DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:51

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 09, 2001 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 2278
Hej

Jeg har nu i et lille års tid haft en Sony RM-AV2100 som jeg har været meget glad for.

Billede
(Stillet op for et syns skyld)

Den har erstattet remotes til:
Harman Kardon DVD1
SONY KV-29FX20 TV
Pace satelitmodtager
Sony XA20ES CD-Afspiller
Yamaha DSP-A595 surroundforstærker
JVC video

Jeg vil gerne indrømme at jeg et par gange har været nødsaget til at finde en gammel remote frem, men det skyldes simplethen at jeg havde glemt at indkode en funktion.

Som man kan se på billedet så er det en bordmodel, som man ikke lige tager op og styrer med en hånd, men det passer fint til mig.

Man kan ikke selv sætte nye "labels" på den, ved hvert af de ca. 32 felter har man 3-4 forskellige labels at vælge imellem til hvert stykke hardware. Det kan give lidt problemer hvis den funktion man ønsker ikke har en label, f.eks. har jeg købt den i USA hvor man ikke har tekst-tv, så som TTV labels bruger jeg så istedet PIP ON/OFF PIP STILL osv. , men jeg kan forestille mig man kan løbe "tør" for labels ved meget avancerede Surround recievere med mange funktioner, der er dog ingen probs med min, som jeg dog heller ikke ændrer opsætning på særlig tit.

Den eneste makro jeg har lavet er til ændring af regionskoden på DVD-afspilleren, men man kan lave nogle avancerede hvis man skulle have lyst til det.

På selve displayet kan man sætte et flot blåligt baggrundsbelysning på, og jeg er imponeret over holdbarheden af batterierne, jeg har nemlig endnu ikke skiftet dem!

De mest alm. funktioner som volumen, og kanalvælger frem/tilbage (chapter på DVD Nr. på CD) ligger med "rigtige" knapper på remoten.

En anden smart ting ved den er at man kan sætte den op til at når man skifter fra f.eks. CD til DVD, så smutter forstærkeren automatisk med over til den nye lydkilde.

Prisen var $132, porto $24.75 og med told/moms på 360 kr. endte det med en samlet pris på 1600,- kr. som den er alle pengene værd.

Jeg ved ikke om den er kommet på det europæiske marked, men den tidligere model AV2000 kunne man få i Tyskland og England, men den var dog langt ringere end den her omtalte.


Er der nogen der kender til fjernbetjente lysstyrere, jeg har haft kig på nogle af de billige modeller man kan få hos f.eks. Harald Nyborg / Bilka osv. , men de har alle været med radiostyrede signaler, som jo ikke funger med disse infrarøde remotes?


------------------
Ole
DVD_Basen


Top
   
Indlæg: tors maj 10, 2001 0:19 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Cowfeet,

Jeg er ved at skrive et længere indlæg ang. RF- OG IR-styrede systemer, men har ikke tid til at lave det færdigt i dag. Her er ikke kun tale om lysdæmpere, men f.eks. kan X-10 systemet udvides i det uendelige til også at kunne tænde/slukke for de helt store amps, kontrollere gardiner, kaffemaskiner, tyverisikringer, varmeelementer med termostat etc. X-10 sælges så vidt jeg ved ikke i DK. Systemer fra Harald Nyborg, Silvan osv. er som du skriver RF-styret, men det er nu ikke det helt store problem, hvis du anvender en IR-RF konverter i kombination med din Sony remote. Men disse systemer er dyre og er ofte ikke beregnet til en større udvidelse til fx. PC-styring etc. Jeg bliver nødt til at løbe. Ha' lidt tålmodighed med mit næste indlæg, så vil jeg hjælpe dig så langt mine evner ellers rækker. Billede Billede Billede

[This message has been edited by Dan Wulf (edited 09-05-2001).]


Top
   
Indlæg: tors maj 10, 2001 10:35 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
BTW cowfeet, her er et site med forum og review af din remote. Hvis du har problemer eller spørgsmål er der nok sådan ca. 2-3000 brugere som har lyst til at hjælpe.

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-sony/list.cgi


Top
   
Indlæg: tors maj 10, 2001 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 2278
Hej Dan

Jeg kender godt linket,havde det faktisk med i mit indlæg øverst ;-) , og jeg havde gransket anmeldelsen godt igennem før jeg forudbestilte remoten.

Og jeg venter spændt på dit kommende indlæg, dog gider jeg ikke ofre en formue på at kunne dæmpe lyset fra fjernbetjeningen, alt det andet med kaffemaskine, nedrulning af lærred, mørklægning osv. bliver vist først engang jeg kommer til penge.


------------------
Ole
DVD_Basen


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2001 9:40 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
cowfeet, Beklager dybt at jeg overså dit link! Jeg har kun fået et svar på billigste on-line priser i EU på Pronto/RC5000, og det handler om vores gamle kending http://www.letsautomate.com så her er intet nyt under solen. Jeg har via e-mail modtaget et tilbud på en brugt Pronto til 3500 d.kr. incl. docking station (batteri-oplader). Det må vist mildt sagt siges at være i overkanten. Nå - men hvis der er nogen som hopper på et køb vil jeg gerne være behjælpelig med opsætning og den slags.


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2001 22:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Dan Wulf:
Nå - men hvis der er nogen som hopper på et køb vil jeg gerne være behjælpelig med opsætning og den slags. [/B]</font><HR></BLOCKQUOTE>

Dan:

Er det nødvendigt at købe Prontoen med lader?? Jeg har fået oplyst at man sagtens kan klare sig med alm. batterier!!

Mener du at RU890 dækker alm. hus behov? I dit indlæg skriver du heftig grafik - er det incl. virkelig rigtig? - da 1 mb jo ikke er al verden med dagens standarder på pc'er mv.

