DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 2:04

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs apr 03, 2001 22:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 1158
Geografisk sted: Randers, Danmark
Hej alle forum-brugere

Jeg har et stort problem, jeg kan ikke finde den DVD-afspiller jeg gerne vil have.
Det jeg søger er en maskine der er i GOD kvalitet og pæn design.

Det sidste årstid har jeg haft 6 dvdafpillere og har endnu ikke været fuldt ud tilfreds med dem. Den første jeg hvade var en Pioneer 525 men den var ikke kodefri så købte jeg en Denon 1500, den nok pænste jeg har haft men også den med de fleste problemer bla. lipsinc, senest havde jeg en Thomson 4200 som jeg lige har solgt.

Er der nogle der kan/vil hjælpe en ubestemsom mand?

------------------


Top
   
Indlæg: ons apr 04, 2001 9:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Pænt design er jo en smagssag, så det er svært at sige, hvad du vil synes om jo :)
Men hvad med en Sony DVP-S7700? Den er i hvert fald af god kvalitet, kan crackes og ser pæn ud (efter min mening).
Du kan også hoppe på en Sony DVP-S9000ES, som leverer super kvalitet, men koster også derefter. Designet må du selv bedømme, da jeg ikke selv har set den i levende live, kan jeg ikke rigtig sige noget konkret (virker dog ganske stilet).

------------------
Torben Andersen
------------------
http://www.spilzonen.dk
http://www.viper.dk


Top
   
Indlæg: ons apr 04, 2001 17:51 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
Hvis jeg stod og skulle købe ny DVD nu, så ville jeg gå efter Pioneer's DV-737. Det er pt. den bedste maskine på markedet + udseendet stinker af kvalitet. Den ligger selvfølgelig i den dyre ende, men du kan havde den lang tid, istedet for at blive ved med at købe de billige modeller.
Jeg ved at Audiosound.dk sælger den kodefri til 7490,-. Det kan du have i ærmet, hvis du kontakter Tapeconnection.dk, som højst sandsynligt så vil gå lidt under de 7490,- Billede
Mht. til Sony's DVP-S7700 (min egen)... Det er er da en fed maskine, men den er efter min mening stadig for dyr idag. Den er stadig helt i topklassen, men du får mere for pengene ved køb af Pioneer's 737. 737'eren er bedre og billigere, medmindre du finder en brugt Sony DVP-S7700 til omkring 4000,-.


Top
   
Indlæg: ons apr 04, 2001 17:55 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
Hvis du ellers kan håndtere det tyske sprog, så er her en solid test af 737'eren.

http://www.areadvd.de/hardware/testpioneerdv737-1.shtml


Top
   
Indlæg: ons apr 04, 2001 19:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Jeg er enig med Scorpion. 737'eren er en FED maskine, som du vil kunne have glæde af i mange år, og så har den også et pænt design Billede Da jeg selv købte ny afspiller for et halvt år siden, faldt valget på Panasonic's DVD-RV60. Det er en rigtig fed maskine, som jo også desuden i efteråret blev kåret som årets bedste DVD afspiller af EISA. Den er også god til at afspille almindelige CD'er, selvom jeg ikke for alt i verden kan se, hvorfor man skulle have lyst til det!?! Den kan ikke afspille hverken CD-R, CD-RW eller MP3 - men igen, hvorfor skulle man også det? Hvad angår designet, så er der i hvert fald ikke samme lækre fornemmelse over den, som der over Pioneer DV-737 eller Sony DVP-S7700. Den har plasticfront og det er måske lidt sølle på en afspiller til næsten kr. 6.000.

Anyway, stod jeg og skulle købe ny afspiller i dag, så blev det alligevel en DVD-RV60 igen. Jeg elsker den maskine. En ting som er værd at overveje, når du skal til at handle er at købe en afspiller, hvor chippen (helst en KeyMaster) understøtter automatisk regionsskift. Det lyder måske lidt lige meget, men har man først vænnet sig til at kunne smide skiver i bæstet uden at skulle tænke på regioner, så er der ingen vej tilbage. Inden jeg købte Panasonic'en havde jeg en Pioneer DV-525 på prøve, hvor jeg skulle skifte region manuelt. Det var utrolig nemt og smertefrit, men nu hvor jeg har vænnet mig til automatisk regionsskift, så behøver jeg ikke beskæftige med med noget så kedeligt som regionskodning!

