DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 25, 2024 23:00

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man mar 19, 2001 14:01 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Torben,

Måske er der på papiret for 200 kg, men som sagt er det meste købt brugt og har derfor kostet langt under halvdelen af nyprisen. Jeg har set flere af Loewe's TV-modeller og synes, at de er fine. Jeg kender derimod ikke meget til deres andre produkter som højtalere og processorer/amps.

Bedste hilsner

dan


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2001 19:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Nu er det ikke for at være en showstopper, men behøver I at quote så lange lister? Billede Man mister lidt overblikket over hvad I snakker om...


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2001 20:24 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Dan Wulf:
Det er glædeligt at se, at der endeligt er kommet et hjemmebio-forum på dansk. I DK er der en katastrofal mangel på generelle oplysninger om opsætning og konfiguration af udstyr, hjemmebyg, billigste sted at købe udstyr osv. Forhåbentligt kan dette forum blive et sådan sted.</font><HR></BLOCKQUOTE>

Ja, det kunne være ret fedt, hvis det kunne udvikle sig sådan. Jeg har selv manglet et sted at gå hen med alle mine spørgsmål. De er ret flinke i Hi-Fi-klubben, men der kan man jo ikke hænge ud dagen lang Billede

Det er også sjovere at hjælpe hinanden. Her i forumet er der f.eks. folk med meget lidt viden blandet med folk med stor viden og anlæg til flere hundrede tusinde kroner, og det synes jeg er rigtig spændende.

Velkommen til forumet Dan. Et kort kig på dit imponerende anlæg fortæller mig, at vi alle kan få stor glæde af din viden og interesse Billede

P.S. Hvad er din erfaring med din DVL-909'er? Jeg kunne nemlig selv godt tænke mig at investere i 919'eren på et tidspunkt, så jeg har noget ordentligt, når jeg vil nyde min gamle laserdisc samling.

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>

[This message has been edited by Ulrik Horsted-Kristensen (edited 19-03-2001).]


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2001 1:22 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej forum,

Det er glædeligt at se, at der endeligt er kommet et hjemmebio-forum på dansk. I DK er der en katastrofal mangel på generelle oplysninger om opsætning og konfiguration af udstyr, hjemmebyg, billigste sted at købe udstyr osv. Forhåbentligt kan dette forum blive et sådan sted.

Vi har leget med hjemmebio gennem flere år og har iøjeblikket et system installeret i en kælder som desværre er alt for lille til at man kan lave en ordentlig lyd. Men med tiden skal det nok blive nogenlunde. Det meste af vort gear er købt brugt og noget er hjemmebygget. Ikke alt er installeret - fx. er de to Shiva-subs for voldsomme til lokalet. Nå - men her er en hurtig liste:

Projector: Sony VPL-400QM
Screen: roll-down, 0 gain/110inch picture WS
DVD player: Pioneer DVL-909 modified for multi-code
Processor: Yamaha RXV-793
Processor/amp for DIY 6.1 center: Onkyo ES-600 pro
Pre-amp: Adcom GFP-750
Amp for front speaker: Mark-Levinson 332
Amp for rear speaker: Parasound HCA-2200II
Amp for center: Rotel RMB-100 THX
Amp for 2 x Shiva sub: Mackie 1400
Amp for TT ("sofaryster"): Denon SA-3380
CD: Micromega Stage 3
Front speaker: Snell A3i
Front center speaker: Snell LCR-2800
Rear center speaker (6.1): Snell cc-1
Rear speaker: Snell C5
Sub woofer I: Sunfire True Sub Mk2
Sub woofer II+III: DIY single Shiva 165 L
Remote: Marantz RC-5000
Cables: AudioQuest Diamond, Kimber PBJ, Van den Hul Revelation & home made
2 x DIY Tactile Transducers ("sofaryster", 8 inch woofer)

Jeg har eksperimenteret en del med hjemmebyggede TTer ("bas-rystere", "sofa-rystere") og vil gerne assistere, hvis der er nogen i dette forum som kunne tænker sig at bygge een. Et fint alternativ til en ikke-nabovenlig sub i en lejlighed.

hej
dan


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2001 1:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 19, 2001 2:01
Indlæg: 392
Wow. Du har jo udstyr for > 200.000 Kr
Jeg begrænser mig til 86.000 kr:

Loewe system tv: Credo 7581 ZP
Loewe subwoofer: Credo Stand 81
Loewe video: Viewvision VV5126H
Loewe Hifi: Legro 2
Loewe speakers: LS67
Cables: Naim

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Dan Wulf:
Hej forum,

Det er glædeligt at se, at der endeligt er kommet et hjemmebio-forum på dansk. I DK er der en katastrofal mangel på generelle oplysninger om opsætning og konfiguration af udstyr, hjemmebyg, billigste sted at købe udstyr osv. Forhåbentligt kan dette forum blive et sådan sted.

