddelbart efter udløb af reklamationsretten, men det tror jeg så alligevel ikke på :-)

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tors mar 19, 2015 8:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Så fik min HD350 også pink stribe. :(

Hvad endte det egentlig med for dig, Jake? Tog du imod tilbuddet om en nyere model til halv pris?

Min er dog fire år gammel, så der er næppe den store chance for, at JVC vil gøre noget ved den eller give mig et tilbud.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team