DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: tors apr 12, 2001 21:26 
Offline

Tilmeldt: man mar 05, 2001 2:01
Indlæg: 18
Geografisk sted: Ballerup
Hej.

jeg ville høre om der fandtes en dvd-afspiller, hvor der ikke er en pause ved lager-skift. Hvilken dvd-afspiller er den mest optimale at købe til 3000-4000 kr.

Hilsen Kasper

p.s. jeg synes det er et godt forum!!! Billede


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: tors apr 12, 2001 21:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Det findes desværre ikke. Det tager lige den smule tid for laseren at skifte position, at det ikke helt kan undgås.

------------------
Torben Andersen
------------------
http://www.spilzonen.dk
http://www.viper.dk


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: tors apr 12, 2001 23:32 
Offline

Tilmeldt: man mar 05, 2001 2:01
Indlæg: 18
Geografisk sted: Ballerup
Det må da være muligt at lave en buffer af en slags som læser et sekund i forvejen ... så man undgå en pause ved et skift!!! forstår ikke at det kan være så svært at lave!

Hilsen Kasper


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: fre apr 13, 2001 10:38 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by kasper500:
Det må da være muligt at lave en buffer af en slags som læser et sekund i forvejen ... så man undgå en pause ved et skift!!! forstår ikke at det kan være så svært at lave!
Hilsen Kasper
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Enig, for så vidt. Man kunne godt forestille sig en form for buffering, men det ville betyde, at hele filmen skulle afspilles med en smule forsinkelse. Det ville - alt andet lige - heller ikke genere nogen. Men, det ville besværliggøre andre ting; f.eks., at du ændrer hastigheden, kører baglæns osv..
Men noget er der jo i det. Der er nemlig relativt stor forskel på, hvordan afspillerne håndterer layerskift og endnu større forskel på, hvordan det udarter sig (hvor voldsomt) på forskellige film...


------------------
Michael
www.dvdauktionen.dk


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: fre apr 13, 2001 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
At konstant læse fra en buffer, vil uden tvivl skabe problemer, ved f.eks. chapter-skift, "spolning" og sådan, det vil blive noget løjerligt noget.
I stedet burde man lave noget, der gemte de første 2 sekunder af næste lag, problemet er bare, hvornår skal man gøre det? Når man vælger at starte afspilningen? Så vil der gå ca. 5-10 sekunder, før den går i gang, fordi den skal skifte laseren frem og tilbage og lige læse. Det ser jeg ikke som nogen optimal løsning.
Det eneste der er at gøre ved det, er at fixe en DVD afspiller der gør det forholdsvis hurtigt og så at dem der smider filmen på DVD sørger for at lægge det layer-change ordentligt. På min Sony DVP-S7700 er der visse film man slet ikke ser det på.

------------------
Torben Andersen
------------------
http://www.spilzonen.dk
http://www.viper.dk


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: fre apr 13, 2001 13:57 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Viper:
At konstant læse fra en buffer, vil uden tvivl skabe problemer, ved f.eks. chapter-skift, "spolning" og sådan, det vil blive noget løjerligt noget.</font><HR></BLOCKQUOTE>
Netop; sagde jo også bare, at i princippet kunne man, men det ville medføre en del andre problemer Billede
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Viper:
...Det eneste der er at gøre ved det, er at fixe en DVD afspiller der gør det forholdsvis hurtigt og så at dem der smider filmen på DVD sørger for at lægge det layer-change ordentligt...</font><HR></BLOCKQUOTE>

Mja, i hvert tilfælde den eneste rigtige løsning, men spørgsmålet er, hvor realistist det er. jo, det er tilsyneladende muligt, da det udarter sig forskelligt, men måske er vi tilbage i problemet, med at DVD'en bare er blevet et simpel medie, hvorpå der smides en masse film på markedet til billige penge...Hvis man siger, at sådan er det bare, så er en stor en del målgruppen "tilfreds" med det...


------------------
Michael
www.dvdauktionen.dk


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: fre apr 13, 2001 18:04 
Offline

Tilmeldt: man mar 05, 2001 2:01
Indlæg: 18
Geografisk sted: Ballerup
som det er lige nu ... så ser jeg dvd-film via computeren til fjernsynet. ved godt det ikke er det mest optimale!! Billede ... men når man ser film via computeren, så opstår der ikke den pause ved lagerskift, og det giver da ikke nogen problemer ved tilbagespoling og andre forskellige ting ... så hvorfor skulle det så give det på dvd-afspilleren ???

