DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 10:44

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: søn feb 25, 2001 11:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 625
Geografisk sted: Hvidovre
Hvor mange på dette forum kan og har mulighed får at høre DTS ?

Jeg kan, men det er ikke så tit da min samling for det meste er region 2.


Top
   
Indlæg: søn feb 25, 2001 12:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg har DTS og de film jeg har med DTS er:

American Beauty, Bowfinger, Bring It On, Coyote Ugly, Gladiator, Pitch Black, Road Trip, Terminator 2 og What Lies Beneath.

Alle film region 1.

[This message has been edited by KimK (edited 25-02-2001).]

[This message has been edited by KimK (edited 25-02-2001).]


Top
   
Indlæg: søn feb 25, 2001 14:06 
Offline

Tilmeldt: tors feb 22, 2001 2:01
Indlæg: 13
Er DTS bedre end Dolby Pro Logic?


Top
   
Indlæg: søn feb 25, 2001 14:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Umm...yeah!


Top
   
Indlæg: søn feb 25, 2001 16:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Antonio Sylvester:
Er DTS bedre end Dolby Pro Logic?</font><HR></BLOCKQUOTE>

Der er en verden til forskel på alle måder.

Dolby Pro Logic er det "gamle" analoge surround system, hvor alle fire kanaler ligger i stereolydsporet. Der er kun fire kanaler, da bagkanalerne er i mono og får samme signal.

DTS (og Dolby Digital) er et digitalt system på 5.1 kanaler - front venstre, front højre, center, bag venstre og bag højre + en separat subwooferkanal (der findes faktisk også et DTS-ES system med en center bagkanal - 6.1). Alle kanaler er diskrete, så hvis du f.eks. kører en film i DTS og frakobler din centerhøjtaler, så mister du al dialog.

De digitale systemer har desuden fuldt frekvensområde i alle kanaler (minus subwoofer selvfølgelig).



------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: man feb 26, 2001 0:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
Jeg har da også dts, for satan da :P

Og dts sammenlignet med DD er også KLART bedre. Kan man ikke høre forskel, så er det på tide at opgradere sit grej =]

------------------
Torben Andersen
------------------
http://www.spilzonen.dk
http://www.viper.dk


Top
   
Indlæg: man feb 26, 2001 16:33 
Offline

Tilmeldt: tors feb 22, 2001 2:01
Indlæg: 13
Tak for alle jeres svar ang. DTS og Dolby.

Er det rigtigt at Dolby Digital og DTS er næsten den samme? Begge har jo den 5.1 udgang.

Jeg er på kig efter en surround receiver til min DVD. Jeg har jo ikke mange penge, så jeg har kigget efter de forstaærker jeg har råd til. Jeg har set en Denon AV1601 til ca. 3000 kr. Den har både Dolby Digital og DTS.

Er det et godt køb til 3000 kr.?

Sælgeren mener at jeg skal bruge optisk udgang fra DVD og optisk indgang til forstærker for at få DTS ellers kan jeg kun få Dolby Digital. Kan det passe?


Top
   
Indlæg: man feb 26, 2001 17:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 576
Geografisk sted: Denmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Antonio Sylvester:
Tak for alle jeres svar ang. DTS og Dolby.

Er det rigtigt at Dolby Digital og DTS er næsten den samme? Begge har jo den 5.1 udgang.

Jeg er på kig efter en surround receiver til min DVD. Jeg har jo ikke mange penge, så jeg har kigget efter de forstaærker jeg har råd til. Jeg har set en Denon AV1601 til ca. 3000 kr. Den har både Dolby Digital og DTS.

Er det et godt køb til 3000 kr.?

Sælgeren mener at jeg skal bruge optisk udgang fra DVD og optisk indgang til forstærker for at få DTS ellers kan jeg kun få Dolby Digital. Kan det passe?
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Dolby Digital og dts er begge 5.1 (eller 6.1) formater, men teknikken bag dem er forskellig. DD benytter sig af en teknologi meget lig med den MP3 benytter sig af, hvilket også er grunden til at DD lyder så tomt og flat.
Teknologien bag dts er anderledes og har også mere "plads".

Denon er et ganske ok mærke, der går du ikke galt i byen. - Kender ikke lige prisen på den model, så kig dig omkring :)

Sælgeren er en kegle. Du skal bare bruge enten optisk eller coax, hvor jeg vil anbefale coax.

------------------
Torben Andersen
------------------
http://www.spilzonen.dk
http://www.viper.dk


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2001 12:57 
Offline

Tilmeldt: tors feb 22, 2001 2:01
Indlæg: 13
Tak for dit svar, Torben.

Jeg har besluttet mig at købe den DENON AV1601 til kr. 2988. Er der nogen der ved om jeg kan købe den billigere, et eller andet sted?

Jeg har læst lidt om DTS og der er faktisk manger som anbefale en digital coax forbindelse for at få de bedste lyd med DTS.
TapeConnection har sådan en kabel og det koster ca. 500 kroner.


Top
   
Indlæg: ons feb 28, 2001 14:24 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 762
Geografisk sted: NV
Hej

Hvis du vil handle på nettet vil jeg anbefale at du kigger hos www.hifiimport.dk der købte jeg min Sony STR-DB840 til 3800 kr. hvilket sparede mig 1200 kr., for hvis jeg skulle købe den i en butik ville den koste 5000 kr.

------------------


Top
   
Indlæg: tors mar 01, 2001 11:35 
Offline

Tilmeldt: tors feb 22, 2001 2:01
Indlæg: 13
Jeg har kigget på hifiimports pris for denne denon. For det første har de en leveringstid på 21 dage, for det næste er deres pris ca. 200 dyrere end TapeConnection. Så kommer der efterkravsgebyr, fragt osv.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team