DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs jun 04, 2024 0:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 21, 2008 9:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7960
Jeg har læst en del kritik af BD30s opkonvertering af SD-DVD - dette punkt er ret afgørende for, hvilken BD-afspiller jeg ender med.
Jeg har dog kun en 720p-projektor (Sanyo Z5). Kan Panny'ens "dårlige" opkonvertering ses allerede ved 720p, eller skal man helt op i et 1080p-display for at bemærke det?

Takker!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 11:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Det er lettere at opskalere længere væk end tæt på, så det vil højst sandsynligt kunne ses, hvis BD30'eren er dårlig til at skalere, 'allerede' ved 720p.

Du må vente på en Blu-ray-afspiller med en ordentlig skaleringschip. Der findes en enkelt fra Samsung, men samlet set er den maskine vist ikke videre fantastisk.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 11:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7960
Ok. Det er bare så hårdt at vente ;) Men tak for inputtet.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 12:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Nej den er ikke specielt god til SD materiale, der var min XE1 afspiller 10x bedre. Til gengæld er den top notch til Blu-ray. :thumb:


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Buck Rogers skrev:
Jeg har læst en del kritik af BD30s opkonvertering af SD-DVD - dette punkt er ret afgørende for, hvilken BD-afspiller jeg ender med.
Jeg har dog kun en 720p-projektor (Sanyo Z5). Kan Panny'ens "dårlige" opkonvertering ses allerede ved 720p, eller skal man helt op i et 1080p-display for at bemærke det?

Takker!

Jeg har købt en Samsung BP-1400 og den afspiller SD-DVD suverænt. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Samsung BD-P1400 kan ikke engang de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det kan aldrig være en suveræn dvd-afspiller.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Naiera skrev:
Samsung BD-P1400 kan ikke engang de-interlace PAL dvd-film korrekt. Det kan aldrig være en suveræn dvd-afspiller.

Ja, du ved jo alt. :roll:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 13:40 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Kan du ikke bare lade Z5'eren stå for skaleringen?!


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 14:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Silver Surfer skrev:
Ja, du ved jo alt. :roll:


Lad da være med at tage på vej over at jeg konstaterer fakta.

Synes du ikke selv, at en suveræn (som i noget af det allerbedste der kan fås) dvd-afspiller burde kunne de-interlace PAL dvd-film korrekt? Normale dvd-afspillere der kan det koster 2500,- og op, og vi skal op i noget der er væsentligt dyrere end dét, før det kan kaldes suverænt.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Naiera skrev:
Silver Surfer skrev:
Ja, du ved jo alt. :roll:


Lad da være med at tage på vej over at jeg konstaterer fakta.

Hvor får du dine "fakta" fra? - Er det noget du selv har oplevet/testet eller er det noget du har læst dig til? :?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 16:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Det er noget man nemt kan konkludere ud fra den hardware afspilleren (ikke) har.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 18:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Naiera skrev:
Det er noget man nemt kan konkludere ud fra den hardware afspilleren (ikke) har.

Kan du så ikke øse ud af din massive viden så vi andre kan blive lidt klogere?
- Indtil nu har du, som sædvanligt, bare slynget noget ud.

@Buck Rogers: Glem mit tidligere indlæg. Jeg har åbenbart slynget en løgn ud. 8)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 18:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har absolut ikke bare 'slynget' noget ud. Det er et faktum at Samsung BD-P1400 ikke har hardwaren til at de-interlace PAL dvd-film ordentligt. Faroudja DCDi, Reon eller Realta skal der stå på chippen der bruges til de-interlacing og eventuelt skalering af normale dvd'er, hvis afspilleren skal kunne de-interlace PAL dvd-film korrekt. Panasonic BD30 har jeg hørt sige kan, med den der 'PHD4'-chip, eller hvad den nu hedder, som sidder i maskinen. Men sådan en har Samsung BD-P1400 heller ikke.