Morten

Morten


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2001 10:16 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Morten,

Jeg ved ikke, hvor længe en Pronto kan kører på et sæt almindelige AA batterier, men det afhænger af hvor meget du benytter backlight og er nok ikke det store problem. Hvis du kan finde et opladeligt batteri (fra Philips) som er beregnet til Pronto'en vil jeg gerne sælge dig en billig docking station, da jeg har en ekstra (spørg venligst ikke hvorfor Billede). Men den jeg har er af "guldtypen" som designmæssigt passer til RC5000. Under alle omstædigheder kan du jo på et senere tidspunkt altid vælge at købe en docking station som seperat dims (koster 50 pund incl. moms & told).

En RU890 med 1Mb hukummelse burde være rigeligt til de fleste opsætninger. Bemærk venligst, at du ikke kan sammenligne alm. PC-baseret farvegrafik med de få pixels (har glemt hvor mange) som i simpel gråtoneopløsning er til rådighed på en Pronto LCD-skærm. Jeg er ikke ekspert i ccf-filer og komprimeringsstrategier, men som eksempel kan jeg nævne at 186 TV-stations ikoner fylder udpakket som ccf-fil og lige til at up-loade i Pronto'en 149Kb. Du vil formodentligt aldrig får behov for 186 stationer eller hur? En total opsætning til almindelig brug fylder i størrelsen 250-600Kb afhængig af hvor meget grafik du fylder på. Ovenihatten kan man indlægge en del spil, kalender og hvad ved jeg, og så går det nok stærkt med at få spist de 1-2Mb.

Før et køb vil jeg kraftigt råde dig til at download'e den virtuelle udgave af Pronto fra http://www.remotecentral.com/. Herefter vil jeg råde dig til at download'e en af de mange ccf-filer med komplette systemopsætninger som ligger på samme site. Prøv f.eks. Daniel Tonks (website-ejer) komplette systemfil som ligger på http://www.remotecentral.com/files/sysccf-a1.htm . Du skal også download'e PKZip for Windows eller WinZip for at kunne udpakke ccf-filerne. Nu kan du ved at klikke på de udpakkede ccf-filer aktivere den virtuelle Pronto. Hvis du kigger under "Tools" i den virtuelle Pronto kan du åbne "Run emulator" og køre din download'et ccf-fil som en virkelig sag. Det vil give dig et klart indtryk af Pronto'ens muligheder og begrænsninger. Hvis du er helt vild, kan du faktisk sidde og designe din Pronto vha. af disse værktøjer, før du rent faktisk har købt en. Når den er hjemme upload'er du blot din ccf-fil til Pronto'en og læser IR-koderne ind fra dine gamle remotes.

Meld endeligt tilbage, hvis du har behov for mere snak.

De bedste hilsner
dan

[This message has been edited by Dan Wulf (edited 15-05-2001).]


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2001 23:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
Hej Dan

Jeg har prøvet at finde den virtuelle udgave af Pronto fra http://www.remotecentral.com/. Hvor ligger den mere præcist?

Umiddelbart kan jeg ikke finde den! Jeg har nu downloadet Philips ProntoEdit v2.0 som jeg kan se skal bruges til opsætning af prontoen.

Hilsen

Morten


[This message has been edited by skovboe (edited 15-05-2001).]


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2001 23:51 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Morten,

På denne site http://www.remotecentral.com/files/prontoedit.htm burde du kunne finde hvad du behøver. Både den version som du har download'et og ver. 1.05 burde indeholde en "emulator". Selv benytter jeg RC5000 Setup v2.2 som kan findes på: http://www.remotecentral.com/files/rc5000setup.htm Kom igen, hvis skidtet ikke virker....

dan

[This message has been edited by Dan Wulf (edited 15-05-2001).]


Top
   
Indlæg: fre maj 18, 2001 11:16 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Morten,

Fik du emulatoren i ProntoEdit til at virke?
dan


Top
   
Indlæg: lør maj 19, 2001 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
Hej Dan

Jeps - jeg har lige fået den til at virke.

Undskyld at jeg ikke har givet nogen tilbagemeldning, men det skyldes et afsluttende hd projekt som skal afleveres om 9 dage Billede

Jeg vender helt sikkert tilbage med flere spørgsmål til dig Billede

Hilsen

Morten



[This message has been edited by skovboe (edited 19-05-2001).]


Top
   
Indlæg: tirs maj 29, 2001 18:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 29, 2001 1:01
Indlæg: 59
Geografisk sted: Silkeborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Dan Wulf:
Jeg har kun fået et svar på billigste on-line priser i EU på Pronto/RC5000, og det handler om vores gamle kending http://www.letsautomate.com så her er intet nyt under solen. Jeg har via e-mail modtaget et tilbud på en brugt Pronto til 3500 d.kr. incl. docking station (batteri-oplader). Det må vist mildt sagt siges at være i overkanten. </font><HR></BLOCKQUOTE>

Jeg fik igår et tilbud på RU940 uden docking station fra http://www.hificomponents.de på omregnet 2.500 kr. incl. levering med UPS.

Hilsen

Uffe Teisner-Kjær



[This message has been edited by Uffe Teisner-Kjaer (edited 29-05-2001).]


Top
   
Indlæg: ons maj 30, 2001 11:19 
Offline

Tilmeldt: tors mar 15, 2001 2:01
Indlæg: 1594
Geografisk sted: København
Hej Uffe,

Det lyder som en absolut rimelig pris, når fragten er betalt. Uden fragt koster den samme model 223 pund hos Letsautomate. Hertil skal lægges 25 pund i fragt for en pakke som vejer under 1 kg.

dan

[This message has been edited by Dan Wulf (edited 30-05-2001).]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team