DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør apr 21, 2001 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Hejsa
er her nogen der kan anbefale en dvd afspiller der kan :
1 : afspille alle regioner
2 : fjerne microvision
3 : konvertere fra ntsc til pal således at jeg kan optage direkte ned på video.
morsomt nok laver min compaq pc signalet om fra ntsc til pal men det er lidt for bøvlet + pc dvd er ikke særligt godt kvalitetsmæssigt synes jeg.
jeg har en pioneer 515 der kan 1 og 2 men desværre ikke mit tredie krav. jeg kunne selfølgelig købe en converter men den er for dur synes jeg, specielt med henblik på at min pc kan klare det og den er jo ikke specielt designet tl det.
håber nogen har et godt bud
venligst Henrik


Top
   
Indlæg: man apr 23, 2001 22:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Hvis du har en Pioneer 515 nu, og er godt tilfreds med den, så ville det da være oplagt at kaste et blik på Pioneer's 535, som opfylder dit 3. krav, da man helt selv kan vælge NTSC, PAL eller Auto (det troede jeg da egentligt også, at man kunne på din 515 !?!?)

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: tirs apr 24, 2001 0:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Hejsa ulrik
jo det kan man da også men signalet bliver jo ikke lavet om så det kan optages på video,der kan man stadigvæk kun optage pal og ikke ntsc til pal,det kan 535eren heller ikke desværre, begge maskiner laver kun signalet om til at blive vist på tv,men sjovt nok kan min pc gøre det, højst underligt men som sagt er det bøvlet + jeg har fået nyt grafik kort som kun har supervhs udgang(tror jeg nok at det er) så nu skal jeg have fat i et stik der starter som supervhsstik og så ender i phonostik til at kaste ind i videoen. men ellers tak for tipset.


Top
   
Indlæg: tirs apr 24, 2001 10:40 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Ulrik Horsted-Kristensen:
Hvis du har en Pioneer 515 nu, og er godt tilfreds med den, så ville det da være oplagt at kaste et blik på Pioneer's 535, som opfylder dit 3. krav, da man helt selv kan vælge NTSC, PAL eller Auto (det troede jeg da egentligt også, at man kunne på din 515 !?!?)</font><HR></BLOCKQUOTE>
Den omskifter ændrer godt nok signalet fra NTSC til PAL, men den ændrer ikke frekvensen 60Hz -> 50Hz, hvilket jo nok er årsagen til, at det ikke er "godt nok"..


------------------
Michael
www.DVDauktionen.dk


Top
   
Indlæg: tirs apr 24, 2001 14:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Ja, det lyder selvfølgelig meget fornuftigt. Det konverterede signal bliver selvølgelig kun til et "snydePAL", qvasiPAL, PAL60 (kært barn har mange navne) signal. Nu har jeg aldrig selv siddet og optaget over fra DVD til VHS, så det tænkte jeg ikke lige over Billede

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: ons apr 25, 2001 8:21 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Ulrik Horsted-Kristensen:
Ja, det lyder selvfølgelig meget fornuftigt. Det konverterede signal bliver selvølgelig kun til et "snydePAL", qvasiPAL, PAL60 (kært barn har mange navne) signal. Nu har jeg aldrig selv siddet og optaget over fra DVD til VHS, så det tænkte jeg ikke lige over Billede
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har nu heller aldrig forsøgt at kopiere, men har sat en DVD-afspiller (netop en Pioneer) til et gammel TV. Her oplevede jeg nemlig problemet...når man sætter opskifteren i PAL, så kommer der godt nok farver på, men den har stadig problemer med synkroniseringen
Men Ibzen, du har ikke skrevet noget om, hvordan problemet viser sig, blot at du ikke kan ?


