LarsB skrev:
Problemet med at finde noget brugt til en billig penge er, at de første receivere der kom med HD lydformaterne var ret dyre, og det er først de sidste 1-2 år, at priserne rigtigt er faldet.
Det betyder at du i dag kan finde en ny receiver med 7.1 og alle lydformaterne fra ca. 3.000,- kr. (måske billigere), men hvis Hr. Jensen skal sælge sin Denon, Onkyo eller Yamaha som han for to år siden gav 5.500,- kr. for, så vil han typisk have ca. det samme som en ny billigere model, da han ikke helt kan lure at priserne er raslet ned.
Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, blot at nypriserne er røget meget ned på det sidste.
Hvis det skal være Onkyo, så kan du få en 5.1 model med de nye lydformater fra 2.148,- kr. (308'eren) eller en 607'er fra 2.998,- kr., hvis du skal have et 7.1 setup.
Det kan muligvis gøres billigere fra Tyskland, men det har jeg ikke tjekket.
Den Yamaha jeg tidligere omtalte koster fra 3.500,- kr. inkl. porto i Tyskland, så ElMutantens pris er fandeme skarp på den! - Havde jeg ikke selv købt en Denon 2310 for nogle få måneder siden, så var jeg uden at betænke mig røget på Yamaha'en, da den er mere strømstærk en f.eks. Onkyo 607, men det afhænger selvfølgelig også hvad den skal trække.
Jeg har sat mig for at jeg skal have en PS3 mere, en 5.1 forstærker og en 500GB harddisk til PS3'eren. Samlet pris må max blive 5000 kr.
Det er kun et sæt Focal sib/sub der skal trækkes af forstærkeren (5.1 er hvad jeg har brug for). Hvor kan man få 308'eren til den pris du oplyser? Jeg er villige til at handle i Tyskland eller Sverige.
Edit: Er det den her du skriver om?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... o-receiver