DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 20:49

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 22, 2001 12:53 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Det er ikke nogen hemmelighed, at Danmark er et af de dyreste steder i verdenen at købe hjemmebiograf-komponenter. Det skyldes til en vis grad vores afgifts-system, som jeg ikke har lyst til at pege fingre af, men uden at gøre mig til ekspert i handelsøkonomi, vil jeg også formode, at markedet – pga. en relativ lille population –også er ret lille. På den anden side siger flere i branchen, at 40-60% af al omsætning i øjeblikket er knyttet til produkter der kan karakteriseres som hjemmebio-apparater. Dvs. DVD’er, DVD-afspillere, bredskærms-TV, AV-receivere, flerkanals-højtalersystemer etc. etc.

Men gør branchen egentligt noget for selv at promovere hjemmebio som det nye mirakel i underholdningselektronikken? Altså – når man lige ser bort fra de reklamespots som Sony og Philips hælder ud over TV-kanalerne (plasmaskærmen fra Philips kan i øvrigt slet ikke hænges i loftet). Får vi som kunder og brugere noget fra branchen, når vi køber elektronik til at nogle af de højeste priser i verdenen? Og her tænker jeg på viden, service, ordentlig vejledning og fremsynethed vedr. ny teknik. Er branchen f.eks. i stand til at formidle kundernes ønsker og erfaringer til de store producenter?

Her et par symptomatiske eksempler:

Hvorfor ved de fleste i branchen så forbløffende lidt om hjemmebio-opsætning og –teknik? Prøv f.eks. at gå ind i Fona 2000 på Strøget i Kbh og spørg dem hvad en komponent-video udgang er (jeg har prøvet…). De fleste ekspedienter ved det ikke, og de få som tror, at de ved det, kalder den fejlagtigt for RGB uden at vide at RGB-signalet sitter i scart-stikket. I må gerne pege på de tre stik bagpå, hvis det skulle hjælpe...

Hvorfor skal man gå ind i en special-forretning (KT, Lydbutikken etc.) for at kunne opleve en hjemmebio-installation? Folk køber som regel hjemmebio første gang, fordi at de under en demo er blevet imponeret af kvaliteten og oplevelsen. Der er yderst sjældent at se en installation i en af de store elektronik-forretninger (Fona, Fredgaard etc.). Det er dumt – rigtigt dumt..

Hvorfor forhandles billige hard-disk optagere til TV (f.eks. TIVO) ikke i DK, når man kan købe dem i UK og US? Her i DK er vi stadigvæk nødt til at benytte VHS som er et håbløst forældet stykke teknologi.

Hvorfor importeres X10-fjernbetjenings-systemet ikke i DK? Det er CE-godkendt og det koster få hundrede kroner at automatisere sin hjemmebiograf mht. lysdæmpning og hvad ved jeg. X10 kan tale med en almindelig IR-remote. Kontrol af gardiner og kaffemaskine følger efter.

Hvorfor kan man ikke købe en billig lydtryks-måler i de større forretninger? Det er nærmest umuligt at kalibrere sine 6-7 kanaler korrekt uden en sådan dims som i USA kan købes for ca. 200 kr. Jeg har for kort tid siden som privatperson solgt en sådan til HiFi-Klubben’s største forretning!!! Det er da pinligt, er det ikke?

Hvorfor accepterer vi at købe bredskærms-TV i prisklassen 12-18.000 kr som ikke er forberedt for High Density TV (HDTV)? Mange af os ejer en DVD-spille med komponent-udgang, men vores nyindkøbte TV er ikke forberedt for at kunne modtage et komponent video-signal som kvalitetsmæssigt er langt bedre end S-video. Sidstnævnte kaldes af branchen i DK næsten altid misvisende for ”S-VHS”. Hvorfor kan man ikke købe HDTV i DK? Er der planer om gradvist at overgå til HDTV i DK? Regeringen i DK gav lov sidste år. I USA falder priserne nu hastigt på HDTV, medens vi i DK skal acceptere at kompressionen på TeleDK’s kabelnet er så voldsom, at lydkvaliteten fra en modtager på stueantenne langt overgår kabelnettets ditto. Billedkvaliteten vil jeg slet ikke tale om. I Danmark skal forbrugerne til stadighed forventes at prioritere kvantitet over kvalitet. Og det er måske hvad vi gør – om ikke andet så fordi branchen ikke er i stand til at vise os hvad kvalitet er. Hvad pokker skal vi stille op med 50 kanaler, hvis det ser ud af H. til på mit nye 32”?

