Dato og tid er Tors Sep 09, 2010 3:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter Meddelelse
 Titel: Ny forstærker, men hvilken?
IndlægSkrevet: Tirs Jul 27, 2010 18:41 
Super sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Hasselager, Århus
Den skal være billig

Den skal være sort

Gerne Onkyo

Den skal have HDMI så jeg kan føre 1 kabel op til tv og forbinde alle andre afspillere (incl. PS3) til forstærkeren.

Den skal kunne afspille HD lydformaterne.

Skal hovedsagligt bruges til at afspille lyden når jeg ser mine blu-ray rips som ligger på min PS3. (.mkv der konverteres til .vob/.mpg)

Hvad skal jeg købe? Kan man få noget til under 2000 kr?

Don't get mad....... GET EVEN!

Billede

Titel: Re: Ny AV-receiver, men hvilken?
IndlægSkrevet: Tirs Jul 27, 2010 19:25 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Hvis du gerne vil have Onkyo, er det så ikke bare at kigge på deres udvalg, og se om du kan få noget i dit prisleje? 2K er umiddelbart lidt for lidt til en ny surroundreceiver.

Titel: Re: Ny forstærker, men hvilken?
IndlægSkrevet: Tirs Jul 27, 2010 19:44 
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hvis du er hurtig og ikke står 100 % fast på Onkyo, så har Elgiganten i denne uge en Yamaha RXV 765 i sort til 2.999,- kr.
Billigste pris på HiFipriser er 4.286,- kr.

I avisen stod der noget om begrænset antal, men den kan bestilles på nettet.

IndlægSkrevet: Tirs Jul 27, 2010 23:08 
Super sælger/køber
Brugeravatar

Jeg køber gerne brugt.

Hvilken Onkyo er den billigste(mindste) der kan afspille de nye blu-ray hd formater?

Billede

IndlægSkrevet: Ons Jul 28, 2010 8:35 
Brugeravatar

Problemet med at finde noget brugt til en billig penge er, at de første receivere der kom med HD lydformaterne var ret dyre, og det er først de sidste 1-2 år, at priserne rigtigt er faldet.
Det betyder at du i dag kan finde en ny receiver med 7.1 og alle lydformaterne fra ca. 3.000,- kr. (måske billigere), men hvis Hr. Jensen skal sælge sin Denon, Onkyo eller Yamaha som han for to år siden gav 5.500,- kr. for, så vil han typisk have ca. det samme som en ny billigere model, da han ikke helt kan lure at priserne er raslet ned.

Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, blot at nypriserne er røget meget ned på det sidste.

Hvis det skal være Onkyo, så kan du få en 5.1 model med de nye lydformater fra 2.148,- kr. (308'eren) eller en 607'er fra 2.998,- kr., hvis du skal have et 7.1 setup.
Det kan muligvis gøres billigere fra Tyskland, men det har jeg ikke tjekket.

Den Yamaha jeg tidligere omtalte koster fra 3.500,- kr. inkl. porto i Tyskland, så ElMutantens pris er fandeme skarp på den! - Havde jeg ikke selv købt en Denon 2310 for nogle få måneder siden, så var jeg uden at betænke mig røget på Yamaha'en, da den er mere strømstærk en f.eks. Onkyo 607, men det afhænger selvfølgelig også hvad den skal trække.

IndlægSkrevet: Ons Jul 28, 2010 10:13 
Super sælger/køber
Brugeravatar

LarsB skrev:
Problemet med at finde noget brugt til en billig penge er, at de første receivere der kom med HD lydformaterne var ret dyre, og det er først de sidste 1-2 år, at priserne rigtigt er faldet.
Det betyder at du i dag kan finde en ny receiver med 7.1 og alle lydformaterne fra ca. 3.000,- kr. (måske billigere), men hvis Hr. Jensen skal sælge sin Denon, Onkyo eller Yamaha som han for to år siden gav 5.500,- kr. for, så vil han typisk have ca. det samme som en ny billigere model, da han ikke helt kan lure at priserne er raslet ned.

Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, blot at nypriserne er røget meget ned på det sidste.

Hvis det skal være Onkyo, så kan du få en 5.1 model med de nye lydformater fra 2.148,- kr. (308'eren) eller en 607'er fra 2.998,- kr., hvis du skal have et 7.1 setup.
Det kan muligvis gøres billigere fra Tyskland, men det har jeg ikke tjekket.

Den Yamaha jeg tidligere omtalte koster fra 3.500,- kr. inkl. porto i Tyskland, så ElMutantens pris er fandeme skarp på den! - Havde jeg ikke selv købt en Denon 2310 for nogle få måneder siden, så var jeg uden at betænke mig røget på Yamaha'en, da den er mere strømstærk en f.eks. Onkyo 607, men det afhænger selvfølgelig også hvad den skal trække.

Jeg har sat mig for at jeg skal have en PS3 mere, en 5.1 forstærker og en 500GB harddisk til PS3'eren. Samlet pris må max blive 5000 kr.

Det er kun et sæt Focal sib/sub der skal trækkes af forstærkeren (5.1 er hvad jeg har brug for). Hvor kan man få 308'eren til den pris du oplyser? Jeg er villige til at handle i Tyskland eller Sverige.

Edit: Er det den her du skriver om?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... o-receiver

Billede

IndlægSkrevet: Ons Jul 28, 2010 10:42 
Brugeravatar

http://www.dustinhome.dk/pd_5010442195. ... riser_1751

eller

http://www.av-connection.dk/?PNo=ON-TXSR308-B

Du må hellere dobbelttjekke at de har alle de dekodere du skal bruge, jeg har kun skimmet specs. på den.

Jeg ved ikke hvad de kan findes for i Tyskland eller Sverige, men de skal være noget billigere for at du kan få både portoen betalt og få lidt kompensation for ikke at have dansk garanti og reklamationsret på synes jeg nok.

@ Edit: ja, det er den samme, og nu er Mutanten så endnu bililgere, men det gør vel heller ikke noget. :D

IndlægSkrevet: Ons Jul 28, 2010 18:32 
Pålidelig sælger/køber
Brugeravatar

Geografisk sted: Brabrand
Nu ved jeg ikke, hvor tit du skal bruge den, hvor højt der skal spilles, og hvor meget du forventer dig.
Men jeg synes godt nok det er en lidt forkert sted at spare, og slet ikke være villig til at rokke sig en meter.

Når vi nu er nogle stykker, der ved, at der står en full-size T-800 Endoskeleton til små 50K hjemme i stuen (+ en ekstra arm, og et ekstra skull)
Du har givet mere for din full-size Endoskeleton arm, som er en pyntegenstand, end du er villig til, at give for et stykke elektronik, der (hvis det var hjemme hos mig), skal være tændt flere timer om dagen, de næste (mange) år.

Mvh Michael

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]