Vi har leget med hjemmebio gennem flere år og har iøjeblikket et system installeret i en kælder som desværre er alt for lille til at man kan lave en ordentlig lyd. Men med tiden skal det nok blive nogenlunde. Det meste af vort gear er købt brugt og noget er hjemmebygget. Ikke alt er installeret - fx. er de to Shiva-subs for voldsomme til lokalet. Nå - men her er en hurtig liste:

Projector: Sony VPL-400QM
Screen: roll-down, 0 gain/110inch picture WS
DVD player: Pioneer DVL-909 modified for multi-code
Processor: Yamaha RXV-793
Processor/amp for DIY 6.1 center: Onkyo ES-600 pro
Pre-amp: Adcom GFP-750
Amp for front speaker: Mark-Levinson 332
Amp for rear speaker: Parasound HCA-2200II
Amp for center: Rotel RMB-100 THX
Amp for 2 x Shiva sub: Mackie 1400
Amp for TT ("sofaryster"): Denon SA-3380
CD: Micromega Stage 3
Front speaker: Snell A3i
Front center speaker: Snell LCR-2800
Rear center speaker (6.1): Snell cc-1
Rear speaker: Snell C5
Sub woofer I: Sunfire True Sub Mk2
Sub woofer II+III: DIY single Shiva 165 L
Remote: Marantz RC-5000
Cables: AudioQuest Diamond, Kimber PBJ, Van den Hul Revelation & home made
2 x DIY Tactile Transducers ("sofaryster", 8 inch woofer)

Jeg har eksperimenteret en del med hjemmebyggede TTer ("bas-rystere", "sofa-rystere") og vil gerne assistere, hvis der er nogen i dette forum som kunne tænker sig at bygge een. Et fint alternativ til en ikke-nabovenlig sub i en lejlighed.

hej
dan
</font><HR></BLOCKQUOTE>


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2001 1:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 19, 2001 2:01
Indlæg: 392
Wow. Du har jo udstyr for > 200.000 Kr
Jeg begrænser mig til 86.000 kr:

Loewe system tv: Credo 7581 ZP
Loewe subwoofer: Credo Stand 81
Loewe video: Viewvision VV5126H
Loewe Hifi: Legro 2
Loewe speakers: LS67
Cables: Naim

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Dan Wulf:
Hej forum,

Det er glædeligt at se, at der endeligt er kommet et hjemmebio-forum på dansk. I DK er der en katastrofal mangel på generelle oplysninger om opsætning og konfiguration af udstyr, hjemmebyg, billigste sted at købe udstyr osv. Forhåbentligt kan dette forum blive et sådan sted.

Vi har leget med hjemmebio gennem flere år og har iøjeblikket et system installeret i en kælder som desværre er alt for lille til at man kan lave en ordentlig lyd. Men med tiden skal det nok blive nogenlunde. Det meste af vort gear er købt brugt og noget er hjemmebygget. Ikke alt er installeret - fx. er de to Shiva-subs for voldsomme til lokalet. Nå - men her er en hurtig liste:

Projector: Sony VPL-400QM
Screen: roll-down, 0 gain/110inch picture WS
DVD player: Pioneer DVL-909 modified for multi-code
Processor: Yamaha RXV-793
Processor/amp for DIY 6.1 center: Onkyo ES-600 pro
Pre-amp: Adcom GFP-750
Amp for front speaker: Mark-Levinson 332
Amp for rear speaker: Parasound HCA-2200II
Amp for center: Rotel RMB-100 THX
Amp for 2 x Shiva sub: Mackie 1400
Amp for TT ("sofaryster"): Denon SA-3380
CD: Micromega Stage 3
Front speaker: Snell A3i
Front center speaker: Snell LCR-2800
Rear center speaker (6.1): Snell cc-1
Rear speaker: Snell C5
Sub woofer I: Sunfire True Sub Mk2
Sub woofer II+III: DIY single Shiva 165 L
Remote: Marantz RC-5000
Cables: AudioQuest Diamond, Kimber PBJ, Van den Hul Revelation & home made
2 x DIY Tactile Transducers ("sofaryster", 8 inch woofer)