Og jeg kunne vel blive ved, men essensen er, at vi som forbrugere ikke er gode nok til at sige, hvad vi forventer af branchen, og branchen er nærmest gået i stå mht. viden, service og vejledning. Jeg fatter ikke en brik, hvad siger I?

Var det ikke en ide’ at vi lavede et slags manifest som kunne placeres på denne site? Dette manifest skal adresseres til branchen og give dem nogle retningslinier om, hvad vi som forbrugere kræver at branchens folk på gulvet lærer om teknik, hvilke problemer forbrugerne ofte oplever i forbindelse med installationer, og hvilke produkter vi synes der mangler i DK. Og at mange af os langt hellere vil have kvalitet fremfor kvantitet. Det er på længere sigt absolut til branchens fordel, og vi betaler som sagt nogle af de højeste priser for hardware (og TV-abonnement’er) i verdenen. Nu er det på tide, at vi får noget bonus for pengene.

Jeg vil i øvrigt gerne høre om der er andre i dette forum som har haft sjove oplevelser med branchens ”eksperter”.

De bedste hilsner
dan

[This message has been edited by Dan Wulf (edited 22-03-2001).]


Top
   
Indlæg: tors mar 22, 2001 18:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Din kritik af branchen er knivskarp og beskriver et meget præcist billed af hvad man som forbruger må stå model til i Danmark. Et manifest som retningslinje til forhandlerne lyder som en knaldgod ide og jeg bakker 100% op om forslaget.


Top
   
Indlæg: tors mar 22, 2001 23:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Jeg er selvfølgelig også enig, og det kunne være skægt at få stablet sådan et manifest på benene. Gode forslag modtages gerne!

Det skal bare nok ikke være forumet, som skal danne grundlag for manifestet, da her simpelthen ikke er aktive brugere nok på nuværende tidspunkt, men så kunne det jo bare være dvdMagasinet, som "står" for det. Der er brugergrundlaget nemlig langt højere med tusindvis af sidevisninger om dagen. Forumet har også masser af sidevisninger (på en god dag langt over 1.000), så der er masser af trafik, men lige nu er det jo kun en "lille hård kerne" Billede, som aktivt bruger forumet.

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: tors mar 22, 2001 23:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
Jeg er fuldstændig enig i kritikken.

Jeg har tit prøvet at gå ind i en kapitalkæde som f.eks Merlin. Lederen af tv afdelingen ved sgu lige så lidt om 16:9 tv som min fætter på 7 år.

Jeg kan jo også at se priserne vi "gladeligt" betaler for vores udstyr er meget lavere i vores nabo lande. Hvorfor kan firmaet som tape connection mfl ellers tjene penge på parallel import?

Morten

[This message has been edited by skovboe (edited 22-03-2001).]


Top
   
Indlæg: fre mar 23, 2001 14:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Jeg kan give dig ret i mange af de ting som du nævner, men der er visse ting som bare ikke kan lade sig gøre.

F.eks. vil du gerne have digitalt TV (HDTV). Det vil jeg dælme også gerne. - Men Folketinget og de forskellige kanaler er lidt langsomme. Der har været snak om det i flere år nu. Vi kan ikke gøre meget andet at vente. Problemet er også, at de fleste er tilfredse med det vi har nu (kommer jeg ind på senere).
Desuden blev HDTV primært opfundet pga. NTSC var for dårligt, mens vi jo har PAL, som ser bedre ud. Men stadig vil jeg, ligesom dig, havde bedre billede, for det er sgu ikke godt nok.