-----------------
kasper


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: fre apr 13, 2001 21:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Mjah, jeg ved ikke. Personligt ser jeg ikke det layer-change som noget problem, af betydning. De fleste er gode til at ligge det, så det ikke er mega belastende, og helt ærligt, det er bare et lille hak på ½ sekund, hvilket jo er til at leve med. Jeg ville i hvert fald ikke gå ud og give 500-1000 kr. mere for en afspiller, som kunne gøre det smooth.
Jeg tror nu ikke filmselskaberne på sin vis skider på det layer-change, og bare kaster det ind hvor de lige for lyst. Jeg tror de fleste lige finder et passende sted at placere det, og så er den ellers i vinkel. Altså, det er jo nu engang sådan med DVD, og det slår da i hvert fald at skulle vende skiven ;)

Kasper500: Når du ser DVD på computeren (via et DVD drev), så får du også samme hak ved layer-change. Laseren skal stadig flytte position, som alle andre drev. Kan være du bare er for søvnig til at se det, men det er der ;)

------------------
Torben Andersen
------------------
http://www.spilzonen.dk
http://www.viper.dk


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: søn apr 15, 2001 10:46 
Offline

Tilmeldt: man mar 05, 2001 2:01
Indlæg: 18
Geografisk sted: Ballerup
nej jeg får ikke dette hak ... jeg har testet det med en del forskellige film nu ... det må være p.g.a. at computeren gemmer i forvejen ... jeg har set flere film på en rigtig dvd-afspiller hvor en mand f. eks. falder ned, og mens han er på vej ned så er der lagerskift ... skide irriterende !!! Billede så hænger han der i luften et lille sekunds tid ... derfor kunne jeg godt tænkt mig den pause ellimineret, eftersom det ikke er alle producenter der kan finde ud af det med at lægge skiftet ordentlig.... men igen alle har forskellige smag!!! Billede

... men skulle jeg vælge mellem en rigtig dvd-afspiller og computeren, ville jeg helt sikkert vælge den første, selvom der er dette lille hak!! kan bare ikke forstå hvor svært det kan være at lave en afspiller, som det ikke er muligt at se hakket på!


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: tirs apr 17, 2001 8:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 19, 2001 2:01
Indlæg: 392
BALLERUP RYKKER!!!


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: tirs apr 17, 2001 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
AAHHH..... Så slemt kan et layer-change da heller ikke være!! Viper har ret, du ser altid et layer-change. Der findes pt ikke nogen DVD afspiller som kan smoothe det endnu mere. Sådan er det bare Billede


Senest rettet af Fritte tirs jan 31, 2017 10:30, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: tirs apr 17, 2001 19:43 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by kasper500:
nej jeg får ikke dette hak ... jeg har testet det med en del forskellige film nu ... det må være p.g.a. at computeren gemmer i forvejen ... jeg har set flere film på en rigtig dvd-afspiller hvor en mand f. eks. falder ned, og mens han er på vej ned så er der lagerskift ... skide irriterende !!! Billede </font><HR></BLOCKQUOTE>

Hmm..jeg for lyst til, at be' om et konkret eksempel. Men misforstå mig nu ikke; det er ikke et spørgsmål om, hvor vidt jeg tror dig, men synes det lyder lidt "spændende".
Kan du nævne en film, som "virker" på din computer (hvilket drev), men ikke på en standalone afspiller (Hvilken afspiller) ?


------------------
Michael
www.DVDauktionen.dk


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: tirs apr 17, 2001 22:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 625
Geografisk sted: Hvidovre
DANMARK RYKKER!!!


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: ons apr 18, 2001 8:01 
Offline

Tilmeldt: man mar 05, 2001 2:01
Indlæg: 18
Geografisk sted: Ballerup
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Mike:
Hmm..jeg for lyst til, at be' om et konkret eksempel. Men misforstå mig nu ikke; det er ikke et spørgsmål om, hvor vidt jeg tror dig, men synes det lyder lidt "spændende".
Kan du nævne en film, som "virker" på din computer (hvilket drev), men ikke på en standalone afspiller (Hvilken afspiller) ?


</font><HR></BLOCKQUOTE>

Wild Wild West: På et tidspunkt står de og indvier togbanen, hvor den store edderkop så kommer, og det hele ryster. lagerskiftet kommer så der hvor der bliver zoomet ind på en af boltene på togskinnerne. På Metz DE-81, Pioneer 717 og Sony dvps-325 er der en tydelig lang pause, men på computeren var det ikke muligt at se, selvom man prøvede at se rigtigt godt efter.
Det er kun når jeg er hos mine venner og ser dvd-film, at jeg opdager det på filmene nogen gange. Jeg har aldrig oplevet det på computeren endu!!!

mit dvd-drev er et Toshiba SD-M1212.
Når jeg ser dvd-film fra computeren, er der ingen problemer (kunner godt savne en fjernbetjening Billede ), men da jeg så lånte en dvd-afspiller, følte jeg at jeg gik ned i standard, eftersom det hak lige pludselig optrådte på alle dvd-film, og det irriteret så mig fordi jeg jo var vant til det andet!!! Billede


Top
   
 Titel: Dvd-afspiller
Indlæg: ons apr 18, 2001 9:51 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
Hmm...Jeg har desværre solgt min WWW (havde den i reg. 1), så jeg kan ikke prøve det på min afspiller....Er der ikke en anden, som kan prøve dette ?


------------------
Michael
www.DVDauktionen.dk


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team