Jeg har eksperimenteret en del med hjemmebyggede TTer ("bas-rystere", "sofa-rystere") og vil gerne assistere, hvis der er nogen i dette forum som kunne tænker sig at bygge een. Et fint alternativ til en ikke-nabovenlig sub i en lejlighed.

hej
dan
</font><HR></BLOCKQUOTE>


Top
   
Indlæg: tirs mar 20, 2001 11:36 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Ulrik,

Først skal du ha’ tak for dit initiativ mht. denne site. Den ser fin ud og vil være af stor betydning for både nye og gamle brugere af hjemmebio-systemer.

Vi har oprindeligt købt en Pioneer DVL-909 i Japan i begyndelsen af 1998. Det er på papiret en 120V NTSC-spille uden scart-udgang, men den har ingen problemer med at afspille PAL. Jeg har modificeret den til regions-fri afspilning og har også tænkt på at modificere den til at dekode DTS. Med DTS-opgraderingen kommer den meget til at ligne DVL-919 og måske er de to modeller i virkeligheden ret ens. For interesserede indehavere af 909 kan man få tips til disse modifikationer (+ ophævelse af Macrovision som vistnok er ulovligt) på følgende sites:

http://www.megavision.de/pioneer_codefree_images.htm
http://www.home-cinema.de/


DVL-909 er et stykke imponerende elektronik, men ikke uden fejl. De første generationer af Pioneer’s DVD-afspillere har et såkaldt ”lip-synch” problem. Dvs. at der er en tidsmæssig forsinkelse mellem billede og lyd på op til 2 frames – altså 1/12 sekund. Det er en ret irriterende fejl og noget som man lægger mærke til – især når man benytter store billedformater. Alt tyder på at en chip som dekoder audio-sporet fra DVD-mediet er skyld i denne fejl. Firmaet Pioneer har afvist at erkende, at et sådan problem reelt eksisterer. Der er konstateret problemer med de følgende modeller:

Pioneer DV-09
Pioneer DV-414
Pioneer DV-505
Pioneer DV-515
Pioneer DV-525
Pioneer DV-606
Pioneer DV-717
Pioneer DV-K302
Pioneer DVL-909

Hvorvidt denne fejl også findes på 919 skal jeg ikke kunne sige. Der kan hentes yderligere info ang. lip-synch problemer på: http://www.michaeldvd.com.au/DV505/PioneerAudioSync.asp

Man kan i øvrigt ret nemt konstatere, hvorvidt man benytter en DVD-afspiller med et lip-synch problem. Forbind højre og venstre analoge lyd-udgang på afspilleren via en forstærker til henholdsvis højre og venstre front-højtaler. Forbind den digitale udgang til din DD processor/receiver og benyt kun centerhøjtaleren som forbindes til center-kanalens udgang på processor/forstærker. Indstil forsinkelse af centerhøjtaleren til 0 sek. Afspil en DVD med en veldefineret dialog. Hvis man nu forøger volumen til front- og center-højtaler, vil man i tilfælde af et lip-synch problem kunne erkende et meget flot ekko i rummet. Hvis der ikke forekommer noget ekko er alt ok.

Nå – men 909’eren er bortset fra det helt fin. Vi har i længere perioder benyttet den i udlandet under ret ekstreme forhold (40 C, 100% relativ luftfugtighed) og har ikke haft de store problemer. For et par uger siden satte DVD/LD-skuffen sig fast, men efter et par dage (og en tur på cykel til værkstedet) begyndte den pludseligt at fungere igen. Kvaliteten af video og audio er sikkert ikke helt så god som den sidste generation af afspillere i 5-10.000 kr klassen. Bemærk også at den ikke er forberedt for progressiv scan, hvilket formodentligt vil være indbygget i den første generation af digitale TV i Europa, når de ellers dukker op. Pioneer’s 737 har progressiv scan. Hvis du skal afspille LD, skal du desuden investere i en demodulator for at kunne dekode DD. De kan efterhånden være svære at finde i handelen. Nå – måske har du allerede en sådan. Hvad ellers kan jeg sige? Du må meget gerne komme med mere detaljerede spørgsmål.


De bedste hilsner

dan

[This message has been edited by Dan Wulf (edited 20-03-2001).]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team