Du er alt for hurtig til at dømme mig for bare at have slynget noget vås ud. Det er ikke min fejl at det her er nyt for dig.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera lør maj 03, 2008 11:44, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 19:07 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Naiera skrev:
Jeg har absolut ikke bare 'slynget' noget ud. Det er et faktum at Samsung BD-P1400 ikke har hardwaren til at de-interlace PAL dvd-film ordentligt. Faroudja DCDi, Reon eller Realta skal der stå på chippen der bruges til de-interlacing og eventuelt skalering af normale dvd'er, hvis afspilleren skal kunne de-interlace PAL dvd-film korrekt. Panasonic BD30 har jeg hørt sige kan, med den der 'PHD4'-chip, eller hvad den nu hedder, som sidder i maskinen. Men sådan en har Samsung BD-P1400 heller ikke.

Du er alt for hurtigt til at dømme mig for bare at have slynget noget vås ud. Det er ikke min fejl at det her er nyt for dig.


"Problemet" med dig er, at du har en f****** usympatisk måde at formulere dig på. Uanset om du har ret eller ej, så pisser du folk af med dine korte indlæg på én sætning, hvor du nærmst anbriber folk uden at bakke dine synspunkter op med noget, som man kan forholde sig til. Jeg har lagt mærke til, at du tit og ofte får ørerne i maskinereriet både her og på recordere, når du overfalder folk for at mene det modsatte af dig. Du mener i nærmest 100% af dine indlæg, at dine meninger bygger på fakta, men de fakta kommer sjældent på bordet...i hvert fald ikke i første omgang. Du kan have nok så ret i dine synspunkter, men når Silver skriver, at Samsungen er en suveræn afspiller og du så kort og godt siger "NEJ" uden af forklare hverken Silver eller OP, hvorfor du har det synspunkt, så fremstår du ikke videre sympatisk, og hvad værre er...du er ikke til hjælp for OP, og så kan du lige så godt klappe i.

Det indlæg jeg citere fra burde du have lagt ud med...bare formuleret lidt pænere ;) I det indlæg forklarer du da i det mindste, hvorfor Samsungen stinker som dvd afspiller :)

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2008 19:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har aldrig skrevet, at Samsung BD-P1400 stinker som dvd-afspiller. Jeg reagerede på at der blev skrevet, at den blev opfattet som en ligefrem suveræn dvd-afspiller. Det gør jeg så med det argument, at den ikke engang kan de-interlace PAL dvd-film korrekt, og så kan den vel dårligt være suveræn. Det er der overhovedet ikke noget usympatisk i. Jeg skriver ikke bare 'NEJ!'. Jeg argumenterer for det jeg skriver. Selve argumentet er jo netop det, at den ikke de-interlacer PAL dvd-film korrekt.

Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
du er ikke til hjælp for OP, og så kan du lige så godt klappe i.


Så er der f*ndme mange indlæg på dette forum, hvor ophavsmanden bare burde tage og klappe i! Helt ærligt. Jeg svarer direkte, sagligt og med et logisk argument, på noget der skrives i tråden.

Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Du mener i nærmest 100% af dine indlæg, at dine meninger bygger på fakta, men de fakta kommer sjældent på bordet...i hvert fald ikke i første omgang.


At Samsung BD-P1400 ikke kan de-interlace PAL dvd-film korrekt ér fakta. Det har ikke noget at gøre med hvad jeg mener.

Ja, jeg mener at en suveræn dvd-afspiller bør kunne de-interlace PAL dvd-film korrekt, men dét er da vist heller ikke for vanvittigt usympatisk et synspunkt at slynge rundt med.

Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Det indlæg jeg citere fra burde du have lagt ud med...bare formuleret lidt pænere ;)


Jeg er med på at tonen i det indlæg du citerer er lovligt kold i det, men på det tidspunkt er jeg også blevet pisset lidt rigeligt på, for blot at konstatere fakta. Så er jeg desværre blevet lidt muggen.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera lør maj 03, 2008 11:44, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team