Selvom den understøtter automatisk regionsskift, så har den ingen problemer med RCE kodet udgivelser eller andre problemudgivelser. Jeg har ikke haft ét eneste problem med den, og den har trods alt ædt i hundredevis af skiver fra et utal af regioner.

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2001 8:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 19, 2001 2:01
Indlæg: 392
Min mening: Afspillere fra harman/kardon stinker langt væk af kvalitet og god design.

Læs mere på:
http://www.audiovision.dk/harman_kardon_avr_features.htm


Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2001 23:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Flarup:
så købte jeg en Denon 1500, den nok pænste jeg har haft men også den med de fleste problemer bla. lipsinc,
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Hej

Jeg ejer en Denon dvd-1500, men har ingen problemer. Hvad havde du af problemer??

Morten


Top
   
Indlæg: fre apr 06, 2001 19:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 1158
Geografisk sted: Randers, Danmark
Først og fremmest tusind tak fo de gode råd, lad der endelig komme flere.
Jeg har nu bestemt mig for at købe en Pioneer 737 da jeg har været vild med den et stykke tid nu og da jeg kan fornemme at de fleste af jer mener at det vil være et godt køb.

Jeg har været lidt i tvivl om det skal være 737eren eller 717eren da det jo er 717eren der har fået de gode karakterer og den er jo også et par tusind kr. billigere
Er der nogle der kan forsvarere 737 frem for 717?

Til dig Morten, da jeg havde haft min 1500 i en uge begyndte den at vise grønne underteksteer det var somom at det var flere forskellige undertekster oven i hinanden, jeg havde problemer lipsinc (stemmerne passer ikke overens med mundbevægelserne). Da jeg havde haft i en måned brændte den sammen eller kortsluttde så der skulle ny brintplade i. så jeg opgav den slevom jeg syntes det er en kanon flot maskine.




------------------


Top
   
Indlæg: lør apr 07, 2001 1:58 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
hehe .. ok. Nu er jeg lige kommet hjem, og har en forholdvis solid brandet på. Jeg tager mig virkeligt sammen for at skrive korekt .. Billede
Jeg vil sige, at det er svært at forsvare 737'eren iforhold til 717, men 737'eren er dog bare lige den tand bedre i alt/717. Medmindre du har et totalt vildt TV/anlæg, vil det nok være meget svæet at skelne mellem 717/737.
Noget helt andet er, at vi er nogle stykker der i påsken samles med det bedste af vores forskellige anlæg, og trykker den helt af.. !

Det er lykkedes os at låne en Thule PRB250B forforstæker/dekoder, som skal styre en Proceed AMP2/Densen DM-30 og mono LC Audio The End Mono .. åhh . forsættelse følger .. jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig om at skrive mere... zzzzzzzzzzzzzzzzzzz


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2001 9:52 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Pioneer 737 har både component video-udgang med interlaced scan og progressiv scan, hvorimod 717 kun har alm. component interlaced udgang. Dette får dog kun betydning for dig, hvis du senere tænker på at anskaffe et (ægte) digitalt TV med progressiv indgang eller en video-projektor med ditto. Sony's fine LCD-projektor VPL-10HT til ca. 45.000 kr har f.eks. mulighed for progressiv video scan. Ellers giver jeg Scorpion ret. Du vil nok ikke i de fleste systemer kunne opleve en forskel i video/lyd-kvalitet mellem 717 og 737. De tidligere udgaver af 717 havde iøvrigt problemer med lip-synch, så vær opmærksom på dette, hvis du har en 8-dages returret på indkøbet. Se iøvrigt http://www.michaeldvd.com.au/DV505/PioneerAudioSync.asp for flere oplysninger ang. lip-synch og 717.

På nedenstående site kan man finde en meget detaljeret sammenlignende test af video-kvaliteten fra den progressive video-udgang af forskellige progressive scan afspillere. Her kaldes 737 for DV-37: http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-progressive-shootout-12-2000.html

God fornøjelse!
dan


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2001 22:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 1158
Geografisk sted: Randers, Danmark
Hej alle sammen nu er jeg blevet den lykkelige ejer af Pioneer 737, holdkæft en fed maskine man kan ligefrem se at det er kram lækker fjernbetjening, der er meget jeg skal have læst inden jeg forstår at bruge den optimalt. Tusind tak for al den inspiration i har givet mig :)

------------------


Top
   
Indlæg: tirs apr 10, 2001 17:10 
Offline

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 272
HEY .. gi' mig din adresse, så er jeg med på en hurtig byttehandel med min Sony DVPS-7700 .. hehe

Selvfølgelig ligeover Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team