Så er der det med alle de dumme sælgere. Der er ikke noget at gøre ved det, når du går ind i Fona, Merlin eller lignende. De har ikke råd til at uddanne personalet og heller ikke basis for det. De fleste der går derind skal "bare have et fjernsyn", og så får de prakket et eller andet på og de er glade.
Jeg køber slet ikke udstyr i de forretninger, for jeg ved at de intet ved. Desuden står jeg selv med rigelig viden, så jeg behøves sjældent spørge nogen til råds :P

Men meget generelt, og netop også et af problemerne, er at danskerne simpelthen ikke går op i high-end. Det er synd, men sådan er det. De fleste skal bare have et eller andet som de kan tage hjem, pakke ud, tænde for og så er de glade for det. Bl.a. derfor er mini anlæg så populære. Det er nemt, billigt, fylder ikke noget og "virker".
Du ville sikkert, med nogle af de ideer, kunne få et par folk til at gøre nogle bedre køb, men de fleste folk er ligeglade og har typisk den indstilling at de er tilfredse og noget bedre ville de alligevel ikke kunne se/høre forskel på.
Jeg oplever det meget, når jeg snakker SACD med nogen. Så siger de tit at de sikkert alligevel ikke kan høre forskel, for de er jo ikke audiofile som mig. Men hvad har det med noget at gøre? Selvfølgelig kan de høre forskel, hvis de gider. Det er ikke fordi jeg har super-ører, selvom de der er "trænet" lidt.
Men som det hænger sammen nu, så mangler kundebasen, for at det hele kan hænge sammen.

Jeg synes dog stadig det kunne være sjovt at lave et manifest, der ligesom stiller nogle "krav" for hvor vi gerne vil hen. Men vi skal også være realistiske. Os fanatikere er en minoritet, så det er jo begrænset hvor meget vi har at sige.

Jeg kan desværre ikke fortælle nogle sjove historier med dumme salgspersonale, da jeg som sagt ikke handler sådan noget udstyr steder hvor de netop er dumme :) I Hi-Fi Klubben, hvor jeg oftest handler (når jeg handler lyd), har jeg heldigvis fået mig en fed kontakt, som jeg handler igennem :)

------------------
Torben Andersen
------------------
http://www.spilzonen.dk
http://www.viper.dk


Top
   
Indlæg: fre mar 23, 2001 14:48 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Kim, Ulrik og Morten,

Tak for jeres reaktioner som ovenikøbet var positive. Man kan nok kritisere min holdning for kun at varetage de reelle Hjemmebio-freaks interesse, men personligt mener jeg selvfølgeligt, at en holdningsændring i branchen (og hos os forbrugere) også vil være til fordel for de brugere som ”bare” vil ha’ et lille, billigt ”in-the-box” anlæg der spiller uden så meget skelnen til teknik og detaljer.

Ulrik, jeg er ikke så kritisk om, hvor et manifest vil blive placeret. Da jeg skrev ”på denne site” mente jeg ikke dette forum, men et eller andet sted under magasinets adresse. Dog kunne vi måske i selve formulerings-fasen benytte dette forum, så alle der ønsker det kan give deres input. Man kan vel heller ikke forvente, at de store butikskæder følger vores anbefalinger og sender deres medarbejdere på ISF-kalibrerings-kurser og tunge studier udi digital komprimering, men det skal snarere ses som et oplæg til eftertanke som klart tilkendegiver en bred forbrugergruppe’s holdning og erfaring. En stor del af handelen med underholdnings-elektronik i DK vil formodentligt om kort tid blive net-baseret og selve købet vil måske foregå i andre EU-lande - udenfor Danmarks grænser – og hvis de traditionelle butikskæder i DK ikke formår at yde kunderne en bedre service for at kunne konkurrere med denne udvikling, er de fleste ret døde sild, når nethandelen for alvor bryder igennem. Så vidt jeg kan se, har de ikke noget valg, men de bliver tvunget til at erhverve sig mere viden og dermed yde en bedre service for at bibeholde en vis del af deres nuværende markedsandel. Korriger mig venligst, hvis I synes, at jeg tager fejl.