------------------
Michael
www.DVDauktionen.dk


Top
   
Indlæg: ons apr 25, 2001 16:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Hvem villle også kopiere fra DVD til VHS, når man nu har DVD? Det er da et skridt i den forkerte retning Billede


Top
   
Indlæg: ons apr 25, 2001 16:45 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by KimK:
Hvem villle også kopiere fra DVD til VHS, når man nu har DVD? Det er da et skridt i den forkerte retning Billede</font><HR></BLOCKQUOTE>

Det er jeg naturligvis helt enig i Billede


------------------
Michael
www.DVDauktionen.dk


Top
   
Indlæg: ons apr 25, 2001 22:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Hejsa igen, tja jeg kan ikke forklare det anderledes end at signalet som andre her også har sagt ikke bliver lavet om til ægte pal og derfor kan jeg ikke optage det på videoen, min pc laver sjovt nok signalet om til ægte pal så der må også være dvd afspillere der kan.angående at hvem der ønsker at gå et skridt tilbagre må jeg sige at
1. det er ikke alle film jeg har råd til eller ønsker at bruge 200-250 kr på.
2. det ville da være rart at man kunne optage en film man har lånt af en kammerat
3.der er mange af mine venner der gerne vil have kopieret nogle af de hong Kong film jeg har.
og nej det er ikke fordi jeg ikke gider at støtte selskaber eller er fedtet da jeg har ca 1300 film på original vhs. ca 500 film som kopier og 100 originale video cder og 220 dvder.
men som sagt det er ikke alle film jeg gider at køber originalt, jeg kan nævne american pie fedt nok at ha en kopi men gider ikke eje originalen og sådan har jeg det med mange mainstreamfilm.
venligst Henrik


Top
   
Indlæg: ons apr 25, 2001 23:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Ibzen jeg sagde det bestemt ikke for at kritisere dig og jeg håber ikke du opfattede det sådan. Jeg undrede mig blot over hvorfor nogen ville kopiere DVD film til VHS. Jeg vil give dig ret i at det ikke er alle film som man nødvendigvis har lyst til at betale 200-250 kr for.

Det er godt nok en imponerende samling du har af både VHS, VCD og DVD film. Jeg har selv lige solgt de fleste af mine VHS bånd da jeg var ved at få et pladsproblem. Faktisk så bruger jeg kun min video til at optage serier fra TV. Ellers har jeg helt konverteret til DVD nu.


Top
   
Indlæg: ons apr 25, 2001 23:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Hejsa Kim


Top
   
Indlæg: ons apr 25, 2001 23:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Hejsa Kim
Jeg følte mig nu heller ikke kritiseret,ville bare forklare hvorfor jeg gerne ville kunne kopiere ned på video :-)
ja jeg overvejer også at sælge mine videofilm men der er stadig mange som ikke kan fås på dvd og af en eller anden grund er jeg heller ikke meget for at skille mig af med dem, ligesom jeg heller ikke nænner at skille mig af med mine gamle vinylskiver :-)
venligst Henrik


Top
   
Indlæg: tors apr 26, 2001 7:51 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Ibzen:
...ja jeg overvejer også at sælge mine videofilm men der er stadig mange som ikke kan fås på dvd og af en eller anden grund er jeg heller ikke meget for at skille mig af med dem, ligesom jeg heller ikke nænner at skille mig af med mine gamle vinylskiver :-)</font><HR></BLOCKQUOTE>

Det kender jeg godt Billede, dog er jeg blevet af en lidt anden opfattelse på mine "gamle dage" Billede...anyway, det jeg fiskede efter var, hvordan det udarter sig. F.eks.; ruller billedet på optagelserne eller hvad sker der ?...ikke fordi jeg tror vi kan løse det, men li'så meget af interesse...


------------------
Michael
www.DVDauktionen.dk


Top
   
Indlæg: tors apr 26, 2001 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Hej Igen
jeg kan ikke helt huske hvordan billedet er da det er længe siden jeg har prøvet, kan bare huske at det ikke virkede
hilsen Henrik


Top
   
Indlæg: fre apr 27, 2001 14:44 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Ibzen,

Hvorfor ikke betale et mindre beløb og få din 515 modificeret som kodefri og Macrovision-fri. Prøv at tage telefonen og ring til Laserdisken eller anden forretning. Der burde være flere som kan foretage det lille indgreb. Hvis dit tyske ikke er alt for rustent kan du kigge på:
http://www.megavision.de/manual.htm
- der er sikkert også engelske sites med lignende info, men jeg kunne ikke finde et sådan i farten.

OK - det løser ikke problemet med NTSC/PAL konvertering, men alligevel....

hilsner
dan

[This message has been edited by Dan Wulf (edited 27-04-2001).]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team