DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Problem
Indlæg: tirs feb 20, 2001 20:22 
Offline

Tilmeldt: tirs feb 20, 2001 2:01
Indlæg: 2
Jeg har lige købt en kodefri Dantax DVD 1500, men er rendt ind i følgende problem:

når den skal vise en DVD, så sker der det, at den går totalt i stå, efter at have vist de sædvanlige bemærkninger om at der ikke må ske kopiering mv., Displayet viser play, men der sker intet.

det går heller ikke for godt med at spille musik.

har andre haft/hoert om lignende problemer??

den har været tilbage i forretningen, hvor der blev skiftet noget i den, men det hjalp desværre ikke. Men jeg prøver naturligvis igen!

på forhånd tak.


Top
   
 Titel: Problem
Indlæg: tors feb 22, 2001 22:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at få pengene tilbage og så vælge en helt anden afspiller. Jeg kender ikke til Dantax afspilleren specielt, så dette skal ikke forstås som et "angreb" på den som sådan, men der er efter min mening ikke den helt store idé/besparelse i at købe de billige "bambus" maskiner - ikke mere.

Du kan nu i samme prisklasse (kr. 2-3.000) finde afspillere fra en række mærkevareproducenter, som du vil være bedre tjent med - f.eks. Samsung, Philips, Grundig, Sony, Panasonic og Pioneer. Dette nævner jeg ikke, fordi jeg er "mærkevaresnob", men når du køber en mærkevare, så får du også den nyeste teknik, og det er faktisk meget vigtigt, når vi taler DVD, hvor udviklingen løber meget stærkt.

Din Dantax afspiller er et såkaldt OEM produkt, som kort fortalt betyder, at Dantax har købt en færdig afspiller hos en producent (helt sikkert ude i Østen et sted), som de så får sat deres eget navn på. Producenten har garanteret købt de fleste dele og firmware hos en eller flere andre producenter - måske Sony eller/og Pioneer. Det lyder måske betryggende, at du kan finde "mærkevaredele" i din "billige" afspiller, men der kan faktisk let være tale om "gamle" dele, som måske er 1, 2 eller 3 generationer gamle, og det er det, som så kan betyde, at du løber ind i afspilningsproblemer på nogle titler. Den gamle "firmware" i din afspiller kan ganske enkelt ikke afspille flere af de nye og teknisk avancerede DVD udgivelser, som udnytter DVD specifikationerne til det yderste med bl.a DVD-ROM indhold, små interaktive spil, store animerede menu'er o.s.v.

Selvom du måske kan få lavet din afspiller, så den kan afspille dine nuværende film, så vil du med høj sandsynlighed løbe ind i problemer i fremtiden. Det håber jeg selvfølgelig ikke, at du gør, men muligheden er helt klart til stede.

Lykkes det dig at få dine penge tilbage, vil jeg foreslå, at du f.eks. kigger på Pioneer's 535'er, som hos Laserdisken koster kr. 3.400 (så vidt jeg husker). Køber du den hos Laserdisken, så kan den afspille alle regioner fra start af, og de overtager også garantiforpligtelserne, som du ellers kan risikere at miste, når der sættes chip i.

Puha, det blev et langt svar, og det var heller ikke et direkte svar på dit spørgsmål, men jeg håber, at du kan bruge det til noget alligevel Billede

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>

[This message has been edited by Ulrik Horsted-Kristensen (edited 22-02-2001).]


Top
   
 Titel: Problem
Indlæg: fre feb 23, 2001 0:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 05, 2001 2:01
Indlæg: 625
Geografisk sted: Hvidovre
Hej

Jeg giver Ulrik ret, få pengene tilbage.
men kig dig godt for hvad du købe.

Ps. Det er en fed dag i dag ikke Ulrik.

Hilsen
Tonny


Top
   
 Titel: Problem
Indlæg: fre feb 23, 2001 1:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by ShopEasy:
Ps. Det er en fed dag i dag ikke Ulrik.

Hilsen
Tonny
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Det har været en pragtfuld dag!!! Billede



------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
 Titel: Problem
Indlæg: fre feb 23, 2001 11:47 
Offline

Tilmeldt: tirs feb 20, 2001 2:01
Indlæg: 2
Well, jeg havde faktisk opgivet den, og har fået pengene tilbage.

men tak for hjælpen, det er absolut noget jeg vil tage i betragtning til næste gang(jeg regner da med, at der bliver en næste gang).

hilsen
Aleksander


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team