I mit oplæg blander jeg ret bevist flere ting sammen. En andet problem er nemlig den tekniske kvalitet af det TV (og radio) som vi mod ret høje abonnements-udgifter nærmest er tvangsindlagt til at betale for, hvis vi skulle være så letsindige at købe en VCR eller et TV i DK. I betragtning af, at DK regner sig som en teknologisk ret avanceret samfund, er der ingen grund til at vi – igen mod behørig betaling - ikke skulle ha’ adgang til satellit- eller fastnet-baseret HDTV. Der er ikke tvivl om, at HDTV efter en passende periode vil blive introduceret i DK, men hvis ikke forbrugerne klart udtrykker deres interesse, har de beslutningstagende politikere ikke noget at ha’ deres meninger i, og en overgang til HDTV vil derfor tage rigtigt mange år.

Hvad er næste skridt?

Iøvrigt – jeg er stadigvæk meget nysgerrig for at høre sjove ekspedient-historier fra den virkelige virkeligheds Fona, Fredgaard, Merlin, HiFi-Klub eller Mega-Kæde.

Bedste hilsner
dan


Top
   
Indlæg: fre mar 23, 2001 19:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Viper:
I Hi-Fi Klubben, hvor jeg oftest handler (når jeg handler lyd), har jeg heldigvis fået mig en fed kontakt, som jeg handler igennem Billede

</font><HR></BLOCKQUOTE>

Vil du dele din fede kontakt med os andre?? I såfald hvilken af hifi-klubbens afdelinger handler du??

Jeg har nemlig også prøvet at rende ind i diverse uvidende i hifi-klubben! Dog har jeg oplevet at Peder i Åboulevard Afdeling som en god modspiller.

Morten


Top
   
Indlæg: lør mar 24, 2001 0:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Well, ikke megen idé at I får at vide hvem det er, for det kan I alligevel ikke bruge til så meget, da jeg har fået ham som kontakt, fordi jeg ligesom bare har holdt mig til ham og også "hjulpet" ham lidt.

Jeg handler netop inde på Åboulevarden, fordi det er der min kontakt er og fordi de har det største udvalg af det jeg går efter (Holfi og B&W ;)

Det med uvidende sælgere i Hi-Fi Klubben har jeg også hørt at folk er stødt på. Jeg har dog været så heldig at gå forbi dem, og nu holder jeg mig så primært til min kontakt, så det er festligt :)

På næste lørdag (d. 31.) skulle jeg gerne være at finde inde på Åboulevarden, hvor min SACD afspiller også vil være til stede. Har nemlig lavet en lille deal med dem, at de "låner" den, for at fyre lidt SACD af, så folk og ikke mindst dem selv, kan nyde det :)
Holfi drengene er også derinde, så det bliver alt for fedt :)

------------------
Torben Andersen
------------------
www.spilzonen.dk
www.viper.dk

[This message has been edited by Viper (edited 23-03-2001).]


Top
   
Indlæg: søn mar 25, 2001 16:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Dan Wulf:
Iøvrigt – jeg er stadigvæk meget nysgerrig for at høre sjove ekspedient-historier fra den virkelige virkeligheds Fona, Fredgaard, Merlin, HiFi-Klub eller Mega-Kæde.
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Her er en lille "historie" fra det virkelige liv Billede. Jeg stod en dag inde i MegaFona (jeg skulle bare lige kigge Billede) og så på DVD afspillere, da en sælger stillede sig op ved siden af mig og holdt en lille salgstale for et ægtepar, som var inderesserede i at købe en DVD afspiller. Jeg lyver ikke, når jeg siger, at der ikke kom ét eneste sandfærdigt ord ud af munden på ham! Her er et lille udpluk af, hvad han lukkede ud:

1. THX er et lydsystem ligesom Dolby Digital (hvilken sælger nævner iøvrigt THX for to førstegangskøbere, som vil have en billig afspiller?)
2. THX er opfundet af Steven Spielberg
3. Hvis afspilleren har en dekoder, så kan man bare tilslutte fem højtalere, og så har man surround sound
4. Jo dyrere afspiller, jo højere opløsning. De billigste afspillere har måske en opløsning på 300 linier, mens de lidt dyrere kan have en opløsning på over 600 linier.

Ved hvad der ligner et rent lykketræf, så foreslår sælgeren, at de skal købe Sony's 335'er, hvilket efter min mening var den helt rigtige afspiller til dem. Afspilleren i udstillingen var dog sort, og ægteparet viller hellere have en sølvfarvet, hvis sådan en fandtes. Det vidste sælgeren ikke (Jeg kunne da godt have fortalt ham, at det gør der, men så hedder den 336), men han ville lige smutte over til en computer og slå det op. Mens han var væk henvendte jeg mig høfligt til ægteparret og sagde, at den sælger de lige have talt med havde stået og løjet op i deres åbne ansigter, og at han ikke vidste, hvad han talte om. Jeg sluttede af med at sige, at den afspiller de havde valgt var helt rigtig til dem, og at de roligt kunne købe den. Jeg vendte mig derefter om og forlod forretningen, så jeg kender desværre ikke slutningen på historien.

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: søn mar 25, 2001 17:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 625
Geografisk sted: Hvidovre
Den med Spielberg den er sgu god,HA HA HA HA


Top
   
Indlæg: man mar 26, 2001 10:42 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Torben,

Jeg beklager, at jeg i mit indlæg af d. 23-3 ikke svarede på dit tidligere indlæg af samme dato. De 36 minutter mellem de to indlæg var åbenbart ikke nok til, at jeg fik læst dit svar, før jeg afsendte mit. Nå – men jeg tror nok, at jeg alligevel fik kommenteret på de dele af dit indlæg som omhandlede HDTV og den almindelige ikke-teknofile brugers behov for bedre vejledning. Jeg er ikke helt enig med dig i, at gennemsnitsbrugeren grundlæggende er ligeglad med kvaliteten. Det gælder måske en vis del af forbrugerne, medens andre har en potentiale for at ændre deres holdning til kvalitet og ydeevne, hvis de fik lejlighed til at opleve et rimeligt og vel-kalibreret anlæg. Om det også ville ændre deres indkøbsvaner er en anden ting. Det må være op til branchen at præsentere produkterne, så de vækker kundernes interesse – præcis som man gør i andre salgssammenhænge. Hvem ville drømme om at købe en bil uden at man først har prøvet den? Undervisning koster penge – yes! Men det kan da ikke koste kassen at give ekspedienterne et kursus på 3-4 timer om de generelle tekniske principper i hjemmebio. Jeg er selv absolut ikke en teknisk kapacitet og har en ret begrænset viden om elektronik, men er under udstationering i Afrika flere gange blevet bedt om at belære nysgerrige lokale om, hvorledes komponenterne i et hjemmebio-system virker, og hvad forskellene er på de forskellige lyd- og billedformater. Det tog som regel et par timer med papir og blyanter, og herefter kunne de faktisk på opfordring selv forklare en del om DVD-mediet og om forskellene på Stereo, ProLogic, DD, THX etc. Efter en sådan session, vidste de formodentligt mere om vigtigheden af centerhøjtalerens kvalitet og subwoofer-opsætning end den gennemsnitlige ekspedient i Fona. Kan det være så svært?

Og så er der spørgsmålet om, hvorvidt forbrugeren virkeligt vil ha’ kvalitet? De personer som udtaler sig tøvende om kvalitetsforskellen mellem SACD og CD har jo aldrig hørt SACD alene eller SACD og CD i en direkte sammenligning. (Det har jeg for resten heller ikke selv ( Billede) Det er vel derfor, at de mener, at det kun er dig med din kritiske audiofile ører som vil værdsætte et sådan produkt. Hvor mange personer som har oplevet din fine hjemmebio-opsætning - og som aldrig tidligere havde slige interesser – er selv begyndt at opbygge et system? Vi mennesker er vanedyr med hang til at opbygge afhængighed af oplevelser, som vi finder positive, men hvis vi aldrig har haft førstegangsoplevelsen eller det første ”kick” vil vi som ofte ikke have nogen særlig interesse for at søge tilbage og genoplive/genopleve oplevelsen. Tænk f.eks. på sex, alkohol, heroin, rejser og sjældne single malts Billede. Man behøver vel heller ikke have en dyb teknisk indsigt, før man synes, at oplevelsen ved at se en film med familie og venner i en god hjemmebio er en ret fantastisk affære som må prøves igen. Jeg kender personligt mennesker i DK, der ikke har penge som græs, men som har investeret +100kg i et system med elektrostater og tre-rørs projektor opsat i en mindre lejlighed. De samme personer er ikke i stand til at programmere deres fjernbetjening – har ej heller en særlig interesse for at forstå, hvorledes det skal gøres. Men ok – der er ikke mange af den slags i lille Danmark.

Ulrik, tak for historien fra MegaFona! D. 7-12-00 var der en mindre artikelserie om DVD og hjemmebio i Politiken, hvor skribenten – en kapacitet som kalder sig ”Dalle” – også beskrev THX som et lydformat på linie med DD, DTS etc. Måske har ekspedienten læst Politiken den pågældende dag. Lad os endeligt få nogle flere indlæg af samme skuffe!

De bedste hilsner
dan


Top
   
Indlæg: man mar 26, 2001 15:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 19, 2001 2:01
Indlæg: 392
Som et minimum burde de forskellige forretningen sgu udlevere dette til ”widescreen” kunderne:

http://www.thedigitalbits.com/articles/anamorphic/aspectratios/widescreenorama.html


Top
   
Indlæg: man mar 26, 2001 18:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Dan:

Du har til dels ret, men stadig skal du huske på, at vi altså er mange færre end "de andre". Og det hele handler jo desværre om penge :( - Det er rigtigt, at med bedre vejledning i butikkerne, så ville nogle blive "omvendt", eller bare gøre bedre køb. Men ligeledes ville mange blive skræmt væk og gjort forvirret. Mentaliteten blandt mange, er jo netop at de ikke vil bekymre sig over den slags (mange ved slet ikke at der er noget at bekymre sig over).
Det er for idealistisk at tro at der er meget at gøre ved det, for sådan er en stor del af belfolkningen, og de ændrer sig ikke.
Mange vil da også gerne have noget bedre, men så kommer vi igen til et andet problem, nemlig at de ikke vil bruge så mange penge "på sådan noget". Til dels fordi de ikke har så høje krav, og derfor generelt er tilfredse, eller fordi prisen er for høj i forhold til forskellen.
Jeg er jo audiofil, til det ekstreme (har dog ikke råd til at gå helt amok endnu ;), men folk går jo fuldstændig i sort, når jeg siger at jeg f.eks. vil bruge 20k på at købe et "kraftværk" (en boks der laver ren strøm til mit grej). Det har så meget at gøre med, at de slet ikke aner hvad den slags betyder og fordi de synes MP3 lyder fint. Igen har de så heller ikke en skid at sammenligne med, så de sidder bare og råber op om noget de ikke aner en skid om (de folk får mig til at se rødt).
Mange er imponeret af mit setup og synes det er fedt, men det er så også indtil de hører prisen. Ville de gerne have noget magen til? Jada, men de vil ikke give så meget.

Det ville være fedt, hvis folk kunne få en ordentlig vejledning i de forskellige kæder, ingen tvivl om det. - Men folk er bare ikke klar til at få presset alt for megen teknologi ned i halsen, for det har de ikke brug for. Med større viden kommer flere spørgsmål, eller muligheder. Så begynder det at blive forvirrende, og så er det at folk går i spåner, og finder ud af at det bare kan købe et 4:3 fjernsyn, som det de allerede har, for det virker jo fint.

Problemstillingen er stor, og løsningen er ikke en der kommer uden at "hele Danmark" er med. Svært at sige hvad der sker, men jeg håber i hvert fald snart på noget HDTV agtigt noget (øv, så skal jeg ud og købe nyt fjernsyn ;) inden alt for længe. - Og så holder jeg mig ellers selv til special-kæder, det er så nok også fordi Fona, Merlin osv. slet ikke kan følge med mig mere :P - Det udstyr jeg skal have kan de i hvert fald ikke skaffe :)

------------------
Torben Andersen
------------------
http://www.spilzonen.dk
http://www.viper